Gazeta de Sud, ianuarie 2016 (Anul 22, nr. 6323-6346)

2016-01-14 / nr. 6332

SPORT . Joi, 14 ianuarie 2016 • Gazeta de Sud Săpunaru îl vrea coleg pe Adrian Mutu Pandurii Târgu Jiu l-a vândut pe Momcilovic la Steaua, dar speră să se revanșeze în fața suporterilor cu un transfer de marcă: Adrian Mutu, jucător liber de contract după despărțirea de formația indiană FC Pune City. După ce Narcis Răducan a afirmat timid în câteva rânduri că fostul decar al României și-ar putea încheia cariera la Pandurii, având șanse să prindă și lotul naționalei pentru Campionatul European din Franța, ieri a venit rândul lui Cristian Săpunaru să-i facă lobby „Briliantului" ca să vină la Târgu Jiu. „Mutu este jucător valoros și va rămâne un jucător valoros indiferent de vârsta pe care o are. E greu să ajungi la performanțele lui. Sper să revină în fotbal, fie la noi, la Pandurii Târgu Jiu, fie în altă parte. Dacă va avea evoluții bune, atunci cred că va reveni și la echipa națională“, a spus Săpunaru, la Digi Sport, întrebat dacă și-ar dori să meargă alături de prietenul său, Daniel Niculae (Astra Giurgiu), la EURO 2016, fostul câștigător al Ligii Europa cu FC Porto a precizat că acest lucru este posibil doar dacă amândoi vor avea evoluții bune la echipele de club. „Deocamdată, vreau să mă pregătesc cât mai bine la echipa de club. Apoi, dacă voi fi convocat, mă voi duce la echipa națională. Ar fi frumos să fiu cu Daniel Niculae la EURO 2016, mi-aș dori foarte mult, dar mai întâi trebuie să ne facem treaba cât mai bine la echipele de club, pentru că altfel nu putem ajunge la lotul național“, a spus fotbalistul pandurilor. FLORIN ACSINTE, BLOCAT DE ȘEFII DE LA BOTOȘANI Alt jucător dorit de Pandurii Târgu Jiu este Florin Acsinte, de la FC Botoșani. Fotbalistul de 28 de ani se află în ultimele șase luni de contract cu gruparea antrenată de Cristi Pustai și și-a dat acordul să vină la formația gorjeană, însă președintele moldovenilor, Cornel Șfaițer, a declarat că nu este de acord să-l lase pe fundaș să plece gratis. „Am înțeles că Florin Acsinte s-a înțeles cu cei de la Târgu Jiu, dar Pandurii trebuie să se înțeleagă și cu noi dacă îl vor acum pe jucător. Ei l-au vândut pe Momcilovic cu 250.000 de euro la Steaua și îl vor acum pe Acsinte gratis? Așa ceva nu se poate! Pe noi nu ne deranjează dacă Acsinte semnează cu Pandurii, a jucat zece ani la noi. Nu putem să îi oferim un salariu la nivelul celui propus de Pandurii, dar dacă această echipă și-l dorește cu adevărat acum, e normal să plătească o sumă de bani Mai ales că nu cerem cine știe ce. Am vorbit de 20.000 de euro, ceea ce ni se pare o sumă modică pentru căpitanul lui FC Botoșani. Noi avem un obiectiv de atins și Acsinte este un jucător important pentru noi. Dacă-1 dăm gratis, pe urmă noi trebuie să scoatem bani din buzunar pentru a aduce pe cineva în locul lui“, a spus Cornel Șfaițer. Florin Acsinte are 117 meciuri pentru FC Botoșani, în care a marcat șase goluri și a dat nouă pase decisive. Președintele gorjenilor, Narcis Răducan, a declarat că dorința sa și a lui Edi Iordănescu este ca la Pandurii să ajungă fotbaliști care să fie familiarizați cu Liga I și să nu experimenteze cu străini: „Dorința lui Edi este să încercăm pe cât posibil să luăm jucători care au evoluat în prima ligă, și nu neapărat în ultimul an, care deja știu ce înseamnă fotbalul din Liga I. Sigur, dacă nu găsim, vom încerca și vom risca și cu fotbaliști care nu au evoluat în România. Ar fi perfect dacă am elimina gradul acesta de risc privind adaptarea“. Cristi Săpunaru crede că Mutu ar putea „renaște" în tricoul echipei Pandurii „Școlarii" și-au reluat antrenamentele Juniorii Academiei de Fotbal „Gică Popescu“ și-au reluat pregătirile premergătoare părții secunde a campionatului, urmând ca în luna februarie să efectueze și cantonamente montane. „Toate grupele noastre șiau reluat pregătirile, pentru că vacanța lungă nu aduce lucruri bune în ceea ce privește fotbalul. în intervalul 6-14 februarie vor avea loc și cantonamentele montane. Spun asta pentru că pregătirea se va desfășura în mai multe locuri. Juniorii A vor merge în Serbia, la Donje Milanovac, republicanii B se vor antrena la Straja, iar juniorii C și D vor fi cantonați la Herculane. Până atunci ne pregătim pe plan local, înainte de plecarea în cantonament, fiecare grupă va programa câte două jocuri amicale cu echipe din Craiova sau din Oltenia, în felul acesta vom ști și noi la ce nivel ne aflăm și unde anume trebuie să îmbunătățim“, a declarat managerul grupării de la „Hanul Doctorului“, Paul Răducan, pentru GPS. Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu OPINII Fotbal business? Nu, mulțumim! ” p Conducătorii formației CS Universitatea Craiova au emis marți seară un comunicat în care și-au prezentat punctele de vedere în privința problemelor apărute în această iarnă, dar, în loc să-i liniștească pe suporteri, i-a edificat pe aceștia asupra „performanțelor“ țintite pentru viitor. în primul rând se subliniază că la club nu este haos, că managementul nu a eșuat și că din punct de vedere financiar totul este OK, mândrindu-se că „suntem singura echipă din Liga I care are datorii salariale mai mici de o lună". Ca să câștige încrederea, au punctat și că „suntem una dintre puținele echipe care are soluții chiar și în eventualitatea întârzierii plății tranșei a doua a drepturilor TV aferente sezonului 2015-2016“, lucru pe care numai timpul îl va demonstra. La punctul doi se explică îndepărtarea din lot a jucătorilor Ferfelea, Bălgrădean, Curelea și Banab. Se menționează că „toți patru mai aveau contract doar până în vară, iar Bălgrădean nu a dorit să prelungească înțelegerea în condiții contractuale identice cu cele avute“. Explicația este lesne de dedus: „Pufi“ nu vrea să se plafoneze, ci să lupte pentru țeluri mai înalte decât menținerea pe prima scenă, pentru că în contextul actual numai asta își poate propune CSU pentru viitorul sezon. Ținând cont că nu are dreptul de a transfera fotbaliști valoroși, Craiova va încerca să-și călească tinerii promovați acum de la echipa secundă, care nici ea nu se poate lăuda cu performanțe în Liga a 111-a. Oricum, e clar că finanțatorilor le-a picat perfect interdicția la transferuri, altfel nu l-ar mai fi păstrat pe managerul Felix Grigore. Ceilalți trei jucători ținuți la distanță de echipă, intr-adevăr, nu șiau meritat salariile mari până acum, dar ar fi fost de ajutor în perioada asta de „tranziție“, în care se dorește clasarea pe locurile 7-8, mai ales că rivalele din play-out nu s-au mișcat deloc rău pe piața transferurilor, în punctul trei din „pledoarie“, finanțatorii CSU „flutură“ leul câștigat în instanță, în .. detrimentul FC Universitatea Craiova, sperând că astfel vor reuși să mai transfere câțiva dintre suporterii defunctei, aprigi contestatari ai proiectului până acum. Deși invocă spiritul alb-albastru în ademenirea marei mase a fanilor din Bănie, conducătorii CSU au fost la un pas să încalce unul dintre lucrurile fundamentale, acela de a nu face afaceri cu jucători cu echipele din Capitală. Or, Felix Grigore tocmai a eșuat în negocieri cu Gigi Becali în vânzarea lui Ivan, Mateiu, Vatărelu și Bancu la Steaua, explicați eșecului, prezentate în fii / comunicatului, neavând nici un rost. Au creat doar indignare. Oricum, numai niște naivi ar fi crezut povestea cu schimbul de jucători, omisă total de Becali, în primul rând pentru că Tache, Tahar, Alienat și Breeveld, fotbaliști obișnuiți cu salarii foarte mari, mult peste puterile CSU, nu sunt liberi de contract și poate că nici nu-și doreau să vină la Craiova. Apoi, nu este clar dacă CSU poate legitima jucători liberi de contract, un răspuns din partea FRF urmând să fie primit în curând. Iubitorii de fotbal din Bănie se simt trădați din nou de finanțatorii vremelnici și vor taxa cu siguranță ideea de fotbalbusiness, pentru că nu le place să fie subestimați și mințiți sau să-și vadă fotbaliștii vânduți rivalii de o viață. Vor performanță și așteaptă o schimbare, cel puțin de atitudine. REPRIZA DE SUD cu Alexandru Virtos. Invitatul nostru este Emil Săndoi, fostul antrenor al CS Universitatea Craiova. Vom afla adevărul despre îndepărtarea tehnicianului oltean de la echipă și vom aborda subiectele „fierbinți" în care a fost implicată CSU în ultimele zile, încercăm totodată să deslușim care ar fi politica aleasă de către oficialii grupării alb-albastre pentru viitor. ACUM IN CRAIOVA PE ROS - ROS: CANALUL C03. FRECVENȚA 80725