Gazeta matematică și fizică: Seria B, 1966 (Anul 17, nr. 1-12)

1966-01-01 / nr. 1

în realizarea acestei luminoase opere, un aport însemnat îl au și publicațiile destinate școlii. Continuînd și perfecționînd în noul an activitatea sa, Gazeta Matematică își va aduce cu entuziasm contribuția la lărgirea pregătirii matematice a tineretului din școli, la educarea lui, la formarea bazei științifice a viitorilor ingineri, matematicieni, fizicieni, chimiști, economiști, necesari producției, științei și culturii din satul nostru socialist. Cu prilejul aniversării din septembrie 1965 a celor 70 de ani de apariție neîntreruptă a Gazetei Matematice a fost subliniată importanța acestei reviste și serviciile pe care ea le-a adus școlii și științei din România. Aceste realizări sînt rezultatul entuziasmului și muncii tuturor colaboratorilor revistei. Cu avînt sporit va trebui să activăm in noul an, profesori și elevi, pentru a face ca rodul Gazetei Matematice să fie mai bogat, mai bun, mai util operei de formare a viitoarelor cadre necesare desăvîrșirii construcției socialismului, a viitorilor constructori ai comunismului, în acest sens. Societatea de științe matematice din Republica Socialistă România a adoptat o serie de măsuri pentru creșterea eficienței activității redacției revistei noastre, pentru ridicarea nivelului muncii colective, pentru a atrage în munca redacțională și cadre didactice tinere. în cele ce urmează dăm, în ordine alfabetică, numele persoanelor din colectivele formate în acest scop. ACTIVUL COMITETULUI DE REDACȚIE AL GAZETEI MATEMATICE SERIA В PE ANUL 1966 Aritmetică și algebră : P. V. Constantinescu, conf. — Universitatea București , Greta Despa, prof. ș. g. 51 .• N. Dincă, prof. Lic. 17 Matei Basarab, Gh. Galbură, prof. Universitatea București; С. P. Popovici, conf. Universitatea București. Geometrie plană și un spațiu : Măriuca Hălălău, prof. Lic. 4 Aurel Vlaicu , C. Ionescu-Bujor, prof. univ. emerit, Inst. Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej Mihaela Mihăilescu, prof. ș. g. 12. C. Udriște, asistent Inst. Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej ; T. Zamfirescu, student anul V. Geometrie analitică și proiectivă : Gh. Th. Gheorghiu, prof. univ. Inst. Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej ; Anca Grosu, prof. Lie. 13 Mihai Viteazul ; Gh. Rizescu, prof. Lie. 11 D. Cantemir. Trigonometrie: C. Ionescu-Țiu, prof. Lie. 1 N. Bălcescu , L. Prișan, student anul V .• Gh. D. Simionescu, conf. univ. Inst. Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej ; Lucia Țene, prof. Lie. 13 Mihai Viteazul. Analiză matematică : L. Brener, prof. Lie. 6 . N. Dinculeanu, conf. univ. Universitatea București; Tatiana Jardy, prof. ș. g. 65. C. Ottescu, prof. Lie. 36. Mecanică și astronomie : Gr. Bănescu, prof. Lie. 34 C. A. Rosetti ; С. Drîmbă, prof. Universitatea București ; Al. Stoenescu, prof. univ. Inst Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej; R. Voinea, prof. univ. Inst. Politehnic Gheorghe Gheorghiu-Dej Calculul probabilităților și statistică matematică : H. Ionescu, prof. univ. Inst. de științe economice V. I. Lenin . 34. Iosifescu, cercetător principal la C.S.M., N. Teodorescu, prof. Lic. 34 C. A. Rosetti. 2