Gazeta de Sud, aprilie 2021 (Anul 27, nr. 7695-7715)

2021-04-08 / nr. 7700

LOCAL Pensionară condamnată cu suspendare pentru camătă Judecătorii de la Curtea de Apel Craiova au respins apelul formulat de o pensionară de 78 de ani, trimisă în judecată pentru comiterea infracțiunii de camătă. Hotărârea instanței este definitivă. In iulie 2020, femeia a fost condamnată de Judecătoria Craiova la doi ani de închisoare cu suspendare. Anchetatorii au susținut că femeia a acordat împrumuturi între 3.000 și 20.000 de lei, pentru care a perceput o dobândă de 10% pe lună. La Aldezir Marin aldezir.marin@gds.ro Femeia de 78 de ani a fost trimisă în judecată în octombrie 2018, sub acuzația de camătă. Anchetatorii au susținut că femeia a acordat mai multe împrumuturi cu dobândă; în toate cazurile, dobânda a fost de 10% pe lună. „în perioada anilor 2010- 2014, inculpata, fără a fi autorizată în acest sens, a dat cu împrumut diferite sume de bani, ca îndeletnicire, la mai multe persoane, de la care a solicitat și primit dobândă pentru împrumuturile acordate, în unele cazuri, pentru a se asigura de recuperarea banilor și pentru a masca dobânda solicitată, inculpata a încheiat contracte de împrumut legalizate la notar, în care erau stipulate sume de bani mult mai mari față de cele împrumutate, diferența față de suma inițială reprezentând dobânda percepută de aceasta”, au explicat anchetatorii. CAMĂTĂ LEGALIZATĂ LA NOTAR în urma anchetei s-a mai stabilit că femeia de 78 de ani a făcut scandal la locul de muncă al unei persoane împrumutate. „în anul 2012, inculpata a acordat suma de 16.500 lei cu titlu de împrumut cu o dobândă lunară de 10 % soților B, întrucât în anul 2013 persoanele vătămate i-au restituit doar suma de 2.000 lei, cu titlu de dobândă, inculpata a mers, în mai multe rânduri la locul de muncă al părții civile, care ocupa funcția de secretară la o școală din sistemul public de învățământ, unde, fără rețineri și de multe ori, prin folosirea de injurii și amenințări la adresa acesteia, a solicitat restituirea sumei de bani împrumutate ori a dobânzii scadente” a mai reținut instanța; în final, pentru a scăpa de scandal, secretara a încheiat un document notarial privind un împrumut de 36.500 de lei. Diferența față de suma inițială reprezenta dobânda. Pentru că nu a reușit să restituie acestă suma, secretara a fost executată silit de un executor judecătoresc. ÎMPRUMUTURI CU DOBÂNDĂ PENTRU CONSĂTENI Acest dosar a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Craiova, instanță care s-a pronunțat în iulie 2020. Instanța a reținut că inculpata a împrumutat cu dobândă mai mulți consăteni. „Inculpata are vârsta de 78 de ani, este pensionară și locuiește în(...). Potrivit probatoriului administrat în cauză, instanța a reținut că, în ciuda vârstei înaintate a inculpatei, în perioada anilor 2010 - 2014, aceasta obișnuia să acorde consătenilor săi împrumuturi cu diferite sume de bani, pentru unele dintre acestea percepând și dobândă” se arată în motivarea instanței. Inculpata a fost condamnată la doi ani de închisoare cu suspendare pentru camătă. Instanța nu a putut obliga inculpata să presteze muncă în folosul comunității datorită... vârstei înaintate. „Constată imposibilitatea obligării inculpatei la prestarea unei munci neremunerate în folosul comunității din cauza vârstei înaintate a acesteia și a afecțiunilor de care suferă”, se arată în hotărârea instanței. PENSIONARĂ CONDAMNATĂ DEFINITIV CU SUSPENDARE Judecătoria Craiova a obligat inculpata să achite daune materiale părților civile din dosar; în plus, judecătorii au dispus confiscarea de la inculpată a sumelor împrumutate și a dobânzilor încasate. Este vorba de suma totală de 45.100 lei. De asemenea, instr a anulat toate actele de executare silită întocmite de executorul judecătoresc pentru suma de 36.500 de lei. Hotărârea instanței a fost atacată cu apel de inculpată la Curtea de Apel Craiova. La sfârșitul lunii martie, instanța a respins apelul formulat de inculpată. Hotărârea Curții de Apel Craiova este definitivă. Anchetatorii au susținut că femeia a acordat mai multor consăteni împrumuturi cu dobândă Matinali cu Dadana Parchetul Județean angajează femeie de serviciu cu stăpânire de sine Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj a scos la concurs un post de femeie de serviciu. Este vorba de un post vacant apărut ca urmare a pensionării unei salariate. A fost publicat anunțul cu privire la selecția unei îngrijitoare, în data de 12 aprilie , este programată proba practică, iar pe 15 aprilie interviul. I Candidatele sau candidații 5 pentru postul respectiv au și o bibliografie obligatorie. Este vorba de Legea 319 din 2006 privind sănătatea și securitatea în muncă. Capitolele 4 și 5. Condițiile de participare la concurs sunt: absolvirea școlii generale, limba română, lipsa condamnărilor penale, vechime un an, responsabilitate, stăpânire de sine, echilibru și corectitudine. Potrivit anunțului, viitoarea femeie de serviciu trebuie să poată realiza calcule matematice simple, să identifice și să folosească materialele de curățenie și uneltele, să fie sănătoasă și disponibilă la efort. Vor fi admiși cei care obțin minimum 50 de puncte la fiecare probă. Cei care vor participa la concurs trebuie să cunoască problemele de curățenie din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj. Candidata cu punctajul cel mai mare va fi declarată câștigătoare. Eugen Măruță