Foaia noastră, 1972 (Anul 22, nr. 1-24)

1972-09-15 / nr. 18

ORGAN AL UNIUNII DEMOCRATICE A ROMÂNILOR DIN UNGARIA Anul XXII. Nr. 18 — Vineri, 15 septembrie 1972. 8 padini 80 fiii In primele zile de şcoală în toate şcolile ţării a început odată cu întîi septembrie noul an şcolar. Festivitatea şi atmosfera sărbătorească din această zi a trecut deja, dar în primele săptămîni de curs se mai resimte suflul verii şi al vacanţei trecute. Dar viitorul an şcolar ocupă acum un loc şi mai important în preocupările, grijile şi gîndurile cadrelor didactice, a părinţilor şi ale elevilor. Asigurarea cu cadre didactice, cu material didactic şi intuitiv, asigurarea sălilor de clasă şi a inventarului sînt doar cîteva griji care preocupă pe directorii şcolilor, împărţirea catedrelor, întocmirea orarului, asigurarea condiţiilor necesare din timpul orelor sînt problemele de la ordinea de zi a cadrelor didactice. Pe elevi îi preocupă acum primele răspunsuri, primele note, manualele noi... . . . Gînduri şi preocupări, care toate au în centrul lor realizarea cit mai deplină a principalului scop: INSTRUIREA și EDUCAȚIA. Deschidere festivă Vacanţa de vară s-a sfîrşit, şcoala aşteaptă copii la întîi septembrie cu un prietenos „Bine aţi venit!”. Gîndul părinţilor, profesorilor şi al elevilor din întreaga ţară se îndreaptă spre începutul noului an şcolar. La 1 septembrie şi străzile din Aletea au fost inundate de voioşia copiilor care după o vacanţă odihnitoare se îndreptau spre şcoală, aducînd cu ei amintirile întîmplărilor din vară. Sună clopoţelul. Acest moment emoţionant este nou pentru elevii cei mai mici ai şcolii. Unii lăcrimează, alţii aruncă o privire timidă spre părinţii care i-au însoţit la primul drum spre şcoală. Pionierii i-au salutat cu drag pe cei mici, le-au oferit flori şi cadouri, pentru ca micii şcolari să nu uite niciodată ziua aceasta. După aceste clipe solemne cîţiva elevi (Gheorghe Gros, Maria Gulyas şi Maria Pui) au recitat poezii în limba română şi maghiară. In continuarea acestui mic program organizat de pioneri a luat cuvîntul directorul şcolii Teodor Petruţa. Prin cuvinte calde a salutat pe elevii, părinţii şi oaspeţii adunaţi la şcoală. Adresîndu-se elevilor, directorul a subliniat: — Acum am încercat, ca prin renovarea şi înfrumuseţarea ei şcoala să fie căminul vostru, cămin plăcut şi educativ. Păstraţi ordinea şi curăţenia, pentru ca acest cămin să fie cît mai frumos. Vă aşteptăm cu posibilităţi bune, în condiţiile necesare asigurate. Au fost repartizate la şcoala noastră şi cadre didactice noi, tinere, pline de entuziasm, care vă vor da o instruire serioasă, o educaţie bună. S-au înscris în anul acesta la şcoala noastră aproape 20 de elevi noi. Acest fapt este rodul muncii comune a colectivului de părinţi în frunte cu familia Szabo şi a corpului didactic, sprijinit şi de comitetul cultural de naţionalitate din sat. Şcoala a primit şi un nou cămin de zi, care ne va ajuta şi mai mult în activitatea noastră instructiv-educativă. — ni — r* Profesoara Beatrice Beliczai, împreună cu cîţiva elevi aleteni Chitighaz. Perspective la începutul anului şcolar La 1 septembrie şi în şcoala cu limba de predare română din Chitighaz a început noul an şcolar. Stînd de vorbă cu Hortenzia Rus, directoarea şcolii, m-a informat despre situaţia şcolii în privinţa aprovizionării cu material didactic şi intuitiv, între altele a amintit că multe materiale strict necesare nu au sosit încă. In privinţa asigurării cu cadre didactice, în acest an s-a îmbunătăţit situaţia. A fost repartizat la şcoală de la 1 septembrie un absolvent de specialitate rusă. Păcat însă, că profesorul de matematică, Petru Popuţa a părăsit şcoala. Astfel matematica, fizica şi chimia va fi predată prin suplinire de un profesor de la şcoala maghiară. Deşi mai există probleme, cadrele didactice au început anul cu convingerea, că munca lor din acest an, la fel ca în alţii, nu va fi fără succes. (Continuare în pag. a 3-a) Atenţie şi interes în timpul deschiderii festive a noului an şcolar Festivalul de la Keszthely 72 Ansamblul de cîntece şi dansuri populare al naţionalităţilor din Aletea a repurtat un binemeritat succes la festivitatea folclorului naţionalităţilor !Gheorghe Bagy, tînărul solist aletean s-a prezentat în faţa publicului spectator cu acelaşi succes ca şi veteranii dansului german Publicul în timpul spectacolului a avut deseori ocazia să aplaude producţiile de pe scenă Arta cîntecului popular slovac a fost reprezentată de corul femeilor din Tatabunya