Gazeta de Sud, mai 2000 (Anul 6, nr. 1570-1595)

2000-05-22 / nr. 1587

12 GAZETA de SUD Cupa Ligii. Grupa Vest. Etapa a ll-a. „U“ Craiova - Extensiv 1-1 • Stadion „Ion Oblemenco“, spectatori: 300. • Au marcat: Bărcăuan '62 / Bucă ’55, Universitatea: Neamțu - Dragomir (’60, Voicu), G. Șerban (71, Nicola), Șoavă, Ursu - Stoican (77, L. Tilihoi), Rotaru (’66, Vancea), Sava, Frăsineanu (’63, Fl. Șerban) - Bărcăuan, Domocoș. Antrenor: E. Săndoi. Extensiv: Stoianov - Negrilă (’80, Niță), Mieilă, Paraschiv ('46, Maguire), Mirea - Laczko (’46, Ciucu), Pane, Lepădatu (’68, Sima), Ghiță (’77, Constantin) - Sola, Bucă. Antrenor: S. Cîrțu. • Avertismente: Frăsineanu / Negrilă, Mierlă, Maguire, Lepădatu. • Eliminare: Nicola 74. • Au arbitrat: B. Sorescu -1. Dumitrică, S. Prodan. • Filmul golurilor: min. 55, 0-1. Bucă a pătruns în careu, l-a driblat pe Rotaru și din 10 m l-a executat pe Neamțu, min. 62, 1-1. Sava a centrat de pe dreapta în careu și Bărcăuan a reluat din voleu în colțul din stînga al porții lui Stoianov. • Rezultate: CSM Reșița - „U“ Craiova 0-2, Gloria Bistrița - Extensiv 1 -0 (etapa I), „U“ Craiova - Extensiv 1-1, CSM Reșița - Gloria Bistrița 0-1 (etapa a ll-a). • Clasament: 1. Bistrița 2 2. „U“ Craiova 2 3. Extensiv 2 2 0 0 1 1 o o 1 1 0 0 2 6 4 1 0 • Etapa viitoare: Gloria - „ST Craiova, Extensiv - CSM Reșița. 4. Reșița 2 2 -o 3 -1 1 -2 0 -3 Afacerea „Stadionul“ Partida de sîmbătă nu a stîrnit cine știe ce interes printre VIP-urile Craiovei care au catadlicsit să vină pe „Ion Oblemenco“. Cum miza lipsea cu desăvîrșire, pela oficială se discuta mai degrabă despre licitația de astăzi care va stabili cine se va ocupa de reconstrucția stadionului. Exasperat, un hîtru a pus punctul pe „i“r „Păi, la cum vă tîrguiți, puneți scaunele și faceți nocturna exact la anul. Așa că, mai mult ca sigur, o să ne căutăm alt oraș ca să jucăm în Cupa UEFA“. (L.B.) - .............SPI RT Sîmbătă. Extensiv a jucat mai bine decit Universitatea Unii cu chef, alții fără Sîmbătă, pe „Ion Oblemenco“. Universitatea ne-a lămurit că așteaptă vacanța mai nerăbdătoare decît Extensiv. Nu de alta, dar, cel puțin în repriza secundă, copiii lui Cîrțu au zburdat și doar intervențiile extraordinare ale lui Neamțu (atenție, iese portar mare!) au ferit Universitatea de o înfrângere care nu ar fi dat prea bine blazonului ei; în prima repriză, „spectacolul“ a fost destul de șters. Totuși, Cîrțu îl testează pe Joshua Maguire în virtutea bunelor relații pe care le are cu Steaua. Extensiv l-a luat în probe pe australianul Joshua Maguire. Acesta a venit acum un an în Ghencea, de la Newcastle Brakers, dar nu a evo luat decît pentru echipa de tineret a roș-albaștrilor. Cîrțu l-a folosit pe postul de mijlocaș central și australianul s-a descurcat destul de bine, nefiind exclus ca după perioada de vacanță să înceapă pregătirile cu FC Extensiv, alb-albaștrii au arătat că, individual, știu, dar nu am remarcat absolut nici o idee tactică, acțiunile elevilor lui Săndoi fiind, fără excepție, dezlînate. Sesizînd că adversarii nu aveau chef de fotbal, jucătorii Extensivului, cravasați în permanență de Cîrțu, au evoluat cu ambiție și mult mai elaborat. Roadele le-au cules în partea secundă, atunci cînd acțiunile lor au clătinat în dese rînduri rigida apărare a Universității. Vîrful de lance a fost, cul. Prin tribune se vorbea că în cazul în care Tibi Lung nu își va regla conturile cu nărăvașa galerie a Stelei, Cîrțu ar fi tentat să-l ia și pe el la Extensiv. Ciucu și Constantin, la Extensiv Pe lîngă australianul Josua Maguire, Cîrțu mai testează un mijlocaș și un fundaș. Primul este Ciucu, un fotbalist care a venit de la Timișoara și în campionatul trecut a jucat la tineretul Universității. El se află sub contract cu impresarul Rodion Cămătaru, mea, Bucă, un fotbalist„minuscul“, care a marcat gol și a ratat vreo trei-patru ocazii! Alb-albaștrii au jucat parcă un pic altfel în ultimele minute, atunci cînd pe teren se aflau mai mulți componenți de la echipa de tineret. Cu toată atmosfera de vacanță, puținii spectatori veniți sîmbătă pe „Ion Oblemenco“ nu au regretat pentru că, oricum, nu aveau altceva mai bun de făcut. • Daniel BISTRICEANU acesta îndrumîndu-l de fapt spre Romanești. Constantin este un fundaș central de 20 de ani, foarte solid, și a fost adus zilele trecute de la Tîrgu Mureș, în funcție de randamentul pe care cei doi îl vor da și la ultima partidă din Cupa Ligii, cu CSM Reșița, Cîrțu va hotărî dacă îi va convoca la pregătirea centralizată care va începe pe 15 iunie. Negrilă și Tilihoi au fost adversari Spre finalul partidei, preț de cîteva minute, zonele din dreapta apărărilor ambelor echipe erau „ocupate“ de Negrilă și Tilihoi. Este vorba, evident, despre fiii celebrilor echipieri ai Craiovei Maxima, care și ei, culmea, au început tot ca fundași laterali dreapta. Numai că, așa cum glumește Nae Tilihoi, „cînd l-am văzut pe Negoio că nu are unde să joace, am trecut eu lîngă Ștefanescu și i-am lăsat lui partea dreaptă“. Vorbind serios, atît Andy Negrilă, cît și Lucian Tilihoi s-au descurcat foarte bine și, fiind la o vîrstă fragedă, nu ar fi exclus ca peste puțin timp să asigure și ei apărarea Universității. • Liviu BISTRICEANU Bărcăuan a înscris un gol de Liga Campionilor Din cauza neastîmpăratului Bucă Nicola a văzut „roșu“ în trei minute Cei care au asistat la partidă și-au dat seama, mai ales în repriza secundă, de fragilitatea zonei centrale a apărării Universității. De fapt, de ce argumente ar mai fi nevoie cînd atacantul Extensivului, Bucă, care măsoară cam 1,65 metri, a dat de trei ori cu capul spre poartă dintre masivii fundași centrali ai Universității. Introdus în minutul 71 în locul lui G. Șerban, Alin Nicola nici nu a avut timp să se așeze bine în bocanci, că s-a văzut nevoit să-l oprească prin fault - în postură de ultim apărător pe vijeliosul Bucă. Centralul Sorescu nu a stat pe gînduri și l-a trimis pe Alin la vestiare, de unde venise cu doar trei minute în urmă.... • Daniel BISTRICEANU FC Drobeta depinde astăzi de Electro Bere. Craiovenii sunt liniștiți în clasament, nu și în viață Meci cu cîntec la Severin . Conducătorii din Valea Roșie au următoarea listă cu „accidentați“: Calafeteanu, Mohora, Dudan, Militaru, Ș. Stoica, îmbucătură, F. Popescu . Primul este totuși antrenorul secund și nu credem să-i fi căzut banca pe picioare • Este posibil ca astăzi să se facă o analiză lucidă a situației, după care cei enumerați mai sus să devină „apți“ • Pentru orice eventualitate, antrenorul Florin Băluță a apelat la cîțiva juniori • Severinenii au și ei problemele lor: în afară de juniori, ceilalți jucători nu prea au chef să facă pe placul conducerii . Tot astăzi se va disputa restanța dintre Chimica și Apullum Va fi destul de interesantă partida de la Drobeta Turnu Severin pentru că este în joc viitorul gazdelor. Forțînd un pic, FC Drobeta - Electro Bere seamănă cu meciul Extensiv - Universitatea din returul campionatului trecut. Pentru că, nu-i așa, dacă nici noi nu ne ajutăm, atunci cine să o facă? Totuși, „actorii“ de astăzi trebuie să fie foarte atenți, nu de alta, dar mahării de la FRF sunt cu ochii pe FC Drobeta după mascarada cu Chimica Tîrnăveni... Dinspre Turnu Severin, informațiile vin cu zgîrcenie. Acolo se petrece un lucru ieșit din comun. Conducerea a ajuns în situația de a-și pune soarta în mîna jucătorilor care îi sunt potrivnici. Așa că FC Drobeta nu poate pune bază decît pe juniori. Care însă, în etapa trecută, au încasat-o cu 12-1, la Satu Mare... Tare curioși sîntem să vedem cum va arăta astăzi distribuția mehedințenilor. în Valea Roșie se petrece ceva destul de ciudat. Ieri am primit o listă imensă cu jucători indisponibili, majoritatea fiind titulari. Ea îl cuprinde și pe secundul Marian Calafeteanu și, de aceea, ne dă de gîndit. Cum nu avem cine știe ce explicații serioase din Valea Roșie, presupunem că înfrângerea de la Tîrnăveni (0-3) a fost interpretată un pic altfel de conducători. Dar poate s-au grăbit și FC Drobeta - Electro Bere • Stadion „Municipal”, luni, ora 17.00. • Formații probabilă: FC Drobeta, Boștină - Scăețeanu, Oprița, Stănici, Hulubei - Ancuța, Florescu, Păștin, Goiceanu - Vlaicu, Decu. Antrenor: M. Bojin. Electro Bere, Dumitru - Cită, Matei, Ciora, Stancu - Mitulețu, Pîcleșan, Sandu, Bădău - A. Luță, Chivu. Antrenor: FI. Băluță. • Vor arbitra: C. Ene - M. Petrache, Fl. Hîncu. Obs. G. Ionescu, se speră ca astăzi, judecind la rece, situația să fie îndreptată. Nu de alta, dar dacă jucăm din nou cu echipa a doua (am mai făcut-o cu Flacăra Vîlcea) s-ar putea ca Federația să intre la bănuieli. Și asta se cheamă că ne-o facem cu mîna noastră. Pînă una alta, antrenorul Băluță i-a convocat de la juniori, pe Dina, Petrovici, Chera, Anghelina și Preda. Totuși, Electro Bere pleacă astăzi la prînz spre Severin și este posibil ca lucrurile să se mai schimbe. • Liviu BISTRICEANU Calafeteanu nu face deplasarea la Severin, fiind „accidentat“ Divizia C, seria a III-a, etapa a 34-a Constructorul Inter Gaz 1-6 în cadrul ultimei etape a seriei a treia a Diviziei C, formația din Lunca Jiului a fost învinsă de Inter Gaz București cu 1-6 (0-4). Craiovenii au terminat practic sezonul fără să cunoască gustul victoriei de vreo opt luni, în meciul de ieri, Constructorul a marcat doar un singur gol, prin Bîzu, care a transformat o lovitură de pedeapsă în minutul 49. Bucureștenii au înscris de șase ori: Stan ‘8, Pășcurea ’13, Cincă ’15, Tudor ’34, ’51 (p), Lefter ’72. Fulgerul Bragadiru a promovat în Divizia B (deși își va vinde locul din eșalonul secund), iar Constructorul Craiova, Aluminiu Slatina și Aversa București au retrogradat. Atletic București s-a retras din campionat. Din celelalte serii au promovat următoarele echipe: Apemin Borsec, Hondor Agigea, Cetate Deva, Pandurii Târgu Jiu și FC Baia Mare. Celelalte rezultate: Contred Pucioasa - Severnav 7-4, Aversa - Turris Turnu Măgurele 1-1, Faur - Aluminiu Slatina 3-0 (N), Rova Roșiori - Inter Giurgiu 2-0, Petrom Moreni - Rulmentul 2-0, Dinamo Internațional Calafat - Fulgerul Bragadiru 0-2, Turistul Pantelimon - Petrolul Videle 0-0. Electromagnetica a stat. • Marian SANIA Visul microbiștilor gorjeni s-a împlinit Pandurii Tîrgu Jiu a promovat în Divizia B Învingînd seri la Tîrgu Cărbunești cu 2-0, formația Pandurii Tîrgu Jiu și-a adjudecat un loc în eșalonul secund al fotbalului românesc. Promovarea este rezultatul unei munci colective depuse pe parcursul ultimelor două ediții de campionat. Gilortul Tîrgu Cărbunești, adversarul din ultimul meci, a încercat din toate puterile să se salveze de la retrogradare și, implicit, să le încurce planurile celor de la Pandurii. Mihai Stelescu și Traian Predulescu au demonstrat, prin exprimarea în teren a elevilor lor, meritele pe care le au în această reușită. Din păcate, baza materială nu ne dă mari speranțe în perspectiva evoluției în Divizia B. Acum este momentul ca toți iubitorii sportului din județ să contribuie material pentru a putea supraviețui în lumea bună a fotbalului. Deși avem o echipă competitivă, nivelul gazonului stadionului Municipal nu se ridică nici la standardele Diviziei C. Speranțe există, iar președintele Ion Vulpe speră în implicarea tuturor oamenilor de afaceri din municipiu. Pentru a face față în Divizia B, se impune aducerea cîtorva jucători experimentați, iar potențialii jucători de la Pandurii trebuie motivați financiar. La Tîrgu Cărbunești, proaspăta divizionară B a avut următoarea alcătuire: Hîrsu - Braia, Bejenariu, Amzacu, Amati, Trofin - Zaharia, Arcanu, R. Voinea - Nicolaescu, Ciochină. Au mai evoluat: R. Rădoi,Verdeș și Lițoiu. • Cristi BISTREANU Exact , ce-mi place sa aud! RADIO SUD 1587/luni, 22 mai 2000 Divizia D Dolj, etapa a 34-a Anul Calafatului • Dunărea Calafat a promovat în Divizia C • Au retrogradat din Divizia D SCCF Gioroc, Victoria Bratovoiești și Recolta Măceșu Peste campionatul Diviziei este, de fapt, locul. Pentru per-D Dolj s-a tras cortina în weekendul trecut. Ultima rundă nu a adus nici un fel de modificări în zonele importante ale clasa mentului, soarta echipelor promovate sau retrogradate fiind stabilită cu ceva timp în urmă. Totuși, un meci a atras atenția în mod deosebit. Este vorba de întîlnirea Gaz Metan Pielești - Pan Group Craiova, o reeditare, la doar trei zile distanță, a finalei fazei județene a Cupei României. Găzarii și-au luat revanșa în fața celor de la Pan Group, însă, deși se anunțau ceva incidente, jocul s-a disputat în limitele sportivității. De asemenea, s-au stabilit și echipele care vor lua drumul categoriei Elită. Acestea sunt SCCF Gioroc, Victoria Bratovoiești și Recolta Măceșu. Rezultatele ultimei etape: Gaz Metan - Pan Group 5-2, Autobuzul - Unirea Leamna 3-2, Progresul Băilești - Recolta Măceșu 0-1, Dunărea Calafat - CFR 5-2, Wimar Podari - Victoria Bratovoiești 3-0 (N), SCCF Gioroc - PRO GPS Segarcea 0-3 (N), MAT Craiova - Chimia 1-1, Trac torul Bechet - Armata Craiova 2-2. Fulgerul Mîrșani a stat. A fost, fară îndoială, anul Calafatului. Formația de pe malul Dunării a reușit, după cîțiva ani petrecuți în campionatul județean, să promoveze în eșalonul al treilea, acolo unde îi formanța realizată, merită felicitări lotul de jucători și antrenorul Valentin Ghiță. Să sperăm că proaspăta divizionară C nu va reveni prea curînd pe terenurile de la Bechet și Măceșu. • Marian ȘANIA • Clasament final: 1. Dunărea______32 28 22 104 - 30 86 2. Armata 32 25 34 81 - 24 78 3. Gaz Metan 32 23 1 8 87 - 37 70 4. MAT 32 20 4 8 68 - 32 64 5. Podari 32 17 3 12 64 - 38 54 6. CFR 32 17 3 12 56 - 42 54 7. Pan Group 32 15 5 12 61 - 45 50 8. Mîrșani 32 13 5 14 60 - 52 44 9. Chimia 32 13 3 16 73 - 53 42 10. Segarcea 32 12 3 17 49 - 64 39 11. Leamna 32 10 7 15 53 - 65 37 12. Băilești 32 10 6 16 59 - 66 36 13. Autobuzul 32 10 5 17 61 - 74 35 14. Bechet________32 10 4 18 56 - 100 34 15. Măceșu 32 10 2 20 51 - 91 32 16. Bratovoiești 32 76 19 44 - 93 27 17. Gioroc 32 10 31 20 142 3 !□ [UNK] [UNK] Informațiile folosite in paginile ziarului sunt furnizate de Mediafax si alte surse.