Gazeta de Sud, iunie 2007 (Anul 13, nr. 3737-3762)

2007-06-08 / nr. 3743

Țicleanu are urmaș de un milion de euro la Craiova Noul Chiose din Bănie Andrei Prepeliță poartă ochelari în afara terenului, dar spune că acest lucru nu-l împiedică să joace fotbal foarte bine la Știința. Lucian CAZAN Un cotidian de sport central susținea ieri că Andrei Prepeliță (foto), una dintre achizițiile recent făcute de Universitatea Craiova, are probleme de vedere, încercând să acrediteze ideea că Adrian Mititelu a câștigat bătălia cu Steaua, Rapid și Dinamo doar pentru că șefii echipelor din Capitală au aflat din timp despre problemele medicale ale jucătorului. Conform publicației respective, Prepeliță este miop, având dioptrii de minus 2,5, handicap de care știau atât foștii săi colegi de la FC Argeș, cât și doctorul echipei din Trivale. Andrei Prepeliță s-a apărat, spunând: „E adevărat, portochelari, dar nu am nici o problemă cu vederea!“, în timp ce finanțatorul Științei, Adrian Mititelu, a precizat că va fi foarte atent la vizita medicală la care Prepeliță va fi supus imediat după reunirea lotului. „Când l-am luat pe Andrei, ne-am uitat pe analizele sale din iarnă și n-am văzut nimic suspect. Oricum, când reluăm pregătirile va fi verificat și de noi“, a anunțat Adrian Mititelu. Trebuie amintit faptul că presa din Pitești a scris anii trecuți despre problemele de vedere ale lui Prepeliță, dezvăluind că, de fapt, Andrei nu era singurul fotbalist de la FC Argeș care purta „înaintași“, din clubul ochelariștilor făcând parte alți doi jucători apreciați în Trivale, Augustin Chiriță și Mircea Negru. Urmașul lui Țicleanu Cât este răutate și cât este adevăr în povestea cu Prepeliță rămâne de văzut. Până la urmă contează randamentul pe care jucătorul îl va da la Știința; în plus, în lumea sportului sunt destule exemple când vine vorba de sportivi care au făcut performanță în ciuda problemelor de vedere pe care le au, printre aceștia numărându-se fotbalistul olandez Edgar Davids sau tenismana franceză Mary Pierce. Exemple există chiar și în curtea Universității, în perioada Craiovei Maxima Donose și Țicleanu având și ei unele probleme cu vederea, motiv pentru care Țicleanu povestea că au fost porecliți de antrenorul Valentin Stănescu „Chiose mare“, respectiv „Chiose mic“. Acest lucru însă nu i-a împiedicat pe cei doi să joace fotbal la cel mai înalt nivel, primind aprecierile publicului. Lentile prea mici, fotbalist prea mare Despre Țicleanu se știe foarte bine că era Chiose din Bănie, iar colegii de echipă își amintesc unele întâmplări legate de acesta. „Știu că s-a operat la ochi prin decembrie ’82, la Spitalul Militar Central, dar după aceea au fost momente când regreta că recursese la operație. Pentru că nu se găseau ca acum lentile de contact, medicii îi făcuseră rost de unele mai mici, dar care îi cam cădeau, mai ales la duș sau când se ștergea cu prosopul pe față“, a povestit unul dintre coechipierii lui Țicleanu. Cu toate acestea, Țicleanu a jucat foarte bine chiar în primul meci după intervenția chirurgicală suferită. în partida tur din sferturile de finală ale Cupei UEFA (februarie 1983) cu FC Kaiserslautern, Chiose a intrat și a dat un plus de vigoare jocului alb-albaștrilor, care, deși pierdeau la limită meciul cu nemții (scor 2-3), aveau să recupereze acest handicap la Craiova (1-0 pentru Știința), calificându-se în semifinale. Ce este miopia Miopia este una dintre cauzele frecvente de vedere neclară. Pentru pacienții cu miopie obiectele aflate la distanță apar neclare. Cele mai multe cazuri sunt produse de o modificare a formei globului ocular, astfel că lumina, în loc să focalizeze pe retină, locul unde se găsesc celulele ce recepționează semnalele luminoase, se focalizează în fața ei. Deși miopia nu poate fi vindecată, tratamentul poate restabili vederea normală sau aproape normală. Opțiunile terapeutice includ lentilele corectoare (ochelari sau lentile de contact) și intervenția chirurgicală. Buget de două milioane de euro pentru „mineri" Pandurii vor în Europa la preț redus Adunarea Generală a Acționarilor clubului Pandurii Lignitul Târgu Jiu a aprobat pentru sezonul 2007-2008 bugetul echipei din Liga I, două milioane de euro, același ca anul trecut, dar și obiectivul pentru noul sezon, mult mai ambițios, locurile 5-8, echivalent cu accederea în cupele europene. Acționarii. Uniunea Sindicatelor Miniere din Oltenia, Consiliul Local Târgu Jiu, Consiliul Județean Gorj, societatea comercială Artego și Complexurile Energetice Turceni și Rovinari, prin reprezentanții lor, au stabilit ca în pauza competițională dintre tur și retur să suplimenteze bugetul dacă echipa va avea șanse să-și îndeplinească obiectivul. „Am stabilit că, dacă la sfârșitul turului suntem pe unul dintre locurile stabilite prin obiectiv, se va lua în calcul o majorare de buget. Acum, nici nu era posibil, deoarece bugetele locale și contractele colective de muncă au fost stabilite la începutul anului. Bugetul se stabilește pe an calendaristic și va fi același ca și anul trecut pentru că fiecare acționar va veni cu aceeași contribuție“, a spus președintele Marin Condescu. Cu aceiași bani, cu același nucleu de jucători ca și sezonul trecut, antrenorul Eugen Neagoe împreună cu elevii săi trebuie să se autodepășească în campionatul viitor, când obiectivul este calificarea în cupele europene. 500.000 de euro pentru transferuri Mandatat de AGA, președintele clubului Pandurii Târgu Jiu, Marin Condescu, va cheltui în această vară 500.000 de euro pentru a-i aduce lui Neagoe jucătorii pe care și-i dorește. Condescu le-a prezentat acționarilor o listă cu fotbaliștii de care formația Pandurii Târgu Jiu ar fi interesată, însă numele acestora rămân secrete. „Avem la dispoziție 500.000 de euro și în această vară ca să transferăm jucătorii de care Eugen Neagoe spune că are nevoie. Suntem în tratative cu mai mulți fotbaliști, dar vom anunța transferurile atunci când vom avea certitudinea că vor semna cu noi jucătorii respectivi“, a spus Condescu. Prea mulți bani pentru sport Laurențiu Ciurel, directorul Complexului Energetic Rovinari, acționar la clubul Pandurii Lignitul Târgu Jiu, susține că unitatea pe care o conduce oferă prea mulți bani mișcării sportive. Ciurel nu face parte din Adunarea Generală a Acționarilor clubului Pandurii Lignitul, CE Rovinari fiind reprezentat de Gheorghe Davițoiu. „Eu sunt de acord cu susținerea mișcării sportive, dar de la 16 miliarde, cât dădea complexul pe an, să se ajungă la 50 de miliarde de lei este prea mult. Practic, sunt două milioane de euro numai de la CE Rovinari. Contribuția pentru AS Pandurii Lignitul Târgu Jiu pe 2007 este de 29 de miliarde de lei, cinci miliarde de lei la echipa de fotbal EMC Rovinari și 15 miliarde de lei la echipa de handbal Energia Pandurii Târgu Jiu“, a spus Ciurel. Cristi PEPTAN Campionatul județean Mehedinți, la final Formația Pandurii 9 Cerneți merge în baraj Liga a IV-a Mehedinți s-a încheiat miercuri, când a avut loc ultima etapă, care a stabilit și campioana. După 30 de runde, echipa Pandurii Cerneți și-a asigurat participarea în barajul pentru promovarea în Liga a III-a, unde va întâlni, pe 16 iunie, la Caransebeș, campioana județului Timiș, AS Mamma Mia Becicherecu Mic. în ultima etapă, din cele șase partide programate, nu s-a desfășurat decât una, cea de la Cemeți. La patru meciuri nu s-au prezentat oaspeții, în timp ce la Hinova au absentat gazdele. La Cemneți, liderul s-a impus cu scorul de 3-1 (1-1), însă a avut parte și de ajutorul arbitrului Marian Bălăci, proaspăt divizionar B. A vrut să iasă în evidență și a reușit. Arbitrul care la un joc disputat la Dăncea a reușit „performanța“ să fluiere ofsaid la un corner a început jocul cu o întârziere nejustificată de 20 de minute, cu toate că terenul se prezenta în condiții optime. A permis ca echipele să evolueze în tricouri aproape identice și a acceptat ca pe banca de rezerve a oaspeților să ia loc persoane din anturajul echipei gazdă. Jocul s-a încheiat cu victoria gazdelor, care trebuia să câștige pentru a obține titlul, însă centralul Bălăci a închis ochii atât la primul gol, suspect de ofsaid, cât și la al doilea, când portarul a fost bruscat evident în careul mic. Câștigarea campionatului de Pandurii Cemeți nu poate fi pusă la îndoială, echipa dovedind în cele 30 de etape că merită acest titlu, însă maniera de arbitraj a lui Marian Bălăci a lăsat de dorit, creând nemulțumiri chiar și în tabăra gazdelor, pentru că nu a acordat un penalti clar în repriza secundă. Campionatul județean s-a remarcat mai mult prin actele de indisciplină, asta și pentru că sancțiunile au fost de cele mai multe ori blânde. Interesul pentru fotbal în județ este însă scăzut, doar 16 echipe înscriindu-se anul trecut la start, dintre care două au abandonat pe parcurs. Din Liga a IV-a a Mehedințiului nu se retrogradează, pentru că nu există o ligă județeană inferioară, așa că rămâne de văzut dacă pentru sezonul viitor vor fi echipe suficiente pentru demararea campionatului. Dan RADU Li SPORT Cupa României Dolj, optimi de finală 11 goluri la Brădești în competiția fotbalistică a Doljului, miercuri după-amiază s-au disputat partidele din cadrul optimilor de finală ale fazei județene a Cupei României. Echipele considerate favorite au obținut calificarea în sferturi, cele mai multe goluri consemnându-se la Brădești, unde gazdele au fost învinse de Avântul Ișalnița cu 7- 4 după 120 de minute de joc, la finalul celor 90 de minute scorul fiind egal, 4-4. AS Prometeu și CFR Craiova, echipele care se bat pentru titlu, continuă duelul de la distanță, ambele reușind să se califice în faza următoare a cupei. „Pompierii“ au învins cu 3-0 pe Știința Malu Mare, în timp ce „ceferiștii“ s-au impus cu 1-0 în fața celor de la Standard Șimnic. Celelalte rezultate: Steian Unirea - Luceafărul Ghidici 4-2, Eruga Siliștea Crucii - Progresul Băilești 1-2, Victoria Perișor - RA Apă Craiova 0-3, AS Rojiște - UT Dăbuleni 0-1, Viitorul Cârcea - Jiu Gângiova 3-0. Astăzi, de la ora 18.00, în prima ligă doljeană se dispută, cu o singură excepție, meciurile ultimei runde. Iată programul: Recolta Ostroveni - Progresul Băilești, Știința Malu Mare - Dunărea Bechet, Avântul Ișalnița - ASF Mârșani, Fulgerul Mârșani - „Gică Popescu“, Viitorul Brădești - UT Dăbuleni, Progresul Segarcea - Jiu Gângiova, Standard Șimnic - Vânătorul Desa. Partida care va decide campioana, Prometeu - CFR, se joacă mâine, de la ora 11.00, pe stadionul „Extensiv“. Marian APIPIE Cupa României Gorj, etapa a II-a Nouă divizionare D eliminate Doar două reprezentante ale campionatului județean de fotbal Gorj (Liga a IV-a) au reușit să se califice în etapa a III-a a Cupei României, restul de nouă care s-au aflat în competiție fiind eliminate, dovedind dezinteres sau, poate, lipsă de valoare. Iată rezultatele consemnate în etapa a II-a: SAM Mușetești - Recolta Bălești 2-6, Unirea Crușeț - AS Stejari 4-0, Vulturii Slivilești - Unirea Dragotești 5-4 (după penaltiuri), Știința Târgu Jiu - Știința Turburea 4-1, Știința Telești - Viitorul Negomir 4- 5 (după penaltiuri), AS WRC Târgu Jiu - Stejarul Runcu 10-1, Pandurii Padeș - Energetica Tismana 3-0 (neprezentare), Progresul Turcinești - Vulturii Fărcășești 2-1 (după prelungiri), Viitorul Plopșoru - Petrolul Stoina 4-0, Gilortul Bengești - Știința Peștișani 5- 3, Viitorul Cătunele - Viitorul Dumbrava Câlnic 2-1. Prin tragere la sorți s-a stabilit și programul etapei a IlI-a a competiției, care va avea loc pe 13 iunie, de la ora 17.30: Pandurii Padeș - Recolta Bălești, Viitorul Plopșoru - Petrolul II Țicleni, AS WRC Târgu Jiu - Gilortul Târgu Cărbunești, Viitorul Cătunele - Arsenal Motru, Progresul Turcinești - Parângul Sadu, Unirea Crușeț - Dinamo Stănești, Gilortul Bengești - Viitorul Negomir, Vulturii Slivilești - Știința Târgu Jiu, Cristi PEPTAN A.f Vineri, 8 iunie 2007 GAZETA de SUD Boroiban, confirmat de Bălăci Managerul Universității Craiova, Ilie Bălăci, a recunoscut ieri că echipa din Bănie este interesată de serviciile lui Laurențiu Boroiban, de la FC Caracal, în condițiile în care antrenorul Florin Cioroianu vrea neapărat încă un atacant în lot. „Cioroianu a spus că mai are nevoie de un jucător, mai exact de un vârf de atac. Știu că s-au purtat negocieri pentru Boroiban, însă nu știu cum s-au terminat aceste discuții. Până la urmă decide cel care dă banul“, a spus Bălăci. Acesta a confirmat astfel informațiile apărute în GPS, care a scris încă de miercuri că Laurențiu Boroiban este unul dintre jucătorii pentru care Adrian Mititelu poartă negocieri cu George Ilinca, dar prețul cerut de acesta din urmă, 300.000 de dolari, este considerat prea mare; în plus, jucătorul nu a încheiat încă sezonul, mâine urmând să susțină ultima etapă de campionat. Scăpată de orice emoții, FC Caracal joacă împotriva celor de la Building Vînju Mare, echipă care luptă pentru salvarea de la retrogradare. Lucian CAZAN Liga a III-a, seria a 4-a, etapa a 34-a Se decide ultima retrogradată în eșalonul trei, astăzi, de la ora 18.00, este programată ultima etapă, în seria a 4-a, în care sunt angrenate echipele doljene, singura necunoscută este echipa care se va clasa pe ultimul loc retrogradant. Cum Minerul Uricani, Petrolul Țicleni și CS Alexandria sunt deja condamnate, lupta pentru menținerea în liga a treia se dă între Progresul Corabia, Oltul Slatina, Chimia Craiova și Unirea Costești. Federația a decis în cele din urmă ca Oltul să câștige la „masa verde“ meciul cu Petrolul Țicleni din etapa a 28-a, pentru lipsa asistenței medicale. Astfel, trupa lui Aristică Cioabă a acumulat 38 de puncte, o victorie astăzi, cu Dunărea Calafat, salvând-o de la retrogradare. Tot de un succes au nevoie și „chimiștii“ craioveni, elevii lui Băluță și Tilea putând-o trimite în campionatul județean pe adversara de astăzi, Unirea Costești, dacă se impun în meciul de la Combinat. Din cele șase serii ale Ligii a III-a vor retrograda echipele de pe ultimele trei locuri din fiecare serie, plus trei dintre cele șase formații clasate pe locul 15, departajarea făcându-se după numărul de puncte acumulate. Marian APIPIE Programe, clasamente Liga a lll-a, seria a 4-a • Programul etapei a 34-a (astăzi, ora 18.00): Chimia^fc Craiova - Unirea Costești, Gaz Metan Podari - Minerul^^ Motru, Armata Craiova - Minerul Uricani, Oltul Slatina - Dunărea Calafat, Rova Roșiori - Severnav, Minerul Mătăsari - Alro Slatina, Minerul Mehedinți - CS Vulcan, CS Alexandria - Progresul Corabia, Petrolul Țicleni - EMC Rovinari. • Clasament 1: Severnav Severin 33 25 3 5 66 -28 78 * Echipă penalizată cu 18 puncte pentru că plinit sezonul trecut baremul în Divizia C. i