Gazeta Sporturilor, august 1936 (nr. 2126-2156)

1936-08-01 / nr. 2126

5SAFETA SPORTURILOR 3 O ó 11BALL Am anunțat convocarea Consiliului Federal pentru Duminecă 9 August și am precizat că invitațiile de rigoare au fost transmise legilor. Scopul întrunirei consiliului este cunoscut. Pentru pregătirea lucrărilor, d. V. V. Tilea a dat unele instrucțiuni secretariatului federației. Se pregătesc textele pentru modificarea regulamentelor Cum până la întrunirea Consiliului, legile trebue să aibe timpul necesar să se pronunțe asupra modificărilor propuse. d. O. Luchide care se află la Constanța, pregătește acolo aceste texte și îndată ce vor fi definitiv redactate vor fi trimise ligilor. Precizări asupra modificărilor proectate După cum am fost informați, modificările care vor fi supuse Consiliului Federal, privesc două puncte importante: 1. Desființarea barajului și trecerea automată în categoria superioară a două echipe din Divizia Națională B. 2. Modificarea formulei Naționale B. prin crearea a Diviziei două serii în care să fie grupate primele patru echipe din cele cinci serii actuale. Modificarea aceasta va aduce implicit alta, privind înființarea Diviziei Nationale C. 1 Secretarul general al federației lucreaza la redactarea textelor pentru modificarea regulamentului de legătură cu schimbarea formulei Hulitei Naționale . Proectul urmează să fie trimis la Ligi încă în cursul acestei săptămâni Modificările vor cuprinde două capitole: unul referitor la baraj și al doilea cu privire la formula Diviziei Naționale S După 10 August se pot angaja cele mai exotice echipe Un organizator din Budapesta a oferit angajarea echipei Chinei, Perului și Uruguayului La Budapesta s-a format un grup de organizatori, cari intenționează să pregătească turnee prin Europa pentru mai multe din echipele exotice cari iau parte la Olympiada. Astfel, după informatiunile noastre au fost oferite si la București câteva din aceste echipe. Astfel dacă s’ar găsi posibilități de organizare ar putea juca la București echipele Perului, Chinei și Uruguayullui. Persoana, care a primit aceste oferte, ne-a informat că deși condițiunile materiale sunt corespunzătoare posibilităților bucureștene, nu există date libere care să fie folosite pentru aceste matchuri. 3*C Sportul la Piatra Neamț «HÂRTIA» (Piatra)—MACABI 5-1 Duminică s’a jucat la Piatra Neamț, matchul de football dintre echipele „Hârtia” și Macabi. „Hârtia” dând dovadă de mai multă tehnică a învins ușor cu scorul de 5-1. S’au remarcat dela „Hârtia”, Crețu, Gabia, și Giroveanu, iar dela Macabi Lulu, Fridman și Ușer. A condus bine d. Legațl. * In matchul de deschidere juniorii „Hârtia” au învins reprezentativa juniorilor din localitate cu 7-3. ari serbări la Ploești cu prilejul inaugurării terenului Tricolor C. F. P. V. PLOEȘTI 30 (Prin telefon). — In vederea activității pe exercițiul 1936—1937, Tricolor C. F. P. V. a reușit să-și găsească un teren pe care, în scurt timp, l-au amenajat. Inaugurarea se va face la 15 August, cu care ocazie probabil că se va disputa un match internațional, cu concursul unei epe vieneze. ANTRENORUL FRITSCH LA TRICOLOR C. F. P. V. TRicolor C. F. P. V. a angajat pentru noul sezon pe fostul antrenor al universitarilor clujeni. Fritsch a sosit la Ploești încă de la 1 iulie. Va începe însă să lucreze efectiv de la 5 August. Juventus va relua antrenamentul la începutul săptămânei viitoare la cercurile juventiste se așteaptă reîntoarcerea lui Dobo care în prezent se află în concediu. Dobo și-a anunțat sosirea pentru începutul săptămânei viitoare. După cum a hotărât conducerea clubului, Juventus va relua antrenamentul la 5 August. In acest sens s’au făcut comunicări jucătorilor cari se află în concediu în provincie. La 23 August se va desfășura primul tur al Cupei României 1936-1937 Până în prezent s-au înscris mai puține echipe ca anul trecut Comisia Cupei României nu a terminat încă socotelile ediției recent încheiate a Cupei României și va trebui să pregătească ediția 1936 1937 a acestei competiții. Primul tur al acestei probe este procetat pentru 23 August. S’ar putea întâmpla să sufere o amânare de o săptămână. Și într’un caz și în altul înscrierile în Cupa României se vor închide în mod irevocabil la 15 August. După această dată, urmează să se întocmească programul. Din datele oficiiale de Până acum se poate constata faptul interesant că s-au înscris mai puține echipe ca în anul trecut. --=❖=----- S. E. T. joacă Duminecă la Câmpulung Echipa S. E. T. se deplasează Dumineca 2 August la Câmpulung unde va juca cu asociația sportivă «Muscelul. In vederea acestei deplasări S. E. T. deplasează efectivul cel mai bun și anume: Jianu M.; Constantinescu N.Neagu S. Boenescu, Ionescu P. Ceacăcanu V., Penciu N., Baba S., Oprescual, Inteș Gh. Vasilescu O. 1938 va conta în footballul divizionar ca un an record sub raportul transferărilor. Record într’un sens special. In 1936 s’au făcut cele mai puține transferări. Cel puțin aceasta este situația în momentul de față. S’au dus multe tratative sau lansat multe svonuri. Realitatea este că foarte puține echipe vor prezenta formații inovate. Cauza disproporției dintre tratative și achiziții se datorește faptului că grupările s-au îndreptat mai mult spre vedere decât spre jucători tineri din categoriile inferioare. Toate grupările au căutat jucători cu nume, în loc să încerce Posibilitatea angajării tinerelor talente. C. F. R. ECHIPA CARE VA PREZENTA TREI JUCĂTORI NOUI INFORMAȚIE In fruntea clasamentului echipelor, cari au făcut achiziții multe, se găsește C. F. R-ul. Chiar dacă au renunțat definitiv la Baratky, feroviarii pot anunța formația: Konrad (Lăpușneanu, Petre Rădulescu), Wetzer, Roșculeț, Vintilă, Fănescu, Cuedan, Georgescu, Barbu, Lengher, Rafinski, Bogdan. Față de echipa de anul trecut a C F. R-ului formația de mai sus înseamnă o mare inovație, prin angajarea lui Siko de la Târgul Mureș. C. A. O. anunță, în locul lui Mosko și Szika, pe Halati și Molnár. Crișana a angajat pe Pfeifer dela Phoenix și mai multi tineri din categoriile inferioare. A.M.E.F.A va avea doi interi noui in Feraru și Prassler. REP. Anul acesta s’a stabilit un record Tratative multe si transferări puține Acum când se cam cunoaște rezultatul diferitelor tratative e ușor de dat unele preciziuni asupra viitoarelor formații BOGDAN NIMIC NOU LA RIPENSIA, JUVENTUS, CHINEZUL, GLORIA, UNIVERSITATEA Dacă C F. R-ul sa instalat în fruntea clasamentului echipelor care au făcut achiziții, Ripensia, Juventus, Chinezul, Gloria și Universitatea nu anunță nici o inovație. Ripensia a angajat câțiva jucători tineri de talent de a căror utilizare până la primăvara viitoare nu poate fi vorba. GRUPĂRI CU SCHIMBĂRI MICI Astfel la Venus va fi complectată înaintarea cu un jucător de valoare, care va ocupa postul de inter dreapta. La Unirea Tricolor, lipsa lui Bogdan nu va lăsa urme prea mari deoarece oborenii s’au îngrijit, achiziționând un jucător tânăr din Câmpina despre care se spun lucruri foarte bune. La Victoria plecarea lui Feraru și Lazăr, va fi redusă ca urmări Letonia a făcut o ofertă României pentru un match în 1937 Eri după amiază federația română a primit o ofertă din partea forului leton de specialitate prin care i se face cunoscut că Letonia e dispusă să joace cu România in 1937 la Riga și anume după matchul pe care România îl va joaca în Polonia Federația letonă a cerut FRFA-ului condițiuni și date pentru care este dispusă s-o rezerve matchului cu Letonia, Combinata C.A.O.Crișana joacă la 8 Septembrie cu Bocskay la Debrețin In România, de la reluarea raporturilor cu Ungaria, au jucat în țară Hungária, Kispest și Bocskay. Nici o echipă românească nu a jucat încă pe teren maghiar. Prima formație, care va juca în Ungaria, este combinata Crișana — C. A. O. Echipele orădene vor întâlni la Debrețin, unsprezecele maghiar Bocskay, de care a dispus Oradia cu 3—1. Întâlnirea va avea loc la data de 8 August. Grupările orădene au cerut oficial F. R. F. A.ului să li se acorde autorizația de deplasare. In preajma balonului rotund SPORTUL STUDENȚESC intră de astăzi în vacanță. Toți jucătorii își vor petrece vacanța la mare, unde pot pleca în cursul serii de azi sau cel mai lrziu mâine. A. C. S. A. ține astă seară adunare generală în localul Primăriei Sectorului 111 Albastru. TRICOLOR C. F. P. V. a făcut câteva bune achiziții în persoana jucătorilor Maior II (Juventus), Șenchea (Prahova), Mihailovici (Arad), Biro (Elpis). D. COLONEL ZAGORITZ, cunoscutul sportiv prahovean, a fost ales vicepreședinte al grupării Tricolor C. F. P. V. DUMINECA, gruparea Astra din Mislea, își inaugurează terenul. Cu acest prilej va avea loc o mare serbare sportivă în cadrul căreia se va disputa un match de football cu o grupare din Ploești. V JUCĂTORUL Vasile Ionescu de la Olympia, care a jucat și în echipa Capitalei a fost legitimat pentru gruparea Metaloglobus. GRUPAREA Astra (Mislea) a legitimat peste 30 jucători elevi. Dintre aceste achiziții ies în evidență: Caramlău (Câmpina) și Dumitrescu Ion. ÎNSCRIERILE pentru Cupa «Colonel Grigore Boerescu» rezervată grupărilor din Tg.Mureș și Reghin, se primesc până la 31 August. DISTRICTUL Giurgiu ține adunarea generală la 12 August. In acest sens, giurgiuvenii au făcut cunoscut printr’o adresă FRFA-ului, data adunării. GRUPAREA CAO., a făcut cunoscut Federației, că a stins litigiul cu jucătorul Pastor, care a semnat pentru CI. Sp. Tg. Mureș, pentru care i-au dat deștegarea. Wiener Sportklub a învins Reprezentativa Indiei cu 2-0 Echipa vieneză W. S. O. jucând la Batavia cu Reprezentativa Indiei, a învins-o cu 2—0 (0—0). Austriacii vor continua turneul pe insula Sumatra- Austria știe să-și menajeze Interesele Gruparea vieneză a hotărât să joace primul match cu Sparta la Praga Austria și Sparta sunt glorioasele finaliste ale competiției Cupei Europei Centrale pe anul în curs. Asaltul pentru cucerirea titlului suprem cele două echipe îl vor da la 6 și 13 Septembrie. Prima ciocnire se va desfășura la Praga, iar a doua pe terenul Austriei. Această desemnare de terenuri nu s-a făcut prin tragere la sorți. Austria, fiind în partea de jos a tabloului competiției și având un număr mai mare de matchuri disputate, a avut latitudinea de a alege terenul pe care va juca. Și conducerea echipei lui Sesta a preferat să suporte handicapul deplasării în primul match. Ceea ce dovedește mult discernământ din partea conducătorilor austriaci. La 3 August, Platko își începe activitatea la Venus Venus își reia antrenamentul din ziua de 5 August. Renunțând la serviciile antrenorului Weszter, «negrii» au isbutit să angajeze pe consacratul antrenor Platko, care a activat cinci ani la Porto. La 3 Augst, Platko sosește Platko a părăsit Spania înainte de declararea războiului civil. Dumineca trecută a fost la Viena unde a vizionat cea de a doua ediție a matchului Austrian Újpest. Din Viena, Platko a plecat la Budapesta de unde va sosi la București Luni 3 August. Venus pregătește o frumoasă primire La Venus, sosirea lui Platko este așteptată cu aceia nerăbdare de conducători ca și de jucătorii tuturor categoriilor. Sosirea lui Platko la București se va bucura de atenția cuvenită. In gară, reputatul antrenor va fi așteptat de o numeroasă delegație a grupării. In aceiaș seară, are loc o recepție la sediul clubului Chiar în seara sosirei, Platko va fi primit la sediul clubului Venus din calea Griviței No. 74. Cu această ocazie se vor face prezentările. Tot odată, toți jucătorii categoriei l-a vor fi prezentați faimosului antrenor ungur. Noui Materi te Cupa aoii liniei La F. R. F. A. s’au primit până ori alte înscrieri pentru Cupa României: Sportul Muncitoresc (București) Grivița (București) Venus (Câmpina) — c==^e=----- Convocare «VENUS» reamintește jucătorilor săi din echipa primă că în seara de 3 August 1936, orele 9, sunt obligați să se prezinte la sediul clubului din Calea Griviței No. 74, et. I- unde vor fi prezentați antrenorului Platko, a cărui primire se va face cu aceiași ocaziune. Filtrua Taiste! D. VICTOR MARCUS este rugat a trece de urgență pe la redacția ziarului nostru. Cine este jucătorul din străinătate care vine la Venus Nu e nici Hunis, nici Covaci, este vorba de un jucător român îndată după ce am publicat știrea că Venus va angaja un jucător din străinătate, și am precizat că este vorba de un înaintaș, confrații noștri în întârziere au început să caute deslegarea misterului. S’au pomenit două nume și s’a făcut mult caz în jurul unor jucători la care Venus nici nu s’a gândit. Mai s’au publicat două versiuni ca din Partea conducerei clubului Venus. NU ESTE VORBA DE HYMES ȘI MAI PUTIN DE COVACI Intre presupunerile prezentate cu un lux de amănunte două priveau pe internaționalul uree Humis și pe internaționalul nostru Covaci. Nici azi nu putem publica numele, deoarece clubul nu m Va comunicat. Putem însă preciza că este vorba --------c==^;i de un jucător român car« aparține federației jug» slave. Phoenix (Baia Mare) în turneu prin Cehoslovacia BAIA MARE 30 (Prin telefon). Echipa Phoenix, întreprinde divizionară un mare turneu în Cehoslovacia. Cupa Provinciei Duminecă se rejoacă matchul Turnu Măgurele- Bazargic ARBITRUL MATCHULUI VA FI D. BUȘA Precum se știe matchul pentru Cupa Provinciei Bazargic - Turnu Măgurele disputat Dumineca trecută la Bazargic s-a terminat la egalitate. A doua ediție se dispută Duminecă 2 August la Turnu Măgurele. Aseară Comisia de arbitri Liga de Sud a țnut ședință fixând ca arbitru conducător al acestui joc pe d. J George Bușa. ! De la Liga de Sud Convosare Liga de Sud ține astă seară o ședință importantă. In acest scop sunt convocați toti membrii săi pentru ora 20 in localul F. R. F. A. T ENNIS Doherty T. C. conduce cu 2-0 asupra Sportului Studențesc pe finala zonei 11 „Cupei Cămirășești »H?« Eri după amiază au început matchurile finalei zonei I (Regiunea București) a Cupei Cămărășescu dintre echipele ,,Doherty” și „Sportul Studențesc”. ■ Doherty lipsit de serviciile lui Caralulis a reușit să ia o conducere de 2—0 asupra studenților. Iată rezultatele: Adelstein b. Notti 6-0, 6-2, 6-0. D. Glaser b. Teodorescu 6—0, 6—3, 6—1. Matchurile vor continua. Ultima partidă dintre Dolherty-O. F. R. urma să se joace ori între Botez-Glaser. Dat fiind că rezultatul acestei partide nu ar fi influențat victoria dohertyștilor, s’a renunțat la ea. In schimb au jucat Adelstein (D.) și L. Vassu (C. F. R.). Primul a învins cu 3-6, 6-2, 6-2, 6-4. NATAȚIE Duminecă se dispută prima întrecere pe Dunăre Sub îngrijirea „Clubului nautic Brăila” se va desfășura Duminecă dimineață, prima întrecere pe Dunăre. Cursa se va ține pe distanța Macin— Filipoiu 11 km. și se va desfășura condițiunile următoare: La ora 9 dim. înotătorii, organizatorii și publicul se vor îmbarca pe vase din fața pontonului S.R.D. Brăila, porniind spre debarcaderul N.F.R. Macin, unde vasele vor staționa jumătate oră. La ora 11 dim. precis, înnotătorii vor fi examinați de medie și vor primi numere de ordine, apoi se vor lansa în iapă. v . înotătorii vor fi secondați de: remorchere, șalupe, bărci ,etc. Sosirea înotătorilor va fi cam la 12 jum. în fața pontonului de la punctul Filipoiu (chiar în mijlocul pontonului). Tu timpul înotului, concurenții nu au voie să se agațe de vase și nici să meargă pe lângă maluri, sub pedeapsă de desicalificare. Primilor trei sosiți li se vor acorda premii. Tuturor înotătorilor care vor parcurge întreaga rută li se vor acorda diplome. ALTE CONCURSURI  După amiază la ora 16 vor avea loc următoarele jocuri nautice și de canoni pe canalul Filippiului: înot viteză 200 metri. "în înot demi fond 500 metri, înot fond 1000 metri. Traversarea Dunărei înot. Demonstrațiuni de înot pe Dunăre și canalul Filipoiu. CONDIȚIUNI DE PARTICIPARE ! Cine dorește să ia parte atât la concursul de mare fond, cât și la toate jocurile nautice și de canotaj, trebuie să se înscrie la secretariatul Clubului Nautic Brăila str. Călărași Nr. 15, unde se va plată și o taxă de înscriere de 60 lei de persoană inclusiv tranportul. Sunt scutiți de această taxă: membrii Clubului Nautic Brăila, militarii si membrii Ligei Navale Române. j j De la Federația română Federația Română de natație aduce la cunoștință următoarele: Clubul C. F. R. ține să precizeze față de unele aprecieri la adresa Federației de natație, apărute în presă și față de unele informații eronate care ar lăsa să se înțeleagă existența unei adversități a clubului C. F. R. față de acest for, că sunt neexacte și nu pornesc de la conducerea clubului, care înțelege să păstreze față de deciziunile Federației române de natație, o perfectă disciplină sportivă. Deplasarea echipei C. F. R de natație în Bulgaria urmează într’adevăr să aibe loc cu aprobarea F. R. N. și nici într-un caz concomitent cu campionatele naționale de natație. VICTOR MARGUERITE cel mai viguros urmat a lui Zola. II Romanele sale de moravuri intr’ou admirabilă tălmăcire românească : I Băețana (La Gargonne) Lei 30 Prostituata.......................30 Femeia Emancipată. „ 30 Talionul.......................... 40 Vitele umane .... .40 Corpul tău îți aparține , 40 De vânzare la toate librăriile din tară, precum și la Editura „Eminescu“ S. A., București 1, Strada Ing. A. Saigny.2.