Foaia Românească, 2005 (Anul 55, nr. 1-52)

2005-03-04 / nr. 9

în pragul maturităţii Balul acordării panglicii, ediţia 2005 Liceul „Nicolae Bălcescu" din jula a sărbătorit a 56-a promoţie a şcolii. Vinerea trecută, 25 februarie, în sala festivă a Centrului Cultural Românesc s-a desfăşurat balul acordării panglicii. In sala arhiplină, atenţia s-a îndreptat spre cei 39 de tineri din clasele 12, adică absolvenţii liceului din anul 2005, şi dirigintele lor Vera Gurzău şi Florentina Oltean. Serbarea tradiţională a început cu cuvântarea festivă a directoarei adjuncte Elena Gal Condoroş care, după salutarea oficialităţilor, a rostit câteva cuvinte călduroase părinţilor şi oaspeţilor sosiţi la această festivitate. Doamna directoare adjunctă s-a adresat şi către elevi, spunând că „balul acordării panglicii în fiecare an e o zi de mare importanţă în viaţa elevilor din clasa a 12-a. Pentru ei seara aceasta înseamnă sfârşitul etapei de copilărie şi de adolescenţă şi totodată începutul maturităţii...". După aceste cuvinte a continuat un scurt program al clasei a 11-a. Punctul culminant al seratei a fost acordarea panglicii din partea colegilor din clasele mai mici, care a fost urmat de un montaj literar interpretat de absolvenţi, întocmit şi îngrijit de Mariana Oros Martin. Programul s-a încheiat cu dansul „ardelenescu", după care au continuat felicitările tinerilor, discuţiile libere şi distracţia. Cristian Martin Muzică, dansuri şi bucate româneşti In orăşelul de lângă frontieră, la Bătania, sâmbăta trecută s-a organizat tradiţionalul bal românesc. Programul de dinaintea petrecerii a început cu o suită de dansuri populare oferite de elevii Şcolii Generale Româneşti din Bătania, care au prezentat 12 dansuri populare româneşti şi maghiare, instruiţi fiind de profesorul Ioan Ruja. Odată terminate dansurile, elevii au coborât de pe scenă şi i-au invitat la dans pe cei prezenţi, astfel începând balul propriu-zis. Muzica a fost asigurată de către o formaţie sosită din Lipova. La bal a fost reprezentat și Consulatul General al României de la Seghedin. Toma Iova FOAIA românească 4 MARTIE 2005 www.foaia.hu Săptămânal al românilor din Ungaria. Editat de Editura de presă şi cărţi „NOI". Director: Eva Iova. Colectiv redacţional: Toma Iova, Rita Pătcaş, Cristian Martin, Ştefan Crista. Tehnoredactare computerizată: Ştefan Mihailov. Editura şi redacţia: 5700 Jula, str. Gh. Doja nr. 8, CP 95. Telefon: (66) 463-152,361-789 Fax: (66) 463-152, E-mail: foaia@axelero.hu, foaia@freemail.hu Editor responsabil: Dr. Ioan Ciotea, preşedinte, Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria, 5700 Jula, str. Gh. Doja nr. 8. Internet: www.romanul.hu, uniunea@romanul.hu. Tiparul: Mozi Nyomda Bt. 5600 Bichişciaba, str. Luther nr. 5/B . Index: 25291. ISSN 1418-8341. Abonamente la Foaia românească în judeţele Bács-Kiskun, Bichiş şi Ciongrad se efectuează la oficiile poştale, iar în celelalte judeţe la adresa redacţiei atât personal, cât şi prin cec poştal. Abonamentele pe anul 2005: 3 luni 912 forinţi; 6 luni 1824 forinţi; 1 an 3648 forinţi. Apariţia săptămânalului este asigurată de Fundaţia Publică „Pentru Minorităţile Naţionale şi Etnice din Ungaria". A hetilap megjelenesét a „Magyarországi Nemzeti és Etnikai Kisebbségekért" Közalapítvány biztosítja.