Gazeta de Sud, noiembrie 2014 (Anul 20, nr. 5977-6001)

2014-11-05 / nr. 5980

GORJ J Miercuri, 5 noiembrie 2014 • Gazeta de Sud Scandal pe baza din Defileul Jiului a Companiei de Drumuri Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale România a dat în judecată Primăria Bumbești-Jiu pentru a obține un titlu de proprietate pe terenul unde se află amplasată baza din Defileul Jiului. O suprafață de câteva mii de metri pătrați este folosită de Secția Târgu Jiu a Drumurilor Naționale pentru a depozita utilaje și diferite tipuri de materiale, dar servește și ca punct de sprijin în perioadele de deszăpezire a Drumului Național 66, din zonă, întrucât nimeni nu deține un titlu de proprietate pe terenul pe care este amplasată baza, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale România a acționat în instanță primăria din localitate, pentru a-i fi eliberat un astfel de document. Nici Primăria Bumbești-Jiu nu deține documente referitoare la proprietarul terenului, dar nici Compania de Drumuri Naționale. Decizia de a acționa în instanță primăria a fost luată de curând, având în vedere interesul anumitor persoane de a revendica pământul respectiv. PROCESUL ARE LOC LA JUDECĂTORIA TÂRGU JIU Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale România dorește să obțină act de proprietate pe teren, fără să dețină acte doveditoare, ci invocând doar folosința îndelungată. Este posibil însă să apară persoane cu documente asupra pământului, însă pentru a preveni acest lucru, Compania încearcă să obțină prima un titlu de proprietate. „Este vorba despre un teren unde ei au baza de producție și sediul, undeva în zona Meri, și au făcut o acțiune în instanță să revendice terenul, dar ei nu au documente de proprietate. Din păcate, nici primăria nu are acte de proprietate. Terenul este folosit de ei de foarte mult timp și acum au făcut acțiunea în instanță pentru a prelua proprietatea. Pentru noi nu poate fi o pierdere, că noi nu îl avem nici în administrare, nici în proprietate, nu l-am avut niciodată. Trebuia să se judece cu cineva. Eu am studiat documentele și nu am făcut nici un act de proprietate asupra acelui teren. Dacă o să găsim ceva documente care ne avantajează, o să ne folosim de ele, nu ne strică un teren, dar deocamdată nu am găsit nici un document cert care să ne pună în măsură să revendicăm acel teren", a declarat Constantin Bobaru, primarul orașului Bumbești- Jiu. ION TUDOR SPUNE CĂ CINEVA A PUS OCHII PE TEREN Ion Tudor, șeful Secției Târgu Jiu a Drumurilor Naționale, a declarat că instituția pe care o conduce speră să obțină un titlu de proprietate în instanță și că la mijloc sunt interese mari, întrucât ar exista și alte persoane interesate de pământul respectiv. „Este un teren foarte valoros și face parte din patrimoniul nostru, îl folosim de foarte mulți ani și acum vrem să primim un titlu de proprietate pe el. Ce pot să spun este că sunt unii care au pus ochii pe el și probabil că vor să devină proprietari. Eu am încredere în judecători că vor face lumină în acest caz și vor lua decizia dreaptă, indiferent care va fi aceasta. Eu știu că este un teren care interesează. Poate unii vor să facă acolo un hotel sau altceva, dar el servește ca bază de producție, depozitare și aprovizionare pentru toată zona Defileului Jiului, mai ales în perioadele de iarnă, dar și la intervenții și reparații, în condițiile în care noi intervenim și înspre Petroșani. Sper să câștigăm în instanță", a declarat Ion Tudor. Terenul pe care se află baza din Defileul Jiului este dorit și de alte persoane Nora sindicalistului Gârjoabă, ridicată de Poliția Locală cu tot cu mașină Ramona Gârjoabă, nora liderului de sindicat din Complexul Energetic Oltenia, Corneliu Gârjoabă, a făcut ieri scandal în fața Spitalului de Urgență Târgu Jiu, pentru că i-a fost ridicată mașina parcată într-un loc interzis. Tânăra de 28 de ani parcase neregulamentar, iar la fața locului a ajuns macaraua Serviciului de Ridicări Auto, din cadrul Poliției Locale, alături de un echipaj de la aceeași instituție. Femeia a refuzat să coboare din autoturism, deși acesta era ridicat de angajații Poliției Locale. Oamenii legii i-au transmis șoferiței că poate să achite o taxă de o sută de lei pentru ca autoturismul să nu-i fie dus la garajul Serviciului Ridicări Auto, însă Ramona Gârjoabă a spus că nu are bani la ea. Prin urmare, angajații Serviciului de Ridicări Auto din Târgu Jiu au plecat cu autoturismul către parcul auto, chiar dacă șoferița se afla la volan. Corneliu Gârjoabă susține că nora sa ar fi fost agresată: „Au tras de ea până i-au rupt și cizma, pentru că le-a spus că nu are bani la ea, în ce țară trăim? Polițiștii locali se cred împărați. Le-a cerut să-i fie trimis procesul-verbal acasă și va plăti amenda. Efectiv au sechestrat-o, nu aveau voie să plece cu mașina de pe loc dacă ea se afla în mașină. O să anunțe poliția". Taxa de returnare a automobilului dus la garajul Transloc este însă mult mai mare decât cea de 100 de lei solicitată inițial tinerei. Mai mulți polițiști locali au intrat în atenția colegilor lor de la Inspectoratul de Poliție al Județului Gorj tocmai pentru că ar fi luat mită ca să nu ridice mașini parcate ilegal în municipiu. Tânăra a refuzat să coboare din mașină Condescu și-a pus avocat nou în procesul de spălare de bani Fostul șef al Clubului de fotbal Pandurii Lignitul Târgu Jiu, Marin Condescu, alături de ex-adjunctul său, Viorel Temelescu, au fost prezenți ieri la Tribunalul Olt, unde a fost programat un nou termen în procesul de spălare de bani. 2 Magistrații olteni au decis să nu amâne începerea judecății, întrucât sindicalistul Marin Condescu, fost președinte al Federației Naționale Mine Energie, și-a schimbat avocatul. Apărătorul a solicitat amânarea cauzei pentru a avea timp să studieze dosarul și să se pregătească pentru a-l reprezenta pe clientul său. Judecătorii Tribunalului Olt, acolo unde a fost strămutat procesul, la solicitarea procurorilor gorjeni, au acceptat cererea avocatului lui Marin Condescu și au decis ca următorul termen de judecată să fie programat pe 9 decembrie. PREZENȚI ÎN FAȚA JUDECĂTORILOR Marin Condescu și Viorel Temelescu nu au absentat de la termenul de ieri al procesului. Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj i-a trimis în judecată pe cei doi pentru modul defectuos în care au gestionat bunurile și banii Clubului de fotbal Pandurii Lignitul Târgu Jiu. Marin Condescu și exvicepreședintele Pandurii, Viorel Temelescu, vor fi judecați la Tribunalul Olt, sub acuzațiile de înșelăciune, delapidare, spălare de bani, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals, respectiv complicitate la înșelăciune și uz de fals. Potrivit Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, Marin Condescu este acuzat că, în perioada 23.03.2011-29.09.2013, în calitate de președinte al CS Pandurii Lignitul Târgu Jiu, a semnat în fals la rubrica „Cesionar" și a uzat de trei înscrisuri denumite contract de cesiune creanțe, cunoscând că acestea sunt false. Ulterior, prin intermediul inculpatului Viorel Temelescu înscrisurile au fost prezentate spre semnare factorilor de conducere din cadrul SNLO Târgu Jiu, inducându-i pe aceștia în eroa re, obținând în acest mod__ folos material injust în sumă totală de 2.503.933 de lei. Condescu mai este acuzat și de faptul că a beneficiat de pe urma unor împrumuturi dubioase realizate între el și Clubul pe care îl conducea: „în sarcina aceluiași inculpat s-a reținut că, în perioada 23.03.2011 - 29.09.2013, în mod repetat și în baza aceleiași rezoluții infracționale, în calitate de președinte al CS Pandurii Lignitul Târgu Jiu, prin folosirea unor contracte de împrumut fictive, care nu reflectă realitatea, acordate în calitate de persoană fizică către CS Pandurii Lignitul Târgu Jiu și-a însușit personal în mod necuvenit suma de 1.551.156 de lei, la care se adaugă suma transferată sistematic către o firmă din Târgu Jiu de 1.080.000 de lei, prejudiciind astfel interesele clubului sportiv", conform procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj. Pagină realizată de Eugen Măruță