Gazeta de Sud, februarie 2006 (Anul 12, nr. 3331-3354)

2006-02-04 / nr. 3334

GAZETA de SUD Sâmbătă, 4 februarie 2006 SPORT Andrei Pavel a fost eliminat în faza secundă a turneului de la Delray Beach „Cneazul“ are interdicție la turul trei De la începutul acestui an, tenismanul român nu a reușit niciodată, la simplu, să treacă de turul doi al unei competiții. Marian APIPIE . Cel mai cunoscut tenisman român din ultimii ani, Andrei Pavel, a avut în acest început de an evoluții oscilante, după un set de senzație sau o victorie strălucită intervenind automat un moment de cădere. în 2006, „Cneazul“ a disputat patru turnee, întregistrând, la simplu, două succese și patru patru eșecuri. Pavel a debutat în noul an cu o înfrângere, în primul tur al turneului de la Doha (Qatar), 6-2,6- 7 (2), 6-7 (1), în fața cehului Robin Vík, jucător mult mai slab cotat decât el. A urmat apoi eliminarea de la Auckland (Noua Zeelandă), una categorică, 1-6,2- 6, cu un alt ceh Jan Henrych, venit din calificări. Românul a compensat însă eșecul din runda inaugurală cu victoria în finala de dublu a turneului din Noua Zeelandă, dotat cu premii în valoare de 430.000 de dolari. Andrei Pavel a făcut pereche cu olandezul Rogier Wassen, cei doi impunându-se în ultimul act, în trei seturi, cu scorul de 6-3,5-7,10-4, în fața tandemului australian Simon Aspelin / Todd Perry, numărul 1 pe lista capilor de serie. S-a trezit la Melbourne La Openul Australiei, primul Jr turneu de Mare Șlem al anului, „Cneazul“ a dat semne de revenire și a produs una dintre primele surprize ale competiței, eliminând din turul 1 un cap de serie, „veteranul“ spaniol Carlos Moya, considerat al 32-lea favorit al turneului. Tenismanului român i-au trebuit trei ore și 44 de minute să treacă de Moya, după cinci seturi, 6-4, 7-6 (5), 4-6, 3-6, 6-4. Ca de obicei, după un succes răsunător, remarcat de presa internațională, care a menționat că, în zi bună, Pavel poate învinge pe oricine, pentru că „are unul dintre cele mai bune revere din circuitul profesionist“, românul s-a culcat pe o ureche. Rezultatul: 4-6,1-6,4- 6 în fața francezului Fabrice Santoro, în turul doi de la Melbourne, meci în care Pavel a comis 30 de greșeli neforțate. învins în SUA de Tommy Haas Din Australia, Andrei Pavel a ajuns în SUA, pentru a participa la turneul de la Delray Beach, dotat cu premii în valoare totală de 380.000 de dolari. Competiția se dispută pe suprafață rapidă, cu care „Cneazul“ ar trebui să se obișnuiască în vederea confruntării de la sfârșitul săptămânii viitoare, când România va întâlni Statele Unite, în primul tur al Cupei Davis; în runda inagurală, Pavel a trecut de francezul Olivier Patience în două seturi, 6-3 7-6 (4), însă nu a reușit să depășească și turul secund. Joi seară, în optimile de finală, românul a pierdut în trei seturi, 7-6 (1), 1-6, 5-7, disputa cu germanul Tommy Haas, numărul 30 ATP și al patrulea favorit al competiției. „Cneazul“ a fost aproape de victorie, a condus cu 5-3 în setul decisiv, dar a pierdut patru gameuri la rând, în fața celui care la Australian Open a fost eliminat greu în optimi, după cinci seturi, de către Roger Federer, câștigătorul turneului. Pentru că a ajuns până în faza optimilor, Pavel va primi trei puncte ATP și un cec de 6.225 de dolari; în sferturi, Haas îl va întâlni pe luxemburghezul Gilles Muller, cap de serie numărul 7. Alte rezultate de la Delray Beach în turul secund al turneului de la Delray Beach s-au mai înregistrat rezultatele: G. Muller (Luxemburg, nr. 7) - J. Salzenstein (SUA) 6-3, 6-4; W. Spadea (SUA, nr. 8) - R. Kendrick (SUA) 6-4, 6-1; H. Lee (Corea de Sud) - S. Greul (Germania) 2- 6, 6-3, 6-4; A. Agassi (SUA, nr. 1) - R. Delgado (Paraguay) 4-6, 7-6 (4), 6-0; X. Malisse (Belgia, nr. 3) - J. Gimelstob (SUA) 6-2, 7-5; F. Mayer (Germania, nr. 6) - O. Marach (Austria) 7-5, 6-3; Garcia-Lopez (Spania) - T. Widom (SUA) 6-3, 6-2. La dublu, perechea română Andrei Pavel / Răzvan Sabău, calificată luni în sferturile de finală, va întâlni învingătorii din meciul Guillermo Garcia Lopez (Spania) / Vincent Spadea (SUA) - Jordan Kerr (Australia) / Travis Parrott (SUA), cap de serie numărul 2. Andrei Pavel nu se regăsește în acest început de an competițional Volei (1). Seria A2-Vest Meci tare în Bănie CS Universitatea Craiova trebuie să învingă astăzi CSM Lugoj, principala contracandidată la șefia seriei.  Lucian CAZAN Sala Sporturilor din Valea Vlăicii va găzdui astăzi, de la ora 11.30, meciul dintre liderul seriei, Universitatea Craiova, și principala urmăritoare a craiovencelor, CSM Lugoj. Oaspetele au învins și ele Dinamo II în primul meci al părții a doua a campionatului și sunt la egalitate de puncte cu oltencele, dar stau mai slab la setaveraj. De aceea, întâlnirea de astăzi va stabili în mare măsură echipa care va merge de pe locul întâi la barajul pentru promovarea în prima ligă, știut fiind faptul că din Seria A2-Vest la faza finală merge și ocupanta locului secund, în prima parte a campionatului, cele două combatante și-au împărțit frățește victoriile, fiecare competitoare învingând pe teren propriu. Aplicând acest algoritm, craiovencele ar trebui să se impună astăzi, însă cum fiecare dispută are istoricul ei, meciul nu este dinainte câștigat, fiind de așteptat ca întâlnirea să fie deosebit de disputată. „Trebuie să învingem pentru a lua un avantaj în clasament. Victoria ar fi binevenită în perspectiva calificării la turneul de baraj și ne-ar asigura și un avantaj moral pentru meciurile care urmează. Sperăm ca sala să fie plină, pentru a avea în spate și sprijinul suporterilor“, spunea ieri antrenorul Adrian Cotoranu. Acesta se confruntă de ceva vreme cu probleme de lot, Dina fiind incertă, iar Smarandache și Sticlaru vin după accidentări mai vechi, fiind în recuperare. Voleibalistele craiovene vor să „prindă“ încă o victorie Atletism Corina Dumbrăvean, recordul sezonului Atleta craioveană Corina Dumbrăvean a câștigat locul întâi la Grand Prix IAAF Pearmit Globen Galan cu timpul de 4.08:90. întrecerea a avut loc în Suedia, la Stockholm, și a însemnat pentru sportiva legitimată la Clubul Sportiv Olimpic Sport Craiova realizarea celei mai bune performanțe a sezonului. Corina Dumbrăvean a fost însoțită la concurs de antrenorul emerit Eliodor Roșca, cel care este și director al CS Olimpic Sport Craiova. Din Suedia, sportiva și antrenorul vor merge în Spania. Corina Dumbrăvean va participa pe 11 februarie la Memorialul José Maria Cagigas (IAAF Permit), care se va desfășura la Madrid. (L.C.) Box amator Tarau lupta in campionatul județean în organizarea Direcției de Sport, astăzi debutează la Casa Sindicatelor din Bumbești Jiu prima etapă a Campionatului județean de box Gorj, la care participă pugiliști de la șapte cluburi: Colegiul Național „Mihai Viteazul“ Bumbești Jiu, CSS Târgu Jiu, CS Pandurii Târgu Jiu, Jiul Rovinari, Energia Turceni, Mineral Motra și Mineral Mătăsari. La competiție participă, în limitele categoriei de 54 de kilograme, și campionul național de seniori, Veronel Tărău, component al lotului național de seniori. Fiecare club participant va găzdui câte o etapă a campionatului județean, iar Direcția de Sport Gorj va suporta o masă pentru sportivi, va deconta cheltuielile de arbitraj și va oferi cupe și diplome. (C.P.) Handbal (m). Cupa României Energia Pandurii, favorită la Iași Sezonul oficial în handbalul masculin românesc debutează mâine, cu prima fază a Cupei României. Energia Pandurii se deplasează la Iași, unde pornește favorită la calificare în fața formației locale Politehnica. Elevii lui Liviu Andrieș (foto) vor întâlni în faza a doua cel mai probabil pe CSM Medgidia, în dublă manșă, pe 15 februarie fiind programat turul, iar returul pe 19 februarie. Gruparea din Târgu Jiu a renunțat să-l mai achiziționeze pe Florea de la Universitatea Craiova, după ce handbalistul a fost testat în meciurile de la „Cupa Municipiului Târgu Jiu“ și în amicalul cu Romvag Caracal. (C.P.) CE de handbal masculin S-au stabilit semifinalistele Reprezentativele de handbal masculin ale Spaniei, Franței, Croației și Danemarcei au obținut calificarea în semifinalele Campionatului European din Elveția, după disputarea ultimelor meciuri din faza grupelor. Campioana mondială en-titre, Spania, va juca astăzi, la Zürich, împotriva Danemarcei, în prima semifinală a CE, în cealaltă partidă din penultimul act al competiției urmând să se întâlnească Franța și Croația, deținătoarea titlului olimpic. Dintre cele patru echipe calificate, doar Danemarca și Croația reușiseră să ajungă în această fază și la ediția de anul trecut a Europenelor, câștigată de Germania, formație care în Elveția s-a clasat doar pe poziția a treia în grupa sa, ratând astfel prezența în semifinale. (M.A.) 115 Probleme în echipa de Cupa Davis a Argentinei Gaudio este incert Tenismanul argentinian Gaston Gaudio, ocupantul locului opt în clasamentul ATP, este incert pentru întâlnirea naționalei țării sale cu Suedia, programată între 10 și 12 februarie, în cadrul primului tur al Cupei Davis. Gaudio are probleme din cauza unei tendinite la umăr, medicul Javier Maquirrian precizând că este foarte dificil ca tenismanul să fie recuperat până la ora disputei cu nordicii. Gaston Gaudio a fost eliminat miercuri, în turul al doilea al turneului de la Vina del Mar (Chile), de un jucător modest, spaniolul Ruben Ramirez Hidalgo (locul 106 ATP). Din cauza faptului că Guillermo Coria, al șaptelea tenisman al lumii, nu este în formă, Argentina s-ar putea prezenta la meciul cu Suedia cu doar unul dintre jucătorii săi din Top 10, David Nalbandian, ocupantul poziției a patra în ierarhia tenismenilor profesioniști. Căpitanul echipei de Cupa Davis a Argentinei, Alberto Mancini, ia mai convocat pe Juan Ignacio Cheia (numărul 45 ATP ) și Agustin Called (56). (M.A.) Turneul de tenis de la Tokyo Șarapova și Hingis se „bat“ în semifinale Jucătoarea rusă Maria Șarapova și elvețianca Martina Hingis, două dintre favoritele turneului feminin de tenis de la Tokyo, dotat cu premii în valoare de 1.340.000 de dolari, se vor întâlni în semifinalele competiției. Șarapova, cap de serie numărul 1, s-a calificat în penultimul act după ce a învins-o ieri, în sferturi, pe australiana Samantha Stosur, în fața căreia s-a impus cu 6-1, 6-4; în schimb, Hingis, beneficiară a unui wild card, a trecut cu 6-2, 6-1 de rusoaica Maria Kirilenko, în cealaltă semifinală se vor întâlni Elena Dementieva (Rusia), care a trecut cu 3-6, 6-1, 6-2, de Nicole Vaidisova (Cehia, nr. 5), și învingătoarea din partida Anastasia Myskina (Rusia, nr. 4) - Elena Likhovtseva (Rusia, nr. 7). (I.N.) FOTBAL/ PARMA AS ROMA FOTBAL/ BAYERN MÜNCHEN - LEVERKUSEN FOTBAL/ REAL MADRID - ESPANYOL FOTBAL/ CAMERUN COASTA DE FILDEȘ 21.00-TV Sport 21.30-B1TV