Gazeta de Sud, ianuarie 2010 (Anul 16, nr. 4526-4549)

2010-01-04 / nr. 4526

É Director: Adrian VOINEA Nr. 4526 | 10+8 pagini | www.gds.ro | Luni, 4 ianuarie 2010 | Preț: 1,5 lei axiul s-a bagat în spital . Cinci persoane au fost rănite aseară, într-un grav accident de circulație petrecut la ieșirea din Slatina către Brebeni. Ilie G., din municipiu, în timp ce conducea un autoturism Dacia Logan, aflat în regim de taxi, a pierdut controlul volanului. Mașina acestuia a derapat și a intrat pe contrasens, unde s-a ciocnit cu un autoturism Volkswagen, condus regulamentar de Ionela Matei, din Radomirești. în urma impactului, cinci persoane, pasagere în cele două autoturisme, au fost rănite și au fost transportate de urgență la spital. „Mergeam dinspre Slatina spre Brebeni. Domnul cu taxiul, care venea din sens opus, a derapat și a intrat pe contrasens. Am încercat să-l evit și am tras de volan stânga, dar nu am mai avut ce să fac. Eram în mașină cu mama, tata și bunica. Toți trei sunt grav răniți și au fost duși la spital“, a spus conducătoarea iuto. Din primele cercetări, polițiștii au stabilit că evenimentul rutier s-a produs din pricina vitezei. „Accidentul a avut loc din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum, carosabilul fiind acoperit cu zăpadă. Conducătorul unui taxi a părăsit sensul său de deplasare și a pătruns pe contrasens, intrând în coliziune cu un autoturism care se deplasa regulamentar. Cinci persoane au fost transportate la spital, pentru acordarea de îngrijiri medicale“, a spus Doru Cotulbea, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Olt. Circulația în zonă a fost oprită mai bine de 45 de minute. Pe ambele sensuri de mers s-au format coloane de mașini. Dana MIHĂILĂ Mașini avariate și oameni în spital, consecințele vitezei în condiții de iarnă Comentariu Românii și România se află sub o teribilă invazie. Invazia maimuțelor. Năvălind în viața noastră cu țipete și aruncând cu mizerie peste tot ceea ce este sfânt peste Adevăr, Credință, Loialitate, maimuțele au părăsit de mai mulți ani copacii în care își ronțăiau agoniseala și se bat între ele pentru a hotărî destinul țării. Anul Nou a fost pentru aceste maimuțe doar alt prilej de a-și etala, cu nesimțire și impertinență, bogăția pe care au furat-o din hambarele avuției naționale. Trezindu-se din mahmureală, s-au întors la obiceiurile lor murdare, adică la furat, la mințit, la jefuit, la risipit. Am zărit zilele astea o maimuțică pe care o consider un fel de dovadă supremă a degradării fără precedent a vieții politice românești. Tăticul ei a băgat banane multe în maimuțica asta! A dat-o la studii, prin jungla din străinătate, să se dea huța în liane de lux și să învețe să urle cu eleganță. Tot tăticul, gorila-șef de trib peste afaceri de milioane, a alimentat haita de partid cu alte valize de banane și s-a gudurat pe lângă maimuța cu aere de humanoid care conduce din umbră partidul, ca să-i fie bine maimuțicii. A obținut promovarea fiului de maimuță pe post de mic șef de trib, dar și de posibil conducător al junglei noastre. Tăticu’ are banane multe și va da de păcat banane tuturor gorilelor conducătoare, numai să-i fie bine puișorului. Noi, papagalii, să zicem mersi că ele, maimuțele, sunt indulgente și ne lasă, uneori, să ne hrănim din cojile de banane pe care ni le aruncă în cap. Viața politică a României anului 2010 se anunță a fi stăpânită de puii maimuțelor. Le auzim urletele și le vedem maimuțăreala prin Parlamentul European, prin parlamentul național, prin agențiile guvernamentale, pe la conducerea direcțiilor descentralizate. Urâte, imbecile, de o ipocrizie de neam prost, aceste maimuțe mai mici nu au nici măcar reținerea pe care o manifestă șefii haitei atunci când fură din averea țării. Crescute în lux, în desfrâu, îmbuibate cu hrana furată de la gura copiilor noștri, maimuțicile cred că totul li se cuvine, că le este permis orice, inclusiv și mai ales să ne conducă destinele. Politicianul român, cu foarte, foarte puține excepții, nu a ajuns nici măcar la stadiul de „Homo Neanderthalis“. El este mânat doar de instinctul unei maimuțe preumanoide. Suficient de avansată intelectual ca să fure și să facă rău, știind că face rău. Insuficient umanizată ca să poată evita instinctul animalic ■ care îi poruncește să facă orice, chiar și vătămând pe cei din jur, pentru asigurarea supraviețuirii puilor. Acești pui de maimuță vor fi blestemul anului 2010. Dacă puilor de maimuță le este și le va fi bine, copiilor noștri le va fi mult mai rău. Șomajul generalizat va agrava sărăcia în care ne zbatem. Lipsurile materiale în care vor trăi copiii noștri vor fi însoțite și de colapsul sistemului de învățământ românesc. Ce s-au gândit stăpânii? Să reducă numărul profesorilor! Ce nevoie au papagalii de educație și carte? ! Este suficient ca papagalii să învețe să se semneze și să citească buletinul de vot, atunci când îi vom chema să ne voteze, chipurile, „în mod liber, democratic“! Nu avem nevoie de un popor educat, ci doar de un popor imbecilizat de sărăcie, de manele și de băutura ieftină, de subculture mahalalei pe care, oricum, noi, politicienii, am adus-o în parlament, în guvern și la președinție. din Anul 2010 nu s-a născut promisiunile despre „raiul pe pământ“ făcute de domnii candidați la funcția de președinte al republicii. 2010 se naște din minciunile cu care politicienii ne amăgesc de zeci de ani și va fi un an al suferinței. Suferința noastră, niște exilați într-o țară condusă de ei, puii de maimuță, stăpâni peste o lume care începe să fie un fel de planetă extraterestră. Planeta maimuțelor... Planeta maimuțelor de Marcel RĂDUȚ SELIȘTE 1 și ești premiat ca Păstrează ziarul Cumpără i ” verifică ziua I următoare seria GAZETA de SUD | „ Ti ___________Detalii în ziar. 1 Titlurile zilei (Autopromovare) Un polițist băut și-a tras trei gloanțe în cap Un agent de poliție, ajutor șef de post în comuna Brastavățu - Olt, a ajuns în stare gravă la Spitalul de Urgență Craiova, ieri-dimineață, după ce și-a tras trei gloanțe sub bărbie cu pistolul din dotare ACTUALITATE/PAGINA 3 Revelion cu inundații Pompierii doljeni nu se pot plânge că n-au avut de lucru în ultima zi a anului 2009 și în primele din 2010 COMUNITATE / PROVIA 4 Săniuș la cota 2000 la Bănca Turiștii care și-au petrecut Anul Nou la Rânca s-au dat cu sania la cota 2.000, din cauza lipsei zăpezii de pe pârtii, însă au avut parte la trecerea dintre ani de o oră de focuri de artificii SOCIETATE/ PAGINA . Creanțele, greu de recuperat anul acesta Șomajul și lipsa lichidităților vor îngreuna procesul de colectare. Recuperatorii susțin că, în acest an, numărul instituțiilor care vor apela la serviciile lor va crește semnificativ SPORT/ PROVIA 10 Mark Wotte, pe lista Științei Olandezul ar putea semna cu Universitatea, echipă pe care trebuie să o scape de la retrogradare în acest sezon Activitatea Comerțului . Guvernul a aprobat proiectul de ordonanță pentru deblocarea activității Registrului Comerțului în varianta propusă de Alianța Confederațiilor Patronale din România, atribuțiile de soluționare a cererilor de înregistrare și a altor cereri aflate în competența judecătorului delegat revenind Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoanei desemnate de directorul general al ONRC, pentru maximum șase luni. Ordonanța va intra în vigoare în termen de 15 zile, iar în termen de șase luni guvernul va adopta proiectul de lege privind înființarea profesiei de registrator comercial. Pe durata de Registrului , deblocată aplicarea ordonanței, ONRC nu încasează taxa judiciară de timbru și contravaloarea timbului judiciar. Persoanele desemnate să soluționeze cererile vor fi salarizate la nivelul remunerației directorului Oficiului Registrului Comerțului în care lucrează. Guvernul a anunțat că atribuțiile judecătorului delegat în soluționarea cererilor depuse de firme la Oficiul Registrului Comerțului vor fi transferate în maximum 15 zile către directorul Oficiului și alte persoane desemnate de către acesta, iar situația de la ONRC va fi deblocată în două-trei luni. Afrodita CICOVSCHI Companiile de stat, obligate la austeritate Companiile de stat care depășesc limita cheltuielilor față de bugetul stabilit nu vor mai contracta împrumuturi și nici nu vor mai beneficia de garanții de stat până la redresarea situației financiare, iar în anul următor nu vor avea dreptul să majoreze plafonul de cheltuieli și credite. Directorii companiilor de stat vor fi obligați, totodată, în astfel de situații, să prezinte în guvern sau la autoritățile locale un program de reducere a cheltuielilor sau de restructurare. In cazul instituțiilor care nu respectă plafoanele de cheltuieli și împrumuturi, se va lua în calcul fuziunea acestora cu alte autorități publice, conform proiectului Legii responsabilității fiscale. Concomitent, persoanele vino vate vor fi amendate cu sume cuprinse între 2.000 și 20.000 de lei și suspendate din funcție pe perioada cercetării administrative. Cristina CHICOȘ