Gazeta de Sud, iunie 1999 (Anul 5, nr. 1287-1312)

1999-06-28 / nr. 1310

GrffiTA de SFID GRIGORE SICHITIU SE HOTĂRĂȘTE ASTĂZI sau un FC Extensiv se reunește astăzi, demarînd pregătirile pentru viitorul sezon. Din vechiul lot care a reușit promovarea în prima divizie va lipsi cu certitudine Eugen Neagoe, plecat între timp la Universitatea. Sunt așteptați în schimb Stoican de la Timișoara și Panaitescu de la Motru, deși nu sînt excluse și alte surprize. Neclarități apar în privința conducerii tehnice. Este cert că Sichitiu vine în Bănie, dar nimeni de la Extensiv nu poate răspunde clar dacă va și rămîne. Oricum, pînă în această seară vom ști cu siguranță cu ce antrenor va aborda sezonul proaspăta Divizionară A craio- Ineană. 1 • Liviu BISTRICEANU _2 _________________________________________ SENSINI-LAZIO . Fundașul central argentinian Nestor Lensini, în vîrstă de 33 de ani, va juca la echipa Lazio Roma, după o perioadă de șase ani în care a evoluat la formația AC Parma. Fotbalistul sud-american va semna în următoarele zile un contract pe trei ani cu conducerea grupării romane, formație unde îl va întîlni pe compatriotul său, mijlocașul defensiv Diego Simeone, nou venit la Lazio Roma. CAPELLO-RAUL / Noul antrenor al echipei AS Roma, Fabio Capello, s-a deplasat sîmbătă în capitala Spaniei, pentru a asista la căsătoria fostului său jucător de la formația Real Madrid, Raul. Potrivit televiziunii italiene, Capello a profitat de această ocazie pentru a încerca să-l convingă pe fostul său președinte, Lorenzo Sanz, să-l cedeze pe mijlocașul olandez Clarence Seedorf echipei italiene. Clubul AS Roma nu-l va mai putea utiliza pe jucătorul Paraguayan Gamarra, transferat la echipa Atletico Madrid și pe nigerianul Sunday Olisek, care a preferat echipa Juventus Torino, după ce inițial a lăsat să se întrevadă posibilitatea de a evolua la formația AS Roma. BARCELONA VALENCIA / CF Barcelona, cîștigătoare a campionatului iberic și Valencia, care a obținut victoria în finala Copei del Rey, vor dispută finala din acest an a Supercupei Spaniei. Prima partidă se va disputa pe 8 august la Valencia, pe stadionul „Mestalla“, iar returul, la Barcelona pe „Nou Camp“, pe 15 august, cu o săptămînă înaintea începerii campionatului Spaniei, ediția 1999-2000. ANTICI-DEMITERE Antrenorul echipei Atletico Madrid, iugoslavul Radomir Antici, a fost demis în noaptea de sîmbătă spre duminică după înfrîngerea suferită în fața formației Valencia (scor 0-3), în cadrul finalei Cupei Spaniei, disputată sîmbătă, la Sevilla. Demiterea lui Antici a fost anunțată reprezentanților presei de către președintele clubului madrilen, Jesus Gil y Gil, la câteva ore după încheierea meciului. Antici, în vîrstă de 49 de ani, care a venit la Atletico în luna aprilie, după concedierea italianului Arrigo Sacchi, se află sub contract cu clubul din capitala Spaniei pînă în anul 2000. Jesus Gil y Gil a lăsat să se înțeleagă că intenționează să-l angajeze ca antrenor pe italianul Claudio Ranieri, în vîrstă de 47 de ani, care a pregătit formația Valencia. Ranieri a confirmat că va deveni antrenorul formației Atletico Madrid. CUPA IUGOSLAVIEI / Steaua Roșie Belgrad a cîștigat Cupa Iugoslaviei, învingînd sîmbătă în finala competiției cu scorul de 4-2 (2-2) echipa Partizan Belgrad. Steaua Roșie și-a adjudecat astfel pentru a cincea oară trofeul, începînd din anul 1992, cînd actuala Republică Federală Iugoslavia a fost constituită din Serbia și Muntenegru. în fosta republică federativă, creată în anul 1947, gruparea din capitala Iugoslaviei a cîștigat această competiție de douăsprezece ori. FEDERAȚIE-PREȘEDINTE / Geoff Thompson a fost numit sîmbătă în funcția de președinte al Federației Engleze de Fotbal (FA), înlocuindu-l pe Keith Wiseman, cu 53 de voturi față de cele 31 acordate președintelui clubului Ipswich (D2), David Sheepshanks. Thompson a îndeplinit funcția de președinte interimar al FA după plecarea neașteptată a lui Wiseman, care a demisionat în luna ianuarie 1999, fiind bănuit că a promis sume de bani Federației Galeze de Fotbal, în schimbul unui vot favorabil alegerii sale în Comitetul Executiv al FIFA. Thompson a primit sprijinul majorității președinților de cluburi din Premier League și a reprezentanților regionali. Desemnarea lui Thompson a fost efectuată în prezența a 84 de membri ai Consiliului FA, care s-au reunit într-un hotel situat în apropierea localității Chester. Pentru ocuparea postului de vicepreședinte al Federației Engleze de Fotbal (FA), președintele clubului Sheffield Wednesday, Dave Richards, a fost învins de Ian Stott, cu 49 de voturi față de 35, deși era considerat favorit. • Marian SANIA ---------------------------------------------------------------------—------------------------- SP'.îRT ULTIMA ORĂ Sorin Cîrțu director tehnic Indiferent de decizia pe care o va lua astăzi antrenorul Grigore Sichitiu, se pare că patronii divizionarei AFC Extensiv intenționează să-l numească pe Sorin Cîrțu în funcția de director tehnic. Cîrțu va face parte din staff-ul tehnic al echipei chiar dacă va rămîne antrenor Sichitiu și chiar dacă acesta va pleca în Giulești, acolo unde Mircea Lucescu îl așteaptă cu brațele deschise. • Octavian ȚOPA Silviu Lung la ambasadă Antrenorul emerit Nicolae Zamfir și fotbalistul Pavel Badea au ajuns cu bine săptămînă trecută în Japonia. Următorul craiovean care își face deja bagajele pentru Țara Soarelui Răsare este antrenorul Silviu Lung, care astăzi se deplasează la Ambsada Japoniei din București pentru a depune actele necesare obținerii vizei. El și-a rezervat și biletul de avion, plecarea fiind pe 28 iulie. Pînă atunci, Silviu Lung se ocupă de ultimele pregătiri ale nunții lui Tibi Lung, după care va pleca într-un concediu (mare și munte). (I.J.) Ovidiu Bali în Craiova Cunoscutul boxer Ovidiu Bali (CSM Craiova), component al lotului național de box al României, s-a aflat pentru cîteva ore în Bănie îsoțit de unul dintre antrenorii lui, Ion Dăndică. El s-a pregătit la Mamaia sub coordonarea lui Francisc Vaștag, iar de ieri se află în București. Evenimentul cel mai important al săptămînii viitoare este finala CN de seniori, Bali fiind pretendent la titlul național al categoriei supergrea. Despre proiectele și ambițiile lui, despre cum a slăbit 17 kg, într-un viitor interviu. (I.J.) SPET SAFB DREAH0V0 SA !IfI]FIO II I 1310/ luni, 28 iunie 1999 ÎNAINTE DE PLECAREA ÎN FRANȚA Universitatea se mută la „Băile Herculane“ • Au plecat portarii Ștefănescu și Stoica, iar Scăețeanu se pare că nu mai vine la Craiova • Astăzi este așteptat „turcul“ Cosmin Bodea • Cătălin Crăciunescu ar putea semna un nou contract cu Universitatea Craiova • Bondrea ar vrea patru amicale înainte de plecarea în Hexagon După o zi de respiro (ieri), astăzi de dimineață pregătirile „alb-albaștrilor“ continuă în regim de cantonament, cartierul general fiind stabilit la hotelul Terasa Băniei situat în perimetrul Pădurii Bucovăț - Leamna, zona fiind considerată a avea caracteristici climatice apropiate de Băile Herculane. Deja au fost controlate și stabilite traseele de alergare etc. Astăzi, la ora 10.30, la stadionul „Ion Oblemenco“ sunt convocați mai mulți jucători, inclusiv de la echipele de tineret și juniori. După antrenamentul de astăzi de dimineață, Bondrea va definitiva un lot lărgit de 24-25 de jucători pe care îi vacantona pînă săptămînă viitoare în hotelul amintit, restul participînd doar la antrenamentele Universității. Este așteptat să se prezinte la pregătiri și Cosmin Bodea, ultima oară la Kayserispor Kulubu (Turcia). Cosmin - care a împlinit luna aceasta 26 de ani - originar din Beiuș, a debutat în prima ligă la FC Brașov (în 1995), iar antrenorul Bondrea îl cunoaște din perioada cînd cei doi au fost la Dinamo. Deși oficialii craioveni au lăsat să se înțeleagă că încă mai poartă unele discuții pentru înregimentarea și a altor fotbaliști sub culorile „alb-albastre“, am înțeles însă că s-a împotmolit transferul lui Scăețeanu (Astra), ploieștenii solicitînd o sumă exagerată pentru un jucător pe care îl scoseseră din lot. Cei doi portari prezenți joi la startul pregătirilor, Paul Ștefanescu (Ceahlăul Piatra Neamț) și Viorel Stoica (Viitorul Oradea) nu se mai află în Craiova, neconcretizîndu-se, din varii motive, transferul lor aici. Nici cu Cătălin Crăciunescu lucrurile nu sînt clare, deși a participat la toate antrenamentele de pînă acum. El n-a semnat un nou contract, deși discuții s-au purtat în „trei“, club-jucător-impresar. Ieri studentul Cătălin era în emoții. A susținut ultimul examen (contabilitate), fiind acum în pragul anului IV. Zilele acestea se vor definitiva datele problemei, Crăciunescu declarînd pentru GdS următoarele: „M-am antrenat cu Universitatea, iar luni (astăzi - n.r.) cred că voi putea să ofer un răspuns referitor la viitorul meu. Voi semna un nou contract cu Universitatea în condițiile în care clubul va fi receptiv la propunerile mele“. S-ar părea că durata noului contract ar fi de aproximativ doi ani. După toate probabilitățile, Beldeanu, Vîlsan și îmbucătură se vor prezenta astăzi în Valea Roșie, dar la pregătirile celor de la Electro-Bere, ei avînd OK-ul oficialilor de pe Unirii. Pînă la plecarea în Hexagon, Universitatea va disputa cîteva amicale cu: Electro Turis Turnu Măgurele (Divizia C) - 2 iulie, ora 18.00; Electro-Bere - 3 iulie (Valea Roșie); Petrolul Ploiești - 7 iulie („Ion Oblemenco“), amical rezolvat în proporție de 80%. Bondrea intenționează ca și pe 8 iulie să dispute încă un amical. Astăzi după-amiază și Nae Tilihoi va striga catalogul echipei de tineret, demarînd pregătirile în vederea noului sezon. • Ion JIANU ----------------------------_______---------------------------------------- AJF a încurcat borcanele Ultima etapă a Diviziei D Dolj a limpezit apele unui sezon dominat categoric de echipa polițiștilor din Segarcea. Singurul lucru de evidențiat din ultima rundă ar fi încurcătura creată în jurul partidei Internațional - Autobuzul. Pe românește, AJF a cam încurcat borcanele. Celor de la Internațional Craiova li s-a spus că joacă la ora 10.00 ca de obicei, în timp ce pe foaia de arbitraj lui, M. Ezaru îi apărea ora 12.00. Observatorul Marin Nițu a venit la stadion la 10.00 și a plecat la 10.30, în timp ce Ezaru, mai răbdător, i-a așteptat pe șoferi și, la prînz, a dat drumul la meci. în campionatul nostru județean am trăit să vedem o premieră nedorită, un meci disputat fără observator. • Marian ȘANIA Divizia D Dolj, etapa a 34-a CHIMIA CRAIOVA TRACTORUL CRAIOVA 3-0 (1-0) Tractorul stricat Au marcat: Grigorie ’42, ’73, Cian ‘89 Chimia, Ciocoiu - Prică,Olaru,Șofer, Stanciu - Lungu, Dragomir, Gagiu (‘1, Cian), Tilea - Gavrilă (’46, Bușică), Grigorie (’75, Nicolae). Antrenor: M.Drîmboi. Tractorul: Iacob - S. Ciurea (’80, Brătuianu),Tanasie, Glăvan, M. Ciurea - F. Badea (’58, Ciopor), Bădău (72, Ciugulin), Oprescu (78, G. Mihai), M. Badea - Purcel.Tanase. Antrenor: M. Calafeteanu. Avertisment: Cian. Au arbitrat: C. Mateescu - C. Purcaru, C. Cotora. Observator: C-tin. Gîdea. Filmul golurilor: min. 42, 1-0: Prică pătrunde pe dreapta, centrează în careu și Grigorie înscrie din 2 m; min. 73,2-0: Bușică centrează în spate pînă la Grigorie, care marchează din voleu; min. 89,3-0: Cian pătrunde frontal în careu și șutează imparabil sub transversală. Rezultatele înregistrate: Mecanică Filiași - Gaz Metan Ghercești 2-6, Chimia - Tractorul Craiova 3-0, Fulgerul Maglavit - Dinamo Segarcea 3-5, Recolta Măceșu - Progresul Băilești 2-0, Victoria Bratovoiești - Morărit Panificație 2-2,Tractorul Bechet - CFR Craiova 3-0, PRO GPS Segarcea - Dunărea Calafat 1-3, Internațional Calafat - Autobuzul Craiova 2-2, Armata Craiova - Unirea Leamna 1-0. Radio PROMPT - Beiuș și Radio SUD . I Informațiile folosite in paginile ziarului sunt furnizate de Rompres, Mediafax, n.H/1. Press și alte surse. Stadionul „Combinat“ a găzduit sîmbătă partida dintre echipele craiovene Chimia și Tractorul, contînd pentru ultima etapă a Diviziei D. Cum ambele formații au scăpat de multă vreme de grijile acestui campionat, găsindu-se pe undeva pe la mijlocul clasamentului, meciul a fost unul de vacanță, fără o miză deosebită. Fotbaliștii de la Chimia și-au dorit mai mult victoria, intenționînd să termine sezonul cu un rezultat bun, în timp ce jucătorii Tractorului au făcut doar act de prezență. în consecință, echipa mai motivată, Chimia, a cîștigat fără drept de apel, la scor de forfait, înfruntarea cu Tractorul, o formație care din viitorul sezon s-ar putea să joace în Divizia C. Sperăm că nu într-o asemenea manieră. • Daniel BISTRICEANU Dinamo a promovat în liga a treia, Tractorul Bechet și Mecanica Filiași au retrogradat în Elită, Fulgerul Maglavit și Victoria Bratovoiești vor susține un meci de baraj pentru evitarea retrogradării. CLASAMENT: DOI FRAȚI IN FM: 1. Dinamo 34 27 25 107- 39 83 2. Morărit 34 24 4 6 102- 32 76 3. Dunărea 34 22 6 6 96 - 33 72 4. Autobuzul 34 20 3 11 71 - 57 63 5. Leamna 34 19 5 10 71 - 50 62 6. Armata 34 18 7 11 75- 44 61 7. International 34 16 7 11 58- 36 55 8. Gaz Metan 34 16 3 15 82- 56 51 9. CFR 34 13 9 12 52- 42 48 10. Tractorul 34 12 7 15 60- 55 43 11. PROGPS 34 11 8 15 60- 73 41 12. Chimia 34 11 6 17 50 - 71 39 13. Măcesu 34 11 5 18 57- 93 38 14. Băilesti* 34 12 3 19 48- 61 37 15. Maglavit 34 9 3 22 59-106 30 16. Bratovoiesti 34 7 5 22 49 - 87 26 17. Bechet 34 7 5 22 41 -107 26 18. Filiasi* 34 5 7 22 51 -141 20 r Echipe penalizate cu două puncte.