Gazeta de Sud, iulie 2005 (Anul 11, nr. 3151-3176)

2005-07-01 / nr. 3151

2 ACTUALITATE GAZETA de SUD, Vineri, 1 iulie 2005 în Craiova, între Autogara Nord și Poliția TF Sute de saci de azotat de amoniu se pot transformai în orice moment în bomba de la Mihăilești de Florin LISANDRU Piața Gării din Craiova, sau cel puțin o bună parte din aceasta, în orice moment poate fi rasă de pe suprafața pămîntului. Asta din cauza unor saci de azotat de amoniu depozitați într-o curte din zona respectivă. Este vorba de sute de saci, aparținînd SC SOLVENT COM SRL din Craiova. Marfa provine de la DOLJCHIM. După tot ce s-a întîmplat pe 24 mai 2004, este inadmisibil ca într-o zonă intens circulată din Craiova să găsești o situație asemănătoare cu cea de la Mihăilești. De la DOLJCHIM, orice persoană poate lua azotat de amoniu, indiferent de „ambarcațiunea“ pe care o folosește. „Bomba" din Piața Gării trebuie doar amorsată Pe strada Banu Mărăcine din zona Pieței Gării este o gheretă metalică, unde poți citi de la distanță „Pesticide, îngrășăminte chimice“ și „Vindem pe cupoane“. Jos, pe caldarîm, în soare, este pus un sac de azotat de amoniu, pentru ca lumea să știe despre ce îngrășămînt este vorba; în interiorul gheretei sunt încă doi saci de azotat, depozitați lîngă tot felul de substanțe toxice. Obiectul de activitate și avizul de la Protecția Mediului permit societății să comercializeze produse fitosanitare și chimice. Nu însă și azotat de amoniu. Intrăm și întrebări de îngrășăminte. „Avem, dom’ne, azotat. Costă 450 de mii sacul, pe bani, sau 500 de mii pe cupoane. Dacă vreți mai mult avem depozitul aici, în spate, și vă dăm cît doriți. Bani s-aveți că saci avem grămezi“, a spus tipul care încărca sacii de azotat de amoniu. La cîteva case în spatele chioșcului metalic, într-o curte erau aruncați sute de saci de azotat de amoniu, în jur sau case, iar în apropiere piața agroalimentară, Poliția TF și Autogara de nord. Tonele de azotat sunt depozitate în ploaie și în soare. „Prin încălzire, azotatul de amoniu se topește, iar la temperaturi foarte mari se poate descompune cu degajare de gaze toxice care conțin oxizi de azot și amoniac. Inhalarea acestor gaze poate avea efecte iritante asupra sistemului respirator. Dacă azotatul de amoniu este contaminat cu materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți etc.) acesta devine exploziv, se arată în fișa tehnică a acestui îngrășămînt. Tot acolo mai scrie că azotatul poate exploda și din cauza undelor mecanice provocate de altă explozie, pe principiul nitroglicerinei, „transpirația“ dinamitei. E greu de imaginat ce s-ar întîmpla într-o astfel de situație. Din păcate, cei care administrează societatea par să dea dovadă de inconștiență. La un pas de al doilea Mihăilești Trei inspectori ai Serviciului de control comercial din cadrul primăriei craiovene au mers ieri la fața locului, unde erau doar vînzătoarea și un angajat care căra sacii. Actele nu se aflau la magazin. După cîtva timp a ajuns soția patronului, Mihaela Corina Stancu, pentru că „șefu’“ era plecat la București, în autorizația de mediu era aprobată comercializarea produselor chimice și fitosanitare. De azotat de amoniu nu se pomenea nicăieri. Au fost depistate nereguli legate și de partea administrativă și comercială. La control, SC SOLVENT COM SRL nu deținea nici un act de chirie sau de comodat pentru spațiul de la imobilul amintit, unde erau depozitați sacii de azotat de amoniu. Mihaela Stancu a spus: „Avem un precontract de vînzare-cumpărare a casei și urmează să cumpărăm imobilul. Intrările pentru marfă le-am uitat acasă, dar le aduc într-o jumătate de oră“. Astfel de situații intră în competența Gărzii de Mediu. Directorul instituției era plecat, așa că n-am avut ce face, decît sa discutăm cu un consilier al acestuia. Acesta a pus „pe tapet“ toată legislația care reglementează regimul azotatului de amoniu, după care a răspuns la o întrebare: Se poate depozita azotatul de amoniu sub cerul liber, în cantități mari? „Nu! în nici un caz! Normele spun că azotatul de amoniu se depozitează în șoproane cu aerisire, pentru a se evita pericolul unei explozii. Este interzis să plouă pe el sau să fie udat“. Exact ce se întîmplă în zona Pieței Gării. Pe ploaia torențială de luni seară a mai lipsit un trăsnet și deflagrația era gata. Instituțiile statului dacă nu vor lua măsuri urgente, degeaba vor căuta mai tîrziu vinovații! Pe caldarîm, în soare, este pus un sac de azotat de amoniu Mischie, în conflict cu vecinii Nicolae Mischie (foto) a avut ieri un conflict cu vecinii din comuna Runcu, unde acesta a moștenit un conac de la o așazisă mătușă. Casa și anexele unui vecin al fostului baron de Gorj au fost cuprinse de flăcări, iar Mischie a mers și el să vadă ce se întîmplă, însă localnicii l-au primit cu ostilitate, reproșîndu-i că din cauza lui nu au apă. Mischie a captat mai multe izvoare, care ies la suprafață de pe domeniul său, pentru a-și face o păstrăvărie. Incendiul a avut loc la locuința unei rude apropiate a regretatei cîntărețe de muzica populară, Maria Apostol. Potrivit pompierilor, pagubele sunt de aproximativ 300 de milioane de lei. în incendiu a ars o parte din acoperișul casei, trei camere, o pivniță, un garaj și bucătăria de vară, precum și trei tone de furaje. (A.I.) ii, dezamăgiți de ofertele de la Bursa locurilor de muncă Tinerii care vor să lucreze pe timpul vacanței au avut ieri ocazia să își găsească un job la Bursa locurilor de muncă pentru studenți. Evenimentul a fost organizat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Dolj, în holul Universității din Craiova. Agenții economici care au răspuns invitației agenției au avut de unde alege, aproximativ 560 de persoane participînd la bursă. Angajatorii au oferit în principal posturi în domeniul asigurărilor sau în turism. Din acest motiv, deși bursa trebuia să se termine la ora 14.00, după ora 12.00, holul Universității era gol. Studenții au dat bir cu fugiții cînd au văzut că majoritatea măsuțelor erau ocupate de cunoscute agenții de asigurare. 26 dintre cei prezenți au reușit însă să fie angajați în urma unui interviu fulger, pe cele cîteva posturi care le ofereau o siguranță, inginer horticol, electronist și programator. Studenții au putut însă să aleagă și alte meserii „interesante“: confecționer asamblor articole din textile sau taxator și controlor bilete. „Bursa a fost organizată la nivelul întregii țări, în principal urmărindu-se ca agenții economici să își poată recruta personal direct, fără intermediari. Nici solicitanții nu au fost uitați, oferta fiind considerată pentru ei o oportunitate, pentru a putea să își aleagă în cunoștință de cauză o profesie cu mari posibilități pentru viitor“, a precizat Cătălin Dumitrescu, purtător de cuvînt în cadrul AJOFM Dolj. • Rodica MITROI Locurile de muncă i-au pus pe fugă pe studenți Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Dolj are un nou director executiv, Daniela Dobrin. Pînă de curînd, aceasta a ocupat un post fără prea multe responsabilități în cadrul agenției. Daniela Neagoe, fosta directoare a AJOFM, s-a întos la vechiul post de director adjunct. Amintim că, la începutul anului, Adriana Breazu, directoarea executivă, a ales să plece de la agenția din Craiova după ce prefectul Nicolae Giugea anunțase că aceasta și-a dat demisia. Daniela Dobrin va îndeplini interimar funcția de director executiv al AJOFM Dolj, pînă cînd la nivel central se va lua decizia organizării unui concurs. Aceasta nu a putut fi contactată deoarece se află în vacanță. (R.M.) AJOFM Dolj are șef nou Groapă pe strada Caracal din cauza unei conducte sparte O groapă a apărut ieri în mijlocul străzii Caracal din Craiova. Motivul este același: sub asfalt s-a spart o conductă de apă, care a „spălat“ nisipul infrastructurii. în aceste condiții, din cauza greutății autovehiculelor de mare tonaj, carosabilul s-a prăbușit. Imediat, o echipă de intervenții de la Regia Autonomă de Apă și Canal Craiova a ajuns la fața locului și a marcat cu plăcuțe de avertizare groapa apărută pe axul drumului. Directorul general al regiei, Gheorghe Popescu, aflat în ședința consiliului local, a spus că aflase despre avarie și a trimis dispecerul acolo pentru a-l informa. „Imediat după ce se va încheia ședința de consiliu, am să merg la fața locului“. La închiderea ediției, echipa de intervenții a RAAC lucra pentru remedierea avariei.FTV Sub asfalt s-a spart o conductă de ap: Șefa Centrului de Dializă Tîrgu Jiu, cercetată pentru ucidere din culpă Doctorița Lidia Popescu, șefa Centrului de Dializă din cadrul Spitalului Județean Tîrgu Jiu, este cercetată penal pentru ucidere din culpă. Ancheta a fost deschisă ca urmare a unei plîngeri depuse la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Tîrgu Jiu de către Aurel Alexandru, un gorjean a cărui soție a decedat pe 16 iunie, în urma unei hemoragii cerebrale. Gheorghe Peștișanu, procuror în cadrul Parchetului Tîrgu Jiu, a precizat că sesizarea a fost înregistrată și trimisă pentru efectuarea de cercetări la Poliția municipiului Tîrgu Jiu. Lidia Popescu a declarat că nu i-a fost încă adus la cunoștință faptul că este anchetată. „Nu știu despre nici o plîngere. Tot ceea ce pot spun este că a făcut o hemoragii cerebrală. Femeia venea dimineața pentru dializă. Era în evidențele noastre. După hemoragii a fost dusă la reanimare, iar după patru, cinci zile a survenit decesul“, a afirmat șefa Centrului i Dializă din Tîrgu Jiu. • Eugen MĂRUȚJ fîlobileazQ si casa cu personalitate ! NEOSET te invita în noul shoutroom de mobila din Craiova, unde a creat pentru tine un univers modular de forme și culori. Cu ocazia deschiderii, NEOSET reduce preturile î Vino în perioada 1-15 Iulie și vei beneficia de reducere de 15% ! B-dul. Carol nr. 64, Tel. 0251-4107.700 NEOSET na » «a ase»# Familia sa poate fi una dintre cele trei norocoase! Completează cît mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, pînă la 16 iulie la adresa: GAZETA de SUD, str. Cîmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 iulie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna iunie pentru trei familii. ftTALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume .................................... Prenume .......................... I Ocupație....................................................................B.1. . Adresă .Vîrstă......................................Telefon ...... Se caută pămînt pentru groapa de gunoi de la Mofleni Sistema Ecologic, societatea care a construit groapa ecologică de la Mofleni, este în căutare de pămînt pentru a astupa rampa scoasă din funcțiune. Conform contractului, aceasta trebuie să acopere întregul platou de 36 de hectare cu un strat de 35 cm. Principala problemă este însă identificarea unei cantități mari de pămînt. Primăria, care trebuie să identifice sursa, s-a gîndit să colecteze molozul de la craiovenii care realizează anumite construcții. Serviciul Public de Salubritate Craiova a început deja să folosească groapa ecologică, însă colectarea selectivă a gunoiului nu este încă posibilă. Autoritățile locale au implementat acea proiect la zece asociații de proprietari craiovene, însă nu a au rezultatul scontat. (R.M îmbrăcămintea SOCOM Craiova I angajeaza urgent CONFECTIONER! pentru activitatea de confecții export! Relații la sediul din* str. A.I. Cuza nr. 22, telefon 417974, îmbrăcămintea SOCOM Craiova ÎNCHIRIAZĂ prin licitație spațiu în suprafață de 37 mp situat în Craiova, str. A.I. Cuza nr. 22, parter (lîngă Judecă torie) pe data de 05.07.2005, ora 9.00. Relații la telefon 41.79.74 sau 41.54.04.