Gazeta Sporturilor, aprilie 1937 (nr. 2364-2393)

1937-04-01 / nr. 2364

Anul XIV. No. 2364. EDIȚIA I-a a bonamente, Pe un an.........................................LEI 600 Pe șase luni 350 Instituțiuni, Cluburi și Proprietari . . " 2000 Un număr vechiu............................ 4 COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile : STRADA INGINER ANGHEL SALIGNY No. 2. — BUCUREȘTI Directori-Fondatori : E. EMILIAN și E. MUNTEANU Director: AL. MUNTEANU Prim redactor : N. PAPA GHEOROH 52 Joi 1 Aprilie 1937 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Direcția 3.26.60. TELEFON : Administrația 3.26.60 Redacția și provincia 3.26.69, La 3 și 4 Aprilie, Budapesta adăpostește adunarea generală Comitetului Cupei Europei Centrale. Chestiuni de mare importanță figurează la ordinea de zi a acestei Adunări, chestiuni care vor aduce Radicale modificări în structura acestei manifestări footballistice. Printre problemele care vor fi desbătute în această adunare va fi și aceea a găsirii unui succesor lui Hugo Meisl, problemă ce preocupă în mare măsură acest for și de care depinde existenta lui însăși. Căci se știe că Hugo Meisl întruchipa această competiție. Dar problema care ne preocupă în cel mai înalt grad atât pe noi cât și pe iugoslavi este aceea a acceptării noastre și a vecinilor noștri din sud vest în marea competiție. Se va face cu acest prilej și un raport asupra convorbirilor cari au avut loc până în prezent Un alt punct este și acela a organizării competițiunii pe 1937 și anume al numărului echipelor participante, în conformitate cu deciziunile luate la Praga. Altă chestiune care va fi desbătută este și aceia privitoare la transferarea jucătorilor dintr-unn club în altul. In fine chestiunea arbitrilor delegați cu conducerea acestor partide și informarea federațiilor naționale în cazul când echipele din aceste țări nu vor participa la marea probă. Ședința care va avea mari repercusiuni asupra footballului iugoslav și în special asupra celui românesc. ORDINEA DE ZI 1. Raportul președintelui. 2. Cercetarea și aprobarea bilanțului și bugetului. 3. Alegerea de membri noui în comitet. 4. Chestiunea secretariatului Cupei Europei Centrale. 5. Deliberări și deciziunea asupra invitației federațiilor română și iugoslavă de a participa la competițiunea din 1937. Raport asupra convorbirilor avute până în prezent cu reprezentanții acestei federații. 6. Deliberări și deciziune privitoare la organizarea competiției pe 1937 (numărul echipelor participante în cont. cu deciziile de la Praga, chestiuni de organizare, de date și de transferări de jucători. 7. Informarea federaților naționale în sensul art. 4 al. 3 din statutul în vigoare cu privire la neparticiparea eventuală a cluburilor. 8. Chestiunea arbitrilor (reglementarea taxei de arbitraj în sensul dispozițiunei FIFA din iulie 1936). 9. Broșura jubiliară. 10. Diverse. Ce se va discuta la Conferința Cupei Europei Centrale Ordinea de zi a ședințelor de la 3 și 4 Aprilie Ferencváros a câștigat turneul de la Viena VIENA 29 (Intersport). — În a doua zi a turneului de Paști, rezultatele au fost următoarele: Austria — Hungária 4-1 (2-1)) , Ferencváros — Rapid 4-2 (3-1 ) învingătorul turneului este echipa Ferencváros, pe baza următorului clasament: Grasshoppers — Laussane Sports 10—0. Mare surpriză, matchul ontând pentru finala cupei Elveției. Ambroziana (Italia) — Lugano 2—0 Kickers (Stutgart) — Joung Fellows 3—1 Intertur —AC Insbruck (Austria) 1—1 Italia Betoszona — Ambrosiana (rez) 3-1 Franța Olympique Gimnaze de Nise Racing Club Paris 1—0 Mare surpriză. Victoria sudicilor cari actualmente activează în liga II asupra Racing-ului care este fruntașe în Divizia I, se datorește jocului excepțional al lui Zamora care a jucat la O G Nise. Lille — Bassel 3—1 Lens — Dieppe 2—1 Metz — Stade Rennais 2—1 Olimpique Lillois — Caen 2—0 Polonia: Ruch — Nemzeti (Ungaria) 5—3 (2—2) Luxemburg Bocskai (Ungaria) — Reprezentativa Luxemburg 4—0 (2—0) Seghedin (Ungaria) Ungaria de Sud — FC Seghedin 5-2 (2-0) Germania Erfurt — Coburg 3—2 Bey rut — Apolode 3—2 lohn (Regensburg) — FC Nurberg 4—0 FC Dresdner — Schalke 2—1 ÚJPEST ÎNVINGĂTOR IN TURENUL DIN ANVERS ANVERS 29 (Intersport). In finala turneului din Anvers echipa Újpest a învins azi echipa germană formația dip Worms cu 1:0 (0—0). Goalul a fost marcat de Ziengeller. Cu această victorie echipa maghiară a câștigat turneul de Paști. TURNEUL PASCAL DE PAȘTI BRUXELLES 29 (Intersport) Rezultatul finalei din turneul pascal disputat azi : Budai 11 — Daring 1—1 (0—0) TURNEUL DELA LUXEM BURG LUXEMBURG 29 (Intersport) — In finala turneului de Paști Bocskai a jucat azi cu FC Sochaux. Rezultatul 2—2 (2—0). Matchul a fost prelungit cu 2 reprize a 25 și alte 2 — 20 minute însă fără rezultat. Elveția Ferencváros 2 2 — — 11:4 4 Rapid 2 1 — 15:6 2 Austria 2 1 — 16:8 2 Hungária 2 — — 2 3:7 0 Arsenal a pierdut avantajul fata de Chariton LONDRA, 29 (Intersport). — O nouă etapă a campionatului englez s’a terminat. Arsenal a pierdut avantajul său avut dinainte de Paști și conduce numai la goal-average. Rezultatele sunt următoarele: Birmingham — Middlesbrough Charlton Athletic — Chelsea 1-0. Derby County — Huddersfield Everton — Manchester United Manche, ter City — Liverpool 5-1. Preston North End — Brentford 1-1. Sheffield Wednesday — Bolton 2-0. Stoke City — arsenal 0-0. West Bromwich Albion — Leeds United 3-0. Welverhampton Wanderers — Sunderland 1-1. Leaderii Blankpool, Leicester și Bury au fost învinși, astfel că situația nu s’a schimbat, însă Aste« Villa devine periculoasă pentru prii mele locuri. REZULTATELE: Barnsley — Wcsthafli United 0-0. Blackburn Rovers — Blackpool 2-0. Bradford City —i Chesterfield 2-2. Fulham — Doncaster Rovers 1-0. Leicester City — Sheffield United 1-2. Norwich City — Bradfort 3-1. Nottingham Forest — Swansea Town 6-1. Southampton — Plymouth Argyle Totenham — Bur y2-0. Scoția Celtic Falkirk 1-0. Rangers — Partick Tistle 3-1. St. Johsntone — Aberdeen 2-1. Thirdlanark — Hibetnian 1-1. 0-0. 3-3. 2-3. Clasamentul Liga II 0-0. Arsenal 37 16 15 6 47 Charlton 37 18 11 8 47 Middlesburg 37 18 8 11 44 Manch. City 35 16 12 7 44 Derby Contry 36 18 7 11 43 Portsmouth 36 17 9 10 43 Brentford 36 16 10 10 42 Sunderland 36 17 5 1 39 Chelsea 37 13 11 13 37 Volverhainpton 34 16 4 14 36 Everton 37 14 7 16 35 Preston 38 11 13 14 35 Birmingham 37 11 13 13 35 Grimsby 37 13 8 16 34 Stoke City 36 11 11 14 33 Hunddersfield 36 9 14 13 32 Westbronnvich 35 13 6 16 32 Liverpool 37 11 9 17 31 Sheffield W. 35 8 13 14 29 Bolton W. 37 8 12 17 28 Manchester Un. 37 9 9 19 27 Leeds Untd 35 11 3 21 25 CULISELE Ziarul «PARIS SOIR» anunța că Sam Geraldo, fost campion de box al a Statului Texas, deschis de curând o cafenea la New York. Iată anunțul pe care l-a lipit noul patron», pe toți pereții localului : «Pentru aceia cari nu vor sau nu pot să-și plătească consumația». «Dacă aceasta se ridică până la 15 cenți, vor primi o directă de stânga la bărbie». • «Dacă trece de 25 cenți, vor primi un «un doi» la bărbie». «Dacă ajunge la 35 de cenți, vor fi făcuți knock-out». «De la 50 de cenți în sus, vor fi dați pe mâna poliției». «P. S. Cântăresc 90 de khilograme și am repurtat 150 de victorii pe ring». La noi, nici un boxeur n’a ajuns patron de cafenea. Au rămas toți «maeștri de box (și cură de slăbire) sau și-au ales meserii în cari nu au putut ajunge Patroni. Ion Mihail este cismar. PlăeșU este funcționar. Ion Gorun e cofetar. Gh. Stamate croitor. Un singur sportiv cunoscut, dar nu boxeur, a ajuns la noi «patron»: Petrică Sonda, al cărui restaurant din Piață a constituit multă vreme «yoga» dinspre ziuă a chefurilor bucureștene. Spre deosebire de Sam Geraldo, însă, Petrică Sonda n’a lipit pe Pereții restaurantului său, niciun fel de tarif-avertisment pentru clienții cari nu voiau sau nu puteau să-și plătească nota de consumație. E drept că Sonda nu a fost boxeur. Totuși, în mulți ani de activitate nu a dat niciun client pe mâna Poliției, deși destui au încercat să plece cu ciorba, de burtă neplătită. Ceia ce însemnează că pentru a ajunge patron temut, nu este indispensabil să fi fost campion de box în Texas. E de ajuns să fi fost luptător... * Problema alcătuirii echipei care va reprezenta România la Aprilie în mat18 cul cu Cehoslovacia, constituie încă prilej de discuții, îngrijorare și răspunderi. Sportivii spectatori discută. Comisia de selecție este îngrijorată. (Continuarea în pagii l-a) Mărire și decadență... Faimosul recordman mondial Jules Ladoumègue se produce în exibiții pe na unui music-hall din Capitala Franței sce O mare anchetă a „Gazetei Sporturilor“ Corn trebuie sa fie alcânam echipa României D FIADFSCA 1 »Ași face-o numai din jucătorii Venusului Și ai Victoriei din Cluj, pentru ca echipa națională are nevoie de un stil propriu de joc Se apropie matchul cu Cehoslovacia. Unul din cele mai grele matchuri din care au fost încercate de footballul românesc, pornit spre piscul celor mai răsunătoare succese internaționale. O întâlnire grea atât din cauza adversarului — un veritabil tanc din arsenalul footballului european — cât mai ales din pricina dificultățiilor pe care le întâmpină alcătuirea echipei noastre reprezentative. Nu avem, încă, o bună reprezentativă. Mai mult, nu avem posibilitatea să alcătuim o bună reprezentativă. In drumul selecționărilor, forma jucătorilor a prăvălit obstacole aproape insurmontabile. Toți foștii internaționali sânt epave. Zdrențe de jucători cu picioarele anchilozate, cu suflul innecat, cu vechea și victorioasa intuiție a jocului, frântă de mediocritate, de stângăcie, de grotesc. Nume?.. Sânt inutila. Adefi fața spectatorilor bucureșteni, monomul tuturor «senatorilor de drept» pe cari i-a sprijinit, atâția ani, alcătuirea echipelor noastre reprezentative. Aproape toți au fost inexistenți. Slabi până la exasperare. Mediocri până la desgust. Cârpe de jucători cu nume, mari, dar fără vlagă... De aceia, apropierea matchului cu Cehoslovacia împrăștie, în câmpul footballului românesc, o îngrijorare explicabilă. De aceia selecționării se zbat din greu să iasă din globul inpotmolirii, iar reprezentativa de la 18 aprilie a României este înveștmântată intr’o negură aproape de nepătruns. Cine vor îmbrăca tricoul național in matchal cu Cehoslovacia... de la 18 Aprilie?.. Cui i se va încredința procura să reprezinte footballul românesc in întâlnirea cu o reprezentativă în fața căreia — la Triest — am reușit să ne apropiem până la un neașteptat și glorios !—2. «Comisiunea de selecție» are o opinie suverană. Desigur, In negura care acopere astăzi, însă, selecționarea echipei române, orice posibilitate de orientare, este aproape salvatoare. Nu vrem să influențăm opinia selecționeurilor. Sânt, în «Comisia de selecție» cinci nume a căror solvabilitate de Pricepere și experiență este indiscutabilă. Găsim interesant însă — și pentru toată lumea, util — să culegem câteva lată întrebarea care flutură astăzi în gândurile sportivilor români. Iată grija, cu corolarul firesc al răspunderilor, care pândește existența «Comisiunii de selecție», declarații autorizate, cari s 8 simplifice situația — foarte încurcată — pe ca*a care «Comisiunea de selecție» în preajma matchului cu Cehoslovacia. Pentru cititori, opiniile acestea vor avea un aspect informativ. Strict informativ. Pentru oficiali însă — orice s’ar spune — «proectele de reprezentativă» cari ne vor fi comunicate, vor constitui o orientare utilă și necesară. v începem astăzi șirul acestei anchete cu d. avocat Eladescu, vice președintele grupării Venus. Dinintarierea preferințelor, d. av. Eladescu ne-a comunicat următorul «11», care reprezintă — după opinia d-sale — cea mai bună reprezentativă a footballului românesc, pentru matchul cu Cehoslovacia, de la 18 Aprilie: «Aș forma echipa națională numai din jucătorii Venusului și Victoria. Motivez aceasta ca faptul că o echipă are nevoie de un stil propriu de joc și e a poate fi compusă numai din unsprezece indivizi dublați, fiecare cu sistem propriu de joc. «O echipă trebe să aibe surle« și să reprezinte un ideal. Cred că aceste trei calități nu le-ar putea avea decât o combinată Venus —Victoria și de*ceia o Preconizez, în vedere» matchului cu Cehoslovacia. Ași lua apărarea Venusului, inclusiv mijlocașul centru. Aripii» liniei de mijloc dela Victori» iar atacul Gruia, Munteanu I, Cociuban II, Fetea, Căpușa». Rutina venusiștilor grefată pe ela nul mănăsturenilor — calitate care dealtfel nu lipsește nici băefilor noștri — s’ar obține o comportare cât mai favorabilă și chiar o victorie nu ar fi exclusă. Așadar o echipă: Turdan, Sfera, Munteanu 11, Colea Albu, Vâlcov, Pop, Gruia, Munteanu l, Cociuban 11, Petea Vâlcov și Colpușan. George Fulga Complectări La comunicatul comisiei de selecție In legătură cu primele informații oficiale cari au apărut sub forma comunicatului Comisiei de selecție, sunt necesare unele complectări, cari vor permite luminarea și mai pronunțată a perspectivelor pentru matchul cu Cehoslovacia opinia d-Lui avocat Eladescu D. ELADESCU Apelul hockeystilor a fost aminat pasiva 2 Auriu, dinți având la ordinea de zi cazurile jucătorilor de hockey, suspendați de forul de specialitate, cazul Binder și Adelstein, precum și al jucătorului Artur Vogel, suspendat de federația de rugby pe 3 luni. Comisia a fost prezidată de d. av .Al. Cantuniari, în completul d-lor col. Roman și Schmettau. Lipsește d. V. Canarache. La apelul oficialilor dela federația de ping-pong s’a dat termen de judecată pentru Vineri 2 Aprilie. Din partea federației a pledat d. C. Zadirnic. Cazul jucătorilor Radian, G. Buia și C. Cantacuzino a fost larg desbătut. Din partea inculpaților a pledat d. av. Aristică Schileru. S a fixat și aceste cazuri termen pentru data de 13 Aprilie când va continua judecarea acestor apeluri. In ce privește cazul jucătorului Artur Vogel, d. av. A. Vogel a cerut comisiunei să dea o jurisprudență, în sensul că nu există incompatibilitate între calitate de jucător amator și acela de ziarist profesionist — atunci când acest ziarist aduce critici delictoare. Comisiunea a amânat pronunțarea pentru Vineri la ora 19. Aseară la U. F. S. R., comisia de judecată a înaltului for s’a întrunit într’o importantă șe- DEPLINA LIBERTATE TECHNICA La ședința de Duminecă seara a Comisiei de selecție a luat parie și d. V. V. Tilea, președintele F. R. F. A.-ului. D-sa a ținut să facă o scurtă declarație, la începutul ședinței. D.V. V Tilea a precizat că forul de sub preșidenția d-lui Liviu Iuga se va bucura de cea mai deplină autonomie tehnică. Această declarație în(Continuare în pag. ll a)