Gazeta Sporturilor, februarie 1934 (nr. 1293-1300)

1934-02-02 / nr. 1293

Dacă elevul lui Negoiță, pe care Federația internațională nu l-a agregat, va trece cu succes examenul acesta, el nu trebue lăsat la odihnă. Să i se dea prilejul să boxeze cât mai des și să-și completeze un palmares, care numai din cauza vitregiei vremurilor pare insuficient. Dacă în anul trecut s’ar fi organizat mai des — și cu succes — Doculescu ar fi putut susține câteva matchuri internaționale, ale căror rezultate să edifice I. B. U.-ul asupra valorii acestui boxeur. DICA SCHWARtZ — M. TEODORESCU Al doilea match Profesionist al reuniunei, întâlnirea lui Dică Schwartz cu Milică Teodorescu, ca și revanșa Maria Plăeșu—Aurel Climan, nu sunt mai puțin interesante, ca matchul vedetă. Schwartz și Teodorescu se întâlnesc pentru prima oară, după ce au scos amândoi din luptă pe Milea. Selecționarea celui mai bun din doi, deschide perspectivele unui match între învingător și Vasile Stoian și bineînțeles, că noului învingător nu-i va fi refuzat prilejul unei întâlniri cu Mielu Coculescu. Ca în nici un alt sport în box, matchurile se îmbină unul dintre altul. Mani Plăeșu, una din speranțele boxului nostru, se întâlnește în mare revanșă cu Aurel Climan, cu care a terminat la egalitate, la prima lor întâlnire. Amândoi sunt dornici să afirme, cu prilejul acesta, o netă superioritate, Plăești, ca să atace din nou pe corifeii categoriei sale. Climan, ca să plece la Berlin aureolat de victoria repurtată asupra unui fost campion național. AMATORII . Șase matchuri, dintre care patru de selecție, între cei mai buni amatori ai regiunei Muntenia, vor completa programul. Este destul să spunem, că vor apare în iig. David — singurul boxeur român învingător la Budapesta — Rogozeanu, Iordănescu, Traian Mihăilescu, Vivi, Ilie Constantin, Adania și Andrei Costescu, pentru ca oricare alt comentariu să fie de prisos. C. Ștefănescu (Tirul) — P. Zaharia (B. C.). Reuniunea începe la ora Duminecă seara, la Gilb PRIMA REUNIUNE INTERNAȚIONALA A ANULUI Reintrarea lui Doculescu.— Debutul ungurului Al. Sándor, fost campion al Eurasiei, la noi. — Rică Schwarte—Milică Teodorescu.— Plăeșu în revanșă cu Aurel Climan. — Patru matchuri de selecție pentru campionatul ~|F---------a (Continuare din pag. l-a) amator al Europei -------f_. I ■ [UNK] [UNK]— 8 seara, precis. Pronostica— C. Ștefănescu (Tirul) — Pi Zassaria (B. C.) Matchul furnizat de elevul Tirului în compania lui Filip, ne autoriză să credem, că va învinge pe Zaharia. Marcu George (J. C.)—D. Ionescu (Macabi) Reeditarea acestui match a fost o idee fericită. La prima lor întâlnire, macabistul și Marcu George au terminat la egalitate. Faptul însă, că pensionarul lui Nour a susținut de curând uri match, ne autoriză să-i acordăm o ușoară preferință. Nu ne-ar surprinde totuși, ca Marcu să se arate mai bun — de la un match la altul — și să smulgă victoria. Vici Stănescu (imca) — Andrei Costescu (Herdan) La prima întâlnire, Vivi a avut un mic avantaj asupra lui Costescu. De atunci, amândoi au făcut progrese. Costescu și’n greutate. Fiindcă trebue să desemnăm un învingător, acordăm o mică preferință pensionarului lui Teică. Ilie Constantin (Tirul) — Adamia (J. C.) . In lipsa lui Florian Mănescu, carea fost suspendat de Federație, Ilie se va întâlni cu Adania. Matchul are caracterul unei revanșe, întrucât cei doi adversari au mai boxat odată, victoria revenind elevului lui Negoiță, înclinăm a crede, că de data aceasta vor termina la egalitate. D. Iordănescu (C. F. R.) — I. Rogozeanu (Imca) La primul lor match, Iordănescu a fost gratificat cu o decizie, prin oprire, din cauza rănirii lui Rogozeanu. In momentul întreruperii matehului, Iordănescu avea un mic avantaj, Rogozeanu termina însă tare, după ce fusese jos în prima repriză. Dacă ceferistul nu se va arăta mai bun ca în matchul cu Doicescu — cu care de altfel nu se acomodează— nu ne-ar mira, ca victoria să revină lui Rogozeanu. C. David (Tirul) — Tr. Millăi lesem (Macabi) Fără îndoială, că va fi matchul cel mai disputat al reuniunei. Cui va reveni victoria, e greu de spus. Prin simplă impresiune, acordăm o mică preferință lui David, care pare să fie mai călit ca adversarul său, pentru o luptă grea. Marin Plăeșu — Aurel Climan Dacă ar fi să judecăm matchul, după rezultatul primei întâlniri dintre Plăeșu și Oilman, ar trebui să pronosticăm un match nul. Clasa ridicată a pensionarului Tirului și antecedentele sale, ne autoriză, însă, să ne așteptăm la o reabilitare a lui Plăeșu. Un lucru este — oricare ar fi rezultatul — sigur, că matchul va fi de o factură agreabilă, adversarii fiind excelenți tehnicieni. Director de luptă; d. Jeni Dumitrescu. D. Schwarte — Milică Teodorescu O alegere este cu atât mai grea, cu cât cei doi adversari au titluri diferite. Unul este defensiv, vecinic blocat, luptând mai mult cu inteligenta. Celălalt ofensiv, mai plin de viață, contând pe tăria pumnului. Cine va învinge inteligența sau vigoarea ! Noi credem, că Milică are mai multe atou-uri în jocul său. Director de luptă: d. Hugo Worthmann. M. Coculescu — Al. Sándor Matchal vedetă al reuniunei promite o interesantă întâlnire între campionul semi-mijlociu al Ungariei și campionul nostru, la aceiaș categorie. Prin linia francezului Paul Rebel cu care amândoi adversarii au terminat la egalitate, adversarii de Duminecă apar de forțe egale. Dacă și în ring, raportul de valoare va fi acelaș, rămâne de văzut. In ceia ce ne privește, încrezători în seriozitatea lui Coculescu, ne așteptăm să se prezinte într’o formă, care să-l pună la adăpostul oricărei surprize desagreabile. In atari condițiuni — ori cât ar fi de bun Șandor — pronosticăm o victorie a campionului nostru. Director de luptă : d. Eugen Dumitrescu. AUREL CLIMAN PROGRAMUL M. Coculescu — AI. Sander 10 reprize a 3 minute D. Schwarte — Milică Teodorescu 10 reprize a 3 minute Marin Plăeșu — Aurel Climan 8 reprize a 3 minute AMATORI C. David (Tirul) — Tr. Mihăilescu (Macabi), I. Rogozeanu (Zmca) — D. Iordănescu (C. F. R). Ilie Constantin (Tirul) — Adania (I. O.). • I. Vivi Stănescu (Imca) — Andrei Costescu (Herdan); Marcu George (I. O.) — D. Ionescu (Macabi). Oficialii Delegat general al reuniunei d. inginer Jean Henri Oteteleșeanu. Comisari ai galei d-nii: I. Popescu, I. Ionescu și St. Buzdugan. Cronometrori, d-nii: I. Săvescu și Constantinescu. Speaker : d. Del Ri. Medici d-nii: Mircea Stroescu și locot. Coferu. Delegați la cântar d-nii: Al. Antoniu, Werthmann, Stroescu și Coferu. Juriul la profesioniști: Al. Antoniu, C. Aureliu și Radu Istrati. Juriul ia amatori: d-nii I. Săvescu, Aureliu-junior și Ion Ionescu. Cântărirea și vizita medicală se va face la ora 12 precis, în ziua reuniunei, la federație. Detalii dezorganizare Din cauza lungimii programului și pentru ca publicul să găsească tramvaie la eșire, reuniunea va începe la ora 8 seara, precis. * Tramvaiul 8 și 81 conduc până la sală. (linialspor) Gruparea organizatoare aduce la cunoștința publicului, că puținele fotolii bune, rămase nevândute [UNK] pot fi procurate până Sâmbătă, la ora 8 seara, la librăria «Alcalay». Duminecă — toată ziua — un casier va sta la dispoziția publicului, la sala Gib. * Matchurile David — Traian Mihăilescu și Rogozeanu — Iordănescu vor fi intercalate între cele trei întâlniri profesioniste. Sándor a sosit azi Fostul campion amator al Europei, Al. Sándor a sosit azi dimineață la ora 7.15 în Gara de Nord. î »Sfcc mJm Kifi O 4*3 •x MOIL INTERNATIONAL CAMPIONTVL Franț a categoria grea, va fi disputat Lenglet și Landrin, desemn competitori oficiali. LA CENTIL Bolam și Garcia Lluch au fost descălțați amândoi în repriza cincea pentru box neregulamentar. JOHNNY IRCY campioni cocoș al Marei Britanii, a fi învins de Benny Thackeray, jn descalificare în repriza opta. REPREZETATIVA amatoare a Belgiei va face un turneu í Germania, pentru a se pregăti vederea campionatelor amatoar ale Europei. Turneul va înce% peste câteva oile. GUSTAVE OTH va fi opt la 11 Februarie, Liege, la Rassin. MATCHUL Alfara [UNK] Steyaert, pentru campionatul emi-greu al Europei, va avea loc la Barcelona la 7 Febbruarie. TOMMY WASON campioni, până al Angliei, își va pune tilul în joc în fața scoțianului lac Millan, la 28 Februarie. Mechul se va disputa la Glasgow. VAN KLAVEREN a învins la puncte, la New York pe PhH Refferty. Victoria aceasta îi va ajuta probabil să fie declarat challenger al lui Mac ihamnin, pentru titlul mondial EDY BABAK.La dispus 1w puncte de Langden. Matchul s-a disputat la Central. .'2K ■ ‘'■ [UNK] BARNEY ROSS și-a conservat titlul de campion mondial la categoria ușoară, învingând la punct,e pe Billie Petrole. i LEPERSON "3 îei nn. mnti, pion pană 1 Augier. Matchul se va disputa la 3 Martie. ’ , /viid*» i. Anu de c.a/mkl Franței, în fața lui TARANTE a fost învins da puncte de Lebrize. *iv • IGNACIOARA într’o admirabilă revenire de formă, a învins pe Moroni prin sc. o. în repriza patra. Matchul s’a disputat la Barcelona UN MATCH de o duritate extraordmara a avut loc la Berlin între Gustav Eder și Fred Boelk. In repriza doua, Eder — considerat unul din cei mai buni mijlocii mondiali — a fost la pământ pentru 9 secunde S’a ridicat însă, și s'a năpustit asupra lui Boelk cu o ură nestăpânită. Aproape desfigurat Boelk a căzut de șase ori până în repriza șaptea, când a abandonat. După matchul acesta, cariera lui Boelk este periclitată RADTKE învingătorul prin k. o. al lui Marin Marinescu, a fost desemnat challenger al titlului Germaniei la categoria ușoară. BASSM este foarte căutat. In interval de două săptămâni va boxa de patru ori: la Haga, cu Huizenaar; la Berlin, cu Eder; la Bruxelles cu Roth; și din nou în Olanda, cu de Boer; la ---------<r; De vorbă ce d. ing. G. Panaitopol (Continuare din pag. l-a) lețele de intrare se negociau de către cei prevăzători, în stradă. Elementul principal existând, realizarea restului nu este, după cum se vede, imposibilă. BOXEUIIII ROMANI PESTE HOTARE _Ce impresie ’’a făcut înfrângerea lui Axioti la Berlin? «Nu pot s’o atribui decât unui accident. Unuia din acele accidente curente în sport și de cari nu sunt scutiți adesea nici cei mai desăvârșiți campioni. Și sunt convins că nu va trece mult și Axioti va confirma printr’o ispravă de mare anvergură această convingere, care, sunt sigur, nu este numai a mea. — Dar Aurel Toma ? «Performanțele sale strălucite sunt, fără îndoială, rezultanta dragostei pentru meseria, pe care o cultivă, ași putea spune, cu religiozitate. Și dacă va ajunge pe treptele cele mai înalte, va avea în această rară calitate, elementul cel mai prețios. SPORTUL CEFERIST D. ing. Panaitopol este și unul din promotorii cei mai de seamă ai sportului ceferist. In această calitate, d-sa depune o activitate prodigioasă, deși, după cum am arătat la început, singurul lucru de care duce lipsă este timpul material. Reușește totuși să treacă și peste acest obstacol, printr’o încordare de voință extraordinară. Rugându-i să ne împărtășească , nouăle proecte ale sportului ceferist, d-sa ne-a declarat: «C.F.R.-ul are în stare de autoproect, o idee, care — înfăptuită — va deschide; căi noul sportului românesc. Și anume, intenționează să organizeze începând chiar din acest an mari manifestații sportive la care să participe organizațiile feroviare ale Micii înțelegeri. Aceste manifestații sportive vor fi un bun prilej de apropiere sufletească, dublat de realizarea unui scop de înaltă valoare sportivă. Când ante-proiectul acesta va ajunge în faza realizării, voi avea grijă să vă pun la dispoziție toate detaliile. «Până atunci pot să vă anunț că C. F. R-ul va organiza la C.N.E.F. la 14 și 15 iulie, o mare manifestație atletică internațională, la care va participa echipa clubului «Primorje» din Ljubljana. & I Minutele pe cari ni le-am îngăduit să le răpim distinsului nostru interlocutor trecuseră de mult. Și ar mai fi trecut, desigur și altele, dacă soneria unui telefon (fatidicul telefon curmător de interviewuri) nu ne-ar fi readus la realitate... ■â Toma Aurel in manajament la d. Schoenfeld Din Paris ne vine știrea că Toma Aurel a denunțat contractul pe care îl avea cu maestrul Alexandrescu, și a intrat în manajament la d. Schönfeld. o Neusel-King Levinsky PARIS 1. — Intr’un interview acordat ziarului «L’Auto» Damsky— managerul lui Neusel și al lui Seelig — a declarat că la 9 Martie, Neusel îl va înlocui pe Schmeling în fața lui King Levinsky. Matchul se va disputa la New York. Covaci rănit... PARIS 1. — In cursul antrenamentului de eli, Covaci a fost rănit foarte serios. Kid Flonan — sparing partnerul său — l-a lovit cu cotul în ochi. Din această cauză, Covaci va întrerupe antrenamentul cel puțin o săptămână. ödTirrs. 1) Comisiunea de selecție a echipei naționale tine ședință astă scară la orele 18. La această ședință vor lua parte numai membrii comisiunei. 2) Comitetul tine ședință Luni la orele 21. Umberto lancea să retrage din noi? Circulă cu insistență svonul, că Lancia părăsește boxul, decis să-și consacre activitatea unei alte ocupațiuni. Postul campionat apare Duminecă la Gib, pentru ultima oară în colțul lui Iordănescu. Dacă știrea se va confirma ar fi cazul, ca publicul să facă aceluia care a fost un excelent boxeur, leal adversar și neîntrecut maestru de box, o caldă manifestație de simpatie. Am fi bucuroși, ca știrea să se desmintă. Din păcate se pare, că hotărârea maestrului grupării C. F. R. este definitivă. In penuria de pricepuți oameni de specialitate de care suferă boxul retragerea lui Lancia este o grea lovitură pentru nobila artă. In retragerea de bună voie a conducătorului tehnic al grupării C. F. R., întrezărim întreg începutul boxului la noi, cu toate durerile și satisfacțiile sale. Ne este deci cu neputință să înregistrăm această despărțire, ca un simplu fapt divers. Dacă — din păcate— se va înfăptui, ne rezervăm dreptul să rezumăm pentru toată lumea celor, cari l-au cunoscut sau cari mai tineri au auzit doar vorbindu-se de el, întreaga activitate așa de rodnică pe tărâmul boxului a lui Umberto Lancia. R. O. Mâine seară la Barascheum Pentru mâine seară, la ora 9 «Macabi» organizează o nouă reuniune amatoare cu următorul PROGRAM Tr. Georgescu (Macabi) — C. Simionescu (H. S.). N. Zgunaru (Macabi) — Caracas (B. C). D. Voiculescu (Macabi) — P. Georgescu (B. C.). D. Babetz (Macabi) «= P. Călin(b. c.). ni*|j L. Avramescu (Macabi) —, D. Bădea (B. C.). ‘ | A. Weintraub’ (Macabi) — P. Georgescu (B. C.). ? M. Horovitz (Macabi) —i M. Stanciu (B. C.). |! * A. Stein (Macabi) K. Susnea (B. C.). —..... «GAZETA SPORTURILOR* AIM in competitia pentru filial national mijlociu Mai sunt 3 înscriși . Fulea, Mihail Müller și Șt. Moldoveanu Eri s’au închis înscrierile în competiția pentru titlul de campion național la categoria mijlocie. Până Sâmbătă se înscriseseră numai Mihail Fulea și Mihail Müller. Eli au mai fost primite însă, încă două adeziuni: aceia a lui Axioti — care și-a trimis înscrierea de la Paris — și a lui Ștefan Moldoveanu. Dintre toate, cea mai interesantă este înscrierea lui Axioti care este indiscutabil cel mai bun boxeur din cei patru înscriși, dar este și campion... al categoriei superioare. Va abandona Axioti titlul de cam pion național semi-greu, sau i se va accepta înscrierea fără să i se ceară să renunțe la titlul pe care îl deține actualmente? știri" D. C. Aureliu, membru în Comitetul F. R. B. și-a fracturat un picior întruin accident de bob-Ură a distinsului sportiv, grabnică însănătoșire. —1 Esa— Marcel Thil a dispus la puncte de Seelig La «Palais des sports». Marcel Thil și-a făcut o reintrare victorioasă, dispunând la puncte de germanul Seelig. Thil a avut câteva momente foarte dificile, fiind o dată la pământ. K iir" / Di 4 Reuniunile amatoare Miercuri la Constructori Clubul Turda organizează Miercuri seara la «Constructori» prima sa reuniune din acest an. PROGRAMUL foarte bine alcătuit, cuprinzând câțiva din cei mai buni amatori bucureșteni, are următoarea înfățișare : Nic. Berechet (Turda) — .V. Ionescu (B. C.) ? V. Alexandru (Turda) — Pache Georgescu (B. C.). D-tru Milea (Turda) —* Caracaș (B. C.). Nic. Cornif (Turda) — Petre Georgescu (B. C.). D-tru Voiculescu (Macabi) — Pacheteanu (B. C.) I. Ceaușu (Turda) — C. Pârvulescu (B. C). G. Naehormiach (Turda) — M. Stanciu (B. C.), Fotin Stanciu (Turda) — Marin Lungu (B. C); Marin Bălan (Tir) — Sidon (B. C.) Gh. Săndulescu— D-tru Badea (B. C.). îi» ■SWI— Joi la Dacia Traiana“ Grupările «Ringul»! " și «Lucian Popescu» organizează Joi în șaht «Dacia Traiană», o nouă reuniune amatoare. *1 . PROGRAMUL complet al reuniunii este următorul : Ilie Borcea (L. P.) — Traian Georgescu (M.), Petre Tofan (L. P.) — N. Zgunaru (Macabi), Sandu Ion (Tir) — Ferd. Marca (R). Gh. Sima (L. P.) — D. Voiculescu (M.), I. Grumberg (Tir) —. Iniievici (L. P.). Petre Ionescu (R) *— Sidoni (B. C.) N. Nichita (R) — Fracbe Augustin (J. C.). N. Stănciulescu (R) — Dan Câmpeanu (Th), D. Vereș (L. P.) — G. Sendieri (Sp. O.). Programul va fi complectat cu încă două matchuri, iar Dumitru Pavelescu va face o exibiție cu Vasile Stoian și Petre Antonescu. Efect(F sa.(------- . . . ț): Seelig în America PARIS. 1. — In cursul acestei luni Seelig va pleca în America, unde managerul său Damsky i-a perfectat două întâlniri: ; La 6 Martie, cu Ben Jeby, și în caz de victorie, la 22 Aprilie, cu Vince Dundee. Tr. Petrescu-Solomon Și Abramovici-V. Vasilescu Programul reuniunii de Sâmbătă viitoare, de la Barascheum, cuprinde două matchuri de un interes indiscutabil. Traian Petrescu, campionul național la categoria ușoară, va fi opus macabistului Solomon, ca ie s’a arătat de forțe egale cu excelentul David. Iar Șulăm Abramovici — învingătorul campionului național la categoria «hârtie» — se va întâlni cu semi-finalistul aceleiași categorii, Vasile Vasilescu. j I Excursiuni cu skiul în mente organizate din C. N. I. f. începând dela 2 Februarie, C. N. E. F. — cursul dela Predeal — începe seria marilor excursii în munți. Perioada III-a a cursului de ski, organizat de CNEIF în acest an, care începe de la 1 Februarie va fi consacrată în special excursiilor cu aplicații.Bineînțeles nici începătorii nu vor fi neglijați, în Predeal funcționând permanent un curs rezervat celor care vor să se inițieze în ski. Prima mare excursie a acelei regionale va fi de trei zile și va avea următorul itinerariu: Plecarea Vineri 2 Februarie, ora 9,30 din Predeal (Restaurantul Parcului Regal) spre Școala Normală—Valea Râșnoavei, Uzina de la Râșnov — Casa de la Mălăești — Omul — Peștera— Sinaia. Excursia va dura până Duminică și va fi condusă de profesori de la ONEF.« ONEF — cursul de la București* organizează a 3-a excursiune cu skiurile în munți, în zilele de Vineri 2, Sâmbătă 3 și Duminică 4 Februarie vot., pe traedtul: Predeal —Susai—Piatra Mare (unde se va dormi o noapte la caibană) coborâreala Dârste. Pot participă, în afară de amatorii cari au făcut primele două excursiuni, la Diham și Peștera Ialomicioarei și noi înscriși, cu condițiunea ca să cunoască bine skiul. înscrieri și informatiuni pentru ambele excursii la Biuroul de Informațiuni ONEF din Pasagiul Imobi Ilara No. 2. n' i j -----exo---- ? TENNIS Perry învingător în campionatele internaționale ale Australiei In finala campionatelor internaționale ale Australiei, Perry a dispus de Crawford cu 6—3, 7—5, &—L Australianul în formă slabă n’a opus rezistență. •> 1 Este pentru a treia oară după războiu când un englez câștigă campionatele Australiei. (Continuare din pag. l a) deci, cu plăcerea de a vă fi putut fi o dată de folos. Scuzați întârzierea. Un admirator». I. , Gluma nu interesează. Locul unde a fost plasată însă —« prima pagină a ziarelor italiene — identifică încă odată importanța care i se acordă sportului Și care tinde să devină din ce în ce mai generală-