Gazeta Sporturilor, iunie 1932 (nr. 1064-1075)

1932-06-01 / nr. 1064

2 Un eveniment pugilistic de mare importanță se va produce Sâmbătă la Arenele .Romane. Moll Spakow își va încerca norocul în limitele categoriei grele, înfruntând un fost campion al Franței ia toate categoriile, pe Georges Gardebois. Evenimentul nu este demn de relevat numai prin pasului pe care-l face importanta Spakow, cât și prin valoarea adversarului său. Gardebois este unul din cei mai buni semi-grei europeni. Francezul a fost campion din ziua când a îmbrăcat pentru prima oară mănușile, în toate compartimentele carierei sale. In 1926 și 1927 a fost campion amator al Franței. In 1928 a reprezentat Franța la jocurile olympice, cucerind titlul de campion Olympic. In 1929 a fost campion militar. In 1930 — în fine — învingând prin abandon în repriza șasea pe Marcel Nilles a devenit campion al Franței la toate categoriile, înscriindu-și primul numele pe palmaresul marilor campioni după Georges Carpantier. Au trecut trei ani de atunci și numai anul acesta a fost deposedat de titlu de Maurice Griselle. Intre timp Georges Gardebois a recoltat victorii strălucite, învingând pe toti greii tarei sale și pe englezii Reggie Meen, campionul greu al Angliei la acea epocă, Jack Stanley și Harry Crossley, campion al Angliei la categoria semi-grea. Gardebois nu a fost învins în cariera sa, decât de Larry Gains — actual campion greu al Angliei — Pettersen, Griselle și de germanul Neusel. Clasa ridicată a acestor patru boxeuri ne scutește de orice comentarii. Pe de altă parte, dacă privim deburg asupra campionilor Angliei la categoriile semi-grea și grea, Harry Crossley și Regge Meen, nu se poate să nu întrevedem cu îngrijorare rezultatul materiului pe care-l va susține Spakow cu adversarul său. Este adevărat, că Moți se află într’o formă excepțională și că vara mai ales — în aer liber — boxează cu o plăcere nespusă. Dar nu e mai puțin adevărat, fă sarcina de a da până la 15 livre unui boxeur, care s’a dovedit a fi mai bun ca doi campioni ai Angliei, nu este din cele mai ușoare. Moți va avea un match greu, care va decide de soarta incursianei pe care o face în limitele unei categorii noui. Dacă în ciuda handicapului de greutate pe care-l va suporta și a valorii ridicate a adversarului său, va reuși totuși să învingă, cariera acestui boxeur înăscut — nu făcut — se anunță sub auspiciile cele mai promițătoare. Spakow a prilejuit publicului nostru, prin virtuositatea sa și a temperamentului său de boxeur, senzații, cari au contribuit mult la popularizarea nobilei arte. Dacă va isbuti să se afirme cu acelaș succes, ca până acuma, și în limitele categoriei grele este sigur, că va insufla amatorilor de box un nou entusiasm, făuritor de succese mari pentru viitoarele organizațiuni pugistice. Experiența pe care o întreprinde managerul lui Spakow opunându-i lui Gardebois și cutezanța sa de a întrezări — mai târziu — eventualitatea unui match cu Griselle sunt — după părerea noastră — experiențe, cari nu pot decât folosi pensionarului său, învingând pe Gardebois și furnizând o partidă frumoasă — o victorie sau chiar numai un match nul — cu Griselle: compatriotul noastru este un «om făcut». Un eșec al curagioasei tentative nu ar micșora nimic din meritul lui Spakow. S’ar face numai dovada, că nu este destul de greu pentru a fi opus unor oameni de 90—95 de chilograme. Șansele depășind însă cel mult riscul incursiunii lui Spakow în cadrul categoriei grele, încercarea care se face este din toate punctele de vedere interesantă și este neîndoielnic, că publicul își va manifesta Curiozitatea sa, printr’o participare cât mai mare la reuniunea de Sâmbătă. í I RESTUL PROGRAMULUI Boxul trăește în momentul de față în România zile de glorie, cu atât mai semnificative pentru prosperitatea acestui sport cu cât zile grele — de grea cumpănă — frământă viața acestei țări. Concursul pe care publicul îl acordă reuniunilor de box este deci dovada sigură a popularității nobilei arte. Dar nu este mai puțin adevărat, că ideea succeselor recente trebue căutată și în felul cum sunt alcătuite programele de la o vreme. Fiecare reuniune cuprinde câte patru matchuri, cari fiecare ar putea sluji ca vedeta unui singur program. Sâmbătă alături de o mare dispută internațională, au adăugat alte trei promotorii întâlniri profesioniste de natură să stimuleze și mai mult curiozitatea publicului. G. AXIOTI - MIHAIL FULEA Prima constitue reeditarea unui match, care a stârnit ori de câte ori s-a disputat o mare gâlvă. Două tabere de admiratori în prezentă, cari își încurajau simpatia, animate de aceiaș dorință vie de a vedea triumfând omul lor. De data aceasta material nu va trezi mai puțină curiozitate. Dimpotrivă recentul eșec al lui Axioti a încurajat tabăra adversă, semănând neliniștea în lanul admiratorilor fostului camepion național la toate categoriile. Vâlva aceasta nu face decât să întrebe atmosfera necesară unui match de senzație. Recentul eșec al lui Axioti este ușor explicabil și nu trebue să descurajeze pe suporterii lui. Lipsind de șase luni din ring - ----cjfwM. Wi* k>«~ V-i-i -o IjU. lw»«3S' sa cea mai bună în fața negrului Beasley, a cărui rutină ar putea deconcerta orice alt boxeur cu experință. După galopul public de încercare pe care l-a luat acum zece zile ne așteptăm, ca Axioti să furnizeze un match mult mai frumos, regăsindu-și cu încetul forma sa bună de altă dată, grație căreia a pus în dificultate atâția boxeuri de clasă mare. Fulea s-a antrenat cu asiduitate de la întoarcerea sa din Franța. El este mai dornic ca oricând să-și ia revanșa asupra lui Axion și nu a neglijat nimic ca să-și ajungă scopul. Dacă adversarul său nu se va prezenta mai bine ca în matehial cu Beasley, nu ar fi exclus să reușească. Oricare ar fi rezultatul disputei este cert, că matehal va da loc la o luptă dârză și pasionantă, de natură să satisfacă pretențiunile cele mai exagerate. LUCIAN POPESCU - MARIN PLAEȘU Iată matehal, care promite cea mai spectaculoasă dispută a reuniunii. Doi boxeuri deopotrivă de științifici în prezență și animați de aceiaș dorință fie de a învinge. Lucian Popescu și Marin Plăeșu nu s’au întâlnit decât o singură dată, ca amatori și atunci victoria a revenit la puncte lui Popescu. De atunci Plăeșu nutrește dorința să încrucișeze din nou mănușile cu rivalul său, pentru a încerca să-și ia revanșa. Prilejul i s-a oferit. Rămâne de văzut, dacă pretențiunile sale au fost sau nu justificate. Un lucru este cert, eu putem spera să asistăm la un match de o latură superioară în care îndârjirea luptei să nu răpească nimic din spectaculozitatea ea. Firește, că șansa teoretică e de partea lui Lucian Popescu, dar aceasta nu exclude posibilitatea unei surprize: victoria outsiderului. E întotdeauna mai greu să te aperi, decât să ataci. Moralul aceluia, care se sbate cu ultima energie ca să cucerească o situație invidiată este mai ridicat ca al celui, care se apără ca să se mențină pe poziție. In speră voința lui Marin Piteșu de a învinge prin orice mijloace poate fi isvorul de unde să țâșnească surpriza. Repetăm însă, că în mod regulat victoria trebue să revină lui Lucian Popescu, care are de partea sa faptul împlinit al unei decizii la puncte asupra rivalului său. NELU OPRESCU - ION MIHAIL Material acesta a dat întotdeauna loc la o luptă dârză și interesantă. Am pronostica și de data aceasta, aceiaș spectaculoasă desfășurare dacă nu am fi informați, că Mihail a suferit un ușor accident la antrenament, din cauza căruia nu s’a putut antrena regulat. PROGRAMUL In forma definitivă, programul reuniunei de Sâmbătă are următorul aspect: M. SPAKOW — GEORGES GARDENBOIS Match în 10 reprize de 3 min. G. AXIOTI — M. FULEA Match în 10 reprize de 3 min. LUCIAN POPESCU - MARIN PLAEȘU Match în 10 reprize de 8 min. NELU OPRESCU — ION MIHAIL Match în 10 reprize de 3 min. AMATORII I. Bárdi (Berdan) — Al. Nistor (Tirul), A. Climan (Herdan) — Nic. Ionescu (Ymca). Titi Cornea (C. F. R) — A. Seger (L. Popescu), Osca Anton (C. F. R) ) Fronescu (L Popescu). BOX SAMBATA 4 IUNIE, LA ARENELE ROMANE Pentru prima oară un fost campion al Franței in toate categoriile^ in România Francezul Georges Gardebels va servi replica* lul Spakow, cu prilejul debutului compatriotului nostru In limitele categoriei grele atletism __________ 1 1 "T Joi se dispută cupa Iconomu Mâine Joi 2 Iunie începând de la ora 16.30 se va desfășura pe stadionul C. N. E. F. concursul pentru cupa George Iconomu. Ordinea probelor: 110 m. garduri; 100 m. serii; aruncarea greutății; 100 finală; 5000 m. plat; săritura în înălțime; 400 serii; 1500 m. aruncarea suliței, 400 m. finala; săritura în lungime; 4X100 m. ștafetă. Și-au anunțat participarea cei mai buni atleți din București. Lupta pentru cupă se anunță mai aprigă ca oricând: Al. Sp. Grănicerul S. U. E. F. Stadiul Român, Viforul Dacia, T. G. R. și Olympia se vor prezenta spre a-și disputa trofeul pe care de doi ani îl deține Al. Sp.. Grănicerul. RUGBY Colegiul Sfântul Sava — Liceul Cantemir 8-0 (5-0) Eri după amiază au început campionatele interșcolare de rugby, la care s’au înscris: Sít. Sava, Cantemir și Comerț 1. S’a refuzat înscrierea Școalei de Arte și Meserii. Motivele Biuroului F. R. R. sunt în parte justificate de teama de a nu intra elemente dure și înaintate în vârstă. Liceul Sf. Sava a reușit să învingă Cantemirul datorită celor două încercări marcate de Popescu Colibași din care una a fost transformată de Caranulis. S’au remarcat de la Sava: Popescu Colibași, Popescu Aurel, Caranulis, iar dela Cantemir: Vintilă Brătianu Filiti, Steinbach și Ionescu Săsești. A arbitrat cu autoritate de Manole Filiti. Material a fost deajuns de frumos echipele având omogenitate datorită faptului că cei dela Sava activează sub culorile R. C. B.-ului, iar cei dela Cantemir la Tennis Club Romani -1 \ RINGUL INTERNATIONAL PIERRE CHARLES CAMPION AL EUROPEI LA TOATE CATEGORIILE învingând net la puncte pe fostul său învingător, Henri Müller, belgianul PIerre Charles și-a recucerit titlul Europei la toate categoriile. Material a avut loc la Bruxelles. QUADRIMI ÎNVINS Negrul Al. Brown, campionul sumei la categoria cocoș, a învins pe fostul challenger la titlul pană al Europei, Luigi Quadrini, prin abandon în repriza 5-a. MICKEY WALKER A ÎNVINS PE PAOLINO Mickey Walker, fostul campion mondial la categoria mijlocie, a învins la puncte pe bascul Paolino Uzeudin. Bascul a avut în 8 reprize un net avantaj, dar judecătorii au decis altfel. MARIN NEUBAUER Fostul adversar al lui Axioni, austriacul Karl Neubauer va boxa cu Al. Marin la 15 iunie la Viena, TOMMY LOUGHRAN ÎNVINS Fostul campion semi greu al luniei, Tommy Loughran a fost învins la puncte de Steve Hannes. RÎÂMBAU LA EGALITATE CU CONDOLEONCINI Fostul adversar al lui Gh. Covaci, a terminat la egalitate cu italianul Condoleoncini. SIMENDE—DECKMYN Campionul ușor al Franței, Deckmyn își va apăra titlul în fața lui Roger Simende fostul deținător al titlului pană al Franței. Matehul va avea loc la 18 Iunie, la Montauban. ARA—DEVOS Ignacio Ara, campionul mijlociu al Europei, își va pune titlul în joc în fața lui Renée Devos fostul deținător al titlului. Matehul va avea loc în cursul lunei Iunie, la Circ d’Hiver din Paris. Pentru GANDON—AEGOTTE titlul semi-greu al Franței, F. F. R. a desemnat pe Gandon și Argotte, ca să dispute titlul declarat vacant. Matehul va avea loc până la 28 iunie. LANDRIN—SCHOURATH Fostul campion amator al Franței la toate categoriile, Landrin, va întâlni pe germanul Lchourath. Matehul va avea loc la Colonia la 7 Iunie. In cursul aceleiași reuniuni, Simende va fi opus lui Dubbers, campion Ușor al Germaniei și Holtzer lui Hary Stein campion pair al Germaniei. -------ooxxoo—— ȘTIRI D. ING. VIRGIL ICONOMU, unul dintre promotorii sportului românesc, s’a stabilit definitiv în Capitală, înapoindu-se din Arad, unde a desfășurat o intensă activitate sportivă, conducând clubul «Gloria—C. F. R.». Totodată putem anunța cetitorilor că ne-am asigurat colaborarea distinsului sportiv. W Comitetul clubului „Olympia” ales de adunarea generală din 31 Mai a .c. a hotărât absolvirea de restul suspendărei, pronunțare la 26 Aprilie 1932 a jucătorului Corneliu Robe, și reintegrarea sa în toate drepturile anterioare suspendărei. -------ooxxoo—— ca iajioși. CONTINUARE DIN PAG.Ia nu-și introducă vreo potcoavă în mănuși, iar ceilalți trei constituesc rezerva în caz de accident. Dacă cumva material are mai mult de 8 reprize, numărul seigneurilor este mărit proporțional, pentru că scade implicit și coeficientul de rezistență. Cum e întdun colț, așa e și în cellalt. Când încetează pauza și începe lupta, seigneurii urlă «maestrului» înfierbântat de pumni, punctele vulnerabile ale adversarului: «ăirect de stânga la ficat; uppercut de dreapta la bărbie; crochet la maxilar; hait și băi și rupe-h. Și dacă maestrul cade knockout, găr leata, scaunul și buretele sar instantaneu pe ring. Iar arbitrul și judecătorii în perspectivă de linșaj. Că lucrul e amuzant, e foarte adevărat. Cunosc chiar unii spectatori cari nu privesc niciodată desfășurarea luptei, ci se mărginesc să observe mișcările seigneurilor. Alții insă susțin că nobila și științifica artă nu trebue practicată ca la Moși. Noi — la drept vorbind — n’avem opinie proprie în această chestiune. Singurii cari pot judeca și face cum e mai bine, sunt organizatorii. SI poate federația de box... iSAZETA 5POKTOHIL0R» M0T0CICLIS M Moli HAI nil ii agili ie I. S. Iii MII lg 1 Inii 0000»-■■'KJ» Se va organiza o reuniune impresionantă Seria marilor reuniuni motocicliste pe velodrom este departe de a fi ajuns la capătul ei. Moto Clubul român care și-a făcut o chestiune de credință din a contribui cu prețul celor mai mari eforturi la propășirea sportului în general, a schițat pentru manifestările pe cari le patronează, un program international de rară bogăție, întrucât la începutul sezonului, am trasat în linii generale, proectele neobositei grinji, ne vom ocupa, de rândul acea, de prima reuniune ce urmează să se desfășoare pe velodromul din șoseaua Ștefan cel Mare. Ea se va tine în ziua de Mercuri 8 Iunie la ora 10 dimineața și se va organiza pentru sărbătorirea M. S. Regelui Carol II, primul sportiv român. Data își are importanța ei. Moto Clubul român nu vrea să piardă prilejul de a-și manifesta frumoasele sentimente față de augustul sportiv și, în acest scop pregătește o sărbătoare care să iasă din cadrul obișnuit. Spre a asigura un spectacol desăvârșit, justificator al bunelor sentimente pentru sărbătorire, gruparea motociclistă a făcut apel la serviciile celui mai bun dintre alergători cari au evoluat cândva pe pista Capitalei. Tratativele în vederea atingerei acestui scop, au fost începute de mult, iar ori după amiază s’a primit răspunsul afirmativ al celui solicitat să-și dea concursul. Este vorba de austriacul Friederich Cerny, care a debutat în București, în toamna anului trecut, când a învins cu autoritate, cea mai putrrnică formație românească. Nu victoria în sine a impresionat, ci stilul în care ea fost obținută. Mare maestru pe virajuri, Cerny a avut tot timpul cursa în mână și și-a permis chiar să facă, în timpul fugei infernale, câteva exhibiții care au uimit întreaga asistență. Atunci, cursa s-a alergat pe 50 tururi și Cerny a avut posibilitatea să ia un avans apreciabil. De data aceasta, întrecerea se va ține în trei serii și clasamentul se va face prin adunare de puncte. In asemenea condițiuni, sarcina lui Cerny nu va mai fi tot atât de ușoară și, în cazul când el ține cu orice preț să confirme victoria trecută, va trebui sa facă apel la ultimele resurse. Dat fiindcă Nicolae Ionescu-Cristea nu mai are dreptul să alerge — gurile rele pretind că el a adoptat Duminică acea atitudine lipsită de sportivitate și disciplină, tocmai pentru a provoca suspendarea și spre a nu-și desvălui teama ce i-o insuflă răfuiala cu Cerny — ceilalți alergători români, în frunte cu Ștefan Bonciulescu, vor face tot ce omenește le va sta în posibilitate, pentru a se prezenta pe teren în plenitudinea celor mai bune mijloace. Astfel, Ștefan Bonciulescu va apare de rândul acesta, pe o mașină de 500 cmc, care îi va permite desigur să realizeze performanțe, cel puțin tot atât de bune ca și învingătorul primelor patru mari dispute ale sezonului. Apreciem gestul lui Bonciulescu, a cărui sportivitate constitue o bună lecție pentru cei cari, împinși de porniri meschine, comit fapte reprobabile. Descoperindu-se, pentru a doua oară, caracterul nedemn, Nicolae Ionescu-Cristea merită să fie împroșcat de anatema întregei opinii sportive de la noi, iar Moto Clubul trebue felicitat pentru motivul că a înțeles să curme raciia de la rădăcină. Constantin Cantacuzino, cel de al doilea proeminent reprezentant al culorilor bucureștene, ca și Gheorghe Leu, a cărui alergare de Duminică a impresionat pe toți sportivii, se pregătesc de asemenea intens. Ambii au cerut concursul lui Marin Moraru, fostul crack motociclist, care și-a luat angajamentul să pună perfect la punct, cele două mașini concurente. Eugen Popescu, nu va lipsi nici el de la plecare și este posibil ca Ovidiu Ionescu să fie cel de al cincilea reprezentant al nostru. El este în așteptarea unei mașini speciale de 500 cmc. și, în acest caz, participarea lui e sigură. Programul va fi complectat cu două întâlniri de amatori, precum și cu câteva dispute cicliste. Vom reveni Pean. TENNIS ggai I w—n ■ [UNK] i wT-T. ' ' !■*—3 kmHa cu P@ilicii CONTINUARE DIN PAG Ia, Perry pot să spun că mi-a lăsat o impresie excelentă. Tânăr, atlet, mereu neobosit, mereu în atac, posedă un joc complect. Singur reverul lasă puțin de dorit, dar are o lovitură dreaptă formidabilă ca forță și precizie, ceea ce m’a făcut să-mi aduc aminte de Cochet. In puțin timp Perry, se va clasa cred primul jucător din lume. David s-a remarcat la ultimele campionate ale Angliei pe teren bătut, unde a reușit să facă o excelentă figură contra lui Menzel în simplu și în dublu. A jucat apoi cu irlandezul Rogers, ajungând în sfert de finală. ...ȘI UN PRONOSTIC .«America va învinge fără îndoială Australia, care în acest an, nu-și aruncă în luptă noile ei descoperiri. Pe de altă parte Anglia o văd ca indiscutabilă câștigătoare a zonei europene. Și astfel finala inter-zone care va pune față în față pe Anglia și St. Unite, este cred în momentul de față evenimentul cel mai important și în consecință așteptat cu cea mai mare nerăbdare. Un pronostic este greu de dat. America după lecția primită anul trecut pare că vrea să-și ia revanșa. Sportiv vorbind, totul este în funcție de modul cum se va aclimatiza Vines în Europa. Căci să nu se uite că deplasarea jucătorilor americani în Europa nu a dat satisfacții și că faptul că Perry a fost învins de Vines anul trecut de 4 ori nu contează, dacă ținem seamă că victoriile au fost repurtate la St. Unite. Dealtfel chiar recentele performanțe ale americanilor înscriși în campionatele Franței confirmă credința că aclimatizarea este un factor hotărâtor. In contra Americei, Anglia va opune pe Perry și Austin. In ceea ce privește dublul nu se știe nimic precis până acum. Cam aceiași situația este și cu echipa Statelor Unite. Cât privește Franța, nu cred că Lacoste să-și mai poată reveni în forma de acum trei ani. Cochet îmi pare sigur. Deasemeni și Brugaon pentru dublu. Cel de al treilea jucător va fi ales din pleiada celor tineri. In concluzie, atât finala interzone, cât și challenge randul, am impresia că în acest an vor fi mai disputate ca oricând». Statele-lMe fetralia 3—0 După primele două zile, reprezentanții Statelor Unite conduc contra Australiei cu 3 victorii la zero, așa ca vor disputa finala interzone a Americei. Rezultatele teehnice sunt: Shields (S. U.) b. Hopman, (A) 6:4, 6:1, 6:2. Vines (S. U.) b. Cramford (A) 6:2, 6:4, 2:6, 6:4. Allison-Van Ryn (St. U.) b. Crauiford-Hopman (A) 6:0, 8:4, 5:7, 7:5. CICLISM Cursele de Duminecă Clubul «Principele Nicolae» va organiza Duminică 5 Iunie, două alergări cicliste. In programul de activitate, elaborat la începutul sezonului de către Federația română de specialitate, era prevăzut ca organizarea clubului verde cu alb să aibă loc pe velodrom. Din sursă particulară ni se aduce la cunoștință că acest program nu va fi respectat și că alergările de Duminecă se vor ține pe șoseaua București-Giurgiu.. Se vor disputa două curse de semi- fond pe distanța București-Călugăreni-București. Prima este rezervată alergătorilor de categoriile I-a și II-a, iar secunda va reuni la start pe începători și pe concurenții de ultimă categorie.