Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-07-01 / nr. 26

196 - au întrat cătră prea Învațatul Domn și care cu înalta rezoluție s'au recomenduit Visterei, face cerire ca pe lângă 12 adunări de urmaroace pe apu ce prin hrisovul fericitului întru pomenire Domn Scarlat Alecsandru Calimah, are legiuire a se face la moșiia Onicenii cu săliștile ei Undeștii și altele de la ținut. Susă se încuviințeze de a face și o zi de ce vii, târg în fieșcare săptămână Duminica, la ratoșul Undeștilor pe arătata moșie, așadar Visterița având în privire așezământul întru asemine, publică spre obșteasca știință, ca oricare proprietar s'ar socoti obijduit cu statornicirea unei asemine zi de târg, să se înfățoșeze cu jalobă la Visterie în termin de 3 luni. Secretariatul de Stat. No. 1544. Denerat Consul al Prusiei, prin nota sub No. 2242, au făcut cunoscut Secretariatului, că pe jidovii: Neder Avram, Clemchern Șmiller, Linderman Ituic, deibăr herș, deiv Avram și Kafailovici Avram Iuraia, neputănd dovedi naționalitatea lor de Prusiana, și depărtat de la așa - deci se publică spre obșteasca știință Comitetul Sănătății. No. 676. Starea sănătății lăcuitorilor din amănduă Priptinatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este bună, precum asemine și în a dreapta parte a Dunării de la Balcapuri încoace, se găsește ferită despre oolițeitoare poflă; deci se pubfică spre obșteasca știință. Isprăvniciia ținutului Teculenu. No. 3166. Fiindcă terminul contracturilor de îndestulare a târgului Ploreștii de la acest ținut, anume: pâne, carne și lumănări, se împlinește la 1 Octombrie viitor, și de la aceiași vreme urmează a se în contractului pe un alt an, se publică spre obșteasca știință, ca acii ce vor fi doritori mușterei să se înfăpoșeze la actotă Isprăvnicie, la 1, 20 și 30 Iulie curgător. PPRTR JUPROGĂBĂTOR DESCD. Divanul Apelativ. No. 822. Dlui Post. Costin Catargiu, pe lăngă adresa din 54 trecutei luni Mai anul curgător, înfățoșind acestui Divan Apelativ, lovezi de Anela țării de Jos, supt No. 1390, prin care soacra Dsale Cc. Anica Balș născută Filipescu, au trecut întrepretati ficei sale Smaranda, soțiia Diale Post, moșiia Dănuțănii din Oblastiia Besarachiei, au cerut partea Divanului act doveditor, că 3350 galvini plătiți moșii, că ui rămân asigurați în fondosul ei, și meritul act, din îndemnul căriia cereri și a propunerii Dsale Aga Panlite Bali, că s'au îndestulat de la D. Post, cu 3000 galbini ce i se legiuia prin pomenitul act, Divanul cercetând dovezile înfățioșate de Dlui Post, și lămurinduse că Dlui au împlinit condițiile zisului act, încăt moșiia Dănuțănii cu săliștile ei au rămas în proprietate Ec. Smaranda sopi și Dsale Post, și asigurați în ia suma de 3350 galbini Dsale Post, plătiți de Dlui în socoteala ei, pe de o parte , adres înapoind Dsale atăt zisul act, căt și înfățoșatele dovezi, dat Dlui Aga Panlite Bilș pentru acei 3000 galbini, pe de precum și înscrisul ce au avut asta se publică aceasta spre obșteasca știință. Judecătoriia ținutului Botoșenii. No. 3005. De cătră acest Tribunal încredințănduse pe formă învoșiala săvârșită întret Țița și Gheorghi frați Conțăii, cu mai mica lor soră Elisaveta Condeca, pentru împărțirea averii mișcătoare și nemișcătoare, rămasă de la răposații părințiilor Petre Conțăscu și soțiia sa Marița, se publică spre obșteaca știință ca așii ce apor apeosebite arentăți sau pricini binecuvântate, să se înfățoșeze la aceastăa Judecătorie în termin de 19 file. Judecătoriia ținutului Sucevii. No. 1535. Jilopul Mothi sin Leina Vaili, marticular au vândut de veci jidovului Zumăn Focșăneanu, o dugeană a sa cu o parte de crâșmă alăture, monină și alte acareturi, aflătoare în târgul Fălticenii la ulița mare, pe loc proprietate a Dsale Spat. Mihalaci Cantacuzin, în mărine de 3 st. 2 palme Gospod fața, bez de un părete a giualelor din sus ce sau trăște despărțire cu megieșii, în pren le 1300 galeiii blanc. Zapisul vânzarii s'au încredințat vremelnice de indepliniri din în da actul din Divan mas din slovodă 1834, iartei condițiile întărit de îndatoririle cuprinse cuprinse de desființatul e Dlui în conta zisei a i se aură” în po