Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-01-27 / nr. 4

1 TINERET I 27 IANUARIE 2017 6 FOAIA românească foaia,foaia.hu Artă fotografică, poezie și cântec de ziua lui Eminescu Ziua de 15 ianuarie, ziua nașterii marelui poet Mihai Eminescu, este marcată, începând din 2011, în fiecare an, ca Ziua Culturii Române. Această zi a fost sărbătorită și la Jula, printr-o manifestare desfășurată în cadrul Liceului „Nicolae Bălcescu”, la Centrul Cultural Românesc, unde oaspeții au fost întâmpinați în holul de la intrare de o expoziție eminesciană. Este vorba de expoziția de artă fotografică intitulată „Dor de Eminescu", realizată de către prof. dr. Virgil Jireghie de la Universitatea de Vest „Vasile Coldiș” din Arad. La eveniment au fost expuse mai multe tăvițe cu turte colorate în forme de steluțe, inimioare și clopoței, figurine inspirate din poeziile eminesciene, făcute de copiii de clasa a 7-a și a 8-a de la școala generală și care au fost degustate la sfârșitul programului. Manifestarea de la școală a cuprins un montaj literar, cu poezii din lirica eminesciană, susținut de elevii ciclului gimnazial și o prelegere despre creația marelui poet, susținută de către prof. dr. Florin Cioban, lector la Catedra de română a Universității ELTE din Budapesta). Corul liceului dirijat de către prof. Gheorghe Păucaș a susținut un moment muzical cu cele mai frumoase melodii pe versurile lui Mihai Eminescu. Eminescu văzut prin ochi de copil Grădinița Română din Bătania aduce mereu în atenția copiilor proiecte și teme inedite. Astfel, pe 16 ianuarie, de nașterea lui Mihai Eminescu, la grădinița din Bătania a fost sărbătorit marele poet român la cea de-a 3-a ediție a proiectului „Eminescu văzut prin ochi de copil”. Inițiativa derulării acestui proiect tematic aparține educatoarelor Olteanu-Sturza Adelina, Patru Mihaela și Ecaterina Nagy, care au dorit să introducă copiii în minunata lume a creației eminesciene, ajutându-i pe preșcolari să facă cunoștință cu scriitorii literaturii române și cu operele acestora. Au ascultat o prezentare despre viața și poeziile lui Mihai Eminescu și au muncit împreună la o expoziție foto-montaj „Mihai Eminescu”. Montaj literar-muzical dedicat poetului Mihai Eminescu Marți, 17 ianuarie, la școala generală din Micherechi a avut loc un program literar-muzical dedicat poetului național român Mihai Eminescu,susținut de elevii claselor 6-8. Sub genericul „Eminescu și poeziile sale", câțiva elevi au recitat poezii din lirica eminesciană. Unele poeme puse pe note muzicale au completat repertoriul bogat al programului, care a fost pregătit de către profesoara Mihaela Baicu. Tinerii care au susținut montajul literar au fost: Melania Miron (clasa a 6-a), Estera Réthelyi (clasa a 6-a), Letiția Denața (clasa a 8-a), Ruben Martin (clasa a 8-a) și Bianca Croitor (clasa a 8-a). Ana Ruja