Gazeta de Sud, ianuarie 2000 (Anul 6, nr. 1470-1493)

2000-01-04 / nr. 1470

1470 / marți, 4 ianuarie 2020 ar fi HHH SPORT Atacantul român Adrian Ilie, care s-a prezentat la antrenamentele formației Valencia cu patru zile întîrziere, și-a cerut duminică scuze clubului și suporterilor spanioli pentru întîrzierea întoarcerii sale la Valencia, informează în Ediția sa de ieri cotidianul iberic Marca. Jucătorul, care din cauza întîrzierii a pierdut trei antrenamente, a cerut scuze „conducerii clubului, corpului tehnic, coechipierilor și fanilor“, la finalul antrenamentului de duminică dimineață, în fața ziariștilor și a celor aproximativ o sută de suporteri care au asistat la ședința de pregătire, apreciază ziarul citat. Tehnicianul formației Valencia, Hector Cuper, a condus un antrenament complet la care au participat toți jucătorii, cu excepția portarului Santiago Canizares, care s-a antrenat separat, din cauza unei dureri la piciorul drept. Adrian Ilie s-a pregătit intens împreună cu preparatorul fizic al formației Juan Manuel Alfano și a părăsit antrenamentul cu o jumătate de oră înaintea colegilor săi. Unul dintre atacanții Valenciei, Juan Sanchez, a declarat, la finalul antrenamentului, cotidianului Levante: „Wie nu și-a cerut scuze față de noi. Cînd a venit, a salutat și nimic mai mult. E problema clubului și noi nu am discutat-o“. „Levante“ consideră că sancționarea jucătorului ar fi în prejudiciul clubului. „Adrian Ilie este un jucător important pentru echipă și nefolosirea lui în momentul în care Valencia are șanse de a ocupa primul loc al grupei B a Ligii Campionilor ar reprezenta un pariu foarte riscant în fața opiniei publice“, scrie cotidianul iberic. Ziarul citat apreciază că Ilie, care nu va juca astăzi în partida cu formația Celta Vigo, va primi o sancțiune simbolică, urmînd ca lucrurile să revină la normal. Cu doi ani în urmă, fotbalistul Claudio Lopez a fost amendat de clubul Valencia cu 250.000 de pesetas (aproape 1.600 de dolari), pentru un act de indisciplină asemănător cu cel al lui Adrian Ilie. Sub titlul „Portretul robot al chiulangiilor“, cotidianul precizează că jucătorii care au lipsit, în ultimii ani, de la antrenamentele Valencei, în special la primele ședințe tehnice de după vacanțe, corespund unor tipare bine definite, toți au fost jucători străini, cu caractere irascibile, fotbaliști de bază ai echipei, pe care o sancțiune economică nu-i afecta prea tare, iar absența lor de pe teren nu se putea prelungi. Jucători precum Luboslav Penev (Bulgaria), Romario (Brazilia), Ariel Ortega (Argentina), Adrian Ilie (România) și Claudio Lopez (Argentina) au întîrziat la reunirile echipei, dar acest lucru nu se întîmplă numai la Valencia, ci și la alte formații. Reîntors la Valencia cu o întîrziere de patru zile , Adrian Ilie și-a cerut scuze clubului și suporterilor Calendarul principalelor competiții sportive din anul 2000 a sa 4 ianuarie: 4- 11 ianuarie: semifinalele Ligii Europene de hochei pe gheață 5- 11 ianuarie: Campionatul mondial de fotbal la nivelul cluburilor, în Brazilia 8 ianuarie: Crosul IAAF de la Durham, Marea Britanie 10-15 ianuarie: Campionatul European de bob, Cortina d’Ampezzo, Italia 13- 16 ianuarie: Turneul de tenis de masă „Pro-Tour Grand rails 1999“, Sydney 14- 16 ianuarie: Campionatul European de patinaj viteză, Hamar (Norvegia) 15- 16 ianuarie: Cupa Națiunilor Europene la tenis de masă 17-31 ianuarie: Turneul de tenis Australian Open, Melbourne 21- 22 ianuarie: Cupa Europei pe echipe feminin la tenis de masă 22- 23 ianuarie: Turneu de calificare pentru JO de la Sydney la lupte greco-romane, la Roma Februarie. 2-13 februarie: Campionatul Mondial de bob, Altenberg ■Serrxumiabruarie: Campionatulondial de patinaj viteză, Milwaukee (SUA) 4- 6 februarie: Tenis. Partidele din primul tur al Cupei Davis - Grupa Mondială 5- 6 februarie: Turneu de calificare la JO de la Sydney la lupte greco-romane, Franța 5-6 februarie: Cupa celor 6 națiuni la rugby 5-6 februarie: Turneu internațional de judo, Sofia 5- 12 februarie: Fotbal - turneu de pregătire al reprezentativei României (cu jucători care activează în campionatul intern), în Cipru 6 februarie: Rugby - partidă amicală România - Maroc 6- 13 februarie: Campionatul European de patinaj artistic, Viena 7- 12 februarie: Campionatul Mondial de biatlon - juniori, Hochfilzen (Austria) 10-13 februarie: Campionatul Mondial de sărituri cu schiurile: Vikersund (Norvegia) 10-13 februarie: Turnee de calificare la JO la hochei pe gheață 19-27 februarie: Campionatul Mondial de biatlon. Holmenkollen (Norvegia) 19 februarie: Adunarea Generală a FIFA 19-20 februarie: Turneu de calificare la JO la lupte greco-romane. Tașkent (Uzbekkistan) 20 februarie: Rugby, partida România - Olanda, din a doua grupă valorică a Turneului Celor 6 Națiuni 26 februarie, Meciul de box dintre Mike Tyson și Shannon Briggs, la Madison Square Garden, New York - Campionatele Europene de atletism în sală, Gent (Belgia) - Cupa Mondială pe echipe la tenis de masă, Malaysia Martie: 3- 5 martie, Campionatul Mondial de patinaj viteză, Nagano (Japonia) 4- 5 martie: Turneu de calificare pentru JO la lupte greco-romane, SUA 4 martie: Campionatul Mondial de patinaj viteză pe pistă scurtă pe echipe, Haga 4-5 martie: Turneul celor 6 națiuni la rugby 4-5 martie: Turneu internațional de judo, Budapesta 5 martie: Rugby, partida Portugalia - România, din a doua grupă valorică a Turneului Celor 6 Națiuni 6- 13 martie: Turneu internațional de box - criteriu de calificare la JO și CE, la Halle (Germania) 9-16 martie: Campionatul Mondial de hochei pe gheață - juniori under 18, Letonia 13-19 martie: Turneul de tenis Indian Wells (Super 9) 20 martie-2 aprilie: Turneul de tenis de la Key Biscayne (Super 9) 16- 19 martie: Campionatul Mondial de natație în bazin scurt: Atena 12 martie: Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, Albert Park, Melbourne 17- 26 martie: Turneu internațional de box - criteriu de calificare la JO și CE, la Liverpool 18- 19 martie: Turneul celor 6 națiuni la rugby 19 martie: Rugby, partida România - Spania, din a doua grupă valorică a Turneului Celor 6 Națiuni 20-27 martie: Turneu internațional de box - criteriu de calificare la JO și CE, la Veneția 22 martie: Baschet, Finala „Ronchetti Cup“ 25 martie: Campionatul Mondial Universitar de crosscountry, Jena (Germania) 26 martie-2 aprilie: Campionatul Mondial de patinaj artistic, Nice (Franța) 26 martie: Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei, Sao .....Paulo martie: Baschet. Finala „Kovac Cup“ 29 martie: Fotbal, partidă amicală Grecia - România - Campionatul Mondial de cross-country, Vilamoura (Portugalia) Aprilie. 12 aprilie: Turneul celor 6 națiuni la rugby 2 aprilie: Rugby, partida Georgia - România, din a doua grupă valorică a Turneului Celor 6 Națiuni 7- 9 aprilie: Tenis, turul al doilea al Cupei Davis Grupa Mondială 8- 15 aprilie: Campionatul European de handbal pentru surzi, București 9 aprilie: Marele Premiu de Formula 1 al statului San Marino, Imola 13-16 aprilie: Campionatul European de lupte greco-romane, Moscova 17- 23 aprilie: Turneul de tenis de la Monte Carlo (Super 9) 21 aprilie-1 mai: Campionatul European de tenis de masă: Bremen 22-23 aprilie: Tenis, Cupa Federației - primul tur 23 aprilie: Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii, Silverstone 26 aprilie: Fotbal, partidă amicală România - Ucraina 29-30 aprilie: Regată internațională de canotaj, Zagreb - Campionatul Continental de tenis de masă - Congresul Asociației Internaționale a Presei Sportive, Fortaleza (Brazilia) Mai: 6-14 mai:Turneu de calificare la JO de la Sydney - la polo, Hanovra (Germania) 7 mai: Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei, Barcelona 8-14 mai: Turneul de tenis de la Roma (Super 9) 10 mai: Fotbal - ultima etapă a Diviziei A „Ursus“, ediția 1999/2000 10-14 mai: Congresul Anual al Federației Internaționale de hochei pe gheață 13 mai: Fotbal - finala Cupei României „Tuborg“, ediția 1999/2000, București 13-14 mai: Regată internațională de canotaj, Duisburg 15-21 mai: Turneul de tenis de la Hamburg (Super 9) 15-22 mai: Campionatul European de Box, Tampere (Finlanda) 17 mai: Fotbal Finala Cupei UEFA 18- 21 mai: Campionatul European de judo, Polonia 22-29 mai: Tenis, Campionatul Mondial pe echipe „ATP Tour World Team Championship“ 21 mai: Marele Premiu de Formula 1 al Europei, de la Nurburgring (Germania) 24 mai: Finala Ligii Campionilor la fotbal 25-28 mai: Turneul final de calificare la JO la tenis de masă, Sevilla 27 mai: Fotbal, partidă amicală Olanda - România 27-28 mai: Regată internațională de canotaj, Mannheim (Germania) 28 mai-14 iunie: Campionatul Mondial de hochei pe gheață, grupa A. St. Petersburg (Rusia) 29 mai-6 iunie: Internaționalele de tenis ale Franței de la Roland Garros, Paris - Liga Mondială la volei masculin - Campionatul pe echipe la șah, Limassol - Campionatul Mondial militar de baschet, Italia mre: 1- 4 iunie: Campionatul European de gimnastică ritmică, Zaragoza (Spania) 2- 3 iunie:Turneu internațional de floretă feminin, București 2-3 iunie: Turneu internațional de sabie - masculin, București 2-4 iunie: Cupa Mondială la canotaj, München 3-11 iunie: Campionatul Mondial de mountain bike: Sierra Nevada (Spania) 3-4 iunie: Cupa Mondială la gimnastică artistică masculin: Lubliana (Slovenia) 4 iunie: Marele Premiu de Formula 1 al statului Monaco, Monte Carlo 4 iunie: Fotbal, partidă amicală România - Grecia 5- 12 iunie: Cupa Mondială la Tir, München 7-12 iunie: Campionatul European de lupte greco-romane - juniori, România 7-12 iunie: Campionatul European de lupte libere - juniori, România 7- 12 iunie: Campionatul European de lupte, feminin - juniori, România 8- 11 iunie: Campionatul Mondial militar de judo, Brazilia 10-12 iunie: Regată internațională de canotaj, Bled (Slovenia) 10 iunie-2 iulie: Turneul final al Campionatului European de fotbal, Belgia și Olanda 12-18 iunie: Campionatul Mondial de pentatlon modern, Italia 12-17 iunie: Adunarea Generală a Federației Internaționale de Tenis (ITF), Antalia (Turcia) 17-25 iunie: Turneu de calificare la JO la volei, Tokyo 18 iunie: Marele Premiu de Formula 1 al Canadei, Montreal 23-25 iunie: Cupa Mondială la canotaj 25 iunie-2 iulie: Campionatul Mondial Universitar de handbal feminin, Franța 26 iunie-10 iulie: Turneul de tenis de la Wimbledon 30 iunie: Paris sau Roma. Prima etapă a circuitului IAAF Golden League iunie: Rugby, partidă amicală România - Franța, la București iulie: 2 iulie: Marele Premiu de Formula 1 al Franței, de la Magny Cours 3-9 iulie: Campionatul Mondial de lupte greco-romane - juniori: Nantes 6- 16 iulie: Campionatul European de atletism, Jyväskylä (Finlanda) 7 iulie: Roma sau Paris. Etapă a circuitului IAAF Golden League 10-16 iulie: Liga Mondială la volei masculin 10-12 iulie: Regată internațională de canotaj, Lucerna (Elveția) 14-23 iulie: Turneul final al Campionatului European de baschet masculin - juniori, Zagreb 14-23 iulie: Turneul final al Campionatului European de baschet feminin - juniori, Cemiewo (Polonia) 14-16 iulie: Tenis, semifinalele Cupei Davis 16 iulie: Marele Premiu de Formula 1 al Austriei, A1 Ring, Spielberg 17-26 iulie: Campionatul Mondial de tir, Ankara 27 iulie-7 august: Campionatul Mondial Masters de natație, München 28 iulie: Etapă a circuitului IAAF Golden League, la Oslo 29 iulie: Fotbal. Supercupa României 30 iulie: Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, Hockenheim 31 iulie-6 august: Turneul de tenis de la Toronto (Super 9) 31 iulie-5 august:Turneul Internațional de box „Centura de Aur“, București - Congresul FIFA, Viena - Regată internațională de canotaj, Tampere (Finlanda) - Desemnarea țării gazdă a turneului final al Campionatului Mondial de fotbal din 2006 August: 1- 15 august: Campionatul Mondial de volei [UNK] juniori (m+f), Elveția 7- 13 august:Turneul de tenis de la Cincinnati (Super 9) 11 august: Etapă a circuitului IAAF Golden League, Zürich II- 13 august: Campionatele Mondiale Universitare de canotaj. Zagreb 13 august: Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei, de la Hungaroring 18 august: Etapă a circuitului IAAF Golden League, Monte Carlo 18-27 august: Campionatul European de handbal masculin juniori. Grecia 25 august: Etapă a circuitului IAAF Golden League, Bruxelles 27 august: Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei, Spa Franchorchamps 28 august-11 septembrie: Internaționalele de tenis ale Statelor Unite, New York 31 august-3 septembrie: Regată Internațională de canotaj, Hazewinkel (Belgia) - Grand Prix-ul mondial la volei feminin Septembrie: 1 septembrie: Etapă a circuitului IAAF Golden League, Berlin 1-10 septembrie: Campionatul European de pentatlon modern - tineret (grupa B), București 8- 13 septembrie: Campionatul Mondial Universitar de tenis de masă, Shanghai (China) 9 septembrie: Turneu internațional de badminton, Timișoara 9- 11 septembrie: Concurs de echitație, Tîrgu Secuiesc 10 septembrie: Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, Monza 13 sept-1 octombrie: Jocurile Olimpice de vară de la Sydney (a XXVII-a ediție) 18-25 septembrie: Turneul de tenis „Open Romania“, București 24 septembrie: Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite, Indianapolis septembrie: Rugby, partidă amicală Irlanda - România Octombrie. 4 octombrie: IAAF Golden League Final, Doha (Qatar) 8 octombrie: Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, Suzuka 12- 15 octombrie: Campionatul Mondial de karate, München I 14-15 octombrie: Finala Cupei Mondiale la pentatlon modern, Aix en Provence (Fran ța) 16-22 octombrie: Campionatele Mondiale de atletism rezervate juniorilor, Santiago de Chile 16-21 octombrie: Turneul de tenis „Compaq Grand Slam“ 21-22 octombrie: Campionatul European de judo pe echipe, Belgia 22 octombrie: Marele Premiu de Formula 1 al Malaysiei, Sepang, Kuala Lumpur - ultima cursă a sezonului 26-29 octombrie: Campionatul Mondial de judo - juniori, Tunis 30 octombrie-5 noiembrie: Turneul de tenis de la Stuttgart (Super 9) Noiembrie. 4-14 noiembrie: Campionatul Mondial de box - juniori, Budapesta 5 noiembrie: Cupa Mondială la triatlon, Noosa, Australia 5 noiembrie: Cupa Mondială la cross 13- 19 noiembrie: Turneul de tenis Paris-Bercy (Super 9) 16-20 noiembrie: Campionatul Mondial de body-building masculin, Malacca (Malaysia) 23 noiembrie: Tenis, Finala Cupei Federației 27 noiembrie-4 decembrie: Turneul de tenis „Turneul Campionilor“, Lisabona 30 noiembrie-3 decembrie: Congresul Federației Internaționale de Handbal, Portugalia - Tenis, Turneul Campioanelor: New York - Campionatele Mondiale de semimaraton, Cancún (Mexic) Decembrie. 4-10 decembrie: Tenis, Turneul „ATP Tour World Doubles Championship“ 7-10 decembrie: Campionatul Mondial de judo under 20, Cipru 7-17 decembrie: Campionatul European de handbal feminin, București și Rîmnicu Vîlcea 14- 17 decembrie: Campionatul Mondial Universitar de judo, Malaga (Spania) 15- 17 decembrie: Tenis, Finala Cupei Davis 28 decembrie-4 ianuarie 2001: Campionatul Mondial Universitar de handbal masculin, Portugalia 28 decembrie: Baschet: FIBA EuroStars 2000 - Campionatul Mondial de karate pentru juniori și cădeți, Miskock (Ungaria) - Campionatele Europene de cross-country, Malmö (Suedia). RAJA ANTRENOR / Antrenorul argentinian al formației marocane Raja Casablanca, Luis Oscar Fallone, care este bolnav, nu va putea fi alături de jucătorii săi, la Campionatului Mondial al cluburilor, care se va desfășura, în perioada 5-15 ianuarie, la Rio de Janeiro și Sao Paolo, au informat duminică surse din cadrul clubului. Fullone, care este bolnav de aproximativ 20 de zile, se află în prezent la Paris, pentru a efectua o serie de analize medicale, fiindu-i imposibil să însoțească echipa de fotbal, în Brazilia. Membrii clubului din Casablanca au dezmințit zvonurile, potrivit cărora, tehnicianul argentinian ar negocia pentru funcția de antrenor al selecționatei Africii de Sud, precizînd că Fallone a încheiat un contract pe o perioadă de trei ani cu responsabilii clubului Raja, iar acesta va expira în anul 2002. Antrenor principal al echipei Raja Casablanca, în perioada Campionatului Mondial al cluburilor, va fi Fathi Jamal, fost jucător al formației marocane. ANELKA - GOL / Atacantul formației Real Madrid, francezul Nicolas Anelka, a marcat joi pe stadionul „Santiago Bernabeu“ primul său gol de cînd se află în Spania, cu ocazia unei partide amicale disputate în compania unei selecționate a jucătorilor din campionatul spaniol, meci organizat în scopuri de binefacere, în cadrul acestui meci, organizat pentru strîngerea de fonduri destinate luptei împotriva dopajului, Anelka a deschis scorul pentru formația Real Madrid, în minutul patru al partidei, învingîndu-l pe portarul advers Juan Miguel Garcia (Zaragoza). Anelka a „sărbătorit“, în mod sobru, acest prim gol, alături de coechipierul său, brazilianul Savio Bortolini, în timp ce o parte a publicului îi scanda numele. MARADONA - RUSIA Fosta vedetă a fotbalului mondial, argentinianul Diego Maradona, intenționează să se ocupe de activitatea unor centre de antrenament din Rusia, Libia și Haiti, în anul 2000, a anunțat, sîmbătă, agentul său, Guillermo Coppola. Coppola a precizat, de asemenea, că fostul căpitan al selecționatei argentiniene, va disputa, pe data de 22 ianuarie, alături de uruguayanul Enzo Francescoli, o partidă de fotbal, organizată în scopuri de binefacere, care va avea loc la Punta del Este (Uruguay). PENAROL - SANCȚIUNI / Unsprezece jucători ai clubului Uruguayan Penarol Montevideo au fost sancționați, joi, de către membrii Confederației sud-americane de Fotbal (CSF), fiind acuzați de violențe fizice și verbale și pentru un caz de dopaj cu cafeină. Jucătorii uruguayeni s-au încăierat, pe data de 9 decembrie, cu fotbaliștii clubului brazilian Flamengo, în timpul unui meci contînd pentru Cupa Mercosur. Jucătorul echipei Penarol, Pablo Bengoechea, a fost suspendat pentru o perioadă de trei luni, deoarece în timpul acestui meci a fost depistat pozitiv cu cafeină. Walter Pandiani, considerat principalul responsabil al acestor incidente, a fost suspendat de la 10 meciuri internaționale, în timp ce coechipierii săi, Martin Garcia și Luis Agostini, sunt suspendați pentru cîte șase meciuri. Ceilalți șapte jucători au primit cîte o suspendare de trei meciuri. Clubul Uruguayan va trebui să plătească la CSF o amendă de 10.000 de dolari, iar conducătorii acestui club au primit avertisment. BORBOKIS - TRANSFER / Fotbalistul grec al formației engleze Derby County, Val Borbokis, a semnat un contract cu conducerea clubului PAOK Salonic, valoarea transferului fiind de 320.564 de euro. Internaționalul grec, în vîrstă de 30 de ani, nu a reușit să se impună la formațiile engleze Sheffield Wednesday sau Derby County, la care a evoluat, iar soția sa nu s-a acomodat cu atmosfera britanică, a precizat aceeași sursă. REGINA SPORTIVI . Cinci foști componenți ai reprezentativei de fotbal a Angliei, campioană mondială în anul 1966, s-au numărat printre cei 38 de sportivi britanici care au fost onorați, vineri, cu diferite titluri, de către regina Marii Britanii Elizabeta a ll-a, cu ocazia Anului Nou. Foștii fotbaliști George Cohen, Alan Ball, Roger Hunt, Nobby Stiles și Ray Wilson, eroi ai finalei Cupei Mondiale din anul 1966, cînd Anglia a învins, cu scorul de 4-2, echipa Germaniei, au fost numiți membrii ai Ordinului Imperiului Britanic (MBE). Aceștia s-au alăturat astfel englezilor Geoff Hurst, Bobby Charlton, Bobby Moore, Martin Peters, Jack Charlton și Gordon Banks, care au primit deja titlul de cavaleri. Două foste legende ale sportului britanic din anul 1960, pugilistul Henry Cooper și pilotul de Formula 1 Stirling Moss, au primit titlul de cavaleri. MARATONUL MILENIULUI / Atletul kenyan Josephat Kiprono a cîștigat sîmbătă cursa „Maratonul Mileniului", care s-a desfășurat pe străzile din centrul istoric al orașului Roma, după ce toți participanții au primit binecuvîntarea Papei Ioan Paul al II-lea. Kiprono, considerat marele favorit, a parcurs cursa într-un timp 2 ore, 8 minute și 27 de secunde, devansîndu-i pe italieniii Giacomo Leone și Francesco Ingargiola. în cursa feminină, victoria a revenit atletei Tegla Loroupe, din Kenya, care a parcurs distanța în 2 ore, 32 de minute și 4 secunde.