Gazeta Sporturilor, aprilie 1934 (nr. 1312-1322)

1934-04-02 / nr. 1312

3 B ră — la adăpostul unor nouă surprize de acelaș gen. Un mai atent control n’ar fi stricat totuși. Ar fi evitat și situația organizatorului — plăvan căzut pe neașteptate într’un jug pentru care nu era pregătit. Ar fi evitat și situația grupării Turda, care și-a împrumutat atât de ușor numele. Și tot spectacolul de aseară. O pată sumbră și inutilă pe revirimentul boxului, care pornise pe drumul unei restaurări în vâlcelele căruia hopurile de aseară s’au săpat adânci și greu de trecut. După patru reuniuni de succes în pe viitor — după experiența de aseaviorător, reuniunea de aseară a căzut ca o ploaie fiartă peste moralul pe care îl încropiseră primele organizări. Un spectacol lamentabil. Oferit mai mult la intrare, sub controlul oficialilor Federației de box, călare pe tejgheaua organizatorului, pentru a asigura bursele boxeurilor. Continuat în sală. O sală penibil de goală, înghețată de frigul care pătrundea pe sub ușile închise prost. Pălmuită de răcnetele galeriei care pretindea justificat, la ora 9 și jumătate să înceapă matchurile. Și culminat spre sfârșit, cu matchul Moldoveanu—Mueller, pe care organizatorul — sub aceleași priviri neputincioase ale controlorilor oficiali — nu l-a putut oferi, neavând bani ca să plătească boxeurii. A traversat boxul românesc o criză foarte lungă. O criză de spectatori, dezertând treptat din jurul ringului. Niciodată însă nu prezentat aspectul de faliment pe care l-a oferit aseară. Cu un organizator insolvabil, cu oficiali în derută, alergând să captureze garanțiile boxeurilor și cu o sală goală. Plină numai de fluerături și de cereri răstite de a se restitui banii. Din șase matchuri anunțate, nu s’au disputat decât patru. Două de amatori și două de profesioniști. Destul de frumoase acestea. Insuficiente însă, pentru a putea scuza absența celorlalte două, anunțate pe afiș și eliminate apoi, după tocmeli prelungite cu boxeurii cari au refuzat să boxeze pe promisiuni vagi, de plată. F. R. B.-ul a fost forțat să accepte situația aceasta. I s’a prezentat un program. I s’au prezentat contracte și renunțări la garanții. Și apoi — când avea toate motivele să creadă că programul va fi respectat — a fost silit să asiste impotent la sforțările organizatorului de a convinge boxeurii să creadă că o să le plătească peste câteva zile — când va lua leafa... Ce putea face? Va lua desigur sancțiuni. Va zvârli pedepse în drepta și în stânga și va fi SEMI-VEDETA Al doilea match profesionist al serii a opus pe Cioitoiu lui Patriciu Milcoveanu. Milcoveanu a reeditat, partidele sale obișnuite. Iuți și dure. Fără gradație și fără tehnici, Cionoiu a fost într-o zi bună. A pistonat util cu stânga, dar a uzat de o obstrucție exagerată. La sfârșitul celor 10 reprize ale matchului, a avut o oarecare superioritate la puncte. Insuficientă însă, pentru a i se atribui victoria. BUXEURII Vedeta a fost destul de interesantă. Czichos a verificat încrederea pe care i-o acordasem, bătând dur și precis. Ar fi făcut desigur și mai mult, dacă n’ar fi fost extenuat de o călătorie lungă, terminată în dimineața matchului. A arătat totuși o intuiție conturată. O stângă cu care și-a cizelat victoria. Și o duritate — atributul obișnuit al boxeurilor germani — în fața căreia, Șerbănescu a clacat. Este drept ca elevul maestrului Alexandrescu n’a fost într’o zi prea bună. Se pare chiar — după slăbiciunea pe care a dovedit-o — că zvonurile că este supra-antrenat, au fost întemeiate. In orice caz însă, Czichos s’a arătat superior. Și victoria pe care a reușit-o — prin abandon în repriza șasea — a fost complect meritată. Șerbănescu a abandonat la fata lui Czicoș F. Raeni a admis înscrierea lui Mielu Coculescu... Din șase matchuri anunțate, nu s’au disputat decât patru. — Un spectacol lamenta!r, pe care numai un riguros control al Federației ar fi putut să-l evite. — Cum au decurs matchurile sfârșitul reprizei, când are o scurtă revenire. Repriza este totuși a lui Czichos, care câștigă și următoarele trei minute. Șerbănescu este gratificat în această repriză cu un avertisment, pentru lovituri joase. REPRIZA CINCEA este o ploae continuă de pumni. O răpăială de lovituri din care — marcat în sfârșit cu dreapta — Czichos se resimte. Revine însă, și o serie cu ambele mâini îi asigură din nou avantajul. La reîncepere, Șerbănescu nu se mai ridică din colț, învingător prin abandonul adversarului Czichos. GEF. AMATORII N. Comil (Turda) a învins la puncte pe Emil Bărbulescu (Turda). Matchul a avut aspectul unei veritabile exhibiții. N. Berechet (Turda) a dispus la puncte de Dumitru Ionescu (Macabi). Match dur, cu faze subliniate des prin aplauze, învinsul a cerut revanșa. CIONOIU - MILCOVEANU Zece reprize a 3 minute, în limita categoriei semi-mijlocie. Arbitru d. Aurel Iorgulescu. REPRIZA INTAZA este destul de lentă chiar prea lentă pentru doi oameni cari se întâlneau pentru a patra oară. Milcoveanu totuși a reușit să-și asigure un infim avantaj, prin două stângi și un crochet de dreapta, vizibil resimțit de Cionoiu. REPRIZA DOUA are un aspect identic. Milcoveanu pistonează cu stânga —o stângă pe care Cionoiu nu o poate eschiva — și-și accentuiază avantajul. Următoarele trei minute sunt egale. Clinehurile sunt dese. Arbitrul comandă neîncetat: Breacks... Milcoveanu sângerează. Mai precis, Cionoiu acumulează un surplus de puncte în repriza patra. Milcoveanu a slăbit. Lovește mai rar, și tine. REPRIZA CINCEA este mai vie- Loviturile cad mai des și mai greu. Primite cu icneli gâfâite. Stânga lui Cionoiu este în continuă activitate. Milcoveanu este roșu, de sânge. Deslănțuit, Milcoveanu lovește cu ambele mâini în repriza șasea. Este primit însă cu centre dure. Acelaș aspect îl au și următoarele două reprize. Mai precis, Cionoiu lovește cu ambele mâini, accentuându-și avantajul. In timp ce Milcoveanu, căutând o lovitură decisivă, încasează și sângerează din ce în ce mai abundent. REPRIZA NOUA este a lui Milcoveanu care are două drepte reușite. Cionoiu ține, escortat de invectivele galeriei, care nu-l agrasază. Acelaș aspect îl are și ultima repriză. Match nul. CZICHOS — ȘERBĂNESCU Zece reprize a 3 minute în limita categoriei semi-grea. După un minut de exhibiție veritabilă, arbitrul avertizează pe ambii boxeuri. Șerbănescu pare convins. Și plasează o dreaptă. Apoi, matchul își reia alura de la început. REPRIZA DOUA este mai vie. Czichoș lovește cu stânga în timp ce Șerbănescu o așteaptă o lovitură cu dreapta și sângerează marcat vizibil. Germanul activează intens cu ambele mâini. Semi-distanța pe care Șerbănescu o acceptă —■ îi convine. O dreaptă a lui Șerbănescu schimbă însă, subit, aspectul matchului. Czichos cade. Se ridică imediat. Dar este primit cu o ploae de pumni. Apoi Șerbănescu slăbește, țintă continuă a stângilor lui Czichos, care lovește mereu. REPRIZA TREIA este identică. In fata lui Czichos — a cărui stângă lucrează neîntrerupt — Șerbănescu rămâne țintă resemnată până spre Filmul matchurilor Matchul Marcel Thil-Gustav Both a fost perfectat Campionatul iR Duăial mijloci și se va disputa la 3 sau la 1. Mai ---------CC-------- BRUXELLES 1. — Reîntors de la Paris, unde a fost ca să asiste la 1 matchul Marcel Thil-Allam, Prémont — managerul lui Roth — a fost asaltat in gară de ziariști, cari l’au intervievat asupra matchului Roth-Marcel Thil. — Matchul a fost perfectat! a declarat Prémont. — Definitiv?... s’au îndoit confrații. _ Și irevocabil! a zâmbit Prémont- Am stabilit eu Dickson și Tallard, toate detaliile întâlnite!. Conform dorinței exprese a lui Thil, matehul se va disputa la Paris. Data n’a fost fixată. S’a stabilit în principiu însă, ca matehul să fie organizat la 3 sau la 10 Mai, la «Palais des sports». Titlul mondial mijlociu — a încheiat Premont — va fi în sfârșit în joc. Și nu știu dacă din acest joc, Thil va fi cel mai avantajat... Până la întâlnirea cu Roth- This nu va mai susține nici un match. Girones își apără din nou titlul BRUXELLES 1. Tratative foarte avansate sunt pe cale să perfecteze, la Anvers, matchul pentru titlul Europei la categoria pană. Noul pretendent al titlului lui Girones este belgianul Maehtens. Paulino-Camera, în America de Sud Din Madrid se anunță că după matchul cu Schmeling- Pauliano se va îmbarca imediat pentru America de Sud, unde i s’a oferit revanșa cu Camera. Pentru acest match, i s’a depus lui Paulino o garanție de 120.000 de franci (aproximativ 800.000 de lei), ------=,*,=,---- Revanșa Neusel-King Levinsky NEW-YORK 1. — Revanșa Neusel—King Lewinski a fost perfectată și se va disputa la 5 Aprilie. Neusel ține cu atât mai mult la această revanșă, cu cât Levinsky a declarat pretutindeni că la primul său match cu Neusel, a fost învins mai mult de arbitru. In Iunie, Neusel va întâlni la Londra pe învingătorul din matchul Len Harvey—Petersen. Matchul va fi organizat de Dickson, în arena White City. ■-----f..-—> if; ==------ Un film cu Max Baer interzis în Germania Ziarele au publicat eri, următoarea telegramă «Rador»: «Guvernul german a refuzat să admită rularea în Germania a unui film american, al cărui erou principal era campionul mondial de box Max Baer, sub cuvânt că Baer este evreu». Este inutil să precizăm că Baer nu este campion mondial. Cititorii noștri știu desigur acest lucru. Iar pentru agenția «Radar», informația nu ar avea nici o importanță. Voiam să subliniem doar că pentru faptul că este evreu, Baer nu mai are acces în Germania, nici măcar sub formă de peliculă. Dar numai pentru că este evreu? Nu cumva și pentru faptul că a privat Germania de un campion mondial?... ■Hs« Rezultalele dela „Dacia Traiana Reuniunea de Vineri seara, dela Dacia Traiană s’a soldat cu următoarele REZULTATE M. Bălaianu (R) a făcut match nul cu M. Stamate (A). E. Mărculescu (R) a dispus la puncte de T. Mihăilescu (T). A. Nemeș (H) a făcut match nul cu C. Fotin (R). V. Zamfirescu (R) l-a obligat pe N. Georgescu (T) să abandoneze în repriza doua-G. Scutieru (J. C.) a dispus la puncte de I. Stoian (T). G. Marcu (R) a învins la puncte pe N. Dinichescu (B ().). V. Vasilescu (L. P.) a dispus la puncte de C. Mihăilescu (R). G. Gigănescu (H) a făcut match nul cu M. Gáspár (R). P. Ionescu (R) a terminat la egalitate cu Pană Vasile (H). EXHIBIȚIA Cele 6 reprize de antrenament dintre Moti Spakow și Pavelescu au fost reduse (pentru care motiv?...) la trei. «» O X ..în competiția pentru titlul european semimijlociu, înscrierea va fi trimisă mâine In ultima sa ședință, comitetul Federației de box a aprobat înscrierea lui Coculescu în competiția pentru campionatul Europei la categoria semi-mijlocie. După cum se știe, competiția a fost impusă de faptul că Jack Hood a abandonat titlul, înscrierea a fost aprobată în unanimitate. Mâine seară, F. R. B.-ul va înainta I. B. U.-ului, înscrierea, însoțită de cauțiunea legală de 1000 de franci francezi, i Un alt epilog al matchurilor de la Berlin O distanță de 35.000 de lei și trei popriră Bilanțul sportiv al recentei Îi expediții la Berlin a lui Axioti, Ion Mihail, Șerbănescu și Marin Marinescu, este următorul: Axioti, învins prin knock-out. Marin Marinescu învins prin knock-out. Șerbănescu învins la puncte, și Ion Mihail, mateinul. Un bilanț destul de deficitar. Dar dacă sub raport sportiv expediția de la Berlin se prezintă astfel, din punct de vedere material este și mai catastrofală. Bursele celor patru boxeuri au fost plătite printr’o... distanță de 35.000 de lei, foarte greu realizabilă. Și — colac peste pupăză — Ion Mihail, Marin Marinescu și Șerbănescu mai sunt și urmăriți, fiecare pentru suma de 4.000 de lei, în numele Legației noastre de la Berlin, care a avansat acești bani, pentru a le înlesni repatrierea Marin Marinescu, care este angajat la moara Herdan, a fost înștiințat că i s-a și pus poprire pe leafă. Nu se poate spune deci că ușurința cu care F. R. R.eul a dat autorizare unui domn să încheie matchuri în străinătate — în numele boxeurilor noștri — nu a dat roade... Premiații concursului nostru la numărul nostru de Miercuri vom publica restul de răspunsuri la concursul nostru «Cine va reprezenta Iomănia la Campionatele amatoare ale Europei» și numele celor 3 premiați. Anunțăm de pe acum că niciun răspuns n’a fost etract. Prepirații vor fi desemnanați deci, prin tragere sorți. Cracu se antrenează ln vederea matchului său cu Doculesm — pentru care are câteva oferte — Călinescu se antrenează zilnic, la Barascheum. — îmi ameliorez zilnic forma ! ne-a declarat Jim. RINGUL INTEINFIîiONAL CAMPIONATELE amatoare ale Franței s’au terminat. Iată lista nouilor campioni. Cat. muscă: Fayard (Toulouse). Cat.cocoș: Berger (Paris). Cat. pană: Aupetit (Limoges). Cat. ușoară: Langlancy (Toulouse). Cat. welter: Corneille (Paris). Cat. mijlocie: Grante (Paris). Cat. semi-grea: Michelot (Paris). Cat. grea: Pichot (Tours). HEUSER reîntors din America, și-a făcut reintrarea la Berlin, dispunând la puncte de Czichos. In aceiaș seară, Stegeman (o veche cunoștință a ringurilor noastre) a învins la puncte pe Kid Gager. CENTRAL, una din sălile pariziene care organizează în fiecare Sâmbătă, Duminecă și Marți a luat vacanță de Paști. Viitoarea reuniune de la «Central» va avea loc la 7 Aprilie. Matchul vedetă al serii va fi Lebrize-Konter. KID NITRAM a învins la puncte, la Central, pe italianul Rusticali. LOCATELLI întâlnește astă seară la Filadelfia pe Eddie Cool, care are în palmares un match nul cu Barney Ross. CUTHBERT TAYLOR a dispus la puncte, în 15 reprize, de Percy Dexter. Matchul s-a disputat la Merthir. LARRY GAINS, ex-campionul greu al Britaniei, a dispus de Harry Crossley — ex-campionul semi-greu al Britaniei — prin k. o. în repriza cincea. Matchul s-a disputat la Leicester. TOMMY FARR campionul semi-greu al Galiei a dispus la puncte de Jim Winters, campionul Scoției la aceiași categorie. Matchul conta drept eliminatoriu, pentru titlul britanic semi-greu. MATCHUL amator Luxemburg-Piemont se va disputa la 22 Aprilie, la Luxemburg. L’AUTO anunță : Tzanetopoulos, campionul Greciei și campion balcanic la toate categoriile, a plecat în America. La reîntoarcere, Tzanetopoulos va boxa și la Paris. Faptul că va boxa și la Paris, explică titlul pe care l-a acordat confratele: «Campion balcanic la toate categoriile»... Altfel.... PIERRE CHARLES va întâlni la 7 Aprilie, pe Mac Corkindale. SE VORBEȘTE despre un match Max Schmellrng — Von Porath, la Berlin. Tratativele sunt în curs. PIERRE CHARLES campionul greu al Belgiei, a dispus de cubanul Frederico Malibran, prin abandon în repriza patra. In repriza treia, Malibran a fost de două ori la pământ. Matchul s’a disputat la Charleroi, la Bruxelles, ------=*=----- Marcel cu Thil a dispus de Altara ajutorul arbitrului... Italian«!! Sermonella S-a descalificat pe Altara în repriza 13-a, fără motiv plauzibil. Spectatorii au huiduit decizia. Watchul. Trei declarații Din cauza unei greșeli de intercepție, am anunțat că Marcel Thil și-a însușit titlul de campion al Europei la categoria semi-grea, dispunând de Alfara prin descalificare în repriza treia. In realitate, descalificarea a avut loc în repriza treisprezecea, fără motiv plauzibil. iar decizia a fost primită de spectatori cu o salvă de huidueli interminabile. Italianul Sermonetta, desemnat de IBU. să arbitreze matchul, a fost Violent atacat de întreaga presă pariziană, care cere ca matchul să fie reeditat sub un alt arbitru. In momentul descalificării, This conducea la puncte și, după toate opiniile, decizia nu i-ar fi scăpat nici în cazul când matchul ar fi fost dus până la limită. PRELIMINARIILE This a apărut primul pe ring. Câteva secunde mai târziu, Alfara și-a făcut o aparițe impresionantă, sărind peste corzi. Ambii boxeuri au fost primiți cu aplauze. Speackerul prezintă pe Kid Francis care-l provoacă pe Al. Brown. Brown apare deasemeni pe ring, anunțând că ridică provocarea. Sunt anunțate apoi, greutățile: Marcel Thil: 71 kgr. 250. Martinez de Alfara: 71 kgr. 950. JURIUL Matchul este încheiat pentru 15 reprize. Juriul, desemnat de I. B. U este următorul: d-nii Casanova (Spania) și Mazarr (Franța), judecători. Arbitru-judecător, d. Sermonetta (Italia). MATCHUL începutul matchului este marcat de stângi schimbate de la distanță. This atacă violent. Debordat, Alfara se refugiază în clind și ține. REPRIZA DOUA are acelaș aspect. Spaniolul este marcat la arcada stângă, și pistonat mereu de Ia Thil-REPRIZA TREIA începe odată cu un crochet al lui Thil, pe care Alfara îl recepționează în bărbie, clătinându-se. Recuperează însă, și apucă greu pauza, după ce o ușoară lovitură sub centură, îi aduce un prim avertisment. REPRIZA PATRA este egală. In timp ce Thil lucrează în crochete, Alfara reușește câteva stângi aplaudate. Alura slăbește în REPRIZA OIICEA. Spaniolul profită de acest lucru și marchează câteva crochete de stânga. Corp la corpurile sunt foarte dese, dar scurte. Arbitrul intervine pronunțând neîncetat: Breach !... REPRIZA ȘASEA este identică. Alfara conduce și la începutul REPRIZEI A ȘAPTEA, impunând lupta de la distanță. Două crochete ale lui Thil, câteva secunde înainte de gong, restabilesc însă echilibrul. In primul minut al REPRIZEI A OPTA, spaniolul se deplasează rapid. Jocul acesta îl obosește însă. Și câteva nouă serii ale lui This, măresc avantajul campionului mondial. După un joc destul de lent, în repriza noua, REPRIZA ZECEA începe violent, cu atacuri în serie ale lui Alfara, care este de nerecunoscut. REPRIZA 11-a este a lui Thil, care răspunde tot atât de violent. Alfara este debordat și se apără cu stângi fără nici o precizie. REPRIZA 12-a este mai lentă. Aliara pare obosit. Im REPRIZA 13-a, arbitrul avertizează de câteva ori pe Alfara, care ține. Greșeli nu prea grave, cărora arbitrul le acordă importanță exagerată. Câteva secunde înainte (America). 3. Len Harvey (Anglia) , de sfârșitul reprizei, d. Sermonetta Categoria grea: 1. Camera Ita o descalifică pe Alfara. Decizia este foarte prost primita de spectatori, cari uită aproape să aplaude decizia prin care This este instaurat campion al Europei la categoria semi-grea- CELELALTE MATCHURI In aceiași seară, Merlo Preciso a dispus la puncte de Defleau, iar Candel a făcut match nul cu Meroni, asupra căruia deținea o decizie la puncte. TREI DECLARAȚII ALFARA, complet nedumerit, se mira în cabină: — Pentru ce am fost descalificat ? — Arbitrul nu te-a avertizat ? — Mi-a spus în câteva rânduri câteva cuvinte pe cari nu le-am înțeles. Nu mi-a trecut însă la niciun moment prin minte, că ar fi putut să fie amenințări de descalificare. Cu atât mai mult, cu cât avertismentele trebuesc date public. Prin speaker. * — Ce vreți să fac ? se scuza THIS. Faptul că a fost descalificat îl interesează mai mult pe Alfara decât pe mine. — Fără descalificare, crezi că ar fi terminat matchul ? — Era destul de obosit. — ne-a răspuns This. A comis deasemeni câteva contravenții neregulamentare. In special, lovituri cu capul. Cred însă că ar fi terminat matchul fiindcă este extraordinar de curagios... * D. SERMONETTA, arbitrul matchului, s’a explicat cu greutate . — In Italia avertismentele se dau direct, nu prin intermediul speackerului. L-am avertizat de două ori. A treia oară, l-am descalificat. — Dacă s-ar reedita matchul în aceleași condițiuni, ați mai pronunța descalificarea ? — Fără îndoială a afirmat d. Sermonetta, ca o scuză definitivă pentru greșala pe care o comisese. Cel mai nou clasament Marele cotidian american «New- York Herald» publică următorul ela sament al celor mai buni boxeuri mondiali: Categoria muscă: 1. Midget Wolgast (America); 2. Angelman (Franța); 3. Jackie Brown (Anglia). Categoria cocoș: 1. Al. Brown (A- merica); 2. Speedy Dado (America); 3. Kid Francis (Franța). Categoria pană: 1. Fredy Miller (America); 2. Kid Chocolate (Cuba); 3. Girones (Spania). Categoria ușoară: 1. Barney Ross (America); 2. Canzoneri (America); 3. Van Klaveren (Olanda). Categoria semi-mijlocie: 1. Indrisano (Mexic); 2. Mac Larnin (America); 3- Brouillard (America). Categoria mijlocie: 1. Thil (Franța); 2. Teddy Yarosz (America); 3. Roth (Belgia). Categoria semi grea: 1. Rosenbloom (America); 2. Massera Charlie lia); Max Baer (America); 3. Neusel (Germania). ——==>❖=---- Reprezentativa Poloniei, la Chisago... VARȘOVIA. 1. — Federația poloneză a primit din partea Federației americane propunerea să trimită la Chicago, reprezentativa amatoare a Poloniei, pentru a participa la turneul anual, intitulat «Mănușa de aur». Federația poloneză nu a răspuns încă. «GAZETA SPORTURILOR» Săptămâna (Continuare din pagina I-ar fi subliniată aici, pentru că roadele sunt deja o zi la alta mai evidente, mai pline de speranțe pentru viitor. Ciclismul și-a început la rându-i activitatea sub cele mai fericite auspicii, printr-o foarte bine organizată cursă București—Ploești și înapoi, în cadrul «Cupei Conescu». S’a dat o luptă crâncenă între așii cunoscuți, și a învins unul pe punctul de a deveni: Hrenciuc. Ceia ce nu înseamnă că protagoniștii cursei au cedat din pricina inevitabilului ghinion, ci pentru că în virtutea unei legi organice, sportul se primenește de la zi la zi... Mai normal nici că se poate. Ca la box de altfel, unde după două reuniuni bune e neapărat necesar să urmeze una proastă. Aseară s-a desfășurat la Gib în montură internațională, una din a doua categorie, în fața unui număr infim de spectatori pentru cari maniera originală a organizării a fost prilej de protestări necontenite. A fost suficient să se realizeze o rețetă cu mult sub așteptări, pentru că Șerbănescu să abandoneze, patru boxeuri să devină spectatori, o suta de oameni să ceară banii înapoi și managerii în corpore, să străjuiască bursele la cassă. Catastrofa de aseară, a locuit o nouă serie de spectatori pasionați... EMIL LUDWIG NAPOLEON Grandioasa viață romanțată a biografului german reprezintă până în prezent, cea mai însemnată traducere românească. Nimeni nu trebuie să se lipsească de binefacerile ei Consultați Catalogul Editurii „ewhmscu-Veți găsi cele mai strălucite nume ale literaturii universale și rămâne, tipărituri admirabile, prețurile cele mai populare