Gazeta Sporturilor, martie 1937 (nr. 2334-2363)

1937-03-02 / nr. 2334

ABONAMENTE; Pe un an..................................................LEI 600 Po șase luni........................................... „ 350 Institutiuni, Cluburi și Proprietari. . „ 2000 Un număr vechiu . ................................ „ 4 COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile : STRADA INGINER ANGHEL SALIGNY No. 2. — BUCUREȘTII Directori-Fondatori: E. EMILIAN și E. MUNTEANU Director: AL. M MUNTEANU Prim redactor : N. PAPAGHEORGHE I TELEFON. PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Direcția 3.26.60. Administrația 3.26.60 Redacția și provincia 3.26.69. O zi senină de Primăvară a făcut ori, in toată tara, decor splendid pentru reluarea Campionatului national de football. Cazul Diviziei naționale A s’a pus din nou în mișcare iar camionul spectatorilor s’a îndreptat din nou spre arene, făcând din albul scândurilor din tribune un impresionant depozit de lume și vacarm. Pretutindeni, în toată țara, asistentele au totalizat cifre cari s’au apropiat de recorduri. Intietatea, și-a însușit-o, firește, Capitala. Cincisprezece mii de spectatori s’au adunat ori pe arena din Splaiul Independentei, pentru a face cortegiu festiv, primelor matchuri oficiale ale sezonului. Odată mai mult, popularitatea footballului și-a dovedit, astfel, vigoarea. Să recunoaștem, însă, că toate elementele au colaborat la succesul răsunător al zilei inaugurale, de eri. De pieptul cerului, natura a atârnat mărțișorul unei însemnări aproape totale. Nu au lipsit decât firele unui șnur de soare dar și fără suplimentul acesta decorativ. Prima zi a returului a purtat peceți de primăvară timpurie. In plus, cele două matchuri de pe arena Venus, făgăduiau — și și-au respectat făgăduiala — un spectacol de proporții mari. Scorurile au confirmat prevederile generale. Venus s’a distrat în compania Juventusului, inoculând «azzurilor» o respectabilă Porție de șase goaluri și justificând d-lui avocatul adesen o declarație," pentru rezultatele trecute, in care se contestă «tradiția» și se afirmă anumite «trădări»... FC. Rapid și-a confirmat, semeni, prestigiul. A câștigat, deatot cu cifre mari, matchul cu Olșana, și a dovedit — încă odată — posi"'Tdăț 'ari pot să tamponeze orice meten fii In restul țării aceiaș vreme caldă și aceleași rezultate prevăzute. O singură excepție. La Oradea, echipa clujană Victoria, a dovedit o subită înviorare, reușind să învingă la domiciliul Pe C. A. O, care se pare că nu știe să joace decât în... turneu, și numai Informații.. combinate. La Timișoara, «guvernamentalii» ripensiști în recent Conflict cu generalul Franco (a se citi «franci» sau Cornel Lazăr), au revenit la sentimente mai bune, admițând să joace. ...Și, bine înțeles, să învingă pe Chinezul. Renunțând la calambururi, victoria ripensistă de ori însemnează o viguroasă și oportună replică a timișorenilor adresată celor cari jubilau pe perspectivele unei crize a unei greve și a unei acțiuni politicianiste în citadela campionilor naționali In schimb, cealaltă echipă în răsmeriță — Unirea Tricolor — a suferit l a Arad terapia unei înfrângeri, prevestitoare de retrogradări. Muncitorii arădeni, după relatările corespondentului nostru, au meritat scorul «măricel» cu care au gratificat pe odoreni. Ultimul match al zilei, disputat la Cluj, a bonificat Gloriei încă două puncte în clasament, consecință a unei victorii minime asupra Universității. Deși în deplasare și în condițiuni de formație nu tocmai favorabile, arădenii au dovedit la Cluj o condiție care le-a adus cea mai semnificativă victorie, de ori. In ansamblu, prima zi a returului s’a scurs în bune condiții de spectacol, fără condiment de incidente și cu (să nu le fie de deochi.!..) arbitrii în bună dispoziție. Primele șase echipe din clasament au ajuns pe ultimele șase. Așadar, o fracție care și-a respectat numărătorul. Clasamentul, firește, n’a suferit reparații serioase. Venus continuă să fie leader, conducând cu un punct diferență, asupra Ripensiei, F. C Rapid și Gloriei. In coadă, deasemeni vechea situație, Unirea Tricolor s’a dovedit pe teren mai puțin «revoluționară», conservându-și lanterna unei «democrații» fără rezerve. Iar Chinezul, un alt democrat convins, nu e departe de fazele lanterneimiriste... George Fulga Reluarea campionatului național de football Primii șase din clasament au învins pe ultimii șase Statu quo... în clasament COCIS nu a fost suspendat pe 8 luni ORADEA 28 (Prin telefon).Conducerea grupării C. A. O. nesminte știrea că jucătorul Cocis ar fi fost suspendat pe 6 luni. Până la terminarea anchetei, care se produce în cursul acestei săptămâni, Cocis a rămas suspendat. Decizia comitetului alb-verde în această chestiune va fi că jucătorul Coois va fi amendat, iar Duminică va fi utilizat împotriva formației A. M. E. F. A. au ramas pe ««fara... Sportivii pasionați așteaptă în fața arenei Venus deschiderea porților spre sfăr ^ ^ _ silul jocului. Ele vor rămâne însă ferecate, spre detramărireo lor Plooicúc Qoaiuri și potop de lume... Toate liniile de tramway sau de mașini, cari duc la terenul Venus, sunt foarte animate în zilele de match. Când sunt însă două matchuri cuplate, e potop de lume și te mulțumești ca naufragiat pe o secară de tramway sau de mașină. După multă strategie am reușit... să fiu urcat în mașină. Toți pasagerii merg la Venus. Cu atât mai bine. Nu vom avea nici o stație în parcurs. Se discută, bine’nțeles, despre football. — Nevastă-mea mi-a făcut aseară o surpriză. Mi-a pregătit un bilet pentru match! — Bravo, dom’lo! E sportivă... — Oho! Și ea merge la football, dar azi n’a putut să vie. E în a noua lună... După încă alte câteva frânturi de dialog, tremorat din cauza gropilor, am scăpat din înghesuiala din mașină. Respir ușurat. Dar ce-i asta? E scandal la poarta Venusului? E o întrunire cetățenească? Aflu că nu se petrece nimic anormal. Lumea de-acolo, tot furnicarul acela, așteaptă să intre. Dar vai! In loc ca lumea să intre la match, se dă o adevărată luptă între spectatori și jandarmi. — Nu vă’nghesuiți, comandă un jandarm. Comandantul jandarmilor, un locotenent tânăr și spilcuit, recomandă autoritar.— Vă rog, toată lumea să fie cu biletu’n mână! Pentru cei cari au bilet, ordinul e foarte simplu de executat. Cei cari n’au, cu drag l-ar ține’n mână. In înghesuiala aceasta însă, unele bilete dispar, schimbând mâna cât ai clipi. Vorba ce ia, o mână ajută Pe alta. Ascult biografia unui tânăr din spatele meu și o discuție violentă a unui tânăr menaj... Mă’nghesui doar de zece minute. — Feriți buzunarele!, — ne sfătuiește cineva, mai în glumă, mai în serios. Un sfat inutil. E de prisos să-mi feresc buzunarele, căci sunt atât de presate, atât de stâlcite, încât nici aerul n’ar putea să pătrundă, dormite o mână. In sfârșit, sunt asvârlit în arenă. Un domn gentil îmi aduce pălăria, un elev de liceu îmi restituie paltonul, iar o cucoană îmi oferă — fără nici o recompensă — nasturii. Mă mușc de degetul mic, să văd dacă într’adevăr exist... In astfel de condițiuni, vă’nchipuiți ce aspect aveau tribunele în momentul când dădeam fuga să iau un loc lângă d. dr. Minciulescu. Primarul din fierban Vodă. Cei dela peluză sunt abia la felul doi cu prânzul, și scorul e 2—0 pentru F. C. Rapid. Merge pe roate F. C.Rapid-ul. Dacă o ține cu viteza aceasta, face scor astronomic. D. Chiriceanu, care a concurat la concursul de pronosticuri al gazetei noastre, e dezolat: — Ce greșală am făcut. Am dat numai 7—0. Ceferiștii scot fum Pe nări. Au pornit din nou, cu toate remorcile și s’au oprit în stația Negrău. Trenul ceferist — ca toate trenurile — n’a respectat însă orariul. Nu s’a comportat la fel, la dus și întors. In repriza doua, nu a reușit să întreacă diligența arădeană, cu care au terminat cap la cap. D. Vuia, din fața noastră, își ia rămas bun de la o blondă nostimă și veselă, care-i urează: Să ne vedem sănătoși! — Să te audă Dumnezeu, suspină d. Vuia. — Cine bate? — Mi-e frică de Juventus! — Știi că i-a mai bătut pe venusiști cu 5—0. — Să știi că Venus se poticnește. — Ce-ați zice de-o surpriză? La un moment dat, toată lumea vorbea de... surpriza unei victorii juventiste, încât victoria Venusului ar fi însemnat o veritabilă... surpriză. Numai d. Danielopol, simpaticul secretar al Juventusului, e conștient de pericolul... negru și de forma echipierilor. — Numai de ne-ar servi la desăvârșirea formei... Așteptările unanime au fost confrmate. Patruzeci și patru de minute, ambii portari au rămas cu buna dispoziție intactă. Tocmai în minutul patruzeci și cinci, un picior, din douăzeci, a împins mingea în poarta lui Endreffy. — Ceasul rău se vartă un juventist. — Bai minutul rău, îl rectifică cineva. D. Minciulescu are aprecieri măgulitoare la adresa d-lui Vuia: — Se comportă bine Vuia. Nici nu-l simți că-i pe teren... Duduia blondă întoarce capul, și-i mulțumește din ochi. Iată, juventiștii dornici să refacă terenul, au început jocul cu multă însuflețire. Câteva incursiuni favorabile, dar De Viitor trage cu prea multă milă. — De unde l-au importat pe ăsta?, se întreabă un spectator. — L-au importat? Nu se poate să-l fi importat, precizează d. Tomaziu, căruia în materie de import nu-i scapă nimic decând cu contingentarea, încă un goal. Și încă umil. Surpriza mult scontată a fost o himeră.O fază la poarta Juventusului. Doi venii »iști sunt în offside. D. Vuia trece cu vederea. Sau mai bi n. Noi !Contimitv&n *»» n»o MV.ai Prima etapă VENUS-JUVENTUS 6-0 (1-0) F. C. RâPIMRlȘANi 4-1 (3-0) RIPENSIR-CKINEZUL 3-1 (1-1) Au asistat 4000 de spec Ripensia și Loevre ifeldtatori, pentru Chinezul. _ Am marcat Bindea, Cel mai bun din «22» f Schwartz, Chiroiu, pentru Bindea. ___ VICTORII-0.1.0. 4-2 (3-1) Citiți amănunte în paginele 3, 4 și 5) Am asistat 15.000 de spectatori. __ Au marcat Hum! (2) Pe» teal 2 )și" Grain" (2)._______ Au asistat 15 .OOP de spectatori. ___ __ _____ Am marcat Barbu (2) Bogdan și Lengher F. C. Au asistat 2000 de spectatori. _________________ Au marcat Coci »Ban II (2), Felecan și Căpușan pentru Victoria și Snsias. Au asistat 2000 de spectatori. Hr.« .. Au marcat Igna și Rohan pentru Gloria și Păunescu Au asistat 3000 de spectatori. _ Au marcat Pernecky (2), Cucula și Bătrân. Bucureștenii au__jucat Cel mai bun om de netegreni Hmiți. «Negrii» au jucat excepțio real în repriza doua. R. și Malija pentru Crișana. _ _ Unul din factorii victoriei: Rafinsky, și Bortola pentru C. A. O. ■ Jucătorul care și-a lăsat... forma în Franța. Bottola. pentru Universitatea. A hotărât victorias Po>« bra.________________________ frumos, dar ineficace. Gazdele au preferat să înscrie, decât să joace fruu.-ziu'-.... jisatiu.- ■ ».ii'- Feje jttuwijLjuatanum E’ mos... ___ S’a remarcat Szanislo, GLGRIMIVMTiiTEil 2-1 (0-1) J.M.E.F.J.UNIUES TRIC0L0R4-Ö (1-0) D. general G Gabriel Marinescu a fost eri la Venus D, general Gabriel Marinescu, subsecretar de Stat la ministerul de interne a asistat la matchurile de eri pe cari le-a urmărit cu un interes deosebit, înaintea matchului Venus.Juventus a intrat în vestiarul jucătorilor venusiști cărora le-a adresat câteva cuvinte de încurajare. Prezența subsecretarului de Stat de la interne a făcut o excelentă impresie în rândurile spectatorilor, cari cunosc aglomerarea de îndeletniciri pe care i-a furnizat-o d-lui gen. Marinescu, faptul că i s-a încredințat și locul de subsecretar de Stat la ministerul de interne Dumitru Călinescu nu mai este campion ! - Federația de box va deschide o nouă competiție Expirând în ziua de 27 Februarie cât. termenul pentu disputarea matchului de campionat între Dumitru Călinescu deținător și Mielu Coculescu chalenger, federația de box, va deschide o nouă competiție. 1 Titlul de campion al României la categoria gemi-mijlocie deținut de boxeurul Dumitru Călinescu a rămas astfel vacant.