Gazeta de Sud, februarie 2012 (Anul 18, nr. 5153-5177)

2012-02-01 / nr. 5153

EVENIMENT • Miercuri, 1 februarie 2012 • Gazeta de Sud Tir răsturnat pe Centura de Nord Circulația pe Centura de Nord a municipiului Craiova s-a desfășurat cu dificultate mai multe ore ieri-dimineață, după ce un tir încărcat cu pilitură de fier s-a răsturnat în afara drumului. Potrivit polițiștilor doljeni, ieri-dimineață, în jurul orei 5.00, șoferul unui tir cu numărul de înmatriculare OT-03-WDL care circula pe Centura de Nord a pierdut controlul direcției și a intrat în șanțul de pe marginea drumului. Imediat după accident, mai multe echipaje de polițiști de la Rutieră au ajuns la fața locului pentru a face primele cercetări și pentru a dirija traficul. Oamenii legii au stabilit că, deși a spus că circula cu numai 20 km/h în momentul accidentului, șoferul a pierdut controlul direcției din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum, după care s-a răsturnat în șanț. Șoferul nu a fost rănit, însă autocamionul pe care îl conducea a fost avariat serios. Traficul în zona accidentului s-a desfășurat greoi până când la fața locului a venit un tir pentru a prelua întreaga încărcătură de pilitură de fier. Tirul a fost scos din șanț cu ajutorul unei macarale și a două vole. Polițiștii au mai precizat că șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. • Aldeziz Marin Tirul a ajuns în șanț după ce șoferul a pierdut controlul direcției Sute de elevi, evacuați de la „Carol I“ S ute de elevi de la Colegiul Național (CN) „Carol I“ din Craiova au fost evacuați ieri din clădirea centrală după ce a luat foc un tablou electric, iar imobilul a fost cuprins de fum. „Elevii claselor a Xl-a și a XI-a care aveau ore de dimineață în clădirea centrală au fost evacuați. Precizez că nu a fost cazul de incendiu, dar curentul a fost întrerupt în clădire", a declarat Cătălin Spiridon, inspector școlar pentru implementarea descentralizării instituționale în cadrul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Dolj, care a explicat că incidentul nu a afectat orele de curs la elevii de gimnaziu. Elevii nu vor avea însă zile libere. „La ora 13.00 a fost reluat curentul în școală, astfel că elevii care învață după-amiază în clădirea centrală au intrat la ore, începând de miercuri dimineață (astăzi - n.r.), și elevii de clasa a XI-a și a XlI-a vor reveni la școală. în următoarea perioadă, aceștia vor recupa materia după un program care se va stabili ulterior", a spus Dănuț Mic, directorul CN „Carol I“. VREMEA RECE AFECTEAZĂ PROCESUL EDUCAȚIONAL Și în județ procesul educațional a fost întrerupt ieri, din cauza frigului excesiv. „în mediul rural, la Școala din Verbița nu se fac ore întrucât a înghețat centrala termică. Verbița este singura localitate din județ unde nu se fac ore, dar sperăm ca în zilele următoare să se remedieze situația", a spus ieri Cătălin Spiridon. Acesta a adăugat că și la unitatea școlară din Bratovoiești, structura Bădoși, au înghețat conductele de la centrala termică din pricina frigului, dar cei 13 elevi de acolo sunt transportați la o școală din apropiere, astfel încât să poată participa în continuare la ore. ♦ Andreea Horcone FRIGUL A OMORÂT OPT ROMÂNI Opt persoane au decedat în țară din cauza hipotermiei severe înregistrate de la avertiza cod galben de ger emisă de meteorologi și până în prezent. Scandal între un șofer și doi polițiști Un șofer acuză doi agenți de la Secția 3 Poliție Craiova că, luni seară, l-au încătușat și lovit pentru simplul motiv că a oprit mașina cu întârziere după ce i-au făcut semn să tragă pe dreapta. La rândul lor, polițiștii i-au suspendat permisul șoferului și i-au întocmit un dosar penal pentru ultraj. Aldeziz Marinaldezir.marin@gds.ro Polițiștii din cadrul IPJ Dolj au explicat că, luni seară, în jurul orei 20.30, o patrulă din cadrul Secției 3 Poliție a observat în trafic, pe strada Calea București din Craiova, un „autoturism care se deplasa în mod sinuos". Agenții i-au făcut semn șoferului să tragă pe dreapta, însă acesta și-a continuat deplasarea, motiv pentru care polițiștii au plecat în urmărirea sa și i-au blocat autoturismul în trafic după aproximativ 500 de metri. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că, după ce a fost oprit, bărbatul care se afla la volan a refuzat să prezinte documentele și a devenit agresiv cu agenții, motiv pentru care aceștia au fost nevoiți să îl imobilizeze și să îl încătușeze. După aceea, șoferul a fost urcat în mașina polițiștilor și dus la sediul Secției 3, unde a fost identificat în persoana lui Ovidiu Stângă, de 53 de ani, din Craiova. Pentru că nu a oprit la semnalele polițiștilor, bărbatului i-a fost suspendat permisul de conducere pentru 30 de zile. în plus, polițiștii de la Secția 3 îl acuză pe Ovidiu Stângă că i-a înjurat și amenințat, fapt pentru care au întocmit pe numele lui un dosar penal pentru comiterea infracțiunii de ultraj. VARIANTA ȘOFERULUI Ovidiu Stângă, care s-a ales cu nasul spart după întâlnirea cu cei doi agenți, a povestit că incidentul a fost „cosmetizat" de polițiști, care, de fapt, l-au lovit cu pumnii și picioarele fără nici un motiv. Șoferul craiovean a spus că, în timp ce circula pe Calea București, a văzut în spate mașina poliției cu girofarurile pornite și s-a gândit că polițiștii vor să îl oprească, motiv pentru care a încercat să tragă pe dreapta. Pentru că nu a avut loc din cauza mormanelor de zăpadă de pe marginea drumului, a întors și a oprit într-o parcare de pe partea cealaltă a străzii. „Au venit la mașină, eu am coborât și i-am întrebat de ce mă urmăresc în trafic cu girofarurile pornite, pentru că nu știu să fi greșit cu ceva. Nu aveam actele la mine și, când le-am spus că mă numesc Ovidiu Stângă, unul dintre ei m-a întrebat dacă eu sunt «nebunul ăla care nu dă bine cu capul», după care miau pus cătușele și m-au lovit cu genunchii și picioarele", a spus craioveanul. Cât despre rana suferită de șofer, oamenii legii au explicat că acesta s-a lovit sivgur. Mai exact, atunci când au vrut să-l încătușeze, bărbatul s-a smucit și a căzut, lovinduse cu fața de un sloi de gheață. Spusele craioveanului au fost confirmate de soția sa, care afla în mașină în momei. incidentului. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că, în prezent, față de cei doi agenț de la Secția 3, Cosmin Nuț și Mihai Bălășoiu, se fac cercetări pentru a se stabili dacă și-au încălcat atribuțiile de serviciu și l-au lovit și rănit pe șofer. Craioveanul îi acuză pe polițiști că l-au lovit fără motiv Agenții Secției 3 au spus că și-au făcut numai datoria și nu l-au agresat pe șofer CONCURS Craiova.ro te invită la teatru! •x Participă la concursurile săptămânale organizate în parteneriat cu Teatrul Național „Marin Sorescu“ și poți câștiga o invitație dublă la spectacol. Săptămâna aceasta: mir ‘i 04.02 - 18îo OCCIDENT EXPRESS - 4 ® 05.02 -1830 DOAR HAMLET ÎNSCRIE-TE PE wiww.craiova.ro/concursuri craiova.ro diarul instituțfc