Gazeta de Iassi, octombrie-decembrie 1896 (nr. 112-148)

1896-10-02 / nr. 112

2 Octombrie 1896 GAZETA DE TASI 947 Cunoscând ca în caz contrar voi cere urmărirea şi vîndarea silita a caselor din Tg. Ocna remase ca moştenire de la deft, d-lor Tânţăreanu cu tot locul si cu toate atenansele aliate în îngrăditură după stăpânirea de faţă, care sunt cuprinse in inventar şi pe care le au primit d-lor sub beneficiu de inventar , privindu-le tot pe d-lor şi toate chel- tuelile ce voi face cu această urmărire. Spre credinţă le am făcut şi înmâ- nat acest comandament în 4 exemplare unul d-nei Natalia Tânţăreanu altul d-nei Ana Pădure şi cel al 3-lea soţului d-sale Oh. Pădure şi cel al 4-lea pentru a mi se înapoea adeverit de d-lor că au primit câte un exemplar prin corpul portăreilor trib. Bacău unde imobilul ce voestea urmări este situat. Bacău 20 Iunie 1896. Isc., nedescifrabil. Copie după dispositivul sentinţei trib. de Bacău No. 231 din 1888 învestită cu formula esecutorie No. 191 din 1888. Prin graţiea lui D-zeu şi voinţa Naţională lege al României Tribunalul hotăreşte: Admite acţiunea şi condamnă pe d-le Natalia şi Ana Tânţăreanu în calitate de moştenitoare a deff. d-tor loan Ţânţăreanu ca din averea succesunei primită sub beneficiu de inventar să plătească reclamantei d-na Paraschiva Tânţăreanu suma de 300 galbeni cu procent legal de la 11 Mai 1888 până la achitare plus 100 lei cheltueli de judecată apreciente de trib. Această sentinţă s’a pronunţat în prima instanţa cu drept de apel. Dată si cetită in şedinţa publică astazi 30 iunie 1888. Semnaţi Gr. I. Alexandrescu, Al. Sfetcovici. p. Gref. I. lenescu. Dăm putere şi ordonăm tuturor agenţilor administrativi şi judecătoreşti se esecute presenta sentinţa, procurorilor să stârnească pentru a ei aducere la îndeplenire, spre credinţă sau subsemnat de noi judecătorii trib. Bacău. Semnaţi Gr. I. Alexandrescu Al. Sfetcovici. p. Grefier Boroncea. Această expediţiune esecutorie s’a dat în primirea d-lui Leon Sachelarie procuratorilor d-nei Paraschiva Ţânţăreanu cont. art. 136 pr. civ. Semnat p. grefier I. Boroncea. Conform cu originalul nedescifrabil. No. 191 1888 Octombrie 25 R. 423 ESTRACT De pe sentinţa comercială No. 44 pronunţată de acest tribunal la 24 Septembrie a. c. 1896 şi prin care în baza a nt. 695, no. 17. 698, 704, 706, 708, 711, 718, 866, 867, 943 şi 944 cod. com. Hotăreşte : Admite acţiunea şi declară în stare de faliment pe Sambia Waldstain comerciantă din urba Bacău. Fixează provizoriu epoca încetăreî plăţilor pe ziua de 30 Iunie 1896. Ordonă punerea sigilielor pe toată averea falitei. Numeşte judecător comisar pe d-l Membru de şedinţă al acestui trib. Numeşte judecător Sindic pe d-nul jude Sindic al acestui trib. V. Gh. Pavli care va proceda la aplicarea sigilielor pe averea falitei. Se fixeazăjiua de 24 Octombrie 1896, termen până când creditorii sunt obligaţi a face declaraţiunea creanţelor lor la grefa tribunalului. Se fixează ziua de 13 Noembrie a. c. 1896, oarele 10 dimineaţă când se va procede la, verificarea creanţelor în localul acestui tribunal. Ordonă falitei ca până în 3 zile de astăzi să presinte bilanţul şi registrele de comerţ. Se va îndepleni disposiţiunile art. 706, 711 si 943 din cod. cor. si conform art. 708 cod. com, se va comu- nica copie d-lui procuror local de pe : ]) re senta. Se va face cunoscut d-lui judecător comisar si d-lui judecător Sindic despre numirea lor spre a se conforma legei. Această sentință este supusă opo- ! siţiunei şi apelului. Dată şi cetită şedinţă publică astăzi la 24 Septembrie 1896. (semnaţi) C. N. Buzdugan D. D. Antonescu. ]. Grefier St. Ciovărnac nr. 1». Conformitate copist Y. Pădure. Romania Grefierul tribunalului Bacău Extractul present fiind conform cu dispositivul sentinţei originale se legalizează. ]). Grefier Ciovărnachi. No. 26044 1896 Septembrie 27 R. 418 No. 6570. Conform jurn. acestui trib. No. 7901 din 1896, în diua de 14 Ianuarie anul viitor 1897 laparaledin di urmeaza a se vinde silnic prin licitaţiune publică in sala de şedinţă a acestui trib, după documente şi stăpânirea de faţă, imobilul aratat mai jos proprietatea d-lui Iancu I. Apostolin comersant din Trg. Ocna acest judeţ in pretenţiunea d-lui Fotachi Roşeanu tot din Trg. Ocna cu suma de 10000 lei capital cu procentele lor de 10 la sută pe an de la 13 Iunie 1894 până la numerătoare după actul de ipotecă înscris de trib. Bacău la No. 94 din 1893 învestit cu formula executorie la No. 136 din 1896 care ii este cesionat de d-l Gheorghe Borisov prin actul de cesiune autentificat acest trib. la No. 1259 vol. 4 din 1894 cu toate drepturile din actul de ipotecă în primill rând care imobil se află situat în strada Mare din Trg. Ocna acest județ compus din: un rând case noi cu 2 etaje (rânduri) construcția de cărămidă, având jos 2 dugheni sau magazii, având fiecare magadie câte una odae cu sală, iar etajul de sus se compune din 5 odăi şi sală, având în ogradă una bucătărie asemenea cu 2 rânduri, cea de jos servește pentru dugheni şi cea de sus pentru odăile de sus, în ogradă se mai află una magazie pentru mărfuri, aseminea construită de zid, sub dugheni sunt 2 beciuri de piatră unul mare și unul mic, toate aceste clădiri împreună cu locul lor după stăpânirea de faţă se megieşeşte la faţă cu strada Mare unde sunt situate, la fund şi din jos cu imobilul def. Ioan M. Botezatu şi din sus cu o stradă numită Buşilă. Se face concurenţilor a se conforma art. 542 pr. civ. Se somează pe toţi acei care au un drept de proprietate, servitute uzufruct, chirie, privilegiu, ipotecă, sau orice alt drept asupra acestor imobile, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la acest trib, arătând pretenţiunile lor căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă. R. 450 Tribunalul judeţului Dorohoi. Preşedinta d-luî Teodor Aronovicî Preşedinte. Ştefan R. Scriban Membru Supleant. Ministerul public representat prin d-l Substitut de Procuror Gheorghe Giurgiuvanu. Astădi fiind termenul pentru judecarea procesului corecţional privitor pe Ioana Gavriloaei pentru faptul de furt în prejudiciul lui Stefan Croitoriu și procedura fiind complectă la apelul nominal s-au prezentat numai partea civilă lipsind inculpatul și martorul Vasile D. Rusu. După cetirea lucrărilor din dosar, D-l Substitut de Procuror a condus pentru condemnarea inculpatului cu aplicarea art. 309 al. 5 c. p. Tribunalul deliberând şi Având in vedere acţiunea publică deschisă contra lui Ioan a Gavriloaei pentru faptul de furt în prejudiciul lui Ștefan Croitoriu. Considerând că din procesul-verbal No. 589, dresat de Primarul comunei Corlăteni la 22 Martie 1896, precum si din instrucţiunea publică făcută înaintea tribunalului in fapt să constată că inculpatul loan a Gavriloaei în noaptea de 21 spre 22 Martie 1896, s’a introdus în podul casei lui Ştefan Croitoriu prin oblonul de la acoperemânt , care era deschis și a furat un cojocel , și una teste linguri cu care au fost prins chiar când s’a dat jos din pod și Noi Carol I No. 1089.