Gazeta de Sud, decembrie 2000 (Anul 6, nr. 1753-1774)

2000-12-09 / nr. 1759

GRAEFITA de SUD, Sîmbătă, 9 decembrie 2000 de Alina BOBOC, Relu GEORGESCU ~~ Constantin Ionescu, de 45 de ani, din Craiova, șeful Serviciului aprovizionare al firmei TOPWAY INDUSTRIES, a fost găsit spînzurat în apartamentul său din cartierul Lăpuș-Argeș în seara de joi, 7 decembrie. Bărbatul și-a luat viața după ce a aflat, în urmă cu cîteva zile, că soția sa, care suferise mai multe traumatisme în urma unui accident rutier, nu va supraviețui pînă la Crăciun. Pentru locatarii blocului nr. 36 din cartierul craiovean Lăpuș-Argeș, seara de joi părea una normală, în jurul orei 20.30, liniștea cartierului a fost însă tulburată de sirenele salvării. Echipa SMURD fusese anunțată că la etajul trei un bărbat a fost găsit spînzurat. Constantin Ionescu își luase viața, legîndu-se cu o sfoară de caloriferul din sufragerie. El a fost găsit de fiica sa așezat lîngă fereastră, în spatele perdelei. Nu a putut suporta gîndul că va petrece Sărbătorile fără soție Soții Ionescu lucrau împreună la TOPWAY INDUSTRIES, Aurelia fiind director de producție la Secția de ketchup și muștar, își vedeau liniștiți de serviciu, punînd suflet în tot ceea ce făceau, își iubeau nespus cei doi copii și abia așteptau să îi vadă cu un rost în viață. Necazurile au început însă în urmă cu aproximativ trei luni, cînd Aurelia Ionescu a fost victima unui grav accident de circulație petrecut între Pitești și Roșiori de Vede. Din cauza politraumatismelor suferite, femeia a intrat în comă și nu și-a mai revenit. Pentru Constantin Ionescu, viața a devenit un adevărat coșmar. A stat la căpătîiul femeii iubite săptămîni întregi, sperînd că aceasta va schița măcar un gest. Apoi, colegii și medicii l-au convins să se întoarcă la serviciu. El a revenit la TOPWAY, însă gîndul său era tot la Aurelia. Constantin a făcut tot posibilul ca soția sa să-și recapete cunoștința. A internat-o într-un spital din București, i-a adus la pat pe cei mai buni medici să o ajute, dar în zadar. Nu și-a pierdut însă speranța că Aurelia se va însănătoși și va veni în curînd acasă. „Era foarte afectat de starea soției. Medicii i-au spus că nu trebuie să-și piardă speranța pentru că au avut multe cazuri de pacienți care și-au revenit după mult mai mult timp. Era un om excepțional, iar la serviciu, un adevărat profesionist. Niciodată nu a lăsat însă să se înțeleagă că va recurge la un asemenea gest. Am vorbit cu el în ultimele zile și îmi spunea: «Domnul Radu, am speranță în Dumnezeu că soția mea se va face bine». Este o adevărată tragedie ce s-a întîmplat!“, spunea Marin Radu, director în cadrul TOPWAY INDUSTRIES. în urmă cu două-trei zile, medicii i-au spus însă lui Constantin că soția sa are foarte mici șanse să-și revină. Vestea că este posibil ca Aurelia să nu poată supraviețui pînă la Crăciun l-a adus pe Constantin Ionescu în pragul sinuciderii. Diana și-a găsit tatăl căzut după perdea loi seară, în jurul orei 18.00. Constantin Ionescu a mîncat împreună cu fiica sa, Diana, de 18 ani, elevă la Colegiul Național „Elena Cuza“ din Craiova. Fata s-a dus apoi în camera ei să învețe. După vreo două ore s-a auzit soneria la ușă. Diana s-a dus să răspundă, însă în dreptul ușii de la sufragerie a văzut picioarele tatălui. Și-a dat seama că se întîmplase o tragedie și, disperată, a alergat spre ușă, unde aștepta fratele său, Daniel, de 19 ani, student la Facultatea de Calculatoare. Fata i-a spus fratelui că tatăl lor s-a spînzurat și le-a cerut ajutor vecinilor. Corpul lui Constantin Ionescu zăcea lîngă calorifer. Bărbatul se spînzurase cu o frînghie, iar poziția în care a fost găsit cadavrul demonstra cu cîtă hotărîre și-a curmat acesta viața. Unul dintre vecini a tăiat lațul cu un cuțit, reușind să-l elibereze pe Ionescu. „Diana tremura toată cînd a bătut la noi la ușă. Soțul meu a alergat și a tăiat lațul cu care se spînzurase domnul Ionescu. Vecinii au chemat salvarea, sperînd că medicii vor putea face ceva“, a spus Claudia Nistor, vecină. Era însă prea tîrziu. Echipa SMURD, sosită în scurt timp la fața locului, nu a putut decît să constate decesul. Un epilog tragic Colegii de serviciu ai lui Constantin Ionescu au rămas înmărmuriți cînd au aflat despre această tragedie. Ei au recunoscut că, în ultimele zile, Constantin era foarte retras și trist, însă nimeni nu-și închipuia că ar fi capabil să se sinucidă. Reprezentanții din conducerea firmei TOPWAY au spus că se vor ocupa de toate cele necesare pentru înmormîntare. După ce își vor conduce tatăl pe ultimul drum, Diana și Daniel se vor întoarce la căpătîiul mamei lor, ținută în viață în mod artificial de trei luni. Șeful Serviciului aprovizionare al TOPWAY INDUSTRIES s-a sinucis . Inginerul Constantin Ionescu s-a spînzurat pentru că medicii l-au anunțat că soția sa nu va apuca Sărbătorile • în urmă cu cîteva luni, Aurelia Ionescu a suferit un accident de mașină și de atunci este în comă . Deși suferea enorm, Constantin nu și-a pierdut pînă în ultima clipă speranța că femeia iubită își va reveni Blocul 36 l-a găzduit pentru ultima dată pe Constantin Ionescu EVENIMENT 3 Neglijența în serviciu a adus „profit“ de jumătate de miliard de lei Din cauza neatenției, o gestionară a creat un prejudiciu de sute de milioane de lei, în urma unei expertize contabile, Titina Sețoiu, gestionată la Depozitul Agenției de Aprovizionare a Petrolului Gorj, este cercetată de către ofițeri ai poliției economico-financiare că a prejudiciat cu 440 de milioane de lei firma la care lucrează. Cea în cauză nu a efectuat recepția mărfii în mod corespunzător, a înstrăinat cheile depozitului fără a preda gestiunea și nu a întocmit referate de scădere din gestiune a mărfurilor degradate. Ei i s-a întocmit dosar penal, fiind cercetată pentru comiterea infracțiunii de neglijență în serviciu. • Claudiu POPA A murit lovită de un Cielo Anica Gheorghe, de 70 de ani, din Pielești, a murit în seara de joi, 7 decembrie, la cîteva ore după ce a fost lovită de o mașină. Dora Fota, director la SC SUPERCOM SRL Craiova, conducea neatent autoturismul Cielo, cu numărul de înmatriculare DJ-02-PEC, și nu a văzut-o pe bătrîna care tocmai voia să traverseze. Anica Gheorghe a fost trasportată în stare gravă la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova, dar nu a supraviețuit din cauza traumatismelor suferite. • Relu GEORGESCU După ce a ancorat nava în Portul sîrbesc Cladovo Singurul marinar român aflat pe vasul Ada Kaleh a fost dat dispărut Cîrmaciul unui vas românesc, încărcat cu uree pentru localitatea iugoslavă Cladovo, a dispărut din 29 noiembrie în condiții neelucidate. La acea dată, la Societatea NFR (Navigația Fluvială Română) Drobeta Turnu Severin s-a primit un telefon de la partenerul iugoslav Tehno Dunav Yugoslavia, prin care se aducea la cunoștință că de la bordul vasului 10.013 Ada Kaleh lipsește cârmaciul, în persoana lui Nicolae Pană. Autoritățile portuare iugoslave au hotărât ca descărcarea vasului Ada Kaleh să se facă a doua zi după ce nava ancorase în port din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. La descărcarea vasului, sîrbii au constatat că la bordul navei românești nu este nimeni, deși se știa că un marinar român ar fi trebuit să fie prezent acolo. Barbu Chiriță, liderul de sindicat al SCNFR Drobeta Turnu Severin, a spus că poliția iugoslavă a constatat dispariția marinarului și a anunțat autoritățile române: „Pe 29 noiembrie m-am deplasat în Iugoslavia, unde împreună cu autoritățile iugoslave am format o comisie mixtă. Trei membri ai familiei celui dispărut m-au însoțit: în jurnalul de bord s-a constatat că marinarul nu mai consemnnase nimic din data de 21 noiembrie, de cînd vasul a plecat din Portul Trans Europa Drobeta Turnu Severin“. Nu s-au constatat urme de violență la bordul navei Nicolae Pană, zis nea Sandu, era unul dintre cei mai bătrîni și mai experimentați cîrmaci de la Societatea de navigație NFR Drobeta. Avea 56 de ani și de peste 25 de ani călătorea pe bătrînul Danubiu. Pe 21 noiembrie, el a plecat într-o cursă obișnuită, cu șlepul 1013-Ada Kaleh, pînă în Portul iugoslav Cladovo. Acolo, nea Sandu a dispărut și nimeni nu mai știe ce s-a întîmplat cu el. în noaptea de 22 noiembrie, data la care a ajuns în portul iugoslav, Nicolae Pană a rămas pe șlep, pentru că vremea era proastă, cețoasă.Cînd au venit a doua zi pe vas, vameșii sîrbi nu au mai găsit pe nimeni. Cabina era închisă, lucrurile cîrmaciului, la locul lor, urmele ultimei mese luate de marinar rămăseseră pe masă și nimic nu indica vreo acțiune violentă. Polițiștii sîrbi au presupus că s-a întîmplat ceva cu marinarul român după ce acesta a părăsit bordul navei. Marian Cîrciumaru, ginerele lui Nicolae Pană, a spus că socrul său era un om liniștit, cu calități și defecte: „Nea Sandu era un munte de om, de peste 100 de kilograme și era destul de greu să te pui cu el. Avea însă obiceiul să cutreiere restaurantele din țările pe unde acosta cu nava și se poate ca așa să se fi întîmplat și în noaptea de 22 noiembrie“. Blestem de familie? Familia cîrmaciului nu a aflat de dispariția lui Pană decît la o săptămînă după producerea evenimentului. Ginerele lui Pană a plecat imediat la Cladova și l-a căutat pe dispărut prin toate localurile din zonă, dar nimeni nu l-a văzut pe marinarul român și nu l-a recunoscut în pozele prezentate de familie. Rudele nu exclud nici posibilitatea ca nea Sandu să fi fost ucis, dar au încă speranța că el ar putea fi găsit, chiar dacă șansele sunt din ce în ce mai mici, o dată cu trecerea timpului, în același timp, poliția iugoslavă continuă ancheta și nu exclude nici posibilitatea ca marinarul român să fi fost sechestrat de sîrbi, pentru că astfel de cazuri au mai existat. Ginerele său a mai spus că, după părerea lui, s-a abătut un blestem asupra familiei pentru că tatăl lui Nicolae Pană a murit la mijlocul anului 1980, într-un incendiu, dar mai tîrziu s-a descoperit că fusese ucis și apoi aruncat în mijlocul flăcărilor. Familia lui Pană se află în aceste zile din nou la Cladova, unde va da anunțuri la posturile de radio și televiziune, în speranța că cineva poate da o informație cît de mică despre nea Sandu. Dacă se va descoperi că marinarul român a fost ucis sau a murit, familia va face tot posibilul ca trupul să fie adus în țară. Liderul de sindicat de la NFR Drobeta, Barbu Chiriță, a spus că sindicatul va acoperi,,toate cheltuielile legate de, aducerea în țara a cadavrului, în caul-încare va fi nevoie- de așa, ceva. LaNFR Drobeta se întîmplă, în general, patrucinci astfel de dispariții pe an. Dispariția lui Nicolae Pană este a doua din 2000. Autoritățile iugoslave au promis că o echipă de scafandri va cerceta zona în care a acostat vasul Ada Kaleh, pentru a nu mai exista îndoiala că Nicolae s-a înecat în apele Dunării. „Poliția iugoslavă a spus că, în urma cercetărilor, va emite un compunuat oficial societății noastre. Pînă la această dată, nu am primit nici un răspuns“, a mai spus Barbu Chiriță, liderul Sindicatului CFR Drobeta. • Florin LORDĂ RCA 2001 Sucursala ASTRA Craiova Str. Constantin Brâncuși, nr. 1 și Str. A.I. Cuza, nr. 38 Încheie LA DOMICILIUL CLIENȚILOR ASIGURAREA DE RĂSPUNDERE CIVILĂ AUTO Solicitați personalul nostru specializat la numerele de telefon 051/418441,418444,098/603317 (sediu), 051/441815 (ag. Filiași), 051/311182 (ag. Băilești), 051/232895 (ag. Calafat) t N P O C 1. f B N r ; ASTRA SERVICE 24 - TELEFON: 01/9666 w ww,sst r a sug, r o ASTRA* S.A. SOCIETATE DE ASIGURARE-REASIGURARE Nava Ada Kaleh a răMaS fără cârmaci la bord în preajma Sărbătorilor de iarnă Hoții de animale terorizează sătenii din Dolj și Olt Tot mai multe persoane reclamă, în ultima perioadă, că le-au dispărut porcii și vitele din gospodării. Polițiștii din Balș au reușit să-i rețină pe doi dintre cei implicați în această afacere: Valentin Strulea și Ion Velici, ambii din comuna Robănești, județul Dolj, au la activ mai multe furturi, prejudiciul ridicîndu-se la peste 60 de milioane de lei. Valentin Strulea, de 48 de ani, și Ion Velici, de 25 de ani,, ambii cu antecedente penale, „lucrau“ în ultima vreme în echipă. Strulea era creierul afacerii, avînd la activ 29 de ani de închisoare pentru furt și tîlhărie. Băieții au dat prima lovitură în noaptea de 27 spre 28 octombrie cînd au furat doi porci din gospodăria lui Petre Mărgoi, în valoare de 12 milioane de lei. Strulea și Velici au vîndut porcii în Tîrgul de animale din Craiova. Două săptămîni mai tîrziu, cei doi au acționat la ferma zootehnică a SC AGROIMPEX SRL, din satul Leotești, comuna Bobicești, de unde au furat două vaci gestante, rasa Hollstein, în valoare de aproape 50 de milioane de lei. Ei au mai furat un porc de la un vecin din comuna lor natală, Robănești, pe care l-au vîndut în Tîrgul din Balș cu cinci milioane de lei. Strulea și Velici nu au reușit să vîndă vacile furate de la ferma zootehnică din Bobicești, astfel au putut fi recuperate de polițiști. Comandantul Poliției din Balș, colonel Dumitru Dumitra, a spus că, în ultima perioadă, pe raza județelor Dolj și Olt s-au înregistrat foarte multe furturi de porci și de vite din gospodăriile localnicilor. Cercetările continuă pentru prinderea tuturor persoanelor implicate în această afacere. * • Loredana CHIMOIU Rău-platnicii la impozite și taxe locale vor fi sancționați Primăria municipiului Tîrgu Jiu a hotărît ca, în cazul neachitării de către persoanele fizice și juridice a impozitelor și taxelor locale pînă la data de 15 decembrie, sumele pe care locuitorii le datorează instituției administrative să fie majorate prin penalizări. Dacă o persoană fizică nu va achita acești bani, restanțierul va trebui să mai scoată din buzunar încă 3% pe lună din totalul sumei atunci cînd va merge la ghișeele Direcției de Impozite și Taxe Locale. Persoanele juridice vor fi sancționate cu 0,15% pe zi. Prin aceste măsuri, primăria speră să recupereze mai repede banii de la contribuabili și să nu mai existe mulți datornici în anul viitor. • Cătălin DĂDULESCU