Gazeta de Sud, iulie 2008 (Anul 14, nr. 4069-4095)

2008-07-01 / nr. 4069

l r Director: Adrian VOINEA Ucigași de maidanezi Câțiva locatari din cartierul craiovean Brazda lui Novac au dat ieri dovadă de cruzime omorând cu otravă mai mulți câini maidanezi care se aciuaseră în jurul blocărilor. Câinii nu atacaseră pe nimeni, dar făceau gălăgie noaptea, după cum s-au plâns mai mulți vecini din zonă. Cadavrele a doi comunitari au zăcut câteva ore aproape de Clubul piticilor, pe locul de joacă al copiilor. Alți doi câini au fost salvați de la moarte de o femeie care le dădea zilnic de mâncare. Părerile locatarilor erau împărțite, în timp ce unii susțineau că nu este normal să omori câinii cu otravă, alții spuneau că toți maidanezii ar fi trebuit uciși. pagina. Uciderea maidanezilor a încins spiritele între locatarii din Brazdă Nr. 4069 | 12+20 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 iulie 2008 | Preț: 1 leu ------------------------------------------------------------------------------------ 1———1 | Titlurile zilei EVENIMENT /PAGINA 2 Criminalul din Corabia a fost reținut Criminalul care a ucis minorul din Corabia a fost prins de anchetatori. Leonard Asan, de 19 ani, din Corabia, și-a recunoscut inițial fapta, apoi s-a răzgândit și a spus că este nevinovat Proteste sindicale pentru majorarea salariului minim Aproape 2.000 de sindicaliști din industria ușoară vor picheta prefecturile din țară, începând de astăzi, pentru a cere creșterea salariului minim la 540 de lei, a declarat ieri, pentru NewsIn, liderul Federației PESCONTEX, Eugenia Diaconescu. „Mizăm pe o participare numeroasă a angajaților din confecții, în condițiile în care salariul minim la noi este de doar 470 de lei. Este inadmisibil ce se întâmplă. Speram să semnăm în luna iulie un nou acord cu patronatele, în care să fie trecut un salariu minim de 540 de lei și acum suntem nevoiți să acceptăm această majorare de doar 30 de lei, până la plafonul de 500 de lei“, a comentat Diaconescu. Liderul Federației PELCONTEX a spus că se așteaptă la o prezență masivă de protestatari în județele Iași, Maramureș și Mehedinți, unde organizația concentrează cel mai mare număr de angajați din industria ușoară. Creșterile salariale, influențate de salariul minim La rândul său, Federația Sindicatelor Libere din Industria Lemnului (FSLIL) amenință că va da în judecată executivul pentru nerespectarea prevederilor hotărârii de guvern prin care se stabilește creșterea salariului minim la 540 de lei de la 1 iulie, a declarat președintele FSLIL, Vasile Bădică. Și acești sindicaliști au anunțat că vor picheta de astăzi prefecturile, Ministerul Muncii, Ministerul de Finanțe și guvernul. „Dacă nu se vor respecta prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1507/2007 și nu va crește salariul minim la 540 de lei, începând cu 1 iulie vom avea mari neplăceri cu patronatele, cu care am semnat deja un protocol de creștere a salariului minim de la 600 la 650 de lei. Problema este că acest acord a fost semnat în condițiile în care salariul minim pe economie ar fi crescut la 540 de lei. Nu ne rămâne decât să dăm în judecată guvernul în cazul în care actuala putere nu-și respectă angajamentul semnat cu noi“, a precizat Bădică, citat de Newson. Adrian DINU Eh, parlamentarii și-au cam terminat treaba. Mai au o perioadă grea, ultima sesiune, cea din toamnă, și se poate spune că, în anii aștia, 2004/2008, au făcut ceva treabă. Probabil succesul cel mai mare a fost povestea cu intrarea României în Uniunea Europeană, care a marcat toată această legislatură și a avut un impact asupra întregii vieți a societății românești. Să spunem că parlamentul a votat ca iepurașii, conștiincios, tot ce i s-a trecut pe sub nas, într-o viteză amețitoare, fără măcar să citească legile cerute de Bruxelles, numai din dorința de a fi la timp cu lecțiile făcute. Mai târziu, unii și-au mai dat seama că erau destul de discutat. Dar asta, într-un parlament mai profesional și mai puțin cu pantalonii în vine. Una peste alta, parlamentul a ieșit cu bine din această încercare. Altă faptă de arme, de data asta la capitolul minus, a fost suspendarea președintelui Traian Băsescu și apoi pierderea jalnic/glorioasă a referendumului care a urmat. A fost o gafă de proporții cosmice, făcută de fierbințeala unor partide, care au citit prea multe romane politico-polițiste în care potera îl prinde negreșit pe bandit. PSD, în principal, dar nici PNL nu s-a ținut bine. Dacă treaba rămânea pe coridoarele parlamentului, prin sălile unde au avut loc ședințele în plen, Traian Băsescu se alegea cu bila neagră, cu o pată la dosar pe care nu o Vacanța mare mai ștergea nimeni. Numai că acești 322 de domni imprudenți și deloc atenți la ce spune lumea românească au vrut o bătălie în toată regula, de mari proporții. Gen Hastings, Austerlitz sau Marna, și și-au luat-o scurt după ceafă. Electoratul a sancționat dur aventurismul politic și a votat în favoarea președintelui. Povestea cu Nixon, care a zgândărit imaginația multora în acel an pe Dâmbovița, era cu totul diferită și se petrece pe altă planetă și în altă epocă. Băsescu a câștigat detașat. Electoratul l-a votat cu o majoritate confortabilă și i-a dat un avans considerabil față de ceilalți eventuali contracandidați pentru 2009 în cursa pentru Cotroceni. La data referendumului împins prostește de parlamentarii noștri bravi, Băsescu se afla în declin în sondaje la popularitate și încredere. Pretențiile parlamentarilor au inventat un personaj, un erou de western, și telenovela „singur împotriva tuturor“ „Băsescu se luptă cu sistemul ticăloșit“ l-a singularizat și transformat într-o victimă, i-a dat o statură națională, a dat o cauză, mai mult chiar decât alegerile din 2004, unde luase în plus ceva peste 200.000 de voturi decât Năstase. Cum rezultatul referendumului l-a adus pe val, Băsescu ar trebui să le mulțumească parlamentarilor pentru asta, în loc să îi atace permanent. Fără ei, ar fi fost undeva la 15/20 de procente în sondaje, dacă avea ceva noroc de Stelian TANASE Reînviat, el a adoptat un ton belicos vizavi de parlament, aducând în discuție teme ca parlament unicameral, republică prezidențială, micșorarea numărului de parlamentari, reducerea atribuțiilor parlamentului. Teme serioase, dar, ca și în cazul „luptei împotriva corupției", văzute de președinte ca un instrument politic propriu împotriva celorlalți, și nu ca o încercare de reformă profundă a sistemului. Una peste alta, parlamentul actual abia ia o notă de trecere pentru cei patru ani. Inițiativa Ghișe/Funar pune colac peste pupăză, și mai ales votul în unanimitate dat de Senat, care acoperă de rușine pe toți cei care au votat o asemenea prostie. SOCIETATE/PAGINA S Catedra, greu de prins 4.500 de dascăli se vor bate pentru aproximativ 300 de posturi titularizabile din școlile doljene. Se anunță un adevărat război pe posturile din învățământ scoase la concurs în acest an pentru titularizare, unde se vor întâlni trei generații de candidați, dascălii cu experiență care caută încă un loc stabil în învățământ și două generații de absolvenți de facultate din acest an ECONOMIE/PAGINA 6 Potopul prețurilor Astăzi ne lovesc noi scumpiri. După majorările la gaze și energie, urmează „potopul“ prețurilor. Producătorii anunță noi creșteri de prețuri la majoritatea produselor. Se va scumpi și întreținerea ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / PAGINA 7 Dumitru, prefectul ridicol Treisprezece persoane din Ișalnița, printre care și câțiva consilieri locali, s-au trezit ieri convocați de urgență, prin ordinul prefectului de Dolj, Silviu Dumitru, la o ședință de alegere a viceprimarului localității LIFE & STYLE / PAGINA 9 Tradiție cu iz modern la Benarca Scumpirea medicamentelor, amânată Ministerul Sănătății Publice a decis să amâne recalcularea prețurilor medicamentelor cu încă două luni, până la 1 septembrie, potrivit vicepreședintelui Asociației Distribuitorilor de Medicamente din România (ADMR), Viorel Vasile. „Nu am purtat nici o discuție cu reprezentanții ministerului, însă domnul ministru Nicolăescu a decis amânarea recalculării prețurilor la medicamente până în toamnă. Nu avem ce măsuri să luăm, nu putem decât să așteptăm ca ministrul sănătății să se țină de cuvânt de data asta“, a declarat Viorel Vasile, cit^t de Newsln. Vicepreședintele UDMR a adăugat că importatorii și distribuitorii de medicamente sunt încă în pierdere, însă datorită redresării cursului valutar, pierderile nu sunt la fel de mari ca la începutul anului. Ministrul sănătății, Eugen Nicolăescu, a declarat în luna mai că nu exclude prelungirea înghețării prețurilor la medicamente și după 30 iunie. „Dacă va fi nevoie, voi prelungi această măsură și dincolo de 30 iunie, pentru că scopul meu nu este să reducem prețurile la medicamente, ci să nu le creștem“, a spus ministrul. Ultima actualizare a prețurilor medicamentelor s-a făcut în aprilie 2007, în condițiile în care, conform legii, recalcularea poate fi făcută la fiecare trei luni.  Adrian DINU De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? 10 x 100 StEKNOI Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD -Cotidian al oltenilor de pretutindeni  USD 2,3066 EURO 3,6475 1 gr. AUR 69,14681 Sf. Ierarh Leontie de la Rădăuți, Sf. Mucenici, doctori fără de arginți, Cosma și Damian ABON BAZA-TE CU NUMAI 12,9 LEI* REDUCERE ECONOMISEȘTI 13,5 lei Abonare și reclamații: 0251/412.146 50% Cotidian al oltenilor de pretutindeni Tiraj: 26.920 BRAT IC Craiova 31 ° C/ 16 ° C Slatina 32 ° C/ 15 ° C ,*fl „ Târgu Jiu 30 ° C/ 15 ° C Dr. Tr. Severin 32 ° Jc/ 16 ° C