Gazeta Sporturilor, ianuarie 1937 (nr. 2276-2304)

1937-01-01 / nr. 2276

ANUL XIII. No. 22701 ABONAMENTE) £• un an...........................................LEI 1000 Pe ya$e Inni . .... ti................. _ 500 jnstiut^uni, Cluburi si Proprietari . . 2000 Un număr vechi s.......................... . „ 4 COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile ■ STRADA ING1NBR ANOHBL SALIGNY No. t. — BUCUREȘTI Directori Fondatorii E. EMILIAN ș E. MUNTEANU Directori AL. MUNTEANU Prim redactori N. PAPACHEORGHE TELEFON« PUBLICITATEA DUPĂ TĂRIE Direcția 3.26.6a Administrația 3.26.60. Redacția șl provincia 3.26.69. PROVOCĂRI SAU MANOPERE? Am arătat într’un număr precedent al ziarului nostru că zilele trecute, profesionistul de primă serie Constantin Cionoiu a depus secretariatului F. R. Box, însoțită de cauțiunea reglementată, o provocare lui Milică Teodorescu, campionul României la categoria semimijlocie. Reamintim că Teodorescu a cucerit titlul national in seara zilei de 13 Decembrie, învingând la puncte, într-un match disputat la Brăila, pe Ilie Constantin. La 21 Decembrie, campionul României a părăsit țara, ducându-se la Lyon, unde îl chemau două angajamente, pentru ca imediat după plecarea lui, Cionoiu să-și prezinte «jalba» F. R. Boxului. Desigur că Cionoiu era în drept să provoace și Federația, conform regulamentului, poate omologa provocarea. Deci, totul este în regulă până aci. Ceia ce nu satisface este însă procedeul. Abia a părăsit Teodorescu jar a și Cionoiu s’a și repezit la titlu. Atitudinea acestui profesionist este de adreptul revoltătoare și de aceia credem că F. R. Box-ul nu trebue să aplice litera rigidă a unui regulament care nu are nici măcar meritul de a fi național, ci să judece în prealabil situația. Ne vom permite să reamintim forului conducător că, patru din cele opt titluri naționale sunt vacante, și că alte două sunt amenințate cu vacanța iu aceasta din urmă situație se găsesc titlurile deținute de Milică Teodorescu și Dumitru Călinescu. Deci, în scurt timp nu vom mai avea decât doi campioni: pe Gheorghe Popescu și Ilie Petrescu. Și, dacă mergem și mai departe, putem conchide că și aceste două titluri pot împărtăși soarta celorlalte, întrucât cei doi deținători găsindu-se în străinătate, sunt oricând amenințați să-și piardă titlurile în urma unor provocări gen Cionoiu. Posibilitatea de mai sus există, întrucât reuniunile sunt foarte rare și organizatorii nu vor putea satisface pretențiile exagerate ale unora dintre protagoniști. Deasemenea nu prea vedem care dintre promotorii noștri ar risca sumele necesare aducerii în fără ■•a campionilor provocați. Se va răspunde că, cei cărora nu le convine să-și apere titlurile în orice condițiuni, nu au decât să le piardă la masa verde. Situația nu trebue clarificată însă în felul acesta, dat fiindcă o asemenea soluție nu poate servi interesele sportului, din două binecuvântate motive : se riscă, în primul rând, să rămână vacante toate titlurile și în al doilea, se răpesc deținătorilor aflați in străinătate, titluri cari le sunt de mare folos. Ar mai fi de adăugat că sistemul ar duce la consacrarea drept campioni, a unor oameni cari nu reprezintă chintesența categoriilor respective. Procedeul utilizat astăzi de Constantin Cionoiu a provocat, mai demult, deposedarea de titlu a lui Spakow iar mai recent, a lăsat pe Aurel Toma fără două titluri. In fine, nu trebue să se uite că tot un astfel de procedeu a provocat isbucnirea scandalului de anul trecut când un boxeur care provocase nu a vrut să se prezinte în fata campionului, în nici un fel de condițiuni. Credem că Federația nu intenționea sa ajungă din nou înclinația de a avea de rezolvat litigii cu subiect neplăcut ci preferă să soluționeze în mod judicios provocările lansate cu vădită rea credință. Federația nu trebue să uite, mai ales, că titlurile îi aparțin și că boxerii sunt numai deținătorii lor. Este deci normal ca forul suprem să chivernisească cu toată atenția bunurile lui și să nu le lase la discreția unor manopere de prost gust. Jenny Duanitres«»,« Col. Borlesen va Barbu Neamțu face echipă în ralige-ul Monte-Carlo O pereche redutabilă plecările in range-ul Monte Carlo se vor da in curând.pe deosebire de precedentele ediții, poda ce urmează nu se va bucura de o prea mare afluență, numeroși obișnuiți concurenți de mare clasă obținându-se din cauza condițiunior, oarecum dubioase, ale regulamentului actual. Cu toate că acest regulament favorizează vizibil trăsurile franceze, »utomoriii români nu au pregetat să se înscrie și este aproape sigur că culorile noastre vor fi reprezentate dep t u echipaje. Ne-am ocupat de această chestiune într’un articol precedent, revenim insă, întrucât două din echipaje s’au contopit într’unul singur, formând astfel o pereche redutabilă. Intr'adevăr, cot Alexandru BezMAROC, 30 (Prin telefon).—Beogradsky și-a încheiat turneul prin Maroc. Ultimele două dispute au coincis cu două strălucite victorii. Jucând la Mehmed, cu o reprezentativă a Ligii de Nord a Marocului, belgrădenii au învins cu 4—1 (3-1). A doua zi, la Rabat, echipa lui Marianovici a dispus de reprezentaresca, decanul automobiliștiilor români tiua orașului cu 5—0 (1—0), cu și ing. Barbu Neamțu, câștigătorul ,,Cupei Ghețarilor” sau a șocat spre a efectua raidul la Monte Carlo, la bordul aceleiași trăsuri. Iată o echipă care poate face adevărate furori. Beogradski și-a încheiat turneul cu două victorii «Gazeta Sporturilor» va apare mâine într’un număr sporit de pagini, cu un material bogat și variat și cu numeroase ilustrațiuni; între altele, vom publica și un interesant articol al d-luia». Al. Eladescu — vicepreședintele Venusuilui — care arată opiniei publice adevărul în privința svonurilor privind transferarea jucătorilor Bodola, Dobay, Beta și Vickelide în gruparea negrilor. 4 pagini 3 lei ► J1 . A - J- 1 ”V 7 Â&te (ursa de («borflrc o „Omolni“ se va disputa in actualul sezon Marea competitiune înzestrată cu splendidul trofeu „Assan“ va întruni pe cei mai buni skleuri din țară. „Gazeta Sporturilor“ va oferi numeroase premii. Cititorii noștri își amintesc de inițiativa luată în primăvara acestui an de către «Gazeta Sporturilor», de a organiza o cursă de coborâre în genul celor ce se dispută cu atât succes în străinătate și pe care binecunoscuții și entuziaștii sofi B. B. Assan se oferiseră să o înzestreze cu un splendid trofeu, în valoare de aproape 20.000 lei. Din motive independente de voința noastră, concursul nu s’a putut desfășura în sezonul trecut. Noi însă nu am abandonat proectul și astăzi ne facem o deosebită plăcere aducând la cunoștința pasionaților de ski, că marea cursă de coborâre a «Omului» va deveni o realitate în sezonul actual. O competiții aste grandioasa Dintre toate concursurile de ski ce se organizează la noi, «Coborârea Omului» va fi desigur una dintre cele mai atractive dar și cele mai grele probe. In străinătate grație funicularelor care urcă până la 3000 metri — cursele de coborâre sunt din cele mai căutate. In Franța recenta coborâre a Mont Blancului (de la 2800 m.), în Elveția, faimosul «handhar», în Austria și Italia există probe clasice de coborâre, formulă care este foarte mult prețuită de skieuri. Urmând exemplul străinătății România va avea și ea de acum încolo cursa ei clasică de coborâre, care pornind de la 2500 m. să scoboare pe o lungime de câțiva kilometri până la 1000 metri cu o diferență de nivel deci de peste o mie de metri! Elita skieurilor la start își poate imagina oricine că o asemenea probă nu poate fi deschisă primului venit. Ea cere calități speciale, un antrenament și o rezistență la oboseală puțin obișnuită. «Cursa Omului» va întruni deci elita «coborâtorilor» noștri pe care noi de pe acum îi invităm să se antreneze. Unde și când va avea loc concursul Traseul acestei probe nu a fost încă definitiv ales. Sunt mai multe propuneri. Pentru o cât mai deplină reușită, «Gazeta Sorturilor» se va adresa Comisiunei Tehnice de pe lângă Federația de ski, cerându-i avizul și întregul sprijin. Ceea ce putem aduce la cunoștință în momentul de față, este că punctul de plecare în această cursă a fost ales; el va fi în FAȚA CABANEI T. C. R. DE LA VÂRFUL OMUL. Parcursul cu celelalte amănunte se vor anunța din timip. Cât privește data concursului este probabil că această probă să aibă loc în mijlocul lunei Martie. Cupa Assan Cursa de coborât« a «Omului» va fi înzestrată cu un splendid trofeu de aria de o mare valoare artistică pe care d-na și d. Assan, pasionați sportivi și excelenți skieuri, au binevoit să-l pună în competițiune. In afară de această cupă, «Gazeta Sporturlor» va mai oferi numeroase alte premii. Vom reveni asupra acestui eveniment sportiv informând la timp pe cei interesați de pregătirile ce se fac în vederea cursei de coborâre a Omului. Camor T in Cupa Lumii 1938, în drum spre realizare Turneul va dura de la 4-19 iunie 1938 și se va disputa in Franța Proectul de a organiza Cupa Lumii 1938 în Franța, își urmează în mod normal drumul spre realizare. Pe Congresul Fifei , ținut în August la Berlin, a luat în considerare candidatura prezentată de delegația franceză și a onorat-o cu toată încrederea, iar pregătirile de organizare au început imediat. Ședința comisiunuig de pregătire Comsiunea preparatorie a Organizațiunii Cupei Lumei ,numită de Comitetul Executiv al Fifei, a ținut ședință acum câteva zile sub președinția domnului M. Chevallier și în prezența lui Jules Rimet, prezidentul Fifei. Cu acest prilej s’au pus la punct diverse chestiuni tehnice în legătură cu condițiunile tehnice și financiare ale turneului, hotărîndu-se totdeodată și data disputării matchurilor. S’a căzut astfel de acord ca turneul să înceapă în ziua de Sâmbătă 4 Iunie 1938 și să țină până Duminică 19 Iunie 1938. Trei matchuri din primul tur ar urma să se dispute la Paris în zilele de Sâmbătă 4, Duminecă 5 și Luni 6 Iunie, iar celelalte eliminatorii s’ar desfășura în provincie în ziua de Duminecă 5 Iunie. Finala se va disputa în ziua de Duminecă 19 Iunie, la Paris. Această epocă pare a fi cea mai favorabilă pentru majoritatea țărilor, întrucât ele au lichidat în perioada aceasta campionatele respective. In orice caz, Comitetul Executiv a acordat Comisiunii preparatorii un termen până la 15 Februarie, inlăuntrul căruia trebue să fie stabilit în linii precise, un proect tehnic și economic complect al turneului. Eliminatorii înaintea competițiunii finale Dacă echipele calificate sunt cunoscute în Ianuarie 1938, tragerea la sorți a optimilor de finală, va putea fi efectuată în aceiași lună, astfel că organizarea celor 8 matchuri ale primului tur, va putea fi efectuată în tihnă, asigurânduli-se cel mai mare succes sportiv și economic. Pentru a se putea face o discuție mai bună asupra desfășurării acestei grandioase competițiuni a footballului, socotim util să amintim că, în 1934, Fifa a primit angajamentele a 36 echipe naționale și că, înainte de toate aceste echipe au fost grupate în trei regiuni: America, Africa, Europa. Pentru America de Nord, un grup cu trei echipe: Cuba, Mexic și Statele Unite, dintre care numai una avea să pătrundă în fazele finale ale competițiunii. Pentru America de Sud, două grupe: Brazilia și Peru, cu dreptul de calificare pentru una din ele și Argentina și Chile, trebuind de asemenea, să furnizeze o singură echipă. Cât privește grupul african, el cuprindea Egiptul, Palestina și echipa, care trebuiau să dea o singură echipă competițiunea propriu zisă. In sfârșit, cele 21 echipe europene erau repartizate în 8 grupe, după următoarea fizionomie: a) Suedia, Estonia, Lituania, cu o singură echipă, c . b) Spania și Portugalia, cu o singură echipă. c) Italia și Grecia, cu o singură echipă. ... 1 ) d) Austria ,Ungaria și Bulgaria, cu două echipe. e) Cehoslovacia și Polonia, cu o singură echipă. f) Iugoslavia, Elveția și România, cu două echipe. g) Olanda, Belgia și Irlanda, cu două echipe. h) Franța, Germania și Luxemburgul, cu două echipe. tineri 1 H. C. Bragadiru pornește Vineri în turneu „fierarii“ vor loca la Polonia, Cehoslovacia și Austria H. C. Bragadiru, echipa campioană a României, părăsește Vineri 1 Ianuarie Capitala, cu destinația Cernăuți, unde în cadrul diviziei naționale, vor întâlni pe salm și Dragoș Vodă. După consumarea partidei, berarii, vor părăsi țara prin stația Grigore Ghica Vodă, pentru a întreprinde prin Polonia, Cehoslovacia și Austria un turneu care va dura 20 de zile. Etapele acestui turneu sunt următoarele: Lemberg, Klinica, Poznan, Opava (Troppauer), Olmuetz, Jihlava, Tabor, Pisek, Budejovice, Viena și Budapesta. „Dracii roșii’ vor deplasa următorul efectiv: Flueraș, Andrasowski, Buia, Grand, Concister, Radian, Cantacuzino, Walch, Sadowski, Talski, Bărbulescu și Marinescu. RADIAN Max Baer pe februarie 1937 va îmbarca la 10 pentru Anglia Intr’o recentă convorbire pe care un ziarist american a avut-o cu insugurarul lui Max Baer Hoffman, acesta a făcut următoarele interesante declarații: „In ziua de 10 Februarie 1937, Max Baer, fost campion mondial la categoria grea, și cu mine, ne vom îmbarca pe bordul vasului „Queen Mary”, îndreptându-ne spre Anglia. Pe arena Wembley din apropierea Londrei, pensionarul meu își va face debutul în Europa, boxând cu învingătorul matchului Ben Foord —Jack Petersen. Data matchului nu a fost definitiv fixată dar ea nu va depăși ziua de 20 a lunei Martie”. Locot. Budișteanu și Tită Rădulescu la Cortina d’Ampezzo Campionatele mondiale de bobsleigh pentru 2 și 4 persoane se vor disputa în Februarie 1917, la Cortina d’Ampezzo, in Italia. România, de două ori până în prezent, deținătoarea titlului mondial va fi și de rândul acesta reprezentată in marea competițiune. Deocamdată nu se știe cine va forma exact cele pptru echipe nationale dar, fapt cert este că, locot. Budișteanu ținiță Rădulescu vor face deplasarea. F. C. Rapid nu a jucat primul match la Beyrath... din cauza unei ploi torențiale Feroviarii, descomplectați, au lansat prin S.O.S. la București. Fănascu indisponibil După cum se știe, turneul echipei F. C. Rapid în Orient, urma să înceapă la Beyrath printr’un joc cu F, C. Renaissance la 23 Decembrie. Până azi feroviarii au disputat patru matchuri asupra cărora nu ne-a parvenit nici un rezultat. Suntem totuși în posesia unor amănunte interesante cari ne-au parvenit dela unul din conducătorii feroviari. PRIMUL MATCH A FOST ■CONTRAMANDAT In ziua de 23 Decembrie s’a abătut asupra orașului Beyruth, o ploaie torențială, care a făcut impracticabil In telegramă se mai menționează că Fănescu e bolnav și că se află în imposibilitate de a juca Pentru matchurile de la Istambul, F. C. Rapid care pune mare preț pe aceste rezultate — face apel la conducerea grupării să i se trimită terenul. Matchul a fost contramandat, fapt care a fost anunțat printr'o telegramă parvenită de la Beyruth in ziua de 24 Decembrie. La 25 Decembrie, feroviarii au jucat la Beyruth cu o combinata și la 26 Decembrie la Tel Aviv cu Happe( Rezultatele acestor jocuri vor parveni în cursul zileii de azi, așa cel puțin ne declară un conducător feroviar, două jucători pentru a înlocui pe cei invalizi. Mai mult decât probabil că în cursul zilei de azi vor pleca la Istambul doui jucători feroviari sau jurventiști. Făneșeu e bolnav, 2 jucători noui vor pleca la Istambul FANESCU Reintrarea lui Marcel TU Marcel Thil, campionul mondial al categoriei mijlocii, după o pauză cam îndelungată, își va pune titlul în joc în fața lui Lon Brouillard, la data de 15 Februarie la Palais des Sports. Matchul a fost angajat și contractele semnate de cei doi boxeuri de A TREIA CIOCNIRE MARCEL THIS _ BROUILLARD Matchul ce se va disputa la 15 Februarie 1937, va însemna a treia ciocnire între cei doi boxeuri și nu putem spune că nu suscită un interes desăvârșit, dacă reaminim rezultatele celorlalte doua întâlniri. In primul match This a fost declarat învingător după o luptă în care canadianul s’a apărat foarte bine. A doua întâlnire între cei doi mijlocii a avut un sfârșit mai tragic. Lou Brouillard, într’o formă excelentă, a dominat pe This și raatchul s’a sfârșit înainte de limită prin descalificarea canadianului pentru o lovitură — zice-se — joasă, aplicată campionului mondial. După match,, coloanele ziarelor sportive au fost copios puse la dispoziția diverșilor critici cari au dezbătut și discutat pe larg lovitura lui Brouillard. Toată presa americană a susținut că This a fost knock-out-at și că numai șovinismul francez a determinat pe judecători să decidă descaificarea canadianului pentru lovitura joasă. Totuși, vălul uitării a pus și de dată aceasta stăpânire peste acest match ce putea fi hotărâtor pentru cariera lui Thil. Astăzi, însă Jeff Dickson aduce chestiunea din nou pe tapet. Prin simpla informație a perfectării matchului, Jeff Dickson a reușit să ațâțe din nou curiozitatea publicului parizian pentru matchul This Brouillard. găsesc m mapa Dickson. organizato.r ui Jeff«