Gazeta de Sud, iunie 2001 (Anul 7, nr. 1901-1925)

2001-06-25 / nr. 1921

12 SP^RT GAZETA de SUD, Luni, 25 iunie 2001 Nimeni nu știe ce se va întîmpla la Universitatea pînă la meciul cu FC Synot Cine se bate cu cehii? • Se zvonește că Gigi Nețoiu ar fi tratat deja să-și vîndă acțiunile lui Dinel Staicu • Nu ar fi exclusă însă nici o asociere între cei doi • Cîrțu ar fi devenit din nou favorit pentru postul de antrenor principal . Italianul Zambon S-ar fi arătat interesat să preia acțiunile lui Nețoiu FC Baia Mare și Farul au promovat în Divizia A Ieri s-a disputat manșa retur a meciurilor de baraj pentru Divizia A. La Suceava, echipa locală a învins-o pe FC Baia Mare cu 2-1. Au marcat: Gavrilescu ('8), Păcurar ('15) / Ciocan ('34). FC Baia Mare, care a învins în tur cu 1-0, a promovat după șase ani în Divizia A, grație golului marcat în deplasare. In partida de la Bacău, după 120 de minute de joc, FCM Bacău conducea cu 2-1 pe FC Farul. Au marcat: Raț ('24), Ciobanu ('71, penalti) Abăluță ('83). Jucătorii Farului s-au retras trei minute de pe gazon la golul al doilea al gazdelor. Clini în manșa tur. Fărul a învins cu 2-1, s-a trecut la executarea penaltiurilor de departajare. Farul a învins cu 4-3 la penaltiuri, promovînd în Divizia A. Gazdele au interzis televizarea partidei. (M.S.) Cîștigînd meciul de la Tirana, Universitatea va juca în turul următor al Cupei Intertoto cu FC Synot Stare Mesto, o echipă clasată pe locul 11 în campionatul Cehiei. Dacă dubla manșă cu FC Bylis a fost abordată de olteni cu o formulă inedită, este interesant de văzut cum ne vom continua aventura în Intertoto, mai ales că miercuri se reunește lotul consacrat al Universității pentru a începe pregătirea viitorului sezon oficial. Problema este că astăzi Nețoiu ar trebui să ne lămurească dacă mai rămîne sau nu în Bănie. Se vorbește tot mai insistent că el se va muta la Dinamo, dar nimeni nu admite să plece însoțit și de cei mai buni fotbaliști ai Universității; în acest caz, este interesant de văzut cine va prelua clubul alb-albastru și în ce condiții, variantele cele mai vehiculate fiind frații Mihăilescu și Dinei Staicu, cu șanse mai mari pentru ultimul, care ar accepta, se pare, și asocierea cu Nețoiu. Ce se întîmplă însă dacă Gigi Nețoiu se încăpățînează să rămînă? în acest caz, nimeni nu mai știe nimic. El s-ar fi înțeles deja să lucreze cu Ilie Dumitrescu, deși Nae Ungureanu s-a descurcat destul de bine în ultima perioadă și este un tip foarte agreat în Bănie. Apoi, președintele Aurică Țicleanu este hotărît să renunțe la funcție, deși se vorbește că el ar fi preferat și de alți posibili acționari. Rămîne însă problema lotului de jucători. Acesta va suferi modificări importante și dacă va rămîne Nețoiu, și dacă va pleca. Dar, deși au mai rămas doar două zile pînă la reluarea pregătirilor, nimeni nu știe ce se va întîmpla exact la Universitatea și ce structură de conducere va pregăti dubla manșă cu FC Synot. Surprizele pot veni astăzi dinspre Gigi Nețoiu, Dinei Staicu sau frații Mihăilescu, așa că puțintică răbdare! • Liviu BISTRICEANU Nae Ungureanu a bătut în Albania și a dat peste cap multe socoteli S-au răzvrătit copiii! • Cîștigînd cu 1-0 la Tirana, Universitatea s-a calificat în turul următor al Cupei Intertoto • Viitorii adversari ai oltenilor vor fi cehii de la FC Synot • Partida tur este programată sîmbătă, în deplasare FC Bylis - „U" Craiova 0-1 • Tirana, stadion „Qemal Stafa", spectatori 3.500. • A marcat: Grigorie '57. FC Bylis: Sinani - Demiraj, Bita, Bare, Vito, Xhafa, Haxhiu, Resuli ('76, Luto), Bilali, Imeraj, Poci ('58, Jakupi). Antrenor: V. Capo. Universitatea: Neamțu - I. Stancu, G. Șerban, Crăciunescu, Rada, Răuță - Grigorie, Sandu, M. Stancu ('88, Preda) - Verdeș ('46, Vigariu), Silvășan ('71, FI. Șerban). Antrenor: N. Ungureanu. • Au arbitrat: A. Aydin - D. Husein, K. Gencerler (toți din Turcia). • Filmul golului: min. 57, 01. Grigorie a șutat imparabil sub bară de la 18 metri în urma unei acțiuni personale de toată frumusețea, de Liviu BISTRICEANU Cînd toată lumea se aștepta ca Universitatea să vină înfrîntă din Albania, mai ales că Gigi Nețoiu avea cu totul alte planuri în această săptămînă, Nae Ungureanu s-a ambiționat și a reușit să obțină calificarea chiar la Tirana. Rezultatul reușit de tenacele antrenor craiovean a dat peste cap multe socoteli, mai ales că turul următor se joacă sîmbătă. Partida de la Tirana a fost dominată în permanență de olteni. Totuși, prima repriză a fost mai echilibrată, după care în partea a doua gazdele au căzut fizic, permițîndu-le alb-albaștrilor să controleze în totalitate ostilitățile. Convins de valoarea îndoielnică a ambilor portari care au fost titulari în sezonul trecut - Bogdan și D. Tudor Ungureanu a mizat pe tînărul Cristian Neamțu, care sîmbătă, la Tirana, a avut o evoluție extraordinară. Totuși, cel mai bun om al echipei a fost liberul Cătălin Crăciunescu, intervențiile sale sigure facînd inutile acțiunile ofensive ale rapizilor Vito și Xhafa. Alături de Neamțu și Crăciunescu, Ștefan Grigorie și-a confirmat din nou clasa, el marcînd și golul care a rezolvat soarta acestei duble manșe. Silvășan nu a jucat nici el rău, iar Rada, Sandu și Răuță s-au descurcat mulțumitor. Din păcate, a decepționat vîrful Bobi Verdeș, iar Nae Ungureanu l-a „amendat“ rapid, schimbîndu-l la pauză. Pe lîngă golul lui Grigorie, oltenii au mai avut o bară în minutul 75 prin Ionuț Stancu. Cea mai mare ocazie de gol a albanezilor s-a consemnat în minutul 47, atunci cînd Xhafa a reluat pe lîngă poartă de la doar șase metri. Oricum, copiii pe care a mizat Nae Ungureanu au reușit o performanță interesantă care înseamnă enorm pentru ei. Să vedem însă dacă ei vor avea șansa să și continue competiția, pentru că miercuri se reunește lotul de bază al echipei, deși nimeni nu poate spune și care va fi acesta. într-o altă partidă din Cupa Intertoto, Gloria Bistrița a învins sîmbătă, pe teren propriu, cu scorul de 2-1, echipa finlandeză Jazz Pori, dar a ratat calificarea în turerul următor. Fotbal. Țicleanu a PLĂTIT ALBANEZILOR 320 USD . Delegația Universității s-a deplasat sîmbătă, la Tirana, cu un charter, care a decolat din Bănie în jurul prînzului. Intrarea în Albania s-a făcut fără probleme, jucătorii ajungînd la stadionul „Qemal Stafa" cu aproape trei ore înainte de meci. Imediat după terminarea partidei, craiovenii s-au dus la aeroport pentru a se întoarce în țară. Aici, surpriză mare, pentru a ieși din Albania, fiecare membru al delegației a fost obligat să plătească zece dolari. Parlamentările oltenilor cu vameșii albanezi nu au dus la nici un rezultat, astfel că Jicleanu, conducătorul delegației noastre, s-a văzut nevoit să scoată din buzunar 320 de dolari! (D.B.) F otbal, trei olteni la LOTUL DE TINERET/ La mij locul lunii iulie se vor desfășura, în Canada, Jocurile Francofoniei. Competiția este rezervată mai multor discipline sportive, printre care și sportul rege. România a ales să fie prezentă în întrecerile fotbalistice cu echipa secundă de tineret. Lotul va fi convocat pe 6 iulie, iar de la Universitatea au fost selecționați fundașul Ionuț Rada, mijlocașul Ștefan Grigorie și atacantul Alin Vigariu. (D.B.) Fotbal, doi craioveni LA SELECȚIONATA UEFA '86 / La sfîrșitul săptămînii trecute, cinci juniori craioveni au par ticipat la un trial organizat de FRF la Nucet, în vederea alcătuirii lotului UEFA '86. Aceștia sînt: Niță, Lițu, Ivan (FC Universitatea, antrenor - Dorel Toma), Bădoi și Ghiță (CSS Craiova, antrenor - Dan Coșei). în urma trialului, reprezentanții FRF au reținut în lot pe Cătălin Niță și Alin Lițu (FC Universitatea). Dorel Toma a spus: „La acest trial organizat de FRF, au fost convocați 72 de juniori născuți '86. Deocamdată, pentru următoarea acțiune a viitorului lot UEFA '86 au fost selecționați 18 juniori, dintre care doi sînt de la FC Universitatea: Niță și Lițu. Lotul astfel stabilit va disputa în această săptămînă - marți și joi - două partide de verificare cu selecționata similară a Turciei, meciurile fiind programate la Constanța (mîine) și Mangalia (joi). Conducerea clubului nostru a tratat cu atenție această acțiune, punînd la dispoziție mașina clubului, așa cum se va întîmpla și săptămînă viitoare". (S.J.) Pe stadionul „Qemal Stafa“ din Tirana, Grigorie, aici in duel cu albanezul Rita, a marcat golul calificat Universității S-au stabilit echipele care au rămas în Divizia D Schimbări în fotbalul județean în urma manșei secunde a meciurilor de baraj, formațiile Recolta Ostroveni, Recolta Măceșu și Victoria Călărași vor evolua în sezonul viitor în Divizia D Dolj. Iată rezultatele consemnate: Tractorul Bechet - Victoria Călărași 2-1 (în tur 1-3), Recolta Măceșu - Deznățuiul Giurgița 3-0 („gol de aur“ marcat în minutul 94, în tur 0-2), Recolta Ostroveni - Venus Craiova 3-0 (neprezentare, în tur 3-2). Conform regulamentului, Venus Craiova ar putea fi exclusă din competiție, pentru că nu s-a prezentat la meciul de baraj, însă, am înțeles, echipei respective i se va aplica doar o amendă. în primul eșalon al fotbalului județean au mai promovat echipele Vînătorul Desa, Unirea Tricolor Dăbuleni și AEC Ișalnița. Locul rămas liber prin promovarea în Divizia C a formației Pan Group Armata va fi ocupat, se pare, de Victoria Plenița, echipă care a retrogradat. Cei din Plenița intenționează să cumpere locul formației Internațional Calafat, care s-a retras din Divizia C, după ce s-a desființat, și, conform regulamentului, poate să activeze într-un eșalon inferior. Prin Bănie se mai vorbește că Autobuzul și Unirea Leamna ar fuziona și ar rămîne astfel încă un loc vacant în primul eșalon al fotbalului județean. Deocamdată, nu s-a luat însă nici o decizie. Mai mult, conducătorii AS Autobuzul sunt supărați pe evoluția echipei din ultima vreme, în aceste condiții, nu ar fi exclus ca formația să se desființeze. Dacă va mai rămîne vreun loc vacant în Divizia D, acesta va fi oferit unei echipe retrogradate care a realizat cel mai bun punctaj. • Marian SANIA Marele Premiu de Formula 1 al Europei Schumacher nu are rival Michael Schumacher a cucerit ieri Marele Premiu al Europei, cea de-a noua etapă a sezonului din cadrul Formulei 1. Pilotul scuderiei Ferrari a fost din nou cel mai rapid pe circuitul de la Nürburgring (Germania), deși a fost nevoit, din cauza unor probleme tehnice, să înceapă cursa cu o mașină de rezervă. în prima jumătate a cursei, Michael Schumacher a fost secondat în fruntea plutonului de fratele său, Ralf, însă pînă la urmă acesta din urmă a terminat cursa pe poziția a patra. Michael Schumacher este fă ră îndoială liderul incontestabil al sezonului, el cîștigînd pînă acum cinci mari premii în Campionatul Mondial al Formulei 1. „Am făcut o cursă bună, așa cum am făcut și în sezonul trecut, cînd m-am impus pe acest circuit. Ralf și cu mine ne-am luptat pînă la un moment dat, însă pînă la urmă el a trebuit să-i cedeze locul lui Montoya“, a spus Michael Schumacher. Pe locul secund al cursei s-a clasat Montoya, iar poziția a treia i-a revenit lui David Coulthard. Acesta din urmă a spus la conferința de presă că a beneficiat de ghinionul lui Ralf Schumacher: „Cred că locul trei este foarte bun pentru mine“. Au abandonat: Aleși, Verstappen, Heidfeld, Frentzen, Truffi, Bemoldi, Panis și Marques. Clasamentul final al cursei: 1. Michael Schumacher (Ferrari) 01:29:42.724; 2. Juan Pablo Mon toya (Williams) la 04.217; 3. David Coulthard (McLaren) la 24.993; 4. Ralf Schumacher (Wil liams) 33.345; 5. Rubens Barri chello (Ferrari) la 45.495; 6. Mika Häkkinen (McLaren) 1:04.800. Clasament general: 1. M. Schu macher 58; 2. D. Coulthard 40; 3. R. Barrichello 24; 4. R. Schumacher 22; 5. N. Heidfeld și M. Häk kinen 8. Clasament general constructori: 1. Ferrari 82; 2. McLaren 48; 3. Williams 28; 4.4 Sauber 15; 5. Jordan 13; 6. BAR. Următoarea etapă a Formulei 1 se va disputa duminică, 1 iulie, în Franța, pe circuitul de la Magny-Cours. • Marian SANIA Startul în marele premiu al Europei, desfășurat ieri pe circuitul de la Nürburgring ■ ■ [UNK] [UNK] B LJ IH LJ Ü SD [UNK] □ 30 El □ 13, Q □ O □ ■ ■HQ]