Gazeta de Sud, decembrie 2007 (Anul 13, nr. 3894-3915)

2007-12-01 / nr. 3894

li Ziua Națională 9 în penitenciarele craiovene Penitenciarele din Craiova au organizat săptămâna aceasta manifestări prilejuite de sărbătorirea Zilei Naționale a României. Sorina STAICULESCU în cadrul manifestărilor specifice inspirate de simbolistica zilei de 1 Decembrie, în sala de festivități a Penitenciarului de Minori și Tineri Craiova a avut loc vineri, la ora 12.00, vernisajul expoziției de pictură și obiecte artizanale realizate de persoanele private de libertate din custodia penitenciarului, urmat de un moment artistic, intitulat sugestiv „Noi suntem români“, susținut de grupul vocal al Penitenciarului de Minori și Tineri Craiova. Tot cu acest prilej, penitenciarul a găzduit și un eveniment deosebit: lansarea volumului de versuri „Aripile de dimineață“, al autoarei Dania Vasilescu. Ambele manifestări au fost organizate în colaborare cu Societatea Ortodoxă Națională a Femeilor Române din Craiova, aflată sub patronajul Mitropoliei Olteniei. Tot vineri, în cadrul unui protocol de colaborare încheiat cu Administrația Națională a Penitenciarelor, Asociația „Misiunea Creștină Triumful Speranței“ din Brașov a sosit în PMT cu ajutoare umanitare pentru tinerii privați de liberate. Secție de istorie, predată de deținuți în cadrul acelorași manifestări organizate cu ocazia Zilei Naționale a României, joi, 29 noiembrie, la Grupul Școlar „Traian Vuia“ din Craiova a fost prezentat un film documentar cu scop didactic, realizat de un grup de deținuți ai Penitenciarului de Maximă Siguranță Craiova, sub coordonarea prof. educator Eugen Chița, agent în cadrul Serviciului de educație al penitenciarului. „Creația persoanelor private de libertate și-a propus să ofere cât mai multe informații privind contextul istoric și factorii ce au determinat realizarea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918. în acest scop, realizatorii au folosit material bibliografic din diferite surse, asigurând o coloană sonoră potrivită momentului evocat: cântecul «Treceți batalioane române Carpații!»“, a spus Eugen Chița, coordonatorul manifestării. Așa cum declară conducerea instituției, manifestarea de joi se dorește a fi începutul unui protocol de colaborare cu Grupul Școlar „Traian Vuia“, ce prevede organizarea unor acțiuni educative comune, competiții sportive sau activități de bibliotecă. 1 1 U ) întrebarea zilei la www.gdj.ro Credeți că va continua seria demisii DA: 54% lor din conducerea PNL Dolj? NU: 46% Hi plătim Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 1 decembrie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 13 decembrie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna noiembrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. I------------------------------------------------------------------------ț--------1 TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume..............................................Prenume.................................................. I OcUpație.........................................................................4.1............................. . Adresă................................................................................................................ Vârstă........................................Telefon . •N-D CIEL Awards a ales câștigătorii celei de-a doua ediții Marți, 27 noiembrie 2007, a avut loc la hotelul Sofitel din București, Gala de Decernare a Premiilor celei de-a doua ediții a concursului GEL Awards. La ediția din acest an a concursului CIEL Awards s-au acordat câte trei premii pentru fiecare categorie competițională, precum și un premiu special, celei mai bune întreprinderi Mici și Mijlocii. Prima categorie din cadrul concursului a fost CIEL Awards pentru cei mai buni studenți în Economie, unde domnul Mihai Florin, conferențiar universitar la Facultatea Contabilitate și Informatică de Gestiune - ASE a înmânat premiul III Nicoletei Neacșu. Premiul II a fost înmânat de către doamna Ofelia Aleea (asistent universitar Facultatea Contabilitate și Informatica de Gestiune - ASE) Georgianei Cretan. Premiul ICIEL Awards Best Student a fost câștigat de Eszter Szaniszlo, diploma fiind înmânată de către prof. univ. dr. Ioan Roșea din cadrul Facultății de Contabilitate și Informatica de Gesiune - ASE. La categoria CIEL Awards pentru cele mai bune planuri de afaceri pentru proiectele de „business startup" au fost premiate cele mai bune 3 planuri de afaceri din cele 9 calificate în finala. Cei 9 concurenți calificați în finală au fost: Marioara Chiritoiu (plan de afaceri pentru o spălătorie cu autoservire), Silviu Bucovineanu (plan de afaceri pentru o companie ce oferă servicii de mutare), Rodica Neagu (cursuri de perfecționare operatori PC), Raluca Chitu (plan de afaceri pentru un salon de înfrumusețare), Laura Costache (plan de afaceri pentru o spălătorie adresată comunității studențești), Lucian Bragar (companie de pregătire a resurselor umane în IT), Constantin Gabor (plan de afaceri pentru o sală de escaladă), Iulian Boia (plan de afaceri pentru o companie specializată în servicii de promovare turistică) și Marius Rapa (plan de afaceri pentru înființarea unei grădinițe afterschool). Premiul III a fost câștigat de către Lucian Bragar, cu planul de afaceri pentru înființarea unei campanii de pregătire a resurselor umane în IT. Diploma i-a fost înmânată de către domnul Lavinius Marcu, câștigătorul locului III CIEL Awards Business Start-up, ediția 2006. Premiul II i-a revenit Laurei Costache pentru o idee de afaceri ce presupune înființarea unei spălătorii adresată comunității studențești. Diploma i-a fost acordată de către domnul Aureliu Ilin - director Analiză Credite BRD - Groupe Societe Generale. Premiul I a fost câștigat de Marius Rapa, care dorește să înființeze o grădiniță afterschool. Premiul i-a fost înmânat de către domnul Octavian Thor Pleter (director academic Universitatea Româno-Britanică). Premiul Special pentru cea mai buna întreprindere Mica și Mijlocie, acordat de către Camera de Comerț și Industrie a României, a fost atribuit companiei OPTIMAL ACTIV SRL din București, pentru evoluția spectaculoasă din ultimii 3 ani. Diploma a fost înmânată reprezentaților companiei de către domnul Thomas Kleninger, director PR în cadrul Camerei de Comerț și Industrie a României. Invitați speciali în cadrul evenimentului au fost domnul Pierre Yves Mariet, fondatorul CIEL și domnul Marius Ghenea, președintele PCfun.ro._______________________ EVENIMENT Micuțul Florin, condus pe ultimul drum înmormântat acasă Copilul de patru ani, mort pe 19 noiembrie într-un incendiu lângă orașul italian Bologna, a fost înmormântat vineri, în localitatea natală a părinților săi, Cerăt - Dolj.1 Moartea lui Florin Drăghici, de patru ani, a sensibilizat autoritățile italiene, într-o perioadă în care cetățenii români, mai ales cei de etnie romă, sunt prigoniți în Italia. Pe 19 noiembrie, o familie de cetățeni romi din localitatea doljeană Cerăt a fost surprinsă de un incendiu izbucnit în baraca în care locuia, amplasată într-o tabără de lângă orașul italian Bologna. Florin Drăghici, de patru ani, nu a putut fi scos la timp din baraca în flăcări, copilul decedând în urma arsurilor suferite. Cristinel Drăghici și Iuliana Băcelan, părinții copilului, au suferit arsuri minore, iar alți doi copii, de șase, respectiv opt ani, au suferit arsuri grave. Cristian Drăghici și concubina lui, Iuliana Băcelan, au plecat în Italia împreună cu copiii în urmă cu cinci ani, pentru a-și face un rost în viață. Bărbatul lucra în construcții, iar femeia făcea curățenie în casele italienilor. Mama și ceilalți doi copii răniți au rămas internați în spitalul din Bologna, iar tatăl, care a suferit arsuri la o mână și un picior, a însoțit trupul micuțului în țară, cei doi ajungând miercuri seară în Cerăt. Micuțul a fost condus pe ultimul drum vineri, fiind jelit de o mulțime de romi, din comună, alții veniți din Italia pentru înmormântare. Ajutați de premierul Romano Prodi Rudele copilului au spus că autoritățile italiene le-au oferit tot sprijinul, însăși premierul Romano Prodi implicându-se în ajutorarea familiei Drăghici. De altfel, premierul italian s-a deplasat în tabără imediat după incident și a promis că supraviețuitorii incendiului vor fi ajutați, subliniind că incidentul de la Bologna este o nouă dovadă a condițiilor precare în care trăiesc persoanele care au venit să muncească în Italia. „Premierul ne-a trimis un mesaj în care spune că este îndurerat de dispariția lui Florin. Autoritățile de acolo ne-au sprijinit, au avut grijă de răniți și le-a oferit o locuință. După înmormântare, tatăl va pleca în Italia pentru a fi alături de familia sa care este încă în spital“, a povestit Radu Constantin, unchiul copiilor. Acesta a mai spus că incendiul a fost provocat de un scurtcircuit și nu se poate vorbi de o incendiere din partea italienilor. „S-a stabilit că focul a pornit de la un scurtcircuit la cablul unui calorifer. Cristian a apucat să scoată doi copii din baracă, iar când să intre după Florin caloriferul a explodat și nu s-a mai putut face nimic“, a încheiat Radu Constantin. La înmormântarea lui Florin a fost prezentă și o jurnalistă din Bologna, care a relatat tragedia familiei Drăghici. Aldeziz MARIN Familia Drăghici l-a condus ieri pe ultimul drum pe copilul mort în Italia Jandarmul Valentin Sfetcu, condus pe ultimul drum Valentin Ionuț Sfetcu a fost condus vineri pe ultimul drum de familie, prieteni și colegii de la Gruparea de Jandarmi Mobilă Craiova Tânărul, de 30 de ani, a murit marți în urma unui infarct, în timp ce stătea pe o bancă, în fața blocului 65A2 din cartierul Craiovița Nouă. Moartea subofițerului rămâne un mister pentru cei care l-au cunoscut. Colegii spun că nu se așteptau la un astfel de deznodământ. „Era un om organizat, absolvent de școală militară, obișnuit cu strictețea meseriei pe care și-a ales-o“, susține Cosmin Mirea, purtătorul de cuvânt al Grupării de Jandarmi Mobile Craiova. Nu avea nimeni cunoștință ca el să fi avut o problemă de sănătate și nici nu a arătat vreodată acest lucru. In urma tânărului jandarm au rămas două fetițe,una de doi și cealaltă,de patru ani. Valentin Sfetcu a avut o înmormântare cu onoruri militare. Sicriul tânărului a fost escortat până la Cimitirul Nord din Craiova de un pluton de jandarmi. Moartea tânărului a lăsat numeroase semne de întrebare. Cu toate acestea, concluziile au fost că decesul a survenit din motive medicale și nu s-a considerat că ar fi necesară demararea unei anchete. Simona TUDOR Valentin Sfetcu a avut o înmormântare cu onoruri militare Funcționară trimisă în judecată pentru trafic de influență Un funcționar public din cadrul Consiliului Județean Gorj a fost trimis în judecată de procurorii gorjeni pentru trafic de influență. Potrivit rechizitoriului, Minodora Duvlea, consilier clasa I în cadrul Direcției de Cooperare, Dezvoltare Regională și Relații Externe, a pretins și primit de la șase persoane diverse sume de bani, cu scopul de a le ajuta să obțină locuințe ANL, să-și angajeze membrii familiei sau să aibă câștig de cauză în diverse procese. Funcționara se prezenta sub altă identitate, susținând că este judecător sau jurist la Tribunalul Gorj și la prefectură. Conform anchetatorilor, Minodora Duvlea a primit sume cuprinse între 500 și 2.000 de lei de la persoanele înșelate, care au denunțat-o ulterior. Funcționara Consiliului Județean Gorj a promis la trei dintre cei păcăliți că-i poate ajuta în privința repartizării unor locuințe ANL. Părinții uneia dintre persoane au vândut un animal din gospodărie pentru a face rost de cei 500 de lei pretinși de Minodora Duvlea. Aceasta a înregistrat dosarele la Primăria Târgu Jiu, motivând că un membru al comisiei este rudă cu ea. Insă, nici una dintre persoanele care i-au dat bani Minodorei Duvlea nu a primit o locuință ANL. Funcționara este în concediu medical Funcționara Consiliului Județean Gorj a promis altor persoane că le ajută să își angajeze membrii familiei și să câștige diverse procese aflate pe rolul instanței de judecată. Minodora Duvlea a mers chiar cu una dintre victimele sale într-o audiență la vicepreședintele Consiliului Județean Gorj, Gheorghe Grivei, susținând că este vorba de unchiul său. Toate persoanele de la care aceasta a primit bani nu au obținut nici locuri de muncă și nici soluții favorabile în dosarele în care se judecau. Unele dintre acestea au recuperat, până la urmă, banii dați funcționarei consiliului județean. Conform reprezentanților instituției, Minodora Duvlea este în concediu medical. Andrei IONESCU Aboneazâ-te la Gazeta prin SMS! Acum poți plăti abonamentul direct prin SMS! Ca să te abonezi pentru o lună, trimite SMS cu textul "GDS" la 7405" (5 euro+TVA). Pentru abonare pe două luni, trimite "GDS" la 7409" (9 euro+TVA). După ce am primit mesajul tău, te vom contacta în scurt timp. * Valabil pentru Vodafone și Orange: în rețeaua Vodafone, SMS-ul de răspuns costă 0.05 euro. MPFRQPOdia OKTO Kil Radio Logos Craiova 100 FM Băilești 98,2 FM Bechet 103,1 FM Tg. Jiu 93,4 FM Novaci 96,2 FM Tg. Cărbunești 95,4 FM 4 Scurte știri Trei cai, loviți de Săgeata Albastră Doi cai au murit și unul a rămas fără picioare după ce au fost loviți de un tren. Incidentul s-a petrecut între stațiile CF Dăești și Bujoreni din Vâlcea. Lucrătorii Poliției Transporturi Feroviare (TF) Vâlcea au fost anunțați de Valeriu Toma, mecanic pe trenul nr. 1829, Săgeata Albastră, care circulă pe ruta Sibiu-Caracal, că a lovit trei cai. Lucrătorii TF s-au deplasat la fața locului și au constatat că doi cai erau morți, iar al treilea avea picioarele din spate rupte. în urma verificărilor efectuate, oamenii legii au stabilit că proprietarii cailor sunt Nicușor M. și Nicolae M., ambii din comuna Bujoreni. Când se va primi raportul de eveniment și devizul lucrărilor de reparații a avariilor la automotor, se vor lua măsurile legale împotriva proprietarilor animalelor. Iuliana ROȘCA Dosar penal pentru deținerea petardelor Daniel C., de 19 ani, din orașul Băile Govora, s-a ales ca dosar penal după ce a fost depistat de polițiști în timp ce arunca mai multe petarde. Lucrătorii din cadrul poliției locale au efectuat controale pe linia deținerii, comercializării sau folosirii de obiecte pirotehnice. Cu ocazia cercetărilor, s-a stabilit că tânărul a cumpărat și deținut 100 de petarde, de „TIP 3“. Acesta le-a procurat de la un minor de 17 ani, tot din orașul Băile Govora. Daniel C. s-a ales ca dosar penal, conform Legii nr. 406/2006, privind deținerea obiectelor pirotehnice. Iuliana ROȘCA Flagrant pentru 100 de țigle Polițiștii mehedințeni au prins, după aproape o jumătate de zi de filaj, un copil de 15 ani care furase din curtea unei femei 100 de țigle vechi și 16 olane, obiecte pe care copilul dorea să le pună pe casa în care , locuia să nu-i mai plouă înt ‘ cameră. Țiglele și olanele, în valoare de 400 de lei, au fost recuperate, oamenii legii fiind nevoiți să folosească mașina din dotare pentru a urmări copilul ce fugise cu căruța. „în ziua de 29 noiembrie, lucrătorii Postului de Poliție Șimian, aflându-se în exercitarea atribuțiunilor de serviciu, au prins în flagrant un copil de 15 ani, din comuna Șimian, care a sustras din curtea Ioanei M., din localitate, 100 de țigle și 16 olane, în valoare de 400 de lei, pe care le încărcase într-o căruță“, a declarat Carin Lică, purtătorul de cuvânt al IPJ Mehedinți. Prejudiciul a fost recuperat în totalitate și restituit părții vătămate, iar copilul s-a ales cu acte premergătoare pentru săvârșirea infracțiunii de furt. Alin GHIDIULESCU Sute de kilograme de carne, confiscate Lucrătorii Postului de Poliție din localitatea gorjeană Bumbești Jiu au confiscat vineri dimineață câteva sute de kilograme de carne ce era transportată ilegal spre comercializare în Valea Jiului. Polițiștii au organizat un filtru la intrarea în oraș, după ce în județ a mai fost depistat un focar de rachie. Veronica Hortopan, din Turcinești, transporta circa 600 de kilograme de carne și doar pentru o parte avea analize medicale efectuate. Femeia a recunoscut că joi seară a tăiat doi porci și un vițel din gospodăria proprie pentru a-i vinde minerilor din Petroșani. Veronica Hortopan a primit o amendă de câteva milioane de lei vechi, iar carnea va fi supusă unor analize medicale pentru a fi, eventual, donată unui centru de bătrâni sau copii din județul Gorj. Mihaela FLOROIU Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc Ó251/412.I46 TELEFON ABONARE lA CALCULATOR PERFORMANT* x lOOIÎELI NOI - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. - Cost adițional distribuție: prin rețetele proprii: 2,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Pref abonament: numai 12,9 RON