Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-01-02 / nr. 1

1 DN Comis. Ioan gorgos, centru cu 222 aul trecut 18483, s'au publicat un termin de 6 luni spre înștiințarea legiuiților pretindatori și acelor cu drit de a desrovi amanetul de 37 st. pământ din hotarul moșiei Domneasca acest țănut, pre curii diiaconul Ioan Bărariul din satul Matca, sau supus cătră Dlui Medelnic. Stretulat Crăescu, împotriva a 4217 mii copite și stânjini și 2 valme moșie din hotarul Fichiteștii acest țânut, nici odată s'au putut săvârși basenenea aterare, numai din pricină că Dlui părutul nu au stăruit întru înfățeoșere, apoi spre a să curma cu desăvârșire arătatul proces, viudecătoriia încuviințind încă unul și cel mai de pe urmă termin, adecă la 20 Ianuarie curgător, să purlică spre înșriințarea fețelor împricinate, cu hotărire că, dacă și la acest termin nu ar fi următoare vreuna din acele fețe, atuncea pricina fără mai multă întărziere să va căuta îi sființăi. Ne. 5416, prin viluce acum teza Sf. nului, carte de blestăm prin care avea să lămuri la fața locului, vece stăpânire urmată la anul 1825, între proprietarii răzăși de hotarele Ungurenii și Boteștii din acest țănut, și spre care sfârșit pe temeiul poroncii Marii Domniscopie a Romagofeții a arestații din 21 Iunie anul trecut 1843, subt No. 280, este rânduită Pomisie învierată de Prezidentul acestui Trinnical și de Ispravnicul țânuturui, Pindecătoriia hotărind termin pentru pășire Comisiei în aderare la 10 ianuarie curgător, să publică spre înștiințare tuturor sin părtașilor l din arătatele hotare, ca la însămnata zi negrișit el se afle la fața locului, căci la din protivă nu le va mai rămâne cuvânt de îndreptare, avănd a să statornici pe aciste semne, alacere întru împlinire și a Domescului Hriseic Urmat între aceste fețe. G.. No. 5498. Da 24 Ianuarie curjuter, fiind hotărit cel mai de pe urmă termin, pentru căutarea procesului pornit de Lei Mariia Iorașc, asupra văzăriilor le Șăursești și asupra răposatului Stolnic Ioniță Istrati, pentru înmpresură pururea moșiei Călugării din acest ținut, băică spre înștiințarea tuturor fetelor rează în acest proiec, iar mai cu samă a cliropodilor răposatului Istrati, ca la împlinire ț statului termin, negreșit să se înfățoșeze la acest Tribunal, căci la sincrotică, pe temeiul lucrarea sa va înainti numai în ființa părții stăruitoare, miulecătoriia țănutului Tecuciu. No. 4801. C Adaosul cu No. 38 și 7o, din 23 Mai s'au ivit reclameție din partea Miriei fiica numitului Diagon, pentru 10 săâbnzjini din acei 37, ce iau dat zestre mai înainte deai supune amanetului cătră Dlui Crăescu, indecătoria dupa cercetări ne urmate, dovedind că acea inflamație este ratuziatăe, au și regulat cele de cuviință potrivit Rrgiler, iar pentru rămășiița de 27 st. veivindusă aici un fel de pretenții sau alt țiită, au hotărit a să vinde prin mizat, îndestularea Dsale creditorului, aripi acila să publică spre înștiințarea doritorilor mușterii de ai cumpăra, carii în termin de 40 zile, să se înfățeșeze la acest Tribunal, piudecătoriia ținutului Putin. No. 6110. În primire că Ștefan Ioan din Forpani, n'au urmat a plăti vanii 5650 lei inițiuita lor dobândă, ce cu sinet și amanet o dugeană a sa din acest târg, datorște neguțtoriului Hagi Ghiorgi Calciu, nici la vadeaua pusă în sinet și nici după câte încunoșriințări i s'au făcut de Miudecătorie, să publică spre mărginițare acelor ce vor ave ligiuite pretenții sau larii de a plăti datoriia și să răscumpere amanetul, carii în termin de 6 luni să se înfățoșize la acest Tribunal. Judecătoriia ținutului Covurluiu. No. 4303. După cerirea lui Costachi Radovici, să vinde de veci prin mezat un loc al său aflător în acest oraș, peste dcum de scheala evreiască, în mărime de 42 st. 3 palme împregiur, deci să publică spre înștiințarea legiuiților pretendatori și a doritorilor mușterei de al cumpăra, carii în terminăe 40 zile, să se înfățoșeze la acest Tribunal. 1) Mo. 4378 și 4380. - Dlui Caminariul Manolachi Balaban, prin 2 zapise particularnic au vândut de veci 82 stânjini pământ, adecă 48 st. din hotarul Gologan în bătrănul Știfan Gologan, Diale Ciuc, Costin Civac, în preț de ce figua 4 dovândă, fiind apoi că în acel teruin s'au scos a 222 . 7 .