Foaia Românească, 2022 (Anul 72, nr. 1-52)

2022-01-21 / nr. 3

21 IANUARIE 2022 TINERET FOAIA www.foaia.hu românească. Program dedicat marelui poet Mihai Eminescu la școala generală din Săcal Cu ocazia aniversării a 172 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu, la Școala Bilingvă de Naționalitate Română din Săcal am organizat un program cultural dedicat poetului. Directoarea împuternicită Elena Mokran Györi și Maria Jurca, profesoară de limba română au deschis evenimentul, care s-a ținut în ziua de 11 ianuarie 2022. Elevii din clasele 5-8 au recitat din poeziile poetului, au cântat romanța „Pe lângă plopii fără soț”, și au dezlegat un toto în legătură cu viața și activitatea poetului. Fiecare copil a primit o plachetă pentru participare și ciocolată, în aula școlii am aranjat o expoziție din desenele copiilor, pe tema portretului lui Mihai Eminescu. Prima dată, Pamika Far, elevă din clasa a 6-a și Greta Bodi, elevă din clasa 5-a au prezentat viața poetului, după care a urmat programul. Scopul programului de amintire a fost omagierea marelui poet național, îmbogățirea cunoștințelor despre viața, activitatea și opera lui Mihai Eminescu, precum și dezvoltarea potențialului creativ al elevilor și simțul estetic prin diferitele activități. Mihai Eminescu apare în literatura europeană ca ultimul poet romantic. Ne aplecăm în fața geniului său, pomenindu-l ca unul care a marcat anii vieții sale pentru totdeauna în patrimoniul culturii universale. Programul a fost încheiat de profesorul de limba română, Cornel Stelian Pintean, Maria Jurca, profesoară de limba română și Elena Mokran Györi, directorul școlii, Maria Jurca, profesor de limba română, Săcal Școlarii din Aletea au sărbătorit Boboteaza în biserică . Elevii Școlii Generale Bilingve din Aletea, alături de directorul școlii și alți profesori, au participat, în ziua de 6 ianuarie, la slujba de Bobotează (sfințirea apei) ținută în capela ortodoxă română din oraș. După liturghie, preotul paroh Alexandru Șereș a stropit cu apă sfințită toate sălile școlii în care învață cei în jur de 100 de elevi ai claselor 1-8, de la Școala Generală Bilingvă din Aletea. 1