Foaia Românească, 2022 (Anul 72, nr. 1-52)

2022-11-25 / nr. 47

25 NOIEMBRIE 2022 TINERET FOAIA I _ " Elevii Liceului Românesc din Jula promovează respectarea drepturilor copilului și organizează campanii de strângere de fonduri (prin haine, jucării și alimente) pentru problemele cele mai presante cu care se confruntă copiii. Toate ajutoarele pe care le-au strâns le-au donat școlii generale din Pocei. Vera Cser, profesoara responsabilă pentru Copii și tineret din cadrul liceului julan, împreună cu elevii, Noémi Kiss, Fauni Balogh, Rebeka Balda, NorbertMakovej, Arszlân Hûsvét, Attila Veres, Vivien Recski și Máté Havas au mers personal să le înmâneze copiilor donațiile din partea liceului. Elevii și doamna profesoară au fost așteptați de către directoarea adjunctă Adina Gyorki, care i-a așteptat cu ceai și cozonac. „Sub coordonarea profesoarei Vera Cser, am adunat alimente, haine, jucării și le-am donat școlii din Pocei. Fiind directorul elevilor, pentru mine această acțiune a însemnat o responsabilitate și am încercat să mobilizez elevii pentru a aduna cât mai multe donații. Drumul nostru până la Pocei a fost finanțat de către AȚRU și liceul nostru. Aici ne-a așteptat directoarea adjunctă, care ne-a pregătit multe gustări. Sunt convins că am reușit să le aducem zâmbetul pe buze la mulți copii. Alături de colegii mei am realizat o faptă bună, i-am ajutat pe alții, care sunt cu posibilități mai reduse și ne dorim ca și în viitorul apropiat să le facem și altora bucurii, deoarece Crăciunul este aproape”, ne-a mărturisit Maté Havas. a.l. „Am reușit să le aducem zâmbetul pe buze la mulți copii” Colorați! Poezie George Topărceanu Toamna în parc Cad grăbite pe aleea Parcului cu flori albastre Frunze moarte, vorba ceea. Ca iluziile noastre. Prin lumina estompată De mătasa unui nor, Visătoare trece-o fată C-un plutonier major. Rumen de timiditate El se uită-n jos posac. Ea strivește foi uscate Sub pantofii mici de lac. Și-ntr-o fină discordanță Cu priveliștea sonoră, Merg așa, cam la distanță, El major și ea minoră...