Gazeta de Sud, ianuarie 2018 (Anul 24, nr. 6886-6905)

2018-01-15 / nr. 6894

LOCAL Luni, 15 ianuarie 2018 * Gazeta de Sud* LOTO 6/49 16,36,36,30,63,27 5629681 060621 PLUS SUPER NOROC 202271 Al doilea contingent militar polonez a venit la Craiova Primul contingent militar polonez și-a încheiat, vineri, activitatea la Craiova. Militarii erau sosiți în orașul nostru, în cadrul Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab", încă din luna mai a anului trecut. Vineri, 12 ianuarie, a avut loc rotația între primul contingent și cel de-al doilea, care va rămâne în Craiova pentru următoarele aproximativ șase luni și va participa alături de militari români la mai multe exerciții. Contingentul polonez este parte componentă a inițiativei comune, având misiunea de a contribui la asigurarea prezenței consolidate în Sud- Estul Alianței, în conformitate cu măsurile adoptate în cadrul Summit-ului NATO de la Varșovia din 2016. Militarii din Polonia sunt afiliați Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab“ din cadrul Brigăzii Multinaționale Sud- Est, alături de care participă la exerciții militare. „Am participat la patru exerciții, pe întreg teritoriul României. In timpul acestora, am folosit aproape 220.000 de muniții. De asemenea, am parcurs peste 25.000 de kilometri pe drumuri românești. Acest lucru constituie un avantaj pentru subdiviziunile noastre. Noi am fost prima rotație a contingentului militar polonez în misiunea din România și aici am dobândit o experiență deosebită. Prin urmare, se adresez mulțumiri generalului de brigadă Daniel Petrescu, colonelului Cristian Dan și colonelului Mitei Jilavu pentru răbdarea, indulgența și asistența la crearea contingentului militar polonez, precum și pentru instruirea comună a soldaților noștri“, a declarat Dawid Cupa, comandantul polonez al primului contingent militar. La evenimentul care a marcat schimbul de autoritate între cele două grupuri militare poloneze au participat oficialități din cadrul Ministerului Apărării Naționale, reprezentanți ai Comandamentului Operațional al Forțelor Armate Poloneze și ai administrației publice locale, precum și ambasadorul Poloniei în România, în timpul ceremoniei au fost intonate imnurile României, Poloniei și NATO, iar comandanții celor două contingente poloneze și-au înmânat, în genunchi, drapelul țării lor. Polonia participă în Craiova cu 225 de militari și 47 de mijloace tehnice în compunerea Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab“ din cadrul Brigăzii Multinaționale Sud- Est, pentru a pune în practică angajamentele asumate de către România și Polonia în cadrul Summit-ului NATO de la Varșovia din anul 2016. Militarii polonezi se vor instrui în comun cu militarii Brigăzii Multinaționale Sud-Est, în cadrul prezenței aliate întărite pe flancul estic al Alianței. Anca Dumitrașcu Comandanții contingentelor poloneze au făcut schimbul de autoritate Băut la volan, s-a urcat cu mașina pe giratoriu Un bărbat, de 47 de ani, din comuna doljeană Pielești, s-a ales cu un dosar penal sâmbătă după-amiază, după ce s-a urcat băut la volan și a intrat Polițiștii de la Rutieră au stabilit că șoferul s-a urcat băut la volan direct în sensul giratoriu din apropierea uzinei Ford. Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj, Gabi Fugaru, de 47 de ani, din comuna Pielești, care conducea un autoturism Opel dinspre Cârcea spre Craiova, s-a urcat cu mașina pe sensul giratoriu de pe strada Henry Ford. Polițiștii trimiși la fața locului au stabilit că șoferul era băut bine, acesta fiind și motivul producerii accidentului. Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat o alcoolemie de 1,63 mg/1 alcool pur în aerul expirat. Din fericire, nici o persoană nu a fost rănită în urma accidentului, care s-a soldat numai cu pagube materiale. Oamenii legii au mai precizat că bărbatului i-au fost recoltate probe de sânge pentru stabilirea alcoolemiei, dar și că pe numele acestuia a fost întocmit un dosar penal privind comiterea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului. Aldeziz Marin SEMINA Relații la tel: 0757 522 522 sau 0728 822 977. Adresa: str. Bucura, nr. 85 Centrul de Remorci Oltenia Telefon: 07B8.855.109. www.Automedal.ro (ed. 11558)