Gazeta Sporturilor, februarie 1935 (nr. 1587-1615)

1935-02-01 / nr. 1587-1588

a # r~ OXF. LL vii la 1 i ani ie ) pe boxeurul ...și a scutit reuniunea,IBIC POPOVICI în beneficiul său, de orice taxă In ultima sa ședință, «Comitetul Federației române de box» a discutat printre altele și situația — de atâtea ori precizată de noi — a boxieurului Ilie Popovici. D. C. Murgășeanu, secretarul general al F. K. B.-ului, a propus și Comitetul a admis, ca Federația să-i acorde lui Popovici un ajutor care să-i fie alocat mai târziu. Adică, atunci când fondul din reuniunea organizată de noi, se va fi epuizat. Deasemeni, Comitetul a votat ca reuniunea în beneficiul lui Popovici să fie scutită de orice taxe federale, dispunând restituirea sumelor cari au fost reținute în acest scop. Este, firește, inutil să mai elogiem aici generozitatea comitetului F. E. B. și atitudinea de impresionantă compasiune pentru Popovici, a d-lui Const. Murgășianu. «Federația de box» și secretarul său general și-au semnat cri seară un nou și admirabil Certificat. Au început pregătirile in vederea Olympiadei din 1936 Antrenamentului Germania, la Benneckendarf. 1si Statele Unite se strâng fonduri pentru deplasare —----—-oa-------— Preparative pugilistice în vederea Olympiadei care se va desfășura la Berlin în August 1936 au început deocamdată în două țări: în Germania și în Statele Unite. Aceasta nu însemnează că, iu tot restul Europei nu se fac de asemenea preparaturi: în cursul anului trecut s-au desfășurat în Europa nu mai puțin de 18 întâlniri internaționale de box amator fără să considerăm și reuniunile campionatelor Europei, desfășurate la Budapesta în Aprilie 1934 și la cari au participat 11 țări cu selecțiuni admirabile de boxeuri amatori. Dar în Germania și Statele Unite au început preparative metodice și practice. LA BENNECKENDORF Primele preparațiuni olimpice au început în 1934 printr-un curs redat în cursul lunei Octombrie și care a durat 14 zile. Cei mai buni amatori ai Germaniei au fost concentrați la Benneckendorf în comitatul Harz, unde au fost supuși unui antrenament condus de doi din cei mai buni profeori de educație fizică. Cursurile au fost făcute sub supravegherea «Federației Germane de box». Partea principală a acestui antrenament, a fost observarea greșelilor, comise de boxeuri în timpul unui match și căutarea mijloacelor de a fi remediate. După învățămintele căpătate acolo, antrenamentul a luat sfârșit cu un incontestabil succes pentru inițatorii acestui curs. In cursul lunei Aprilie 1935 se va crea un grup de selecționați olymipici, cari vor fi supuși între 4 și 20 Mai unui nou antrenament metodic, în comun, iarăși în orașul Benneckendorf. Este interesant de reținut că antrenamentul nu cuprinde numai cunoștințe Practice ci și cunoștințe tehnice de aprofundare a regulamentelor F. I. B. A. IN STATELE UNITE SE STRANG FONDURI Comisiunea olympică a Statelor Unite este în plin lucru în interesul participării la Olympiada din 1936, care desigur se va bucura de un succes desăvârșit. Toate sporturile olimpice au numit subcomisiuni pentru directiva preparativelor: aceia care se ocupă de la ex este compusă din 11 membrii și este prezidată de d. William P. Kenney având ca secretar pe d. Hugo Besdek. Această comisiune s-a adresat tuturor persoanelor care organizează reuniuni pugilistice amatoare cu rugămintea de a percepe un timbru de 15 centi la fiecare dolar, la biletele de intrare. Aceste sume vor alimenta fondul deplasării la Olympiadă. Președintele, William P. Kenney crede că acest pourcentage va va totaliza o sumă de 15.000 dolari. In reuniunile acestea, supuse cotei de 15 centi de fiecare dolar, nu sunt cuprinse și reuniunilie mari, cu matchuri amatoare ca preliminare. D. Kenney a rugat și pe organizatorii acestor reuniuni să ofere un procentaj asupra rețetelor făcute. Cum aceste reununi sunt foarte producătoare, se crede că dacă tratativele cu organizatorii vor duce la un rezultat fericit, fondul se poate mări până la 29 mii dolari. S-a făcut socoteala că cheltuiala minimă pentru un boxeur american care va merge la Berlin, va fi de 600 dolari, iar cheltuiala cu întreaga echipă nu va depăși suma de 12.000 dolari. In vederea selecționării echipei reprezentative a Statelor Unite eliminatoriile se vor desfășura după următorul sistem: 4 boxeuri vor avea câte 4 adversari de fiecare categorie în campionatele nationale amatoare ale Americei. Alegerea celor 8 boxeuri de fiecare categorie se va face după următorul sistem : Vor fi înscriși în campionatele naționale ale Americei 4 boxeuri campioni universitari, 2 boxeuri învingători în campionatele militare și ale marinei câte un boxeur selecționat de Uniunea Creștină a Tinerilor (YMCA) și câte unul din celelale asociații pugilistice recunoscute. Toți aceștia vor lupta în campionatele naționale ale Statelor Unite, învingătorii vor forma selecționata Americei. Iar rezervele reprezentativei vor fi desemnate de Comisiunea amintită mai sus. CEREȚI LA TOATE LIBRĂRIILE: „ Râbovii lui Sf. Petre de ION AGÂRBICEANU Laureatul marelui premiu național de literatură A fe ELIE JERUSALEM felinarul roșu y r “ CĂRĂBUȘUL SFANT ” în românește de CAMIL BALTAZAR Editura: „Eminescu” S. A„ București HOCKEY PE GHI6TA Telefon club nu pleacă la Sofia Am anunțat la timp că Telefon clubul intenționa să se deplaseze în Bulgaria spre a juca în zilele de Sâmbătă 2 și Duminică 3 Februarie două matchuri de hockey pe gheață la Sofia. Dat fiind că din capitala Bulgariei au venit știri că temperatura nu este favorabilă hockey-ului pe gheață — plouă abundent — Telefon clubul a renunțat deocamdată la această deplasare, urmând să o efectueze când condițiunile atmosferice vor fi favorabile. Boxeurii Lungu și Marin Stănescu n’au fost introduși in clasament Comitetul F. R. B. a fost solicitat printre cerere, ca boxeurii Lungu și Marin Stănescu să fie introduși în recentul clasament al boxeurilor români profesioniști. Cererea a fost respinsă, deoarece cei doi boxeri n’au susținut anul trecut niciun match sub controlul regulamentelor F. R. B. Gene Tunney a sosit la Neapole ROMA 30 (Rador). Gene Tunney fostul campion mondial de box la toate categoriile, care invincibil și-a abandonat titlul, a sosit la Neapole, însoțit de doctorul Lagorge, întreprinde o călătorie de studii geografice în Siam, Ceylon, China Japonia. Acest turneu îl face penitru marea revistă americană «National Geografical Magazine». s’a Reuniunea de la A. C. T. amânat Reuniunea de box care trebuia să aibă loc aseară în sala A. C. T. a fost amânată pentru Miercuri 6 Februarie a. c. INTERNATIONAL CASTANAGA debutează mâine seară la Paris, întâlnind la clysée Montmartre pa cubianul Malibran. IN CAZUL când Al. Burke va învinge la î Februarie pe Seeling este probabil să fie opus lui Mac Avoy pentru titlul britanic la categoria mijlocie, Rezultatul definitiv din „Channel Cup“ PARIS. 30. (Rador). — Intre canadienii din Franța și acei din Anglia s’a disputat anul acesta, după cum am dat rezultatele la timp, o serie de 5 matchuri de hockey pe gheață, alternativ la Londra și Paris. Aceste dispute s’au ținut pentru trofeul numit „Channel Cup’. Echipa pariziană s’a numit „Francais” iar cea engleză „AU Star“. Ultimul match de hockey pe gheață s’a disputat la Paris și a revenit francezilor cu scorul 8-5. Totalizând cele 5 rezultate a dat o diferență de puncte în avantajul francezilor, cu scorul de 18 puncte. Așa că „Channel Cup” le-a revenit lor. ...........■__ Suedia Învingătoare la Praga PRAGA, 30. (Rador). In cadrul turneului pe care îl întreprinde echipa de hockey pe gheață a Suediei prin Europa, a avut loc aseară un match cu reprezentativa studenților cehi. După o partidă plină de cele mai interesante faze, suedezii au învins cu scorul 6-3 (2-0; 3-1; 1-2). Angilăl Tc.Min«riz 39 ST. MORITZ, 29 (Rador). Echipa de hockey Pe ghiață a Angliei a învins pe E. N. C. St. Moritz cu scorul 3-9 (0-0; 1-9; 2-0). H. G. Davos-Sparta 6-1 AROSA 30 (Rador). — Echipa H. C. Davos a învins într-un match de hokey pe ghiață echipa Sparta din Praga. Rezultatul este 6—1 (1—1, 2—0; 3-0). ----------00X00---------- C. I.H. C. St Moritz 4-0 ST. MORITZ 30 (Rador). Astăzi echipa ungară de hockey ghiață B. B. V. din Budapesta pe învins echipa H. C. St. Moritz cu scorul 4—0 (0—0, 0—0, 4—0). ATLETISM Un match interuniversitar polono-român Turneul S. U. E. F.-ului la Varșovia și Praga In toamna anului trecut urma să aibă loc la București matchul interuniversitar de atletism între echipele reprezentative ale Institutului Superior de Educație Fizică din București (S. U. E. F.) și echipa studenților Institutului din Varșovia. Din cauza timpului prea înaintat, această întâlnire a fost amânată. Suntem informați că matchul se va disputa în cursul acestui sezon și anume în vacanța de Paști, care în acest an este la sfârșitul lunei Aprilie, întâlnirea va avea loc la Varșovia, având un caracter pur universitar. Se va disputa un match de atletism între studenții S. U. E. F.-ului din București și cei ai Institutului Superior de Educație Fizică din Varșovia. Programul tehnic și condițile matchului le vom publica cu altă ocazie. Ambele cluburi sunt cele mai puternice din țările respective, cuprinzând în rândurile lor campioni de valoare. Este suficient să menționăm că în rândurile S. U. E. F.-ului va figura: Herold, campion la Decathlon. Csaklani, campion la Pentathlon. Covaci, campion la 100 și 200 m. Bako, campion la înălțime, precum și o serie de tineri atleți, printre care remarcăm pe: Kreisel, Mathias, Hokel, Kammer, etc. Echipa studenților polonezi va fi și ea bine reprezentată în rândurile , figurând printre alții, Plawick campionul Poloniei la Decathlon. După toate probabilitățile, echipa S. U. E. F.-ului, după matchul de la Varșovia, va continua turneul în Cehoslovacia, luptând la Praga cu selecționata studenților de la Institutul de educație fizică din capitala Cehoslovaciei. Aceste matchuri fac parte din cadrul unui grandios turneu pe care clubul universitar îl va face în cursul anului acesta și care va culmina în anul 1936 prin participarea unei echipe de 15 studenți și 15 studente la olimpiada de la Berlin, unde a primit de altfel invitația de a lua parte. In vederea pregătirii matchurilor de la Varșovia și Praga, studenții care urmează a face parte din echipă vor fi supuși unui intens antrenament de sală. Ședințele vor începe la data de 10 Februarie și vor avea loc vin fiecare seară la C. N. E. F. De două ori pe săptămână vor avea loc demonstrații cu proecție de filme documentare de atletism. Este posibil ca matchul să cuprindă și probe femenine. In acest scop se vor selecționa și cinci studente la probele de alergări, sărituri și aruncări. SPORTURI DE IARNA Buletinul zăpezii „Amicii Predealului“ 39 IANUARIE Grosimea zăpezii 65 cm. Temperatura minus 5 grade. Cerul înourat-Zăpada excelentă pentru ski și pentru excursii. Vizibilitatea 600 metri. $ TVRI D. Căpitan Angelescu ne roagă să publicăm următoarele: «La cele publicate în «Gazeta Sporturilor» din ziua de 27 Ianuarie 1935 cu tittul «România organizează Campionatul Mondial de Bobsleigh 1957» la rubrica «3 Cupe câștigate» se apune «am reușit să-mi adjudec 3 probe luând fruntea clasamentului în lupta cu temerarii mei adversari Plapamă și Anghelescu». «Țin să lămuresc această eroare deoarece nu am alergat decât în Campionatul Militar de două persoane și Campionatul Național de două persoane, unde, după cum se știe am învins pe toți ceilalți concurenți, câștigând ambele campionate. D-nul Maior Mihail din anul 1927 nu a reușit să bată echipa Reg. 2 Artilerie condusă de subsemnatul, decât în o singură cupă a Cazinoului Sinaia în anul 1931 la extrem de mică diferență. De la Liga Muntenia Liga de atletism Muntenia ține ședință Vineri 1 Februarie, orele 19.30 în localul Districtului de foot ball București, strada Câmpineanu No. 7. Sunt rugați a fi prezenți top membrii la ordinea zilei fiind chestiuni importante. Ny conturează in America STOCKHOLM 30 (Rador). Federația norvegiană de atletism a primit o adresă din partea alergătorului demi-fondat Ny, prin care acesta solicită permisia participării sale la Concursurile internationale de atletism ce au loc Sâmbătă la New York. La acest concurs mai ia parte și americanul Bouthron. Federația norvegiană a aprobat participarea lui Ny la acest meeting. RUGBY Adunarea generală a Tennis Clubului Român Astă seară la orele 20 are loc adunarea generală a Tennis Clubului Român la sediul F. R. R. din Bulevardul Elisabeta 48 Etajul I cu următoarea ordine de zi: 1) Cuvântul președintelui. 2) Raportul de activitate pe anul trecut. 3) Alegerea noului comitet. %.4) Programul pe anul 1935. Toți membrii secției de rugby sunt rugați a lua parte. Emil Urnii lela Garmia» ------s==>at" GARMISCH 30 (Rador). — Continuându-se concursurile la cari iau parte pe lângă de sky concurenții germani și concurenții străini, astăzi a avut loc o coborâre cu sky pe o pantă lungă de 5 kilometri cu o diferență de nivel de 500 metri. Rezultatele sunt dintre cele mai senzaționale pentru că primele locuri au revenit skieurilor specializați la sărituri. Dăm mai jos clasamentul primelor cinci locuri din numărul total de 150 participanți: 1. Birger Ruud (Norvegia) 5 min. 17 secunde, 2. Sigmund Ruud (Norvegia) 5 minute, 23 see. 2. 3. Pfnür (Germania) 5 min. 30 sec.. 2. , : -. - ■ 4. Vertrelli (Italia) 5 min. 30 sec., 2. 5. Soerensen (Norvegia) 5 min. 47 sec. 1. ----====*£<====»-- Biuroul reginal a ținut ultima sa ședință Biuroul regional al cărui mandat expiră la 10 Februarie, a ținut ultima ședință Marți seara. S’au rezolvat toate lucrările de birou în restanță și apoi s’a decis să nu se ia nici o măsură în ce privește chestiunea schimbărilor de club. A fost un gest cugetat, lăsând noului biurou și adunării generale din 10 Februarie, latitudinea de a decide asupra unei chestiuni atât de importante. In general, se poate spune că există un curent defavorabil schimbărilor de club. IUATATIE Federația română de natare va fi reafiliata la f. I. N. A. Ne-am ocupat la timp de situația pe care Federația noastră de natație o are față de forul international de specialitate. Am arătat atunci că România, împreună cu alte câteva state, a fost radiată din rândul afiliatelor la F. I. N. A., pentru vina de a nu fi plătit cotizația prevăzută de statutele Federației internaționale. Și anume, România, nu-și mai îndeplinise aceste obligațiuni din 1931, când a luat ființă Federația de specialitate. Până la data înființării Federației de natație, întâi F. S. S. R.-ul și apoi U. F. S. R.-ul era acela care achita taxele datorate de comisiunile centrale încă netransformate în foruri de sine stătătoare. Când s’a produs formarea Federației de natație, U. F. S. R.-ul a neglijat să-i treacă și această obligație iar F. R. N.-ul, lipsit de fonduri rămăsese la convingerea că Uniunea va continua să plătească. Lucrul acesta nu s’a întâmplat și, într’o bună zi, Federația nautică s’a văzut radiată din F. I. N. A. SPRE O REAFILIERE Desigur că situația nu putea conveni forului nostru care nu a întârziat să înainteze o adresă internaționalei, creând un extras de cont. Secretarul general al F. S. N. A.-el a răspuns imediat, făcând cunoscut că reafilierea devine posibilă în momentul când Federația noastră va înainta suma de 1.800 franci francezi. In fața acestui răspuns, F. R. N.-ul a decis avansarea sumei de 1.000 franci făcând cunoscut forului suprem că restul de 800 franci îl va avansa în cursul lunei Iunie. DATORIA SE MAJOREAZA PESTE NOAPTE Iată însă că, F. I. N. A. certificând primirea sumei de 1.000 franci răspunde că Federația noastră îi mai datorează 1.800 franci, nu 800 franci și că datoria totală se ridica la suma de 2.800 franci, nu 1800 franci cum credea F. R. N.-ul. S’a decis atunci de către comitet să se trimită F. I. N. A.-ei copie după adresa în care i se făcea cunoscut că suma datorată este de 1.800 franci. Se prea poate însă ca vistiernicul Federației internationale să fi greșit cu 3000 franci când a redactat scrisoarea și, în acest caz, Federația noastră va trebui să plătească la centină. CÂND SE VA FACE REAFILIEREA Oricum se va rezolva litigiul financiar, un lucru este sigur: Federația română de natație nu va putea să se considere reafiliată la Federația internațională decât în momentul când întreaga sumă datorată va fi complet acoperită. Până atunci România nu va putea avea relații internaționale pe tărâm nautic. Miri --------- T. C. R.-istul Dantî Gherman a părăsit vechea grupare optând pentru clubul C. F. B «GAZETA Un concurs de sărituri în Cehoslovacia PRAGA, 30. (Rador). — Pe trambulina din localitatea Spindlermuelle au avut astăzi loc concursuri internaționale de sărituri cu skyul. La acest concurs au luat parte afară de săritorii cehi și un mare număr de skyeuri austriaci. S-au obținut următoarele rezultate: 1. Hauser (Viena) 37, 36,50 și 40 metri cu 959,64 puncte. 2. Schmidt (Viena). 3. Moevald (Cehoslovacia). Iii M iui litri ii li Emili GARMISCH, 30. (Rador). — EKi a avut loc o interesantă proba de coborâre cu skyul la care ați luat parte un număr de 30 ziariști sportivi aflați în localitate, cu ocazia campionatelor germane de sky. Panta de coborât în lungime de 3 kilometri are o diferență de nivel de 400 metri ( Concurenții "au reprezentat statele: Polonia, Italia, Norvegia, Iugoslavia), Elveția, Franța și Germania. Primele trei locuri au revenit următorilor: 1. Hirth (Germania) 3 minute și 52 secunde. 2. Rudigger (Germania) 4 minute și 10 secunde. 3. De Lucca (Italia) 4 minute și 45 secunde. 12. Maurice Moses (Dorna) 1 oră 4’ 9” 3. Erhardt Keil (Dorna) 1 oră 10* 37", Slalom: 1. Erhardt Keil (Dorna) 2. Maurice Moses. 3. Max Sternlieb. C. Concursul de copii: I. Cu skiuri reglementare: 1. J. Swatek, 2. O. Beskid. 3. E. Keil junior: II. Cu skiuri primitive: 1. E. Pojar, 2. T. Carpen, 3. S. Kittelt. Coresp. s» [Ilio tei I latra inei La Vatra Dornei au avut loc în zilele de 24-26 Ianuarie a. c. concursurile de ski pentru campionatul Bucovinei, organizate de către Asociația skiorilor din Bucovina, pentru prima dată în această stațiune de iarnă. Din fericire a căzut în regiune suficientă zăpadă, astfel că toate probele au dat rezultate frumoase. E de remarcat, că în afară de schiorii dorneni, s’au înscris pentru aceste concursuri numeroși amatori din societățile cernăuțene, afiliate F. S. S. R.-ului, obținând succese remarcabile. Campionatul Bucovinei însă nu s’a putut conferi de astă dată nici unuia din concurenți, deoarece tocmai candidații reușiți la toate probele, nu aveau vârsta de 20 ani, prevăzută în regulamentul Federațiunii SSR, din anul 1924, art. 48, al. 8. S’au clasat la probele din 24, 25 și 26 ianuarie : A. Seniori: I. Cursa de fond 20 km : 1. Otto Voelker (Dragoș Vodă) 1 oră, 49 min. 49 sec. 2. Franz Pitkamin (Soc. sport. Dorna) 1 oră 58 min. 1 sec. 3. Martin Ludwar (Soc.aln) Cernăuți 1 oră 58 min. 38 sec. II. Coborâre, 5 km. 500 m. dis. de nivel . 1. Alfred Armbruster (Soc. sport. Dorna) 4 min. 6 sec. 2. Fritz Gerber (Soc. ]ahn Cernăuți) 4 min. 18 sec- III. Slalom : 1. Dr. Robert Meidler (Makabi Cernăuți) 1 min. 20’8 sec. 2 Karl Schaechter (Soc. sport. Dorna) 1 min. 28’1 sec. 3. Gerson Niedermayer (Makabi Cernăuți) 1 min. 30’9 sec. IV. Sărituri la trambulină: 1. Alfred Armbruster (S. s. Dorna) 2. Karl Schaechter (S. s. Dorna). 3. Franz Pitkamin. B. "Juniori. Cursa de fond 12 km: 1. Heinrich Sternlieb (Makabi) 1 oră 3’32“ Spectacole TEATRE OPERA ROMANA: Boema. NATIONAL: matineu: Iuda: seara; Banul n’are miros. REGINA MARIA: matineu: Școala contribuabililor: seara; Rișca COMOEDIA: matineu și seara: Iacob. EFORIA: matineu și seara: La calul bălan. BOCCACIO Dancing-Bar: Mare program de atracțiuni. CINEMATOGRAFE CAPITOL : Katharine Hepburn și La Cucaracha. ROXY : Katherine Hepburn și La Cucaracha. TRIANON: Când soarele răsare. REGAL: Locotenentul Invizibil,primul film rusesc, jurnal și compectare. SELECT: Nu mă iubești, jurnal și complectare. PACHE. — Povstiri din pădurea • .vieneză și Aur, Excursie cu sülui PC Olffsül O.N.E.F. organizează a doua excursie cu skiul, pentru amatdri, în zilele de 2, 3 și 4 Februarie, pe Omul. Traseul va fi: Râșnov, Uzina electrică, Mălăești, Omul, Obârșia Ialomitei, Peștera Iabulicioarei, Vârful cu Dor, Sinaia. Plecarea va fi Vineri din gara de Nord, cu Rapidul de 13,50. Excursia va fi condusă de profesorul Ion Ivănescu. înscrieri și informațiuni la biarroul ONEF, pasagiul Victoriei 2, între orele 10—13 și 17—20. Telefon 3.87.42. A treia excursie a Cercului skiul Cercul „Skiul“ a organizat în zilele de 24, 25, 26 și 27 ianuarie a treia excursie în cursul acestui sezon. Grupul a urcat în dimineața zilei de 24 la casa de pe Jepe prin Bușteni unde a cantonat. In ziua de 25 s’a făcut aplicațiuni în împrejurimi, iar Vineri 25 grupul a plecat spre Omul, coborând apoi văile Obârșia, Sugarilor spre a fi în aceiași zi spre seară la casa din Jepi. Un viscol care a bătut cu furie în ziua de 28 Ianuarie, a făcut imposibilă orice activitate. Duminică dimineața pe o ceață deasă și viscol puternic s’a efectuat coborârea în condițiuni destul de grele pe traseul Piatra Arsă—Sinaia, singurul drum care a putut fi urmat. Au luat parte la această excursie: D-rele: Vera Proc, Angela Petrovici, Adina Popescu; d-nii: Dr. St. Popescu, I. Gaiser, T. Ciortea, Arh. J. Dumitrescu, Arh. Filip, C. Morțun. TURISM De la „România Pitorească“ Asociația de Turism și Sport „România Pitorească” (H. T. R. P.) aduce la cunoștință că Joi 31 crt. ora 8.30 p. m. în sala Ligii Culturala din B-dul Schitu Măgureanu No. 1, d. avocat . Salter va vorbi despre: Masivul Picta Craiului. Comunicarea va fi însoțită de proecțiuni. ..Intrarea liberă.