Gazeta Sporturilor, martie 1938 (nr. 2690-2720)

1938-03-27 / nr. 2716

te' 6 întrevederile dela Budapesta ROMANIA IN CURA EUROPEI Matchal Cehoslovacia Româniactombrie. Italia nu părăsește t B. C. viitor Dnna Europei Centrale BUDAPESTA, 25 (Prin telefon).— Matehal Grecia—Ungaria disputat azi pentru campionatul mondial, a fost un bun prilej cu cea mai mare parte din conducătorii footballului din Europa Centrală să se adune in capitala Ungariei. Ultimele evenimente politice din Austria, au avut repercusiuni și asupra sportului și în special a Cupei Europei Centrale. Din partea României a fost prezent de Octav Luchide, secretarul general F. R. F. A., care a avut îndelungi conciliabule cu ceilalți factori de răspundere ai footballuluiuropean, cu von Tsehammer und Osten, fuehrerul sportului german. ITALIA NU PĂRĂSEȘTE C. E. C. Federația italiană de football a comunicat că indiferent de participarea Austriei în C. E. C.. Italia nu va părăsi această competițiune. Matchul România B.—Cehoslovacia B. In primul rând d. Luchide a tratat definitivarea matchului Cehoslovacia B.—România B. După discuțiiuni ample s’a ajuns la un acord definitiv, matchul urmând să se dispute la 28 Octombrie la București. O CONFERINȚA LA ROMA Conducătorii federațiilor care au făcut deplasarea la Budapesta au avut un schimb de vederi asupra chestiunilor pendinte de jocurile din Cupa Europei Centrale. S-a hotărât convocarea unei ședințe speciale a comitetului Cupei Europei Centrale, care va avea loc la Roma, în a doua jumătate a lunii Aprilie. După cum se știe, această ședință urma să aibă loc la Viena. Ultimile evenimente politice, au făcut ca ea să se transporte la Roma. Anul acesta nu se vor mai disputa matchurile din Cupa Europei, proba internațională la care participau: Cehoslovacia, Italia, Elveția, Ungaria și Austria. Aceasta hotărîre a fost luată întrucât statul austriac s’a desființat. Anulându-se aceasta edifie a competiției, se vor anula și toate jocurile disputate până acum. Este posibil ca pe viitor în Cupa Europei — care cuprinde numai echipele naționale să intre și Germania, România și Iugoslavia. O hotărîre definitivă în această chestiune se pot lua în Consfătuirea ce va avea loc la 3 Aprilie, la Rale, cu ocazia disputării matchului Cehoslovacia— Elveția. Atunci vor fi prezenți acolo d-nii Fischer (Ungaria ), Mauro (Italia)și Pelikan (Cehoslovacia, I In cazul când Austria nu va participa turneul C. E. C., țările fondatoare, adică Italia, Cehoslovacia și Ungaria, vor participa cu câte 4 echipe, iar România și Iugoslavia cu câte 2 echipe. Matchurile Arsenalului periclitate Cu privire la jocurile clubului Arsenal în Europa Centrală nu se știe încă precis dacă clubul englez va face deplasarea în Europa , așa că datele de 25 Mai la Praga și 29 Mai la București nu sunt precise. Aceasta incertitudine se datorește faptului că Cehoslovacia are angajat la 25 Mai un match cu faza Galilor ..Numai dacă se reușește amânarea sau contramandarea acestui match, se poate asigura deplasarea clubului Arsenal în cele două țări. O hotărâre definitivă cu privire la acest lucru se va lua deabea în cursul săptămânii viitoare. VA MAI PARTICIPA ! Deoarece s’a hotărât ca în Aus- AUSTRIA ANUL ACESTA Iiria să se continue campionatul de football, nu este exclus ca federația germană de football să permită Austriei participarea în O. E. C. măcar în cursul anului curent. Se crede că mâine se va lămuri acest lucru, când d. Eberstaller, președintele federației austriace, se va înapoia de la Berlin, unde a luat contact IN C. E. C.? se dispută ia 28 Oceam va funcționa pe România în Cupa Europei Benny Lynch și Peter Kane au făcut matchul LIVERPOOL, 25 (Serviciul nostru special). — Astă seară a avut loc matchul de box dintre campionul mondial la categoria muscă (după S. B. U.) Benny Lynch și compatriotul său Peter Kane. Matchul, care conta ca o revanșă a primei întâlniri — în care Lynch învinsese prin k. o. pe Kane , sa terminat de data aceasta la egalitate. Titlul deținut de Lynch nu a fost în joc. Rezultatul de egalitate se pare că avantajează pe Kane, întrucât Lynch și-ar fi asigurat o mică superioritate. Au asistat 12.000 spectatori cari au aplaudat îndelung pe cei doi combatanți. D-na Popper învinsă la San Remo In cadrul campionatului internațional de la San Remo, în ziua a doua, d.na Popper Zissovitz, fosta campioană națională a României a fost învinsă la proba de simplu doamne, cu două seturi, de d.na Hammer. Dăm rezultatele dela simplu domni și simplu doamne. Simplu domni: Asbot b. Berna 6:3, 6-3; Donald b. Traverso 6-3, 6-2; Taroni b. Laczay 6-3, 6-3; Vido b. Redl 8-6, 6-1; Fi ghieti b. Bicéi 8-6, 6-1; Pietrafraceia b. Egel er 6-1, 6--; Del Bono b. Butler 6-2, 6-2; Bossi b. Metaxa 6-4, 6-2; Vodika b. Nicolaidis 8-6, 6-4; Carrea b. Eaton 6-3, 6-2; Bawarowski b. Nschtewitz 6-1, 6-0; Lesueur b. Ravizza 6-0, 6-1. Simplu doamne: Sobotkowa b. Egeler 6-2, 6-2; Hanmer ti. Popper 6-0, 6-0; Beh rens b. Arosio 1-6, 6-0, 6-0; Heinmuller b. Springer per ritiro; Kovac b. Plumaker 7-5, 6-2; Oehner b. Eduards 4-6 6-2, 6-1. Lemaire a câștigat a treia etapă Paris - Nisa PARIS 25. A treia etapă din cursa ciclistă internațională, Paris- Nisa, în lungime de 186 km, a fost câștigată de francezul Lemaire cu timpul 5 ore 27 min. 46 sec. Locul al doilea a revenit compatriotul său Frechaut, urmat în ordine de: Litschi (Elveția), Christiaens (Belgia), Van Loy (Belgia), Sola (Franța), Neuville (Belgia), Legreves (Franța) etc. Un schimb sportiv între Franța și Ungaria Intre Franța și Ungaria s-a făcut un schimb de maestru de scrima- Ungurii au trimes un maestru de sabie la Paris, în persoana lui Szuecs, care va deschide la Joinville o școală de sabie. Din Paris a sosit la Budapesta Andre Gardere, fost campion olimpic, care va preda floreta și spada și va învăța sabie. Germania a învins Suedia la handball STOCKHOLM 25. La Geteborg a avut loc un match internațional de handball între echipa Germania și Suedia. Echipa germană a învins la mare luptă, cu 16:15 (8:8). Aseară Heuser a cucerit camportatul mondial Tehhnicianul Roth a fost knockoutat în repriza șaptea BERLIN ( serviciul nostru special) La Palatul Sporturilor din Berlin urma să se dispute Miercuri matchul dintre belgianul G. ROTH și germanul A. HEUSER, pentru titlul de campion mondial I. B. U.. Angajat pentru 15 reprize, matchul a durat mai puțin de jumătate din durata contractuală. In REPRIZA ȘAPTEA deținut de primul. Din cauză că sala a fost ocupată cu o manifestație de ordin politic, matchul a fost amânat pentru o seară. un pumn viguros al germanului a adus desnodământul fatal: Heuser învingător prin knock-out. 7 reprize Technics* și punctul Felul cum decursese lupta până atunci nu lăsa să se întrevadă din asemenea final. Roth, minunat tehhnician, cu neîntrecutul lui joc de picioaire, și-a derutat adversarul, isbuind frumoase lovituri mai ales eschive. Publicul nostru cunoaște lui Roth. A luptat la Arenele boxul Romane, cu Axioti pentru titlul european la categoria mijlocie asigurându-și o ușoară victorie la puncte. Stilul său însă a fost anihilat de vigurozitatea adversarului, care după ce a fost dominat, a reușit să întoarcă soarta partidei speculând un moment favorabil. întrecerea dintre tehnică și punct a dat câștig de cauză pumnului. «Tancul din Bonn», cum e poreclit germanul, a isbutit să culce pentru prima oară în cariera lui pe Roth, care deține titlul dela 1 Septembrie 1936, când a învins la Viena pe Lazek, la puncte. La match au asistat 20.000 de spectatori, cari au aplaudat frenetic victoria campionului lor. Germanii au mai atacat acest titlu în luna trecută. Besselmann a fost însă învins la puncte de Roth. Noul campion prezintă un Palmares remarcabil- Di America s’a impus printr’o serie de victorii, cari i-au îngăduit să boxeze pentru titlul mondial cu Maxie Rosenbloom în ii.p,nd a cedat la puncte. După patru ani isbutește atingă ținta, titlul suprem să-și Și al doilea câștigător al concursului nostru de pronosticuri și-a încasat premiul Eri după amiază am primit la redacție vizita celui de al doilea câștigător al concursului nostru de pronosticuri. cu Fericitul este d. Sandu Demetreidin str. Labirint, Ji funcționar la casa Warner Bross. După formalitățile de legitimare și înmănarea premiului de 500 de lei, d. Demetrescu, care este un sportiv convins, ne-a declarat: •Concursurile dv de pronosticuri dau un rezultat excelent, deoarece ele influențează în bine dezvoltarea footballului și a sportului în general. Cititorii dv. verificând șansele echipelor încep — sau mai bine zis, caută — să le cunoască mai de aproape posibilitățile pe teren. Nu pot decât să vă felicit pentru fericita dv. inițiativă». Vifor Dristor va întreprinde un turneu de 10 zile în Bulgaria SILSTRA. Gruparea locală Vifor Dristor a primit din Rusciuc oferta de a susține mai multe jocuri în Bulgaria. Astfel, la 25 Aprilie (Sf. Paști), Vifor Dristor va juca la Rusciuc cu Napredack. Apoi, în capitala Bulgariei, la Sofia, Vifor Dristor va susține la 30 Apr., 1 Mai două partide, unde adversarii încă nu a fost desemnați. Ultima partidă a turneului va fi la Schum la selecționata orașului. Tratativele sunt foarte avansate, astfel suntem siguri că turneul va fi perfectat. gazeta sporturilor Palatul Sporturilor dela podul Grand ua fi In curând terminat D. general Mihloescu se ocupă personal de înfăptuirea acestei opere Mișcarea sportivă culturală cerectitutiuii anistă a cărei rodnica activitate am Ionescu a avut în repetate rânduri prilejul să o subliniem în mod elogios — este sortită să retrăească cât de curând zilele de glorie din trecut. Speranța acestei reveniri noi neam manifestat-o de acum câtva timp și anume de la reinstalarea la conducerea acestei importante vis Președintele consiliului de administrație CFR d. general Mihail Ionescu, nu este un nume nou sportiv înăscut, d-sa a înțeles totdeauna să dea un deosebit sprijin problemelor sportive și culturale. D. general Mihail Ionescu este promotorul și îndrumătorul sportului ceferist. Din inițiativa și sub directa supraveghere a d-lui general Ionescu s’a organizat «Ceferiadele», grandioasele manifestatiuni la cari au participat ceferiștii din întreaga tara, manifestări elogies apreciate de cel dintâi sportiv al tării iubitul nostru Suveran. La revenirea în fruntea administrației CFR d. general Mihail Ivescu a putut — cu toate multiplele ocupatiuni — să găsească timpul necesar studeierii și îndrumării pe calea cea bună a acestei importante probleme. Doua au fost în special problemele care sau bucurat de o atente specială a distinsului sportiv și anume: «Palatul Sporturilor» și «Stadionul Giulești. Monumentala clădire de la Podul Grand și care poate rivaliza cu orice instituție similară din străinătate va fi în curând dată spre folosința membrilor asociațiilor C. F. R. Lucrările de terminare se execută cu febrilitate și chiar în toamna aceasta capitala noastră va fi înzestrată cu o frumoasă sală de spectacole în care vor putea avea loc manifestări sportive și culturale de mare anvergură. Tot în palatul sporturilor se amenajează mai multe săli de antrenament, cari pentru a fi puse la dispoziția secțiunilor componente ca football, box, astetism, lupta free,romane, scrimă, etc. aceste săli vor fi utilate cu aparatele cele mai moderne, necesare unui antrenament metode, cu vestiare, instalații de băi și dușuri O procură va da putința secțiunei de natație să urmeze în tot cursul anului antrenamentul necesar. d-lui general Mihail Palatul Sporturilor I). GEN. MIHAIL IONESCU Stadionul Giulești Cu ocaziunea unei vizite făcute la stadionul Giulești d. general Mihail Ionescu a dat dispozițiuni să se întocmească divizele pentru efectuarea imediată a lucrărilor absolut necesare unei bune funcționări. Astfel, se vor face lojele sub tribună, vestiare și instalații de dușuri pentru echipele C. F. R. cari vor activa, pe timpul verii pe acest stadion. Secțiunile de box, rugby și atletism, basket și volley vor putea să-și pregătească echipele în cele mai bune condițiuni. Din cele expuse mai sus se vede că la Asociația Sportivă Culturală C. F. R. se muncește intens. " Grație sprijinului d-lui general Mihail Ionescu capitala noastră va fi în curând înzestrată cu două instalațiuni de o necontestată utilitate, pentru care sportul românesc îi va fi adânc recunnoscător. Cupa mondiala _ Jugoslavia ia locul Austriei! Este posibil un joc România — Jugoslavia, in sferturile de finală ale competiției PARIS, 24. (Prin avion de la corespondentul nostru special).—Campionatul mondial de football continuă să preocupe cercurile oficiale de aici. După o perioadă prelungită de incertitudine, atitudinea Argentinei a fost — în sfârșit — cunoscută, argentinienii nu vin. Marea atractiv a campionatului mondial din acest an, a dispărut. Se vor face, bine înțeles, interveu- Cl ne spune Se pune deci, din ce în ce mai insistent, problema: ce se va putea face ? O nouă convorbire pe care am avut-o cu d. Delaunay, secretarul general al «Federației franceze de football» ne-a pus în posesia câtorva informațiuni noi, pe cari ne grăbim să le transmitem cititorilor noștri. — O modificare a programului, — ne a spus d. Delaunay, — mi se pare imposibilă. Ar produce nemulțri diplomatice. S’au și anunțat aceste intervenții. Este foarte probabil însă că Argentina va rezista. Se pune deci întrebarea: Va putea campionatul mondial — fără Argentina și fără Austria — să acopere enorma regie pe care trebue să o asigure Franța ? Indoelile cercurilor oficiale de aici, în această privință, sunt perfect întemeiate. d. Delaunay tutuiri cari ar înrăutăți situația, destul de critică și așa, a campionatului mondial. Cercurile oficiale par contra unei modificări a programului. INTRA §1 JUGOSLAVIA? — Atunci, cum se va proceda ? — In primul rând, va fi înlocuită Argentina. — Cu cine ? — Cu un nou reprezentant al Americii centrale. — Dar Austria ? — Retragerea Austriei va putea fi deasemeni reparată. După toate probabilitățile, beneficia Iugoslavia va de retragerea Austriei. Matchul Polonia- Jugoslavia, pentru calificare, va aduce calificarea aproape sigură a Poloniei In turul al doilea însă,a zâmbit d. Delaunag, nu este exclusă o întâlnire Româniai—Jugoslavia, care v’ar interesa in mod special pe dv. — v. fg...............................■ I ■ ......... —........ care stă pe o concludentă victorie cu 1—09 In mod excepțional vă fi calificată și Jugosllavia, și iată toate seriile complecte .— Atunci, România cu cine va juca ? — Cu noul reprezentant al Americii centrale. — Adică în — Asta am vrea să știm și noi I.« Anglia a învins Statele Unite cu 6-4 (2-2, 0-2, 4-0) Pe patinoarul din Harringay, s-a cu închiderea sezonului — au asistat disputat un match internațional de peste 10.000 de spectatori. hockey pe ghiață între reprezentativa Angliei și Statele Unite. La această partidă — care a coincis Anglia a învins cu 6—4 (2—2 0— 4—6). . TIPARUL INSTITUTULUI DE ARTE GRAFICE «EMINESCU» S. A.. STR. ING. ANGHEL SALIGNY, 2 TELEFON 3.26.68.