Gazeta Sporturilor, aprilie 1937 (nr. 2364-2393)

1937-04-06 / nr. 2369

f GAZETA SPORTURILOR 0 Ziua de ea, deși îmbufnată și urâtă foc, — mai urâtă ca o «babă» din Martie — a însemnat o frumoasă izbândă a ciclismului nostru. Noul drum pe care a pornit pedala eri dimineață, e ruta tinerească, intelectuală și plină de noui și sănătoase orizonturi; o etapă nouă, plină de entuziasm, sortită să însemne începutul unei ere de primenire a cadrelor cicliste, de mari și certe realizări în viitor. Inițiativa aceasta — înfăptuită din inspirația d-lui Petre Mihăilescu — conducătorul «Acvilei-Maraton», este o realizare cum nu se poate mai binevenită, mai trainică și justificată, ea meritând toate laudele. Spectacolul de ori, pe lângă fazele interesante pigmentate, — firește — cu scene comice, inevitabile debiturilor (e vorba de participanți) are un înțeres mai adânc, dincolo de amuzament găsindu-se însă și problema ciclismului autohton, nevoia de progres și reviriment a acestui sport. Prea se făcuse simțită — în ultima vreme — nevoia unei aerisiri, prea încet se producea înlocuirea vedetelor cu tendințe de «pensionare», prea ne învârteam în acelaș cerc vicios, cu aceiași eterniași, cu foarte rare revelații. In puține cuvinte, ceiace lipseau Spectacolul a început cu un prolog: cursă de viteză în două serii și finală, întrunind 17 adeziuni Disputa a fost dârză, din cap in cap, desfășurată până la ultima resursă, fără tactică, cinstit, pe «încercarea puterii». REZULTATELE TECHNICE Seria I 1. Petre Ghica 2. Vrânteanu 3. Bundă Seria 11 1. I. Bechmann 2. Radoslavescu 3. V. Craighere FINALA 1. Petre Ghica (Lie. Mihai Viteazu) 2. Bundă (Lie. Industrial) 3. Beckmann (Șc. Evanghelică) DEMI FOND 13 TURE (19 km, 500 m.) La start se prezintă 15 concurenți. Iată situația după fiecare tur (1500 m.) Turul lui: P. Ghica conduce iute, destramă plutonul și apoi abandonează. Turul al 11-lea: Gorun conduce primul pluton de 4, urma la 20 m. da altul compus lui Alexandru Dobrin, V. Craighero și Eug. Craighero. Beckman are> pană și pierde 600 metri. Turul al 111-lea. Gorun conduce tatonat de Dobrin, Radoslaveanu, frații Craighero și Virgil Ionescu. Urmează restul plutonului și Beckmann. Turul al IV-lea se scurge la fel ca precedentul iar Beckmann are numai 000 m. Turul al V-lea. Gorun forțează tatonat suplu de Radoslavescu și Dobrin. Turul al VI-lea: Radoslavescu sprintează, la 30 m. și e urmărit de Goran, Dobrin și Craighero. Beckmann forțează. E doar la 400 m. Turul al Vll-lea: Radoslavescu, la 60 m. Goran, Dobrin, la 120 m V. Craighero, restul la intervale mari. Beckmann reface sigur. Turul al IX-lea: Radoslavescu pedplează ușor mărind mereu avansul. Dobrin se schimbă cu Gorun și totuși pierde teren. Beckmann, s’a apropiat mult. început să se înfăptuiască ori: lărgirea , cadrelor, propagarea cât mai intensă a acestui sport, introducerea lui Inti’un start intelectual, acolo unde prinde iute rădăcini puternice dar unde nu reușise să pătrundă din simplul și destul de puțin îmbucurătorul motiv că nu se gândise nimeni la această categorie de «puști», curajoși și dornici de isprăvi. TINEREȚE, ENTUZIASM ȘI... EMOȚII Iată un spectacol care, deși lipsit de sonoritatea unor nume ca Țapu, Gociman, Tudose, etc., a adunat eri, un public numeros, foarte numeros. Erau, acolo, zeci și sute de uniforme, șepci, de figuri tinere, copilărești chiar, necunoscute, dar care se adunaseră încrezători, gălăgioși și plini de viață, ca la un «praznic» al lor. Privindu-i era imposibil să nu reflectezi, dar de unde au eșit «puștii» aceștia? De unde atâtea biciclete? Și, involuntar, te cuprindea părerea de rău că aceste elemente au putut fi lăsate în umbră, până acum, să fugă anonimi și pasionați, pe aleile de la șosea, fară Vreun sfat, fără o îndrumare și fără curajul de a se apropia de «domnii cursieri» pe cari, probabil, in mintea lor bogată în exagerări îi considerau de esență excepțională. Turul al X-lea: Radoslavescu singur în cap. La 200 m. Beckmann, Goran și Dobrin care se răstoarnă în viraj și își strică ghidonul. Continuă totuși. Turul al Xl-lea. La fel ca precedentul. Turul al Xll-lea: Radoslavescu e cuprins subit de un «cârcel», desoalecă. Goran, Beckmann trec în frunte. Radoslavescu curajos pornește iar. Turul al Xlll-lea: Beckmann iapă efortul făcut comite greșala și forțează iar. E depășit, apoi, ușor de Goran. CLASAMENTUL 1. Goran (Lie. Sf. Iosif) 2. Beckmann (Lie. Evanghelic) 3. Radoslavescu (Titu Maiorescu) 4. Alex. Dobrin (Lie. com. Krețulescu) 5. V. Ionescu (Lie. Industrial). DEMI FOND 15 TURE 22 km. 500 m. 11 alergători se prezintă la start. Turul Iiu: Sarkis conduce iute talonat de Alexandrescu. Turul al II-lea. Sarkis pedalează vârtos urmat la 50 m. de V. Craighero, Beckmann, E. Craighero și Bébé Iosif. Turul al Ill-lea. Sarkis are acum 70 m. Vin Craighero, Beckmann, Georgescu, E. Craighero și Bébé Iosif care pierde teren mult. Turul al IV-lea. Sarkis a mai câștigat teren. Are 100 m. înainte. Tururile 5, 6 și 7 la fel. Turul al VIII-lea: Sarkis conduce mereu. V. Craighero se detașează de Beckmann, iar acesta de Georgescu. E Craighero abandonează. Turul 9, 10 și 11 la fel cu singura deosebire că Iosif reface puțin din cei 50om. pierduți. Turul al Xll-lea. Sarkis slăbește. Urmăritorii sunt în aceiași situație. Turul 13, 14 și 15 se scurg in aceleași condiții și într-o iuțeală redusă. CLASAMENTUL 1. Miran Sarkis (Lic. Pr. Carol) 2. Virgil Craighero (Lie. com. Krețulescu) 3. Ion Beckmann (Șc. Evanghelică) 4. Costin Georgescu (Lie. Mihai Vit ). Bébé Iosif (Lie. Mihai Viteazu). CONSIDERAȚIUNI Din lipsă de spațiu amânăm pentru mâine comentariul asupra isprăvilor acestor curajoși și entuziaști școlari De reținut însă că toți cei care s’au clasat în cele trei probe sunt convocați joi seara la ora 19 la sediul grupării «Acvila-Maraton», în strada Crăsnaru 34, pentru a li se înmâna răsplata eforturilor depuse. EMILENGER Urmărind cursele PAGINA SPORTURILOR MINORE Reuniunea scalară, de eri, o promițătoare inovație. — Goran, Radoslavescu, P. Ghica, Sarkis, Beekman, Craighero și Alex. Dobrin au concurat admirabil Jo și Plecarea la t cursa școlarilor, gaterul cursei de viteză Iasi Ghica, căști* pe 500 m. WO IULIEN-BASKET r't IHWI mu IHM— II ■ tampionarii femenin a reînceput sub auspre I Page far ei si Stări far naist in finala cu ei „Galnta Sporturilor“ Eri a început campionatul national femenin, matchurile disputânduse pe terenurile C. F. R. și Sp. Studențesc. Deși eri vremea nu a fost tocmai favorabilă disputărei jocurilor totuși — lucru îmbucurător — nu s’a înregistrat niciun forfait echipele vădind o mare dispoziție pentru joc. In general o zi calmă favoriții câștigând pe toată linia. CUPA «GAZETA SPORTURILOR» In cadrul trofeului oferit de ziarul nostru, s’a disputat ori ultimul joc între Iureș Club și Telefon Club. După un joc în care «vișiniile» au fost tot timpul superioare, au câștigat cu 15—1 și 15—2. In urma acestui rezultat clasamentul are în frunte pe Iureș Club și Start Club cari vor disputa finala în sala «înainte». Este probabil ca jocul să aibe loc în cursul săptămânei deoarece sala «înainte» nu este disponibilă pentru Duminică dimineața. CAMPIONATUL REGIONAL . In cadrul campionatului regional s-au disputat următoarele jocuri: START A. _ METALOSPORT 10-5 (15-9) Startul fiind superior a câștigat cu ușurință în dauna Metalosportului care nu a putut face mai mult. S’au remarcat Despina Mavrocordat de la Start și Lisbhu Marcus deja învinse. AURORA A. — O. C. B. 15—2 15—5 In cinci jucătoare din care numai trei titulare O.C.B.-ul, nu putea spera la un rezultat mai bun în fața redutabilei formații a Aurorei, oricâtă bună voință ar fi avut. S’au remarcat Berta Marcovici de la Aurora. START B. — AURORA B. 15—1 15—5 15—7 O mică ocazie de a învinge Startul B„ a pierdut ori formația secundă a Aurorei căci prezentând lise în cinci nu a putut dispune de Start B. Dacă Auroristele s’ar fi prezentat in șase jucătoare poate că rezultatul ar fi fost altul căci cele patru reprezentante ale Startului nu ar fi reușit să facă față învinselor de eli. IUREȘ A. V. DACIA 15-2 15-0 Deși au jucat numai în Patru jucătoare totuși Iureșul a câștigat extrem de ușor — așa cum am pronosticat noi. Eta Mănescu a fost «as-ul» jocului de ei. IURES B. ASFC 15—2, 2-15 15- 6 Probabil că avant-cronica noastră de em a avut darul să facă pe suresiste atât de... încrezute încât s’au prezentat numai în patru jucătoare. Acest lucru le putea fi fatal dacă «funcționarele» ar fi jucat mai calm și ar fi «plasat» în locurile goale ,je se găseau ocupate de formația secundă a Iureșului. Cea mai bună jucătoare Marga Căplescu de la Iureș. BONAPARTE _ SPARTA Matchul s-a amânat de comun acord pentru Marți 6 Aprilie pe acelaș teren și sub conducerea aceluiaș arbitru, RADU FLOREA =K II & R 11== St Român, T. C. R., Sportul Studențesc și C. F. R. Învingători în Cupa Pe o vreme puțin favorabilă, și pe un terenj aproape impracticabil, s’au jucat ori matchurile celei de a 3-a zi în cadrul Cupei României. Un număr mare de spectatori, având în vedere timpul nefavorabil, au urmărit ori disputele cari în raport cu terenul au fost spectaculoase. După a B-a zi clasamentul a început să se contureze vag, având în frunte echipa Universitarilor, urmată de St. Român P.T.T., CFR, T.C.R, Viforul Dacia, R. O. 13 și R. C. R. STADIUL ROMAN P.T.T. 8-3 (3-0) Sub arbitrajul d-lui F. Herck, ©ch’pe le s’au prezentat : Șl. ROMAN: Tudoran, V. Munteanu, A. Gabay, Camil Ion, Virgil Ion — Andronache, C. Turutz — Eremia, N. Mărăscu, G. lonescu — Gică Crivătz, Blaseck — Ath. Argeșiu, Um. Jloreatu, Slobozianu, P. T. T.: Dragoș — Ionescu, Domnescu, Florea, Tănăsescu, C. Anastasiade, Epure. Matchul începe într-un tempo foarte viu, remarcându-se chiar de la început superioritatea roș.albaștrilor. Baloanele, atât la tușe cât și la grămadă, aparțin Stadiului Român, care în tot timpul reprizei I are inițiativa atacând continuu atât cu linia de treisferturi cât și cu înaintarea. In prima jumătate a reprizei I a jocul se menține în terenul P. T. T. care nu face decât să se apere. După ce St. Român scapă două ocazii favorabile de a marca, P. T. T ul reușește o șarje care aduce jocul în terenul St. Român. XJnxLează o tmșe, Thirutz deschide bine, Andronache lansează bine linia de treisferturi, Camil Ion precează, apoi pasează Ini Munteanu, care bate un deplace, Dragoș, scapă mingia mele. Dela grămadă mingia revine St. Român, Gabay bate un suivie, și tot el marchează. Transformare, din poziție bună e ratată de Tudor Ion. Puțin timp după marcarea essarului, Camil Ion e nevoit să părăsească terenul, având mâna luxată.Este înlocuit de Virgil Ion în locul căruia trece Gică Ionescu. P. T. T. pare că își revine, însă pentru puțin timp. Cu toate că grămada merge ceva mai bine, insuficienta liniei de treisferturi fac ca Stadiul Român să preseze din nou și mai insistent. In special linia de treisferturi a P. T. T. e în zi proastă pierzând toate baloanele, cari le au de la grămadă și de la tușe. Spre sfârșitul primei reprize Stadiul Român își revine, însă fiind fiind lipsa lui Camil Ion, și joacă cu înaintarea ,șarjele sfârșindu-se totdeauna în tușe. Sfârșitul primei reprize găsește Pe St. Român în terenul advers. Și la începutul primei reprize St. Român domină, înaintarea jucând în suflu iar linia de treisferturi încercând să percepe fără succes, ceia ce nu duce la nici un rezultat pozitiv. E rândul P. T. T. să domine, însă pe rând, din cauza gafelor făcute de G. Anastasiade, C. Florea, Domnescu și Tănăsescu, ocaziile sunt ratate. Stadiul Român se apără cu succes, nelăsând nimic să treacă. Un dribling prelungit al Stadiului Român, una suivre a lui Tudor Ion, Domnescu nu prinde, iar Gică Ionescu care urmase reia, tenitează frumos pe Dragoș și marchează a doua încercare a Stadiului, transformată de către Tudor Ion. Revenirea P. T. T-ului nu se vede și tot Sf. Român e acela care presează. Totuși, aproape de sfârșit, la o busculadă în fața buturilor St. Român, C. Epure marchează o încercare la înghesuială, rămasă netransformată. După marcarea acestei încercări, St. Român pornește la atac și ratează ocazii foarte favorabile. Sfârșitul matchului, găsește Stadiul Român în atac, P. T. T-ul apărându-se și părând mulțumit de rezultat. Dela St. Român toată echipa a jucat bine, remarcându-se totuși A. Gabay și Athanase Argeșin. Dela P. T. T. au muncit Georgescu, C. Anastasiade și Statoiu, figuranții fiind C. Florea, Tănăsescu și C. Epure. Arbitrajul d-lui Herck imparțial și autoritar. T. C. R.:R. C. B. 26-5 (3-0) T. T. R. : Moldoveanu, Popescu Colibașiană, Dragu, Ghica, Chrisovelony, Penciulescu, Moscu, Mateescu, Tanoviceanu, Neuleanu, G. Dumitriu, S. Bârsan, C. Popescu, U. Zissu, R. C. R.: Handoca, Anastasiu, Drăguș, Fălcoianu, Miron, Părăscu, Anastasiu, Manciu, Camiona, Botoșescu, Alexandrescu, Trandafirescu, Ionescu, Bătu. Un match în care o surpriză era imposibilă, fapt confirmat de rezultat. Campionii în compania unui adversar slab, au jucat frumos cu tot timpul și terenul nefavorabil. Driblinguri, meleuri deschise, șarje atât la înaintare cât și pe linia de treisferturi, au abundat mai ales în repriza întâia, dând matchului o notă de spectaculozitate. T. C. R. chiar de la început domină, atacă și marchează Rând pe rând, Ghica, Chrisovelony, Mateescu și Moldovanu, depun cu repetiție balonul în buturile adverse. Repriza I se sfârșește în notul avantaj al T. C. R Repriza II însă, are un alt aspect, R. C. B-iștii apărându-se cu succes și atacând chiar, ceea ce le aduce spre sfârșitul matchului, marcarea unei încercări, în urma unui dribling. E rândul campionilor să atace, ceea ce are drept consecință marca............•TiBirkrW Tiir ■ mii—grea încă a unei încercări prin Popescu Colibași. Dela campioni s’au detașat Mircea Neuleanu, Ghica, Penciulescu, Tanoviceanu și Mateescu, iar dela R. C. B. toți jucătorii merită aceleași laude. SPORTUL STUDENȚESCVIFORUL DACIA 140 SP. STUDENȚESC: Jipescu, Grigorescu, Damian, Andriaș, Dan Iordănescu, Dinescu, Diamandi, Mărășescu, Macarovici, Diaconu, Cameniță, Pani Florian, Tarabeva Fântâneanu, Șt. Ionescu. VIFORUL DACIA: Jianu, Roșianu, Nicolau, Beju, Nicolau Vasilescu, Comănescu, Canu, Covaci, Caracaș, Zamfirescu, Krantz, Grigorescu, BoReanu, Zugrăvescu. Sportul Studențesc a reușit o performanță frumoasă, învingând detașat echipa Viforului Dacia. Atât la înaintare cât mai ales pa linia de treisferturi, universitarii au dominat. Terenul impracticabil i-a făcut să nu învingă la un scor mai categoric. Viforul Dacia s-a prezentat sub forma obișnuită, jucătorii făcând greșeli elementare, înaintarea greoaie, componenții liniei de treisferturi fără legătură între ei, și numai fundașul hun, iată echipa galbenilor. Acestei echipe universitarii s-au opus o garnitură în care au excelat Grigorescu, Andreiaș și Dinescu. In prima repriză, matchul a fost aproape egal și numai către sfârșitul primei reprize universitarii reușesc să ia conducerea în urma unei încercări marcate de Andreiaș. Reacțiunea galbenilor e anemică, și în consecință nu duce la nimic. Repriza întâia se termină în nota de dominare a universitarilor. Repriza a doua are acelaș aspect. Linia de trei sferturi a alb-negrilor merge mai bine, ceea ce permite înscrierea a încă 8 încercării prin Grigorescu, Damian și Gălan S. Dela Sp. Studențesc au jucat bine Andreiaș, Găgan Ionescu și Dinescu, iar dela Viforul Dacia au dat satisfacție Jianu, Kantz și Beju. C. F. R.—R. C. 13 3-0 (0-0) C. F. R.: lonescu, Soare, Ontică, Sfetescu, Jansen, Zamfir, Timăr, Beumio, Teodoescu, Crăciunescu, Clinciu N. lonescu, Tenescu, Ionescu III și Augustin. R. C. 13 : Ifrim II, Oprescu, Velnir, Dinu, Bratu, Grigorescu, Ifrim I, Dumitriu, Oprescu, Vasiliu, Rădulescu, Simeș, Velude, Ursescu, Ciupea, R. C. 13 au făcut o performanță merituoasă, fiind învinși la limită de echipa feroviarilor. Matchul a decurs în nota de superioritate a C. F. R., însă fără rezultate pozitive. C F. R. scapă atât în prima cât și în a doua ocazii foarte favorabile. Tocmai spe sfârșitul matchului, C. F. R. ia conducerea datorită essai-ului marcat de Munteanu. R. C. 13 reacționează timid, însă C F. R. se apără admirabil. Sfârșitul matchului găsește pe feroviari dominând și în atac. O mențiune pentru ceferiștii G. Sfetescu, Ontică, Clinciu, Tranuis, Țenescu și Răduș și pentru toată echipa R. C. 13, cari au jucat curagios și cu puțin mai multă șansă Puteau câștiga. REZULTATELE TECHNICE CAT. ONOARE ST. Român—P. T. T. 8-3 (3-0) T. C. R.-R. C. B. 26-5 (23-0) Sp. Stud—Vif. Dacia 14-0 (5-0) C. F. R.-R. C. 13 3-0 (0-0) CAT. PROMOȚIE Vif. Dacia—C. F. R 4-3 T. C. R.—R. C. 13 10-0 P. T. T.—Sp. Studențesc 6-0 CAT. II Victoria—P. T. T. forfait. Av. Sportiv—T. C. R. 8-6. St. Român—R. C. 13 forfait C. F. R.—R. C. R. forfait. Sp. Studențesc—Vif. Dacia 5—3. (5-0) ATENȚIUNEI CUNOSCĂTORI ! Noul Prezervativ „PRIMEROS BRILLIANT EXTRAPRIMISSIMA“ este prin durabilitatea garantată de 5 ani precum și prin finețea lui incomparabilă, cu desăvârșire fără concurență.______________ Ba €» s comiuiafere cros lui L p Muntenia Pe un timp cum nu se poate mai favorabil, Liga Muntenia a disputat ori „Crossul de consacrare”, deschis juniorilor și începătorilor. Manifestațiunea a obținut un frumos succes. Un public numeros, o organizare îngrijită și un lot de concurenți — este drept nu prea numeros dar omogen — iată ce a caracterizat reuniunea de eri. TREI SPERANȚE Alergarea de eri, disputată pe 4 km., ne-a dat ocazia să constatăm calitățile a trei tineri în care aticismul românesc poate pune serioase speranțe. Este vorba de: Tudor (Peche), Pană (V. Dacia) și Fotea (C F. R.) Vom remarca, cu această ocaie, apariția alergătorilor de la A. Sp. Grănicerul, ceea ce dovvdește că atletismul nu a dispărut din arena grănicerească. Liga a împărțit primilor șase clasați premii, constând din bilete la matchurile de football, articole utile de sport, etc. Iată și rezultatele tehnice obținute: 1. Tudor (Pebe) 16 m. 23 s. 2. Pană (Vif. Dacia) 16 m. 34 s. 3. Fotea (C. F. R.) 16 m. 52 s. 4. Rusu (Gr.) 17 m. 12 s. 5. Olteanu (Gr.) 17 m. 14 s. 6. Chinologu (Gr.) * ; 7. Vasilescu (Gr.) ; 8. Radu (Pebe); Dron (V. D.); preoteasa (V. D). Concurenții la cross-country, imeriiat după plecare