Gazeta Sporturilor, iulie 1936 (nr. 2095-2125)

1936-07-01 / nr. 2095

GAZETA SPORTURILOR F OOTBALL In plină vacanță Biroul Federal ia ține astăzi o extrem de importantă ședință. Este vorba să se soluționeze un caz care pe lângă că durează de câteva săptămâni, a reușit să pasioneze o bună parte din presa sportivă franceză și a fost obiectul unor ample deschideri în cercurile noastre sportive. Nu e greu de ghicit că este vorba de Baratky, omul care în fiecare an în luna iunie, reușește să fie pe primul plan al discuțiilor. înaintea ședinței Biroului Federal ținem ca în acest reportaj să prezentăm care este situația Și să complectăm cu informațiile noastre particulare tot ce s'a scris până azi. fel de extrădări automate, Crișana nu va mai avea dreptul la nici o sumă de bani pentru transfer. REP. ----------------------------. Un caz rar Borathy al discuțiilor va subiectul principal în ședința Biroului Federal de azi Va fi extrădat clubului Olympique Liliois sau federația va formula un refuz principial privind situația tuturor jucătorilor din Divizia Națională A? Ce tratative există între C.F.R. și Crișana. Baratky rămâne în Franța chiar daca i se refuză extrădarea, în care caz Crișana nu va primi nici o sumă pentru transferare D. V. V. Tilea va prezida ședința de azi Baratky a plecat în Franța In baza unei tranzacții între Crișana și Olympique Liliois Baratky a plecat in Franța și după două matchuri de probă la Luxemburg și Arad, în cursul cărora a marcat 3-5 goaluri și a jucat splendid, a fost angajat de Olympique Liliois cu un salariu lunar de 3000 de franci francezi. Crișana a consimțit să dea dezlegarea necesară transferării în schimbul unei sume de 44.000 franci francezi, adică aproape 500.000 de lei. Se pare că prețul transferării este mult mai mare și după informațiile noastre ar fi de 80.000 de franci francezi aproape 900.000 de lei, diferența urmând să revină celor cari au mijlocit tranzacția între Crișana și clubul francez. Crișana a căzut de acord cu gruparea franceză pentru că de mult doria să-și degreveze bugetul de un salariu de 20.000 de lei lunar și de altă parte cu cei 500.00 pe cari îi încasează drept transfer, intenționa să-și plătească datoriile cari până acum îi cauzau câte o suspendare pe săptămână. FEDERAȚIA noastră n a RĂSPUNS INCA LA CEREREA DE EXTRĂDARE A FEDERAȚIEI FRANCEZE F.R.F.A. a primit o cerere de extrădare din partea federației franceze, căreia nu i-a dat însă nici un răspuns până in momentul de față. De altfel regulamentele internaționale permit ca răspunsul acesta să fie dat in interval de 40 de zile. Dată fiind imporanța pricipială a chestiunei, fiind vorba de un jucător care poate fi oricând selecționabil, secretariatul general al federației, a înțeles să supună Biroului Federal cererea de extrădare, Pentru a se da o hotărâre conformă cu interesele superioare ale footballului românesc. Ia ședința de azi cererea de extrădare va fi refuzată Astăzi Biroul Federal se va întruni sub președinția d-lui V. V. Tilea, urmând să dea un răspuns federației franceze. Au fost chemați la București reprezentanții clubului Crișana, care să-și susțină cauza în ședință. După informațiile noastre Biroul Federal va refuza să acorde extrădarea. Cel puțin acesta este curentul în momentul de față în schimburile de vederi dintre membrii biroului. Nu credem să fi survenit ceva ulterior care să modifice această părere la un moment dat quasi unanimă. Biroul Federal va da o hotărâre de Principiu, stabilind că se vor refuza pentru anul în curs toate cererile de extrădare privind jucători din Divizia Națională A. Nu este exclus ca in discuțiunile de azi să intervină și un alt argument important și anume să se țină cont că nu se poate da extrădare lui Baratki pentru un club din Franța, atâta vreme cât Crișana a primit o ofertă similară de la un club din țară. Respectiv C. F. R. care înțelege să facă importante sacrificii materiale pentru a reține în țară un element de valoarea «minunii blonde». CE SE VA INTAMPLA DUPĂ REFUZIE interesatul e9e observat că Baratky a fost angajat în Franța, chiar în eventualitatea când federația noastră ar refuza extrădarea. Conform resulamentelor internaționale, după ian ant rela pronunțarea refuzului, motivat sau nu, Baratky poate fi legitimat automat pentru Olympique Liliois. In căzul unei asi Macabi a câștigat campionatul de pitici al Capitalei Eri după amiază pe arena Venus și a disputat ultimul match al campionatului de pitici al Capitalei. Macabi a dispus de Unirea Tricolor cu 1—0 (1—0). A marcat Mircea. După camponatul de juniori al Capitalei, iată că Macabi a cucerit și campionatul de pitici al Bucureștiului. Este o binemeritată răsplată pentru conducătorul celor două echipe d. Lazăr Goldstein. Unirea Tricolor (jun.)C. F. R. (jun.) 6-1 (2-0) Juniorii oborenilor au dispus de cei ai feroviarilor cu 6—1 (2—0) în matchul disputat ori după amiază pe arena Venus. Iifiaima Momaint«d OLYMPIQUE MARSEILLE părăsește astăzi Capitala. S’A VORBIT în ultimul timp de transferarea jucătorului Prassler de la Phönix la A. M. E. F. A. După informațiile noastre transferarea aceasta nu va fi fapt îndeplinit decât dacă Phönix pierde barajul de ascensiune în Divizia Națională A. COMISIUNEA districtului București ține ședință astă seară la, ora 19 luni. SPERANȚE „Dacă învingem pe Venus, putem fi campioni“ susțin conducătorii grupării Duminică se dispută la București matchul A. M. E. F. A. — Venus. Interesul acestei întâlniri a fost enorm sporit de faptul că Ripensia a pierdut dii 2 puncte în fața Juventusului. , I Venus — A. M. E. ,F. sție hotărâtor pentru campionat. O victorie a pegrilor înseamnă orice problemă închisă și Ripensia devine campioană.. i La fel se vor cristaliza ,lucrurile, j chiar i dacă Venus pierde și Ripensia ,câștigă unul din cele 2 matchuri gări le mai are de jucat. j L . i Ia sfârșit o victorie a echipei din Arad și țun eșecul Ripensiei Kiseg A. M. E. F. A. AR MAI PUTEA FI CAMPIOANA Se pare că aceasta este și ședința celor de la Arad. Unul din conducătorii echipei arădene, a declarat corespondentului nostru de acolo: «DACA ÎNVINGEM PE VENUS, MAI PUTEM FI CAMPIONI e nevoie doar să se producă anumite eșecuri ale Ripensiei*, j j l 1 j . Acesta este spiritul în care A. M. E. F. A. pregătește matchul cu ,Venus. E interesant de subliniat că matchul cu Venus este obiectul unor i preparative fără precedent. Se pare că antrenorul Kertész are promis un premiu de 100.000 de lei, dacă echipa sa devine campioană. j LA VENUS, MATCHUL ESTE AȘTEPTAT CU MULT CALM L-am întâlnit ori pe Sepi, pe care l-am informat de tot ce știm de la lrad. Iată ce ne-a spus „Gafi”: „Sunt convins că vom avea un match greu. Noi ne pregătim însă foarte calm și sunt convins că vom reedita matchul în fața Unirei ,Tricolor*’.. _________A. M. E. F. 0. Preparative extraordinare la Arad 1009 de demisii si nici o transferare mai de seamă Mâine se închide termenul pentru depunerea cererilor de legitimare pentru jucătorii asupra cărora nu există acorduri intre grupări Ca niciodată anul acesta s’a făcut mult zgomot pentru nimic, în materie de transferări. Astfel se știe că s’au primit la F. R. F. A. aproape 1000 de demisii aparținând jucătorilor din diferite categorii și totuși se vor produce transferări foarte puține. Intr’adevăr mâine expiră termenul în care trebue să se depună cererile de legitimre ale jucătorilor asupra transferarea cărora nu există acord între grupări și totuși s’au primit numai câteva mai de seamă. Reese deci clar că vom avea anul acesta foarte puține transferări de jucători însemnați și în consecință fizionomia echipelor divizionare va rămâne neschimbată. Matchul Pola-Romania oa K Agata la acest an Se știe că în toamnă urma să se dispute matchul Colonia —România, match asupra căruia a intervenit de mult un acord între federațiile respective. Cum federația poloneză trebuia să comunice data matchului și lucrul acesta nu s-a produs până în prezent, suntem informați că programul nostru internațional va fi modificat în sensul că se va renunța definitiv la acest match. E probabil ca în toamnă echipa noastră națională să nu joace nici un match internațional. * Rovine Grivița a învins la scor pe C. A. C. Rovine Grivița-C. A. 0. 3-0 (0-0) CRAIOVA 29 (Prin telefon). In fata a 2500 spectatori și pe un timp splendid echipa locală Rovine Grivita, a reușit o frumoasă performanță învingând puternica echipă orădeană C. A. C. cu scorul de 3-0. Depășiți prin viteza și elan de localnici. Orădenii deși mai tehniceni au trebuit să se încline, și cu mai mult noroc, Rovine Grivița ar fi reușit un scor mai mare. Goalurile au fost marcate de Ionescu II (minutul 6), Ionescu III (minutul 50) și Pacheteanu, în minutul 70. Echipele au aliniat Rovine Grivița: Mustață, formațiile: Miclea, Curecheanu, Mihăilescu, Bărbulescu, Gorgorin, Ionescu III, Paehețeanu, Stoianovici, Ale Popescu, Lupulescu, Ionescu II. C. A. O. David, Barta, Sarkady, Mosco, Iuhasz, Feuerstein, Bendac, Spilman, Karoly, Bodola, Cociș, CERNĂUȚI 29 (Prin telefon). Astăzi în fața a 1500 de spectatori Un frumos succes Sportul Studențesc câștigat turneul de la Cernăuți Sportul Studențesc-Dragoș Vodă 3-0 (1-0) echipa bucureșteană, Sportul Studențesc a reușit să entuziasmeze prin jocul furnizat. Universitarii au dispus de Dragoș Vodă cu 3-0 (1-0). Au marcat: Titi Dumitrescu (2) și Gică Popescu. Bucureștenii au practicat un football superior, remarcându-se în mod special: Gică Popescu și Drăgan. A condus bine de Ehrlich. Tot astăzi Macabi a dispus de Donbas cu 4-1 (2-1). In urma acestor rezultate Sportul Studențesc a câștigat turneul, precum și o cupă pusă în joc de organizatori. Oltul a dispus de S. I.1. cu 4-3 (2-0) Oaspeții au făcut o partidă magistrală. Au marcat Păun (4) pentru Oltul iar pentru S. T. B. Tudor, Costache și Dumitrescu. IOOO spectatori. Oltul a susținut eri al doilea match în Capitală în compania echipei gazde STB. Oaspeții s-au dovedit a fi în formă excelentă, făcând impresie strălucită. Toți jucătorii au jucat cu mult elan din primul și până în ultimul minut. Au utilizat un joc fair, cu passe scurte de la om la ora. STB- iștii au suferit înfrângerea din cauza fundașilor cari au jucat mult prea înainte tot timpul. In repriza secundă gazdele au strâns rândurile și au reușit să preseze 30 de minute. Chiar atunci când erau conduși cu 3-0 nu s-au demoralizat și au luptat pentru a reduce scorul. JOCUL este susținut din primele minute cu netă dominare din partea Oltului. In minutul 15 tripleta combină excelent și Păun reușește să marcheze primul punct. Dominarea persistă și acelaș Păun reușește să mărească scorul la 2-0. După pauză tramvaiștii și-au găsit legătura și reușesc să se impună pentru 10 minute. Oltul combină și Păun intră în posesia balonului pe care-l introduce ușor în plasă. După cum era și natural, STB-iștii reacționează și reușesc prin Tudor să marcheze primul goal. Al patrulea goal al oaspeților este marcat tot de Păun. De acum înainte STB-ul pune monopol pe joc și Costache și Dumitrescu marchează două goaluri, D-lui Mircea Cruțescu care s’a dovedit un arbitru excelent. I s’au aliniat următoarele formații: Oltul, Firea, Danciu, Dumitrescu, Oprescu, Oprea, Băețică, Dianu, Pârlitescu, Păun, Prunescu, Negulescu. STB: Knobloc, Encioiu, Cornel, Mihail, Toma, Bentu, Vulcănescu, Sachelarie, Costache, Al. Dumitrescu, Tudor, Alexiu, Dumitrescu. S’au remarcat dela Oltul Firea, Negulescu, Dianu și Oprescu. 1 Dela ST. Sachelarie, Costache și Dumitrescu. ȘT. IONESCU Bocskai a Învins Turcia cu 3-2 ISTAMBUL 29 (Intersport). Al doilea match susținut în localitate de echipa maghiară Bocskai în compania selecționatei Turciei terminat cu victoria oaspeților Scorul de 3-0. Au asistat 8.000 de spectatori. sa cu ------==#==----- Convocări MILITARI convoacă pentru astăzi, Marți 30 Iunie, orele 16, la antrenament pe arena din comună, echipa primă și rezerva. i Iar seara la 19.30 sunt convocați membrii la ședința de comitet ce va avea loc în salonul d-lui Dumitrescu Militari din B-dul I. G. Duca Nr. 53 (com. Militari). COLENTINA convoacă pentru ozi după amiază la ora 4 următorii jucători la antrenament: Grinea, Grigorescu, Lupu, Oane, Moise, Penciulescu I și II, Cristea, Grecu, Niculescu, Ionescu, Iliescu, Turbure, Burtea, Bragă, Catrinescu, Frendy, Grozea, Lache, Borhoază, Dumitreacu și Munteanu. Jucătorii vor veni cu tot echipamentul ce-l posedă. Orice lipsă va fi aspru sancționată, avându-se de comunicat lucruri importante pentru bunul mers al clubului. Olympique Marseille și-a încheiat turneul cu o victorie (Continuare din pag. l-a) Și eri, ca și în primele două matchuri, înaintarea a format punctul tare al echipei, remarcându-se centrul înaintaș Logănici, admirabilul Zemani, — mai puțin bine totuși decât în primele două partide, —și Roviglione. Linia de halfi a funcționat mulțumitor, având cel mai bun om în Mester, iar backii, fără a străluci, n’au făcut greșeli. In poartă a apărut Di Lorto. Faimosul Di Lorto, fost, în repetate rânduri, portarul naționalei franceze. Din păcate, eri, Di Lorto nu și-a putut evidenția clasa, susținând matchul încă nerestabilit de pe urma acidentului suferit în Bulgaria. Intr’adevăr, — lucru care l-a putut verifica toată lumea, — francezul abia se ținea pe picioare și se ridica anevoie după fiecare plongeon. Parcă, parcă, în unele momente l-am ghicit pe adevăratul Di Lorto, portar al echipei de football a Franței... DE CE N’A DAT SATISFACȚIE COMBINATA Combinata a făcut un match slab, deși a prezentat un efectiv de jucători de valoare. Trebuie însă de avut în vedere faptul că C. F. R., care a colaborat cu nu mai puțin de 6 jucători la întocmirea unsprezecelui de ori, susținuse, în ajun, un match greu, cu Chinezul, la Timișoara și că apărea pe teren, după o obositoare călătorie de 12 ore. Așa stând lucrurile, nu avem motive să facem vreun reproș combinatei de ori. In alte condițiuni, nu mai încape discuție că francezii nu s’ar fi înapoiat acasă cu bucuria unei victorii. In poartă, atât Conrad, care a apărut în prima repriză, cât și Ilieș, care l-a înlocuit în repriza a doua, s’au comportat bine. Sucitulescu, ca de obicei, a fost peste tot, iar colegul său de club, Gavăt, făcându-și reintrarea, a jucat nesigur. Linia de halfi a resimțit insuficiența lui Vasiliu, căruia i s’a încredințat postul de half-centru. In a doua repriză, succesiunea i-a preluat-o, — la ghiciți cinei — Barbu, și, firește, n’a dat nici el satisfacție. In schimb halfii de aripă au furnizat un match bun, Cuedan arătându-se superior lui Vintilă. Atacul a mers mai cu seamă în flancul stâng, unde Bogdan, mereu în vervă de shoot și de dribling, a făcut iarăși o partidă excelentă. Dincă Schileru a tras câteva bombe care nu și-au găsit ținta și a muncit foarte mult. Sony Niculescu, lamentabil Sâmbătă, în fața Venus-ului, s’a reabilitat ori într’o oarecare măsură. N’a fost totuși acel Sony Niculescu pe care l-am aplaudat în semi-finala Cupei României. Șterși, Pal și Georgescu. CUM S’AU DESFĂȘURAT OSTILITĂȚILE Matchul, în general, n’a epuizat un football de o calitate prea strălucită. In prima repriză, cel puțin, ambele echipe s-au întrecut în greșeli, busculând dispoziția publicului. Scorul s-a deschis dal, în minutul 5 al reprizei, prelungind un shoot al lui IJiică Schileru. Peste puțin timp, Sony Niculescu, după un schimb de passe cu acelaș Schileru, pătrunde printre, doi și marchează în colțul porții... Se părea că înfrângerea francezilor va lua proporții de dezastru, mai cu seamă că, după acest al doilea goal, o nouă și promptă ofensivă a combinatei bucureștene, se soldează cu un vijelios shoot în bară al lui Sony Niculescu; încetul cu încetul însă, francezii se reculeg și mută jocul în fața porții apărate de Conrad. Câteva mingi destul de dificile, sunt apărate cu hotărîre de Conrad, care ține, probabil, să șteargă impresia lăsată în precedentul match susținut împotriva francezilor. Oaspeții domină timp de zece minute, însă nu reușesc să marcheze. Dimpotrivă, un nou atac al combinatei pune în pericol poarta lui Di Lorto și un goal gata făcut e salvat de pe linia fatală de curând, aflat, întâmplător, în raza balonului. Asistăm apoi la câteva faze anoste, până ce, în minutul 40, francezii, care și-au revenit de abmelea, pornesc în trombă și Loganoici, interceptând o centrare de la Zerani, marchează frumos, în aplauzele publicului. Cu un minut înainte de sfârșitul reprizei, oaspeții, care se găsesc mereu în câmpul nostru, egalează situația prin Zemani, extremul dreapta, care a reluat o minge respinsă de Conrad la un shoot puternic al lui Eisenhofer. După pauză, jocul se mai înviorează. Francezii, în special, joacă mai legat, cu mai multă adresă și reușesc o serie de incursuuni admirabile în terenul nostru. Superioritatea lui Olympique Marseiile e întreruptă, din când în când de faze scurte în cursul cărora românii domină, asaltează poarta lui Di Lotto, dar nu reușesc să se fixeze în poziție de shoot. In minutul 30, un atac bine înjghebat pe aripa dreaptă se termină cu un shoot cu efect pe care Iliuș, care a plonjat înainte de vreme, nu-l poate opri. Exact goalul al treilea de Sâmbătă, al lui Sepi, deci, pentru francezi. ___ Sfârșitul Partidei aparține ainilor, care fac eforturi imensei egaleze. Rând pe rând însă, Schi?ru, Bogdan și Sony Niculescu tra peste bară. Un corner, — ultima speranță, — excelent executat de Bogdan, se irosește, fără să poată speculat de înaintarea combinatei. D. Mielu Petrescu, care a arbitrat atent și imparțial, îlueră apoi sfârșitul partidei. Echipele au jucat în următoarele formații: COMBINATA : Conrad (Ilieș), Roșculeț (Sucitulescu), Gavăd, Vintilă, Vasioiu (Barbu), Cuedan; Georgescu, Schileru, Sony Niculescu, Pal și Bogdan. OLYMPIQUE MARSEILLE: Di- Lorto; Conchez Henry, Borai; Pascal) Mester, Durand; Zernani, Roviglione (Zatelli), Loyancici, Eisenhoffer, Weiskopli (Durând). JACK BERARIU Jutâtorii francszí m depuseri ourasat la mormântul Eroului necunoscut Eri de dimineață, întreaga expediție a lui Olympique Marseille a îndeplinit o pioasă misiune depanând o coroană la mormântul Eroului Necunoscut. După aceia jucătorii și conducătorii au vizitat Muzeul Militar. MILANO 29 (Intersport). Azis a disputat în localtate matchul de football dintre echipele Ambroziana și Zidenice, în cadrul Cupei Europei Centrale. Cum era și de prevăzut, echipa cehoslovacă nu putea avea nici o șansă în fața Ambrosianei la Milano, cu atât mai mult cu cât italienii au învins și la Brno cu 3—2. Era cel mai bun compartiment al învingătorilor a fost linia de atac unde Menza și Ferrari au avut o zi excepțională. Punctele au fost marcate de Meaxza (6) Ferrari și Demaria. Punctul de onoare al oaspeților este opera lui Hecht în ultimele secunde. A condus d. Bernack (Austria) AMBROSIANA s-a calificat astfel pentru turul următor cu un goalaverage de 11—3. Eri la Milano Ambrosiana a zdrobit Zidenke iu 8-1 M-8 in cadrul Cupei Europei Centrale A.