Gazeta Sporturilor, octombrie 1937 (nr. 2545-2575)

1937-10-01 / nr. 2545

atletism a fost întocmită ordinea în care se vor desființa probele le(sfbionului Național și Campionatelor Naționale de Juniori Biroul Federației române de atletism a stabilit în ședința de ori seara, ordinea în care se vor desfășura probele în Decathlonul Național și Campionatelor Naționale de Juniori. DECATHLONUL NAȚIONAL PROGRAM 2 Octombrie 1937 Orele 15.30: 100 m. plat. Orele 15.50: Săritura în lungime. Orele 16.20: Aruncarea greutății. Orele 16.50: Săritura în înălțime. Orele 17.20. 400 m. plat. 3 Octombrie 1937 Orele 10 a. m.: 11.0 m. garduri. Orele 10.20 a. m.: Aruncarea disteului. Orele 10.50 a. m.: Săritura cu prăjina. Orele 11.20 a. m. Aruncarea suliței. Orele 11.50 a. m.: 1500 m. plat CAMPIONATELE DE JUNIORI Orele 9.30 a. m.: Aruncarea greutății. Orele 9.50 a. m.: 100 m. plat, perii. Orele 10.05 a. m.: Săritura în înălțime. Orele 10.25 a. m. 1000 m. plat. Orele 10.40 a. m. Aruncarea discului. Orele 10.55 a. m. 100 m. plat, finală. Orele 11.05 a. m. Săritura în lungime. Orele 11.25 a. m. 3000 m. plat perii. * Orele 15.00: Defilarea concurenților. 1 Orele 15.30 . 4x100 m. ștafeta. Berii. Orele 15.40: Săritura cu prăjina. Orele 16.00: 110 m. garduri serii. Orele 16.10 : 300 m. plat finală. Orele 16.30: Aruncarea suliței. Orele 16.45 : 3000 m. plat. Orele 17.05: 110 m. garduri finală. Orele 17.20: Ștafeta 4x100 m. finală. Orele 17.35: împărțirea premiilor. Cine va lua parte la Decathlonul Naționa Eri seara s’au închis înscrierile la Decathlonul Național. Iată lista concurenților care vor lua parte la acest concurs: Carol Krupka, Esta Sun. Petre Riess, C. A. Recas, A. Hockl, C. A. Recas. A. Sollassy, C. A. Recas. E. Maesciuk, Dragoș Vodă. E. Dietrich, Iahn. M. Talski, Iahn. A. Lupan, V. Dada, D. Negru, V, Dacia. G. Mossberger, V. Dacia, St. Ciaclani, Venus. O distincție binemeritată (Führen) și cancelarul Reichului, Adolf Hitler a binevoit să acorde d-lui prof. Virgil Boșală de la Academia Națională de Educație Fizică, decorația Olimpică c. pentru activitatea desfășurată U-a în calitate de conducător al unei echipe de 30 studenți de la A.N E.F. în tabăra internațională a studenților și la congresul internațional de educație fizică de la Berlin organizate cu ocazia Jocurilor Olimpice din 1936. Cupa Dimitrie G. D. Nironescu la Valorosul trofeu disputat în comunlragadiru, a fost câștigat încă de anul trecut de gruparea „Stadiul Român” campioana României de cross country. Pentru perpetuarea acestei alergări, distinus donator, d. Dimitrie G. G. Mironescu, administrator delegat al fabricelor Bragadiru și președinte de onoare al Stadiului Român, a binevoit să asigure comitetul organizator, că in aces an, va dona un nou trofeu — rot atât de valoros — care se va disputa la data de 21 Noembrie 1937, la organizarea „Stadiului Român” la Bragadiru-Ilfov, pe 11,lanța de 10 km. Clubul organizator. Invită pe această cale, grupările atletice din întreaga țara, să participe la acest concurs. Se va interveni pe lângă F. R. A. pentru obținerea reducerei de 75 la sută pe C. F. R. — transportal privind cluburile al căror atleți vor beneficia de 2 zile întreținere. Putem anticipa că organizarea — dealtfel ca nu toți anii — va fi mai mult decât ireproșabilă, Întrucât Studiul Român Își face o onoare din aceasta. La Ploești se fac pregătiri în vederea Naționalelor de juniori PLOEȘTI (dela corespondentul nostru) . In vederea campionatelor naționale de juniori, care se vor desfășura Duminecă 10 Octombrie în orașul nostru, au și început pregătirile. Zilele trecute o delegație a F.R.A. ului a venit în localitate verificând și omologând pista și instalațiile stadionului municipal, unde se vor desfășura campionatele. De comun acord cu autoritățile locale s’au luat luat măsuri în privința găzduirii atleților. Se prevede o afluență enormă, de concurenți, FRA urmând a stabili condițiunile de participa e. Deplasarea în Franța Un real serviciu făcut boxului amator Federația Română de box planu este o deplasare a echipei naționale in Occident. Nimic de criticat în această frumoasă inițiativă a comitetului de conducere. Cu cât amatorii noștri vor acea mai multe matchuri internaționale și cu cât ele vor fi susținute in afară de granițele țării, cu atât valoarea lor va fi mai ridicată. învinși sau învingători, ei vor învăța multe lucruri de la acei cu cari vor boxa. Fierul plugului lucește cu atât mai tare cu cât răscolește mai mult pământul! Până aci totul bine și inițiativa federației trebuie apreciată, la justa ei valoare. Dar... Intervine un dart.. Acest turneu al echipei reprezentative se spune că ar fi perfectat în Franța de d. Loubin Schoenfeld bine cunoscut boxului românesc prin faptul că și azi boxeurii noștri plâng după niște bani pe care d. Schoenfeld în calitate de organizator al unei gale de box prin anul 1929, a uitat să-i plătească acelora cari boxaseră in reuniunea lui. Actualul comitet al federației l-a iertat: treaba lui. Astăzi d. Schoenfeld conduce pentru străinătate chestiunile ffinanciare ale echipei românești. Nimic de spus nici aci, daci subsemnatul în calitate de conducător al echipei de box C. F. R. nu ași fi pătimit, după urma d-lui Schoenfeld, acum 3 ani, cu ocazia unei similare deplasări. Tot d. Schoenfeld îmi trata matchurile pentru Franța. In ajunul plecării, în servieta cu zeci de scrisori prin care d. Schoenfeld atestă că din 2 în 2 «le aveam matchuri perfectate, m’am suit în tren cu 10 boxeuri și la Sete în Sudul Franței l-am întâlnit pe colaboratorul meu care s’a scuzat că pentru momentam un singur match perfectat la Tarbes. Vă închipuiți grija mea, care în acel moment aveam 1000 fr. în buzunar și 10 boxeuri în deplasare. După match, care s’a soldat cu o frumoasă victorie, am fost în posesia a 3000 franci. De la acest match am stat 16 zile la Paris fără ca boxeurii să poată găsi un al doilea angajament: a trebuit a 17-a zi să accept un match la Ring Cadet pentru 615 fr. In fiecare zi cheltuelile cu boxeurii se ridicau la aproape 360 fr. Noroc că în Franța am avut câțiva prieteni de la care am putut să împrumut bani. La sfârșitul turneului, după 34 zile am sosit în București cu 45.000 lei datorii. Banii luați pe matchuri în Franța și Elveția, formau un total de 14.000 franiar turneul singur se ridica la 15.000 franci. Vedeți deci cât de fructuos a fost acest turneu încheiat prin abilitatea d-lui Schoenfeld. Astăzi, în preajma marelui pas pe care F. R. Box-ul îl face cu acest turneu se cuvine ca unul ce am pătimit după urma frelațiilor d-lui Loubin Schoenfeld și fac două întrebări celor cari pleacă: Ii întreb în primul rând dacă au contracte perfectate în orașele pe care cu siguranță d. Schoenfeld le-a înșirat tn fecundar corespondență, cu o conștiinciozitate de profesor de geografie. In al doilea rând îi întreb dacă s’au asigurat de bilete de tren dus și întors. Dacă nu pot să răspundă favorabil la aceste două chestiuni, îi consiliez să facă tot posibilul să intre in posesia acestor două realități, fără de care inevitabilul S. O. S. se va produce. I. Săvescu wen u.E yjAS *, ie- T Le ordinea zilei Inaugurarea campionatului 1932-28, se va face în cursul acestei săptămâni Toate jocurile programate vor trebui să fie disputate, sub sancțiunea pierderii lor, întrucât nu se admite nici o amânare, încă două achiziții fericite la colley hall au făcut feroviarii. Vasilescu și Miliő foști la A. S. F. C. au semnat pentru C. F. R. Demisia membrilor ligii Muntenia fiind primită, comitetul federal a numit o comisie interimară care va gira conducerea acestei ligi. Cum Luni 4 Octombrie se va ține adunarea generală, dela acea dată comisia va înceta să mai lucreze. Hadion demisionând de la C. F. R. și neprimind deslegarea cerută, va fi obligat să rămână pe tușe până la 15 Martie 1938. Comitetul federal a respins cererea grupărilor Bonaparte și P.T. T. de a fi promovată la categoria 1. Sorții au făcut ca cele mai tari partide din prima categorie, să se dispute in ziua întâi a campionatului regional. Astfel Duminică vom asista la întâlnirile de volley C. I. R.—Telefoane și C. C. B.—Sportul Studențesc iar la basket Sportul Studențesc—Telefoane, Comisia interimară a ligii Muntenia (ieședință Vineri seara la ora 21 in localul F. R. B. V., spre a fixa programul primei zile la volley femenin și basket categoria 1. Delegații cluburilor interesate au fost invitați să fie prezenți la această ședință. La 15 și 17 Octombrie prima echipă de volley a C. F.R.-ului va susține două jocuri la Iași. Jucătorului Tomescu fost la Viforul Dacia, fost la Răsăritul, fost... nu mai știu pe unde, i s-a aplicat de către Comitetul federal pedeapsa suspendării pe zece zile. Mircea Poenaru primind dezlegare cu drept de joc imediat de la Sportul Studențesc, va activa în viitor la Telefon Club. Cicero Danielescu a fost transferat de la V. S. C. la Viitorul, cu drept de joc imediat. p > «» la B V—, Programul matthurilor din 30 Septembrie și 3 Octombrie  Joi 30 Septembrie 1937. Naționala — R. C. B, teren I, ora 16, arb. <. R. Vizanti. Duminică 3 Octombrie 1937 Naționala — Victoria, teren I, ora 16, arb. d. A. Mărășescu. Promoție Stadiul Român — I. A. R., teren II, ora 15, arb. d. Teo Kranț: Sportul Studențesc — P. T. T, teren I, ora 10, arb. d. R. Vizând. Categoria II-a Viforul Dacia — P. T. T., teren I, ora 8.30, arb. d. FI. Brănișteanu. Stadiul Român — Avântul Sportiv, teren IV, ora 8.30, arb. d. KranL T. C. R. — Victoria, teren 11, ora 8.30, arb. d. Teo Kranț. Sportul Studențesc — C. F. R., teren II, ora 8,30, arh. d. Slt. Juscinsky. Biuroul federal s’a complectat Din cauza lipsei d-lui Fernand Herck biuroul federal s’a găsit desen iplectat. Ultimul comitet federal a decis ca acest loc să fie rentat de către d. inginer Lăzărescu. Astfel fiind baroul federal azi are următoarea compunere; de Peședinte: d. D. Tănăsescu. Secretar: d. C loan Casier: d. Al. Ghimpețeanu. Membri: domnii Dan Ștefănescu și ing. I. Lăzărescu Echipa națională joacă azi cu R. C. B. In conformitate cu programul stabilit, echipa națională va susține azi un prim match de antrenament. Partida se va disputa pe terenul U. F. S. R., la orele 1«. Echipa națională va utiliza următorul lot: Moldoveanu, Tudor Ioan, Șerban Ghica, Popa Ion, Art drees, Fierea, Pană Eduard, Dinescu, Chrissowe- 8 orii: Turul, Ifrim, N. Tarnoviceanu, Covaci, Irivaia, Gică lonescu, Mateescu A., Dumitriu Gică, Blaschek, Bârsan, Fântâneanu și Sloboozeanu. In prima repriză se va încerca următoarea formație: Fundaș: Tudor Ioan. Treisferturi: Ghica, Andreiaș, Chrissoveloni, Pană. Mijlocași: Ifrim și Popa. Linia III: Tanoviceanu, Covaci și Irimia. Linia II-a: Mateeacu și Blaschek. Linia I-a: Bârsan Șt., Fântâneanu și Slobozeanu. In repriza doua vor intra Moldoveanu la fund; Florea la centru; Tuni la deschidere; Gică Ionescu în linia treia și Dumitriu in linia doua. Biuroul federal nu urmărește să încerce rezistența fizică a echipa, ci caută să le asigure o omogenitate în jocul deschis. Pentru acest considerent adversarul a fost ales intr- o echipă care joacă fair și care nu poate pune o mare rezistență. , R. C. B.-ul va alinia echipa sa de campionat. De la Tennis Club Român Tennis Club Român, secția de rugby, convoacă pentru azi Joi, la antrenament pe terenul U. F. S. R., următorii jucători: C. Popescu, Oreviceanu, Tanoviceanu, Țurcanu, Munteanu EL, Solomon N., Mănescu M., Marin Ion, Păunescu Oprea, Balș Șt., Zissu Nella, Popovici Lucian, Popovici Paul, Marinescu A., Cristescu D., Popescu Colibași, Egon Lebel, Mărculescu, Bălescu C., Varbui, Ruță, Kraici A., Chițu Ion, Bârsan Mircea. CEASORNICUL SPORTUL UX «AZETI iPORTURILOK Incidentele de la Brașov sancționate Avertismente și suspendări In ședința de aseară a C.C.N-ului Comisia campionatului național a luat decizii importante în ședința de aseară. Incidentele de la Brașov au fost sancționate cu acest prilej. MATUSIK (JIUL) SUSPENDAT PE 8 ZILE In urma celor constatate din raportul arbitrului și al delegatului federal de la jocul Jiul-Olympia C. F. R. disputat în Petroșani la data de 19 Septemrie 1937, din care reese eliminarea de pe teren a jucătorului Marusik Andrei din gruparea Jiulpentru lovirea adversarului. Comisiunea făcând aplicarea art. 306 combinat cu 284 din R. A. pedepsește jucătorul Marusik Andrei din gruparea Jiul cu 8 zile suspendate CAZUL DELA SATU MARE Constatându-se din raportul d-lui delegat fderal al al jocului Olympia C. F. R.Amera disputat în Satu Mare la data de 26 Septembrie 1937, că în interiorul terenului de joc se aflau persoane ce nu aveau căderea asta, se atrage atențiunea pe viitor că în interiorul terenului de joc nu au voie asta decât medicul și delegatul federal (a se vedea decizia Comitetului Federal publicată în Rombel Nr. 233 din 936 și C. C. N. publicată în Rombol Nr. 234 din 936). INCIDENTELE DE LA BRAȘOV SANCȚIONATE in urma celor constatate din raportul arbitrului și al dedatului federal dela jocul A. C. F. R. — Venus disputat in Brașov la data de 19 Septembrie 1931, din care reese că gruparea A. C. F. R. nu a depus toată diligența pentru asigurarea părăsirii terenului a grupării vizitatoare, din care cauză sau întâmplat acte reprobabile față de gruparea Venus, Comisiunea, având în vedere dispozițiunile Comitetului Federal publicate în Rombol Nr. 233-936 și reamintite de C. C N. în Rombol Nr. 234-1937 Decide: Pedepsește gruparea A. C. F. ÎL cu 2.000 lei amendă în conformitate cu prevederile art. 194, 195, 196 și , 289 din K. A. și dispozițiunilor publicate în Rombol Nr. 233 și 234-936. JUCĂTORI SUSPENDAȚI In urma celor constatate din raportul arbitrului conducător al jocului D. V. A.Macabi disputat în Galați la data de 26 Septembrie 1937, din care reese eliminarea de pe teren a jucătorilor Pella Nicolae (DVA) și Tendier Ionel (Macabl) pentru lovirea adversarului. Comisiunea, făcând aplicarea art. 306 combinat cu 284 din R. A. aplică jucătorilor Petra Nicolae (DVA) Tender Ionel (Macabi) pedeapsa susșipendării pe 8 zile. * in urma celor constatate din raportul arbitrului și al delegatului federal dela jocul Unirea M. V. — C. F. R. Simeria disputat in Alba Iulia la data de 26 Septembrie 1937, din care reese eliminarea de pe teren a jucătorului Szabó Constantin din gruparea C. F.R.-Simeria pentru jos brutal și a jucătorului Pribil Carol din gruparea C. F. R.-Simeria pentru atitudine necuviincioasă față de arbitru. Comisiunea. Decide: a) pedepsește cu 8 zile suspendare jucătorul Szabó Constantin (CFR) In conf. cu prevederile art. 303 din R.A. b) Pedepsește cu avertisment pe jucătorul Pribil Carol (CFR) în conformitate cu prevederile art 302 din R. A.). NUMEROASE GRUPĂRI SUSPENDATE Ca urmare a deciziei din 22 Septembrie 1937, publicată în Rombol No. 7/937, punctul 7, se suspendă pe data de 1 Octombrie 1937, grupările de mai jos, pentru sumele prevăzute în dreptul fiecăruia, drept complectare a garanției regulamentare. DIVIZIA NAȚIONALA A Seria I Rapid 16.600 Unirea Tricolor 16.000 Phönix 10.900 O. A O. 5.000 Jiul 2.500 Seria II Sportul Studențesc 10.000 Ripensia 10.000 Juventus 10.000 Universitatea 10.000 DIVIZIA NAȚIONALA B Seria I Telefon Club 7.506 Macabl 4.000 Textila M. W. i.§țjo Victoria Constanța 1.500 Sporting 7.590 Seria II Șoimii C. F. R. Simezia Stăruința Rovine Grivița 1.796 000 5.510 7.500 Suspendarea se va considera ridicată prin înaintarea sumei de mai sus, federației sau prin depunere arbitrului înainte de începerea jocului. GRUPAREA GLORIA C. F. R.GALAȚI DESPĂGUBITĂ Se aprobă plata sumei de lei 2.000 grupării Gloria CFR Galați din garanția grupării Craiovan, restraachitat al baremului din 26 Septembrie 1937, obligându-se gruparea Craiovana și complecta regulamentară până la 10 garanția Octombrie 1937 sub sancțiunea suspendării (art. 130 din R. A.). MUREȘUL DESPĂGUBIT Se aprobă plata sumei de lei 4000 grupării Mureșul din garanția grupării C.A.M.T. rest neachitat din baremul jocului din 30 Mai 1937, obligându-se gruparea C.A.M.T. a-ș complecta garanția regulamentară până la 10 Octombrie 1937, sub sancțiunea suspendării (art 130 din R. A.). * Se admite cererea grupării Mureșul de a se trece suma repartizată din fondul diviziei naționle în contul garanției. ❖ Se aduce la cunoștința grupării Olympia C. F. R. din Satu Mare că gruparea Mureșul depunând în contul ei suma de 4000, suma a fost trecută în creditul contului ce-l are U F.R.F.R. SPORTING (CHIȘINĂU) PASAITA Se acordă termen grupării Sporting Chișinău până la 10 Octombrie 1937, pentru achitarea sumei de lei 5000 grupării Sportul Studențesc, rest al baremului din 18 iulie 1937, disputat în Chișinău. Termenul fiind acordat sub sancțiunea suspendării, se invită gruparea Sportul Studențesc a anunța federația în momentul încasării sumei." ...ȘI DESPĂGUBITĂ Se aprobă plata sumei de lei 2645 grupării Sporting din Chișinău din fondul diviziei naționale B seria I. Pe anul 1937—38, dreptespăgubii apreciate de comisiune la programarea jocului cu Sportul Studențesc din 27 Iunie 1937. ULTIM TERMEN PENTRU ÎNGRĂDIREA TERENURILOR Se acordă ultim termen pentru îngrădirea terenurilor cu sârmă până la 31 Decembrie 1937, grupărilor noui introduse în divizia națională B. RECLAMAȚIA C.F.P.V.-ului Reclamațiunea introdusă de gruparea Tricolor C-F.P.V. în contra grupării Brașovia, se înaintează comisiei de litigii întrucât nu mai este de resortul comisiunii și dosarul de fond fiind înaintat anterior comisiei de litigii. O CERERE A DUIG-ului RESPINSA Se respinge reclamațiunea grupării D-U.I.G. în legătură cu programarea jocurilor ce are de disputat la 3 și 10 Octombrie 1937. IN ATENȚIA GRUPĂRILOR Luânu-se în discuțiune reclamațiunea grupării Mureșul cu privire la jocul disputat în Sibiu la data de 6 iunie 1937, se atrage atențiunea grupării Șoimii de a depune în viitor toată diligența pentru preîntâmpinarea dezordinelor în timpul și după terminarea jocurilor ] ...ȘI A DISTRICTELOR | Se pune în vedere comisiunilor districtuale să transmită d-lor delegați federali publicați în Rombol mulțumirile comisiunei pentru concursul dat la buna desfășurare a jocurilor diviziei naționale. A. S. Distribuția după a treia victorie în campionat In lumea categoriilor inferioare s-a detașat în acest început de sezon tânăra formație A. S. Distribuția.. Ș . începând activitatea în campionatul categoriei a treia, galbenii au dovedit că posed un unsprezece valoros, care a înregistrat până în prezent trei victorii. Echipa de sub conducerea d-lui I.. Selagianu a obținut cele trei victorii asupra formațiilor Fichet de care a dispus cu 1-0, Justiția care a trebuit să cedeze cu 0-4 și Șoimii cari au fost învinși cu 2-0. 1. In urma acestor rezultate, A. S. Distribuția conduce cu autoritate în clasamentul categoriei cu un goalaverage de 7-0. Monitorul Oficial în fruntea clasamentului In campionatul categoriei promoție. Monitorul Oficial este echipa care s-a instalat în primul loc. Recent promovați în această categorie jucătorii Monitorului Oficial au prilejuit conducerii o vie sa L iafacție prin modul cum și-au apărat culorile. Credem că și în viitor Monitorul Oficial va face aceiași figură frumoasă, ca și până în prezent, i Traian (Tighina) a eliminat Tyras (Cetatea Albă) din Cupa României cu 2-1 (2-1) TIGHINA 29 (Prin telefon). In cadrul Cupei României a avut loc azi în orașul nostru matchul dintre echipa locală Traian și Tyras din Cetatea Albă. In prima întâlnire disputată la Cetatea Albă partida s’a terminat la egalitate, 2-2. In partida de azi Traian a reușit să elimine pe Tyras cu 2-1 prin punctele marcate de Brânză și Pe»tea. 1 1 ( Pentru Tyras a înscris Mihailov, Victoria (Cluj)va susțin un match cu Tricolor C. P. P. V. Gruparea Tricolor C.F.P.V. a angajat tratative cu echipa clujeană Victoria pentru un match la Ploești-Clujenii probabil că nu vor declina oferta. Mânăsturenii doresc acest match pentru a se reabilita de o înfrângere suferită in vară, cu 4—0 ) Condițiunile materiale sunt stabilite. Mai rămâne de discutat doar problema datei. Victoria vrea si joace a doua zi după matchul cu F. C. Rapid. Data nu este pe plăcut ploeștenilor, care ar dori ca matchul să se dispute într-o zi de sărbătoare. Prahova (olds-boys) va susține două matchuri interesante Gruparea ploeșteană Prahova, recent promovată în Divizia B, are o splendidă echipă de oldsboys, în rândurile căreia joacă multe foste glorii ale soperului prahovean. Conducerea clubului Prahova a perfectat două jocuri pentru echipa lor. Astfel, la 2 Octombrie, se va desfășura pe arena grupării un interesant match între oldsboys Prahovei și acei ai Sportului Studențesc. La o săptămână interval, echipa de oldsboys a Venusului va face la rându-i deplasarea. Matchul acesta va avea loc în ziua de 9 Octombrie.