Gazeta de Sud, iunie 2014 (Anul 20, nr. 5849-5872)

2014-06-27 / nr. 5870

[3 Vineri, 27 iunie 2014] Gazeta de Sud Pană: Cei de la SCM nu și-au propus nimic concret Flaviu Dincă Daniela Mitroi-Ochea Activitatea de la SCM Craiova, club finanțat de municipalitate, a intrat sub lupa consilierilor locali. Directorul Victor Lazarciuc a trimis raportul de activitate solicitat luna trecută de consilierul Ionel Pană, dar acesta din urmă și-a exprimat, în ședința CS de ieri, nemulțumirea despre ce a găsit în acea informare. Mai exact, și-ar fi dorit să fie trecut concret ce obiective au cele cinci echipe prim-divizionare din club, nu doar o simplă înșiruire de evenimente și câteva cifre. „Așteptările mele erau altele. S-a făcut o informare, o înșiruire de date la care s-au adăugat inserări din bugetele altor echipe din țară. Nu mă interesează raportul, ci activitatea. Nu voiam un istoric a ceea ce s-a întâmplat la handbal, cu vestita antrenoare, cu pierderea meciurilor cu 10-0, un lucru unic în istoria sportului craiovean, terminând cu modul în care s-au abordat unele jocuri ale echipelor în final de sezon, adică acel noncombat. Vrem solicitări clare pe secții. Menținem cinci, șapte sau 20 de echipe, cum continuăm și care va fi performanța. Conducerea clubului și Consiliul de Administrație trebuie să știe ce ne cer. Noi suntem factor de decizie, nu facem analize. Practic, nu și-au propus nimic concret. E un tabel cu necesarul de buget, o abordare neprofesionistă din punct de vedere al unui manager de sport“, a spus Pană. GENOIU A PROMIS COMPLETĂRI ÎN RAPORT în replică, viceprimarul Mihai Genoiu a spus că directorul SCM, Victor Lazarciuc, va completa raportul mai în amănunt. Cei doi reprezentanți ai municipalității au ajuns la un consens în ceea ce privește neconcordanța între anul financiar și anul competițional. „Există un decalaj, în luna februarie noi aprobăm un buget pentru SCM. Acum sunt secții care consideră că nu au resurse financiare și nu știu ce să facă. Noi, la Consiliul Local, ar trebui să lucrăm la problemele mari, de strategie, iar aceste probleme curente să fie rezolvate de cei de la club și de reprezentanții din Consiliul de Administrație“, a menționat Pană. „Anul fiscal sportiv nu corespunde cu cel bugetar. Odată încheiate niște contracte au repercusiuni în anul următor, în 2013, a fost un buget mai mare, acum, fiind unul mai mic, e absolut normal să se întâmple ce s-a întâmplat, să nu ajungă banii. Consilierul local Pană, nelipsit de la meciurile din Sala Polivalentă, a acuzat lipsa de devotament arătată de unii jucători de la SCM, mai ales la finalul sezonului. „Nu vreau să mai asist la meciuri în care un jucător nu evoluează la potențial maxim pentru că nu are bonificații. Văd că s-a diminuat acel spirit de a lupta pentru culorile clubului. Nu sunt de acord cu această concepție“, a conchis Pană, în replică, viceprimarul Mihai Genoiu a explicat cauzele care au dus la rezultate mai slabe, însă a respins categoric acuzațiile de noncombat ale unor jucători. „Performanțele sunt mult mai bune decât rezultatele altor echipe din țară, proporțional cu bugetul alocat. Ca eficiență am lucrat foarte bine în privința noncombatului nu sunt de acord. Grila care s-a stabilit prevede o cotă specială pentru a cointeresa jucătorul să lupte pentru performanță până în ultima clipă“, a declarat Mihai Genoiu, în ședința Consiliului Local Craiova. Raportul întocmit de Victor Lazarciuc (stânga), directorul SCM, nu l-a mulțumit pe consilierul local Ionel Pană Micuții atleți craioveni, in progres Campionatul Național de atletism pentru cei mai mici dintre practicanții acestui sport, categoriile de vârstă copii 1,2 și 3, desfășurat zilele trecute la București, a reprezentat un nou prilej pentru sportivii din Bănie să se facă remarcați. Reprezentanții Liceului cu Program Sportiv „Petrache Trișcu“ au urcat de nouă ori pe podium, cucerind două titluri naționale, trei medalii de argint și patru de bronz. Vanessa Evelyna Bălăci a obținut două medalii. Una dintre ele a fost de aur, în proba de 200 de metri, iar cea de-a doua, argint la 80 de metri. Și colega sa, Andra Bojneagu, a urcat de două ori pe podium, cucerind medalii de argint, în probele de 80 de metri și 300 de metri garduri. în proba de aruncarea ciocanului, două atlete de la „Trișca“ s-au regăsit pe podium. Luiza Miertescu a obținut titlul național, iar Loredana Cruceru a intrat în posesia medaliei de bronz. Tot medalii de bronz au obținut Răzvan Anghel (300 m), Constantin Ghimpău (triatlon) și ștafeta masculină de 4x400 de metri, alcătuită din Daniel Hîrșie, Valentin Bălosu, Lucian Untaru și Răzvan Anghel. ȘI DEBUTANȚII S-AU DESCURCAT BINE Nicușor Bugiulescu, unul dintre antrenorii care se ocupă de pregătirea atleților medaliați de la LPS „Petrache Trișcu“ a vorbit despre competiția desfășurată la București. „Consider că rezultatele sunt notabile și reconfirmă valoarea sportivilor noștri și munca antrenorilor. Concurența a fost mare, peste 1.000 de copii din țară. Ghimpău a pierdut pentru doar două puncte titlul de campion la triatlon. A câștigat două probe din trei, lungime și 300 de metri, dar sportivul care a câștigat concursul a avut performanțe mai bune. Am avut și debutanți la Campionatul Național, care s-au integrat foarte bine, am avut și situații de sportivi care nu au urcat pe podium, dar au progresat din punct de vedere al performanței. Este vorba despre Alexia Șovar, care în trecut a alergat pe distanța de 800 de metri, 2 minute și 28 de secunde, iar acum și-a îmbunătățit recordul personal, alergând 2 minute și 26 de secunde. Cu toate acestea, a terminat cursa pe locul șase, a declarat Bugiulescu ieri pentru GPS. Micuții campioni vor mai face antrenamente câteva zile, apoi vor intra într-o binemeritată vacanță. Antrenorii care s-au ocupat de pregătirea medaliaților mai sus enumerați sunt: Cătălin Geapana, Petre Lengyel, care a pregătit aruncătoarele de ciocan, Mircea Alexandrescu, Valentin Mitrache, Mircea Barbălată, Marian Neacșu și Nicușor Bugiulescu. CSM STĂ BINE LA MARȘ ȘI CSM Craiova, club la care predomină seniorii, a avut o medaliată, pe Elena Speranța Costea, care a luat argintul în proba de 1.000 de metri marș. „Este foarte bine pentru ea că a reușit să își adjudece o medalie. La această vârstă, orice clasare pe podium este o fericire pentru ei. Elena este o atletă talentată ce poate avea un viitor luminos în atletism, dacă se va ține de treabă“, a declarat antrenoarea sportivei, Astabaceff Gabriela. Alte trei medalii au ajuns la cluburi din Oltenia. Cristian Voicu (CNMB Vâlcea) a devenit campion național la 800 m, Florentin Stan (CSS Caracal) a obținut medalie de argint tot la 800 m, iar Valentin Lepădat (CSS Drobeta Turnu Severin) a urcat pe a treia treaptă a podiumului la 1.500 de metri. Daniela Mitroi-Ochea Atleții de la LPS „Petrache Trișcu" s-au regăsit pe podium la mai multe probe