Gazeta de Sud, noiembrie 2015 (Anul 21, nr. 6276-6299)

2015-11-14 / nr. 6287

LOCAL Sâmbătă - Duminică, 14 -15 noiembrie 2015* Gazeta de Sud Q Craiova, alături de victimele din Capitală La două săptămâni de la incendiul din Colectiv, in urma căruia încă numărăm, înfrigurați, în fiecare zi, alți și alți tineri arși care pierd lupta cu viața, artiștii craioveni și-au dat mâna și au organizat, joi, 12 noiembrie, un spectacol caritabil. Mirela Marinescu mirela@gds.ron sala Teatrului de Tineret w .1 Copii „Colibri" din Craiova se simțea emoția, dar și hotărârea celor care au fost prezenți la spectacolul caritabil de a arăta că lor le pasă, că pot să fie solidari, că sunt oameni. Câțiva artiști craioveni și-au dat mâna și le-au lansat această invitație semenilor lor. Numele lor ascunse sub titulatura formațiilor în care activează sunt Casual Band, Paul Negoiță, Gabriela Dolanska, The Weels, In the Groove, 7Fix, Alive Band,Regna Vox, Old School. „Numărul victimelor din Colectiv care pierd lupta cu viața crește de la o zi la alta. Este un motiv mai mult desuficient să punem ban pe Dan și să îi ajutăm“, a precizat Bogdan Uță, inițiatorul și organizatorul acestui eveniment. Toți cei care au fost prezenți în sală au simțit nevoia de a face un gest mic, care pentru cei aflați astăzi pe patul de spital poate conta enorm. „Sunt toboșar într-o formație. Am simțit nevoia să vin să fac acest gest, îl fac din tot sufletul pentru că acei oameni au nevoie de ajutorul nostru“, a fost declarația unuia dintre spectatori. După un moment de reculegere ținut în amintirea celor care au părăsit mult prea devreme această lume, muzica s-a făcut auzită și a sensibilizat sufletele. în timpul spectacolului, a circulat și o urnă mobilă în care s-au putut face donații. De asemenea, din când în când, muzica s-a oprit pentru a face loc gesturilor umane, mici, dar atât de importante. Au fost scoase la licitație un tablou semnat de artistul plastic craiovean Roberta Ionescu, câteva coliere realizate de artistul hand-made Marina Andrei, un tricou cu numărul 11, purtând numele lui Sorin Cârțu, dar și o minge cu autograful fostului mare fotbalist al „Craiovei Maxima“. Muzica, arta au fost purte între sufletele oamenilor. Artiștii craioveni au demonstrat că dincolo de orice suntem oameni, sensibili la tot ce se întâmplă în jurul nostru. Și cum altfel se putea încheia o astfel de seară decât pe acordurile melodiei celor de la Goodbye To Gravity, „The Day We Die“: „Nu suntem numere, suntem liberi, suntem așa de vii/Pentru că ziua când vom renunța/Va fi ziua în care murim“. Oamenii au știut să fie solidari, dacă ținem cont de faptul că joi seară s-au strâns 10.312 lei. Suma a fost direcționată către Crucea Roșie Română. „A fost o seară plină de emoție, în care am demonstrat toți cei prezenți că NE PASĂ! Mulțumim, oameni buni!“, a fost comentariul postat de pagina sa de facebook de artistul craiovean Bogdan Uță. Artiștii craioveni au cântat pentru victimele din Colectiv PUBLIREPORTAJ Ludoteca, primul pas al celor mici în lumea bibliotecii De peste cinci ani, Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman“ își așteaptă micii oaspeți intr-un spațiu creat special pentru aceștia. Ludoteca este locul de întâlnire al copiilor cu vârste începând de la trei ani cu jucării colorate, dar și cu primele cărți. „Am gândit acest loc pentru a le oferi copiilor ceea ce își doresc. Avem foarte multe jucării, dar și cărți. Ludoteca nu trebuie confundată cu o grădiniță sau cu un simplu spațiu de joacă. Ea este, așa cum sugerează și numele, un spațiu de lectură și joacă. Avem cărți pentru orice vârstă. Cei mici vin mai întâi și colorează, apoi se întâlnesc cu cărțile cu sunete, care au mare succes în rândul lor și, în cele din urmă, trec la recunoașterea literelor“, mărturisește Rodica Păvălan, șef relații cu publicul. „Rolul nostru este să îi aducem pe cei mici aici, unde stau în compania noastră, se obișnuiesc cu locul și, treptat, îi îndrumăm pe drumul spre carte“, a mai precizat Rodica Păvălan. Ludoteca este gazda a două proiecte majore. Pe parcursul anului școlar se derulează proiectul „Cărticica pentru prichindei și copii mai măricei“, dedicat preșcolarilor și elevilor din clasele primare. Programul se bucură de mare popularitate în rândul cadrelor didactice, care se înscriu în mod organizat, iar prichindeii participanți realizează de o serie de activități creative și educative, de la vizionări de filme (aliniate bibliografiei școlare), până la pictat, decupat sau alte îndeletniciri de acest tip. în timpul verii, în iulie și august, în cadrul Ludotecii au loc atelierele din cadrul Bibliotecii din Vacanță, susținute de voluntari, „în ultimii ani, numărul voluntarilor a crescut. Am avut aproape 50 de liceeni care s-au implicat în proiect“, a declarat Rodica Păvălan. Pe lângă proiectele din Ludotecă, Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman“ desfășoară o multitudine de activități dedicate tuturor categoriilor de public, în funcție de domeniul acoperit sau de publicul vizat, fiecare dintre activități se desfășoară într-o anumită secție a instituției. Scurte știri „TAIFASURI RÂNDUITE ARTISTIC“ DESPRE SASA PANĂ t Casa de Cultură „Traian Demetrescu“ din Craiova organizează luni, 16 noiembrie, în cadrul proiectului „Taifasuri Rânduite Artistic Despre Emoții Manifestate (TRADEM)“ o întâlnire cu Vladimir Pană, fiul lui Sașa Pană - una dintre cele mai proeminente figuri ale avangardei noastre literare. Evenimentul va avea o triplă structură. De la ora 17.00, în Galeria Vollard, va avea loc deschiderea expoziției de fotografie „Sașa Pană și prietenii“. De la ora 18.00, Salonul Medieval al Casei de Cultură „Traian Demetrescu“ va găzdui conferința „Amintiri cu Sașa Pană“, susținută de Vladimir Pană și moderată de Petrișor Militaru, iar de la ora 19.00, în aceeași locație, se va lansa volumul „Opera poetică“ de Sașa Pană. Volumul reunește pentru prima dată, în ordine cronologică, cele unsprezece volume de poeme și cele trei de prozopoeme pe care le-a publicat Sașa Pană între anii 1925- 1977. Ediția este îngrijită și prefațată de Petrișor Militaru. Vor vorbi despre carte Constantin M. Popa și Maria Dinu. SPECTACOLUL „ANTISOCIAL“ LA CRAIOVA „Antisocial“, unul dintre cele mai dezbătute spectacole ale momentului, își continuă turneul național la Craiova, cu o reprezentație ce va avea loc miercuri, 25 noiembrie, de la ora 19.00, la Sala Studio „Ioan D. Sîrbu“ a Teatrului Național „Marin Sorescu“. Producția semnată de Bogdan Georgescu este o demonstrație în forță de teatru tânăr, o radiografie detaliată a crizei din sistemul educațional românesc și a conflictului dintre generații. Spectacolul se bazează pe un caz real. WEEKEND CU „PINOCCHIO“ Șl Pinocchio intră cu tot cu năzdrăvăniile lui în scenă, la „Colibri“, sâmbătă, 14 noiembrie, de la ora 18.00. Spectacolul ce îi poartă numele este o adaptare după Carlo Collodi, scenariul și regia sunt semnate de Cristian Pepino. Personajele vor prinde viață grație actorilor păpușari Rodica Prisăcaru, Emanuel Popescu, Mugur Prisăcaru, Alin Cebotari, Geo Dinescu, Iulia Cârstea, Adriana Ioncu. Muzica este o creație a lui Dan Bălan. Duminică, 15 noiembrie, de la ora 11.00, copiii sunt ispitiți cu „Invitație la joacă“, o reprezentație interactivă, veselă, cu năstrușnicul și celebrul Zdreanță, în regia Alexandrei Davidescu. Scenografia spectacolului este o creație a maestrului Eustațiu Gregorian, iar coloana sonoră este realizată de Alin Macovei-Moraru. Din distribuție fac parte actorii: Iulia Cârstea, Daniel Mirea, Alis Ianoș. Grupaj realizat de Mirela Marinescu