Gazeta de Sud, aprilie 2014 (Anul 20, nr. 5801-5824)

2014-04-26 / nr. 5821

ACTUALITATEA Sâmbătă - Duminică, 26 - 27 aprilie 2014 • Gazeta de Sud Ș CINEMA MODERN CRAIOVA GRAVITY 3D. MISIUNE ÎN SPAȚIU 12.00; 14.00; I6.OO; IÖ.OO; 20.00 PTARZAN TRANSCENDENCE: VIAȚĂ DUPĂ MOARTE 16.30, 21.00 CINEMA PATRIA CRAIOVA 12.00 Bani europeni pentru șantierele din învățământul preuniversitar Investițiile din învățământul preuniversitar au stagnat de câțiva ani pentru că nu a mai existat finanțare. în aceste condiții, unele dintre școli, care au realizat proiecte de modernizare, au rămas cu lucrări executate și neachitate, iar altele au în continuare șantiere deschise de câțiva ani. Ultima tranșă de bani pentru aceste investiții a fost alocată în 2012, dar nu a stins nici jumătate din datorii. A mai apărut însă o soluție pentru aceste școli. Prin Programul Operațional Regional axa 3 îmbunătățirea Infrastructurii sociale se pot aloca fonduri pentru a continua lucrările nefinalizate. Carmen Rusan carmen rusan@gds.Joudețul Dolj are în prezent datorii de 903.000 lei pentru lucrări executate și neachitate. O astfel de situație este la Școala din comuna Grecești, satul Busu, unde s-au făcut lucrări de alimentare cu apă care nu au mai fost plătite, fiind vorba de o datorie de 18.000 de lei. Din statisticile județului Dolj, aceasta este și cea mai mică factură de plătit. Lucrări pentru dotare cu utilități au fost executate și la Școala Teslui, dar în acest caz facturile neachitate sunt de 69.000 de lei, în alte localități, pe lângă datorii au rămas și șantiere deschise. La Liceul Teoretic Bechet a început construirea unui campus. Lucrarea a fost brusc încheiată pentru că nu au fost plătite facturile care au ajuns la 236.000 de lei. La fel s-a întâmplat și la Liceul „Adrian Păunescu“ din Bârca, au fost începute lucrări oprite pentru că nu au fost plătite facturile de 347.000 de lei. Exemplele pot continua cu localitățile Fratoștița, Desa, Pleșoi, Dobrotești, Țandăra, unde au început lucrări de construcție a unor noi unități de învățământ care nu au fost finalizate. Și în Craiova se găsesc unități de învățământ cu lucrări începute și neterminate. Un exemplu în acest sens este Colegiul „Ștefan Odobleja", care a băgat un corp de clădire în reparații capitale ce nu au fost finalizate tot din lipsa banilor. PROIECTELE SE DEPUN PÂNĂ PE 5 MAI Pentru lucrări începute și nefinalizate se pot depune proiecte de finanțare în cadrul Programului Operațional Regional. „Lucrările pot fi continuate, conform deciziei guvernului, pe axa 3 de finanțare, domeniul major 3.4 pentru care regiunea Oltenia a primit suma de 100.000 de euro. Proiectele se depun până pe 5 mai. Există două etape de evaluare pentru a primi în continuare finanțare. Până în prezent, s-au depus 21 de dosare din toată Oltenia și așteptăm noi solicitări“, a declarat Marinda Bogheanu, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia. Din Dolj sunt însă numai două unități de învățământ care au solicitat sprijin financiar european pentru cotinuarea lucrărilor începute. Este vorba de Liceul Teoretic Bechet și Colegiul „Ștefan Odobleja“ Craiova. J iAZKTV de STDft Cotidianul oltenilor de pretutindeni Je*craiova.ro pretutindeni JP orașul începe si Construcția liceului de la Bechet a început în 2008 Ar trebui să ne despăgubească primăria pentru gropile din asfalt, oferit cu CASCO au încasat despăgubiri pentru pagubele produse de gropi. Ulterior, firmele de asigurări au dat în judecată primăria, iar în unele cazuri au câștigat. Doar 40% din infrastructura rutieră a Craiovei este la standarde acceptabile. Cine și cum primește despăgubiri puteți afla urmărind emisiunea „Audiență Generală“ de la alegerv, difuzată pe site-ul www. gds.ro. Doar 40% din infrastructura rutieră a municipiului Craiova este la standarde acceptabile, consideră consilierul municipal Ionel Pană, invitat în emisiunea „Audiență Generală" de la alegeri. „Cam 40% din infrastructură este corespunzătoare și se ridică la anumite standarde. Ani de zile, lucrările în Craiova s-au făcut de mântuială. Din cauza lucrărilor proaste, dar și a materialului care a fost pus la primele două bulevarde date în funcțiune (Nicolae Romanescu și Râului), acestea sunt mai proaste decât unele străzi din cartiere. Și aceasta, în ciuda faptului că nu au nici 15 ani de când au fost finalizate", a spus Pană, în contextul discuției despre procesele intentate municipalității de firmele de asigurări, pentru gropile din astfalt, în opinia consilierului, Craiova ar trebui să beneficieze de un program pe termen lung privind reabilitarea străzilor, acesta să fie afișat, iar cetățenii să știe cu precizie când li se va repara sau moderniza strada, în prezent, există cartiere în care străzile se repară electoral: fiecare primar acordă prioritate cartierului în care a primit mai multe voturi, a spus Ionel Pană. CARE ESTE RISCUL CRAIOVENILOR Polița CASCO acoperă avariile cauzate de gropile din asfalt sau lucrările nesemnalizate, a subliniat Lucian Iovan, director Omniasig Dolj: „în cazul în care avem de-a face cu o groapă în carosabil, inspectorul constatator, după ce efectuează constatarea tehnică a autovehiculului, merge la locul accidentului și realizează niște fotografii elocvente din care să poată rezulta clar amplasamentul gropii și adresa. După aceea, noi procedăm la plata despăgubirii cuvenite asiguratului nostru, ulterior urmând să ne îndreptăm împotriva administrației locale. Ne întoarcem împotriva administratorului drumului, fie că este Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), fie că este un consiliu local și solicităm plata amiabilă a despăgubirii. Până acum nu s-a întâmplat să se plătească amiabil, primărie nici nu cred că au prevăzute în buget sume pentru astfel de proceduri. Tot timpul ne-am adresat instanțelor de judecată pentru soluționarea acestor litigii", a precizat Lucian Iovan. Cum se poate proba că o avarie a fost provocată de gropile din oraș? „Asiguratul meu primește despăgubirea indiferent de unde se află groapa, un drum european sau în Craiova. El nu are nici un interes să denatureze adevărul, pentru că noi oricum facem poze la locul accidentului. Pe lângă acest aspect, la locul evenimentului tot timpul rămân urme", a mai spus Iovan. Evident, despăgubirile se plătesc doar în cazul unor daune evidente. Riscul pentru gropile care macină în timp autoturismele sunt asumate de craioveni. Bogdan Groșereanu