Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-29 / nr. 3456

» GAZETA de SUD Director: Adrian VOINEA Nr. 3456 | 20 pagini | www.gds.ro | Joi, 29 iunie 2006 | Preț: 90 bani Periferia Craiovei zace in mizerie Vedere din Craiova primarului Solomon Cartierele de la marginea Craiovei zac într-o mizerie cumplită în timp ce primarul Antonie Solomon se încăpățânează să arunce sute de miliarde de lei pe fântâni arteziene muzicale pentru a-și satisface capriciile. Fecale amestecate cu resturi de gunoi se scurg pe străzile neasfaltate din fața caselor a mii de oameni, deoarece primăria nu găsește bani pentru canalizarea pe care locuitorii din zonă o așteaptă de ani buni. Indiferent la mirosurile insuportabile și condițiile de Ev mediu în care trăiesc acești oameni, megalomanul Solomon se laudă cu modernizarea unui centru pe care nu i-a cerut-o nimeni, motivând că în felul acesta Craiova se va transforma în oraș european. Nimic mai fals. Cu străzi nepietruite și WC-uri fără canalizare, Craiova se afundă în mizeria civilizației, pentru că Solomon nu înțelege că și cartierele de la periferie fac parte din acest oraș, nu numai centrul. ____ pagina 3 _ Primăria a pierdut războiul gunoiului Executivul primăriei a decis, ieri, să retragă de pe ordinea de zi proiectul privind ajustarea tarifului de depozitare a gunoiului la rampa ecologică de la Mofleni. Edilii au luat această decizie deoarece nu s-au înțeles la preț cu reprezentanții SC Eco Sud SRL care au lipsit de mai multe ori de la negocieri, în schimb, municipalitatea a decis să anexeze la dosarul de ședință al consilierilor locali un raport privind tratativele purtate în ultimele săptămâni cu administratorii depozitului ecologic, în felul acesta, edilii transferă aleșilor locali responsabilitatea rezolvării problemei referitoare la prețul pentru depozitarea gunoiului din Craiova. în ultimul fax trimis primăriei, reprezentanții Eco Sud acuză consiliul local, pe care îl consideră asociat în afacere, că nu poate achita tariful contractual din cauza situației financiare și a datoriilor uriașe acumulate către societate. Primăria a negat însă existența unui contract între consiliu și Eco Sud, precizând că o astfel de înțelegere a fost parafată doar între administratorul gropii de gunoi și Serviciul de Salubritate din primărie. (R.M.)  JOIA DULCE Prin 1974 îmi petreceam vacanța la Mamaia, stăteam într-un hotel în care erau cazați câțiva scoțieni. Printre ei era și scoțianul Jenică Popescu, un mecanic din Constanța care fugise după război cu o barcă în Turcia. Până la urmă, a ajuns mecanic pe o platformă maritimă de exploatări petroliere. S-a căsătorit cu o văduvă care avea o casă cu grădină, chiar pe malul mării. Devenise scoțian sadea; dimineața își bea stacana de whisky pe terasă. De când ieșise la pensie, în fiecare vară venea la Mamaia. La sfârșitul sejurului oferea o masă tuturor rudelor și prietenilor din Constanța. Am asistat și eu, de la o masă vecină, la acest „banchet“. Lidera grupului de oaspeți, persoană de rang social și intelectual considerat a fi cel mai înalt, era o profesoară pensionară. Se îmbrăcase cu piesa cea mai valoroasă a garderobei sale, un deux-pieces din plastic, a cărui vechime era atestată de urmele succesive de transpirație de la subțiori. La miezul nopții, scoțianul Jenică Popescu, aflat în stare de imponderabilitate, a fost purtat pe brațe și cu urale la apartament. Apoi s-a mâncat tot ce se putea mânca, iar ce mai rămăsese a fost luat pentru acasă. Unde oaspeții au plecat sătul și cu bucuria reîntâlnirii de anul viitor. Toți se vor gândi un an la viitorul ospăț, atunci când o să le mai pice ceva, dar nimeni nu-și punea problema de ce un mecanic român n-ar putea câștiga la fel ca unul scoțian. După Revoluție, mai toți ne așteptam să ne pice ceva. Au venit însă șmecherii care au luat cam tot. Ba, mai mult, au pus și mâna pe putere, continuând să facă tot ceea ce au făcut și înainte, și anume să frâneze încercarea unora de a deveni și noi o posibilă Scoție. De aceea, mulți au luat calea lui Jenică Popescu, plecând care încotro să muncească. Unii sunt „căpșunari“, care prin munca lor cinstită au însănătoșit finanțele țării, permițându-le conducătorilor să se laude nemeritat. Mulți și-au construit gospodării în localitățile lor.Când am văzut unele din ele luate de ape m-a durut sufletul), în perioada interbelică veneau în România muncitori, medici, farmaciști, profesori, artiști, negustori etc., și mulți dintre ei au rămas aici și au realizat multe lucruri cu care ne mândrim și azi. Dacă v-aș prezenta statistici numai din Craiova aț rămâne uimiți de amploarea fenomenului. Acum lucrurile s-au schimbat, mai bine zis s-au inversat. Concluzia este că trebuie să schimbăm ceva din conducerea politică actuală. încercarea de a primeni clasa politică prin diverse legi și organisme specifice este privită cu ostilitate și chiar sabotată. Normal căci atunci s-ar desființa privilegii, s-ar izola cei care n-au ce căuta în posturile în care sunt sau s-ar anemia grupuri de interese din structurile fundamentale ale statului. Se obiectează adesea că astfel de acțiuni ar fi acte de răzbunare politică; uneori, s-ar putea să fie și așa. Dar este cu adevărat o răzbunare a noastră, a celor mulți, pentru halul în care ne-ați adus. Este vorba doar de o acțiune de dezinfectare a vieții politice și sociale. îmi revine în minte o declarație la TV a unuia dintre cei mai cunoscuți ziariști și analiști politici care spunea că acțiunea de a lămuri trecutul lui Voiculescu este inutilă, căci, dacă chiar s-ar atesta că a fost securist, asta nu va duce la creșterea nivelului de trai al românilor. Evident că nu, cel puțin imediat, dar ar lămuri parțial de ce acest nivel este atât de scăzut. Oricum, faptul că postul de televiziune respectiv aparținea din greșeală tocmai lui Voiculescu atestă independența presei românești. Unul din tinerii mei colegi de rubrică, acesta fiindu-mi foarte simpatic, deși nu mă cunoaște personal (sau poate tocmai de aceea), într-un excelent editorial spunea că fiecare generație dă socoteală de greșelile politicienilor din generația precedentă. Acest lucru este, evident, nedrept. De ce să dau eu socoteală de greșelile politicienilor contemporani? Cu ce sunt eu de vină, sau dumneavoastră, de greșelile sau prostiile, sau acțiunile premeditate ale politicienilor de azi? Sau poate că suntem și nu ne dăm seama. De aceea, ar trebui să ne mai gândim. NEA JENICĂ POPESCU de Cezar AVRAMESCU Cotidian al oltenilor de pretutindeni 1 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAFIINA 2 La Spitalul de Urgență Craiova, pacienții și personalul dau în clocot Canicula din ultimele zile așternută peste Craiova a „lovit" și în Spitalul de Urgență, unde pacienții, medicii și restul personalului suferă cot la cot din cauza căldurii SOCIETATE/ PAGINA 5 Săli de examen în fierbere Aerul irespirabil din sălile de examen și canicula i-au supus pe candidații examenului național de bacalaureat la un efort maxim de concentrare ECONOMIE/PAGINA 6 Doljenii, așteptați să schimbe mașinile * Programul de stimulare a înnoirii parcului național auto va fi reluat în acest an, potrivit unei decizii a guvernului, începând cu 10 iulie, aproximativ 500 de doljeni sunt așteptați să își predea la fier vechi tablele, în schimbul cărora vor primi 30 de milioane de lei, acontul pentru o mașină nouă ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ/ PAGINA 7 Primăria dă teren cadou unei firme Printr-un lanț de hotărâri fără bază legală, municipalitatea vrea să vândă un teren din curtea Spitalului de Neuropsihiatrie firmei SC Prima Medical SRL Certificatele medicale, valabile până mâine Actualele certificate medicale sunt valabile doar până mâine. De luni, orice astfel de document este declarat nul și nu va fi luat în considerare. Introducerea noilor formulare a fost necesară după ce Casa Națională de Asigurări de Sănătate a preluat activitățile legate de concediile medicale. Majoritatea rubricilor din vechile formulare au fost păstrate și nu există schimbări majore în modul de completare a noilor documente. Pentru codificarea bolii nu va mai fi folosit codul alfa-numeric, ci lista cu 999 de coduri de boală. La fel ca și vechile documente, noile formulare vor fi completate în trei exemplare - alb, roz și verde - pe hârtie autocopiativă. Exemplarul verde va rămâne la medicul prescriptor. Exemplarul alb va fi păstrat de angajatorul pacientului, iar exemplarul roz va fi depus la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparține; în cazul accidentelor de muncă și al bolilor profesionale confirmate, certificatele va trebui depuse la casele teritoriale de pensii. Pentru noile documente au fost introduse elemente de securizare și de protecție împotriva contrafacerilor, similare celor folosite în cazul formularelor de rețete medicale. (V.T.) Radu Berceanu demite directori de la Transporturi Așa cum a anunțat marți în cadrul unei conferințe de presă susținute la Craiova, ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului, Radu Berceanu, l-a demis pe directorul general al CFR Infrastructură, craioveanul Traian Preoteasa, în locul acestuia a fost numit Viorel Scurtu, care a deținut funcția de director adjunct în cadrul Companiei Naționale CFR Infrastructură, în aceeași zi, Radu Berceanu l-a demis din funcție și pe Ioan Tătar, directorul general al Autorității Rutiere Române. Atribuțiile acestuia au fost preluate, conform unui comunicat remis de minister, de Sotir Stancu, care a ocupat funcția de director general adjunct al ARR. (C.B.) CA2ETA de SUD angajează DISTRIBUITOR ABONAMENTE pentru zona Brazdă Relații la telefon: 0251/412.253