Fotbal, 1966 (Anul 1, nr. 1-31)

1966-06-22 / nr. 4

Pag. a 2-a FOTBAL Campionate regionale In regiunea Dobrogea sunt angrenate în diferitele campionate nu mai puțin de 128 de echipe : 14 participante în campionatul regional, 88 in campionatul raional și 26 în campionatul de juniori. Privind această cifra îți put firește întrebarea: care este nivelul de pregătire al acestor echipe? Părerea specialiștilor este că mulți jucători din regiune sunt foarte talentați și — lucrul cel mai important — echipele au mulți jucători, promovează cu curaj elementele tinere. Un bun exempiu de felul cum au fost promovați juniorii îl constituie echipa Ideal Cernavodă. Această formație, care ocupă locul al IV-lea în campionatul regional, are media cea mai scăzută de vîrstă. Dintre jucători amintim pe Cocoi (16 ani) Stănculescu (19 ani), Ilriștu, Polodean, Corîiu, toți de cîte 18 ani. După cum ne spunea Boris Milcescu — membru în comisia regională de fotbal — și alte echipe pot fi evidențiate în această direcție : I.C.A.S., Cimentul Medgidia, Petrolul, C.F.R. Constanța, S.N. Constanța ; ele au și echipe de juniori astfel că înlocuirea unui senior nu constituie o problemă. Interlocutorul nostru ne spunea că nivelul tehnic al jocurilor, deși mulțumitor (de altfel, Cimentul Medgidia, clasată pe locul al treilea în campionatul regional, nu ar fi fost capabilă de surpriza eliminării din „Cupă“ a Politehnicii Timișoara) ar putea fi și mai ridicat dacă s-ar simți mina unor antrenori. „Ducem lipsă de antrenori și vă dați seama de aceasta dacă vă spun că doar 3 antrenori își exercită această funcție în campionatele din regiune ! Este o cifră mult prea mică față de cerințele ridicării nivelului fotbalului. Ar fi cazul să se organizeze un curs de perfecționare în care să fie angrenați actualii instructori (mai mult voluntari), care funcționează pe lingă echipele din regiune și raioane“ — a concuis R. Milcescu. Și acum, cîteva cuvinte despre campioana regională. Titlul a revenit, după o luptă pasionantă (vezi clasamentul) echipei Stuful din Tulcea, care pină în ultima etapă și-a disputat întîietatea cu Știința Constanța și Cimentul Medgidia. Echipa este antrenată de instructorul voluntar Ștefan Vadarian și are în formație cîțiva jucători de valoare ca Peceriță, Strîmbeanu, Ciupercă, Sozonov, Zaiț și Cosma. Ar fi însă de dorit ca disciplina fotbaliștilor — ca și a spectatorilor din Tulcea — de care se plîng adversarii și arbitrii, să fie îmbunătățită. ARBITRI CA TERENURI DE CALITATE. NU ! Jocurile de campionat se desfășoară pe circa 100 de terenuri. Nu s-ar putea spune că sînt puține. Dar calitatea lor lasă de dorit. Nu sînt împrejmuite, unele nu sînt gazonate și multe au în timpul săptămînii și alte destinații: tîrg de vite, serbări cîmpenești etc. Firește, pe asemenea terenuri neîngrijite, e greu de jucat și de... arbitrat (în special unde terenurile nu au gard). Terenul de la Neura Vodă a fost suspendat pînă la sfîrșitul campionatului, deoarece in repetate rinduri, publicul a invadat timpul de joc. Meciurile au fost conduse de aproape 130 de arbitri — număr suficient — care au dovedit o pregătire bună, dovadă fiind puținele contestații și nemulțumiri față de competența arbitrajelor. ACTIVIȘTI VOLUNTARI INIMOȘI Etapele din campionatul regional, raional și juniori se desfășoară cu regularitate. Comisiile, subcomisiile de fotbal, însărcinate să organizeze și să controleze scurta desfășurare a întrecerilor, își fac pe deplin datoria. Ele sunt alcătuite din activiști voluntari deosebit de pasionați, oameni care în timpul liber muncesc cu dragoste pentru buna desfășurare a întrecerilor. Putem evidenția activul voluntar al comisiei de disciplină (președinte — Aram Agap) și subcomisia de juniori (președinte — Ion Olteanu). I. OCHSENFELD i CLASAMENT 14. Dinamo C-ța PRONOSPORT Vă prezentăm 7 din cele 13 meciuri ale concursului nr. 26 din 26 Iunie, sub forma unor grafice. Acestea reprezintă evoluția în cele 11 etape ale returului (notate in partea superioară a tabelului cu cifre arabe) ale echipelor care se intilnesc duminică. Liniile (neîntrerupte pentru echipele gazdă și între * rupte pentru cele oaspete) urcă, merg drept sau coboară după cum echipele au obținut victorii (V), meciuri nule (II) sau au suferit înfringeri (I). * Concursul mai cuprinde următoarele jocuri : VIII. Oltul Rm. Vîlcea—Oțelul Galați (cat. B) 1 : IX. C.F.R. Pașcani — Poiana – Câmpina (cat. B) 1. x X. C.F.R. Arad—Recolta Cărei (cat. B) 11 XI. A.S.A. Tg. Mureș-Minerul Lupeni (cat. B) XII. C.S.M. Reșița—Gaz metan -Mediaș (cat. B) 1 " XIII. Portugalia—Uruguay (joc amical) 1,. I I Echipa Dinamo Obor, campioană a orașului București invingind echipa T.U.G. cu 4—1, formația Dinamo Obor și-a căpătat dreptul de a juca in baraj pentru ocuparea unui loc în campionatul categoriei C. Iată în clișeu pe campionii orașului București. Rîndul de sus de la stingă la dreapta : Nicolae Enache, Velicu Laurențiu, Valeriu Moga, Nicolae Vasile, Gheorghe Teodorescu (antrenorul echipei), Vasile Stan, Ioan Petre și Gheorghe Cernat. Rîndul de jos de la stingă la dreapta : Florian Novac, Nicolae Stănescu, Gheorghe Georgescu, Anton Boroș, Petre Băluță, Marian Zaharia și Radu Jercan. „UZINA" DE TINERI FOTBALIȘTI DE LA STEAGUL ROȘU " rr In ziua aceea ploua. O ploaie de munte — rece și măruntă. Nu-mi închipuiam că acei pe care ii căutam vor fi prezenți la antrenament și pe o astfel de vreme. Dar... surpriză! Stadionul Tineretului din Brașov „furnica“ de tineri, bine echipați, care își făceau conștiincios (puțin împinși de la ...spate și de frigul de afară) încălzirea. Cuprind pentru o clipă cu privirea grupurile de tineri și pe cei trei antrenori aflați în mijlocul lor. Este centrul de copii și juniori, organizat cu sprijinul federației, pe lângă clubul sportiv Steagul roșu. Din mijlocul lor se desprinde antrenorul STEFAN NIDIȘAN, cel care mă invitase și pe care l-am ,g üpit“, pentru scurt timp, din mijlocul grupei sale de sportivi. — Am auzit că vă pregătiți de „aniversare“... — Intr-adevăr, centrul nostru împlinește un an. — Nu mă îndoiesc că bilanțul pe care l-ați făcut după un an de activitate este pozitiv... — Suntem foarte mulțumiți de rezultatele obținute pînă acum. Dar nu intenționăm să ne oprim aci. Avem și alte planuri pentru viitor... — înainte de a vorbi despre activitatea viitoare, vă rog să prezentați pe scurt, pentru cititorii revistei noastre, cele mai importante aspecte ale muncii depuse de-a lungul acestui an. — Am început, cum lesne se poate bănui, cu o selecție la care s-au prezentat peste 1 000 de copii. Am ales dintre ei 90, pe grupe de vîrstă, iu așa fel iicit să putem „aproviziona“ cele trei ateliere ale centrului organizate astfel: grupa de copii (antrenor Ch. Fusutan), grupa de juniori mici (antrenor Al. Mesaroș) și grupa juniorilor participanți la campionatul republican (antrenor Șt. Hidișan). Numărul tinerilor din fiecare grupp scădea proporțional cu creșterea virstei, grupa mare arind cel mai mic efectiv: 20 de juniori. Din păcate insă nu toți cei selecționați au continuat să răspundă „prezent“ la antrenamente. Unii s-au pierdut pe drum... — In general, sînteți mulțumiți de rezultate? — Da și nu. Da — pentru că avem convingerea că ne-am străduit să realizăm o activitate bine coordonată, fiecare grupă avînd un scop precis, promovarea făcîndu-se acum nu numai pe criterii de vîrstă, ci și in funcție de talentul si capacitatea de muncă dovedite. Nemulțumirile vin atunci cind vrem să culegem roadele. Juniorii cu care am muncit un an și alții care au trecut prin mîinile noastre in anii trecuți nu își găsesc repede locul in echipele divizionare. Din această cauză, unii se pierd. De aceea, cred că la campionatul categoriei C ar trebui să se introducă o limită de vîrstă și veți vedea că centrele de juniori vor da roade bogate. In fond, noi, nu „producem“ ECHIPE, ci JUCĂTORI, scopul nostru este de a INSTRUI și nu de a CIȘTIGA partide. Nu este păcat, deci, ca mai bine de 70—80 la sută din „produsele uzinei“ noastre să se piardă treptat din cauză că la vîrstă and dorința de afirmare este mai puternică decit oricînd sunt obligați să stea pe tușă și să aștepte ca alții — majoritatea sunt puțin talentați și pregătiți — să i le lase locul ? Vinînd această întrebare, antrenorul brașovean ridica una dintre cele mai importante probleme ale activităii centrelor de juniori. Ca și la Brașov, in multe centre din țară, se lucrează intens, cu multă pasiune, fiind create și condiții optime de muncă. Deși ne aflăm la început, la început de bun augur, a sosit totuși timpul să fie rezolvată (soluția lui Șt. Hidișan de a se impune anumite limite de vîrstă la campionulul categoriei C ni se pare o idee bună) și problema promovării și folosirii elementelor crescute la aceste centre. CALIN ANTONESCU Barajul pentru categoria C Jocurile dintre campioanele de regiuni, pentru calificarea ta categoria C, se vor disputa după cum urmează : Suceava cu Galați ; lați cu Bacău ; Dobrogea cu București ; Ploiești cu Argeș ; Oltenia cu Banat ; Crișana cu Hunedoara ; Cluj cu Maramureș și Mureș Autonomă Maghiară ca câștigătoarea jocului intermediar dintre Brașov și campioana orașului București. Pentru disputarea acestor jocuri de baraj, se fixează următoarele date : — Jocurile dintre campioana regiunii Brașov și campioana orașului București la 26 iunie și 3 iulie. — Celelalte 8 jocuri duble vor avea loc la 10 și 17 iulie a.c. — Se precizează că jocurile de baraj plus jocul intermediar vor avea loc tur-retur. In cazul cînd după disputarea celor două jocuri de baraj, echipele vor totaliza un număr egal de puncte, cîștigătorul va fi desemnat de diferența dintre golurile date și cele primite. Dacă egalitatea se menține, se va juca un al treilea joc pe teren neutru, cu eventuale prelungiri. în caz de o nouă egalitate, cîștigă echipa mai tînără, vîrstă socotindu-se iu ani, luni, zile. PETRU MOCANU—Timișoara. — Vă mulțumim pentru aprecierile la adresa revistei și vom ține seama de sugestiile dv. Am dori, totuși, să facem o precizare. Revista noastră nu are numai menirea de a reflecta activitatea competițională internă și internațională, de a satisface dorințele firești ale iubitorilor fotbalului, de a ști cît mai mult despre jucători, despre echipe, despre competiții. Ea se adresează în largă măsură și tehnicienilor și — pe această linie — publică materiale cu caracter de instruire, probleme de tehnică, tactică, de metodică. Vă asigurăm că una din preocupările noastre de prim rang este să îmbinăm cît mai bine aceste aspecte. ION MUREȘANU - Salonta. — Aveți dreptate. In meciul România — R. D. Germană la care vă referiți, oaspeții au condus la un moment dat cu 2—9, dar echipa noastră a egalat după pauză și a înscris golul victoriei în ultimul minut. Autorul golului a fost Pîrcălab. Balonul i-a revenit din bară, dar șutul în bară n-a fost tras tot de el, ci de Nunweiller IV, venit în atac, la un corner. PETRE IONESCU - București. Regulamentul este clar în această privință : momentul care interesează în materie de ofsaid este acela cind jucătorul care pasează lovește balonul. Așadar, dacă un jucător se afla în poziție de ofsaid atunci cînd un coechipier i-a pasat balonul, se fluieră ofsaid, chiar dacă între timp un adversar a atins mingea. DRAGOȘI AMANDI — București. — Vă mulțumim mult pentru frumoasele cuvinte adresate și pentru aprecieri. Scrisorile cititorilor noștri constituie pentru noi un mare imbold în muncă, iar sugestiile lor ne sunt de mare folos. In problema notelor acordate jucătorilor, este firesc să apară unele deosebiri între diverși cronicari. Ceasurile, care — deci ! — ar trebui să meargă, toate, ca... ceasul și tot arată diferențe de cîteva minute unul de altul ! Noi ne străduim, în orice caz, să fim cît mai exacți în aprecieri. Cît despre a doua dv. sugestie, cred că ați remarcat amintirile unor martori ai campionatelor mondiale din trecut, precum și prezentările unor antrenori emeriți. Vom continua și cu prezentări ale maeștrilor emeriți ai sportului la fotbal. In ultima vreme am primit la redacție zeci și zeci de scrisori prin care ni se solicită exemplare din revistă sau ni se fac diverse sugestii și propuneri. Marele număr de scrisori pe care le primim atestă interesul cu care este privită revista și utilitatea ei. Ii asigurăm pe toți corespondenții noștri că toate propunerile lor sînt cercetate cu grijă, că vom ține seama de ele. Cît despre exemplarele solicitate, regretăm că nu putem satisface cererile, tirajul primelor noastre numere fiind complet epuizat.