Gazeta Sporturilor, mai 1938 (nr. 2749-2779)

1938-05-01 / nr. 2749

Í-Afki'h ANUL XVI. — No. 2749. DIRECTORI FONDATORI: E. EMILIAN ȘI E. MUNTEANU I DIRECTOR) AL. MUNTEANU ȘI N. PAPAGHEORGHE BILBOURII.E: Strada Anghel Saligny No. 2 București COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC 15 națiuni-300 trăgători vor participa la campionatele mondiale de scrimă care se țin la Pistyan, între 16 și 27 Mai Federația internațională de scrimă a fixat campionatele mondiale din 1938 în Cehoslovacia. Aceste concursuri se vor desfășura la Pistyan, de la 16 la 27 Mai. Afară de țara organizatoare, s’au înscris la acest concurs următoarele națiuni: Anglia- Belgia, Finlanda, Franța, Germania, Olanda, ROMANIA, Jugoslavia, Ungaria, Italia, Elveția, Suedia, Danemarca, Egipt și Polonia. 16 state cu 300 scrimeuri vor lupta pentru titlu, la Băile Pistyan, Marzi Gaudini, Riccardi, Guaragna (Italia), Kavacos, Rajcsany, Gereg Berczelly, Rajczy, (Ungaria), Thofelel, Drakenberg (Suedia), Casmir, Iseline Mayer, Losert (Germania) Gardere, Schmetz (Franța), Frass Sokol etc. (Cehoslovacia) vor fi vedetele acestor concursuri grandioase. O inovație Pistyan va fi la la concursul de pe campionatul de spadă, unde matchurile se vor disputa numai la un singur tuș și nu la 3 lovituri ca până acum. Cu acest prilej va fi întrebuințat un nou aparat electric. Toate marile ziare vor trimite reprezentanți la aceste concursuri. Patronajul campionatului a fost acceptat de președintele republicei, d. Edouard Beneș, președinte de onoare , d. dr. Milan Hodza, președintele consiliului. Va asista la concursuri și președintele federației internaționale de scrimă, d. Anspach (Belgia). Diferite concursuri se vor disputa în sălile unor mari hoteluri. Cu prilejul concursurilor vor avea loc la Băile Pistyan o serie de manifestații artistice, culturale, etc. România va fi și ea reprezentată de cei mai buni escrimeuri ai ei. Este probabil că mai multi amatori ai scrimei vor însoți echipa la Pistyan, pentru a o sprijini la fața locului, cum fac și suporterii celorlalte națiuni. In caz de victorie asupra lui Joe Louis Schmeling trebue să depună o garanție de 50.000 dolari După ziarele americane, cercurile de box din New York cer ca Schmeling să depună o garanție de 50.000 dolari în cazul când va câștiga matchul cu Joe Louis. Americanii nu sunt convinși că Schmeling va f dispus să participe la un match revanșă la Maddison Square Gardens că îl va invita pe Challenger al săi în Germania. Echipa Germaniei 1 pentru Cupa Davi După toate probabilitățile, echipa Germaniei pentru Cupa Davis va f compusă astfel: Henkel, Redl și Melaxa. Doi foști austrieci au intra in kikul lul von Cramm. Redl va jucca simplu împreună cu Henkel, ia in dublu vor figura Henkel Melaxa Campionul olimpic Tisdall a devenit pro lesionist Câștigătorul cursei de 400 m, garduri de la Los Angeles, irlandezi Tisdal, a fost angajat ca profeso de sport la un liceu din Johannisburg (Australia). Totodată el va antrena și atleții din regiune. Un match care interesează Peter Kane Bataille Cocoșul englez Peter Kane, care vizează de mult timp pe Al. Brown, Continuă să-și desăvârșească forma. In acest scop, egalul lui Benny Lynch, va încrucișa mănușile în ziua de 4 Mai la Liverpool cu Georges Bataille, fost campion cocoș al Franței. Pentru noi această dispută are o deosebită însemnătate deoarece după rezultatul ei vom putea trage o linie într-un eventual match Toma Aurel—Peter Kane, boxează cu Actualități străine 1) Footballul este un joc dur, atât de dur încât un jucător uriaș ca faimosul înaintaș centru al Arsenalului, Drake, a putut fi rănit. El a fost transportat la spital, unde se mai află și acum — în convalescență. 2) Am relatat asupra tragicului accident care a încheiat cariera marelui motociclist englez Fernsbough — pe care-l prezentăm postum cetitorilor noștri. 3) D-rul Otto Nerz, selecționeurul unic al Germaniei, a fost numit profesor universitar — specialitatea educație fizică. 4) Italianul Lippi a câștigat traversarea Berlinului. Astăzi la Milano Adunarea generala a G.G.G. Ce se pune în locul Austriei ? Se fixează programul ediției pe anul acesta Astăzi, la Milano, comitetul Cupei Europei Centrale ține ultima sa adunare generală înainte de disputarea primului tur al Competiției, ediția 1938.Este o ședință care ne interesează Îndeaproape întrucât, în cadrul ei se va fixa viitorul mod de desfășurare al Cupei, la care noi sperăm să participăm în condițiuni mai favorabile decât cele de până acum. La ședință vor participa delegații tuturor țărilor interesate — minus cei ai Austriei—recte ai Germaniei pe care competiția nu-i mai interesează anul acesta. Dealtfel doctorul Eberstaler, fostul președinte al Federației austriaca de football a avut o convorbire telefonică cu doctorul Fodor, secretarul general al M. L. Sz.-ului, în cursul cărora i-a comunicat punctul său de vedere privitor la desfășurarea Cupei. Germania are în această chestiune o poziție precisă: echipele austriace nu vor mai participa la competiția C. E. C., în ediția 1938. Sunt astfel, după retragerea celor trei echipe austriace și a celor două elvețiene, cinci locuri libere, ai căror ocupanți se vor hotărî în ședința de astă seară. Este mai mult ca sigur că se va ajunge la soluția care a fost aleasă principial, între membrii Comitetului C. E. C.: țările fondatoare vor căpăta câte un loc în plus iar Iugoslavia și România de asemenea.Vor lua parte deci la ediția C. E. C. de anul acesta, următoarele țări: Italia, cu 4 echipe Ungaria, cu 4 echipe Cehoslovacia, cu 4 echipe România și Jugoslavia, cu câte două. Acesta este de altfel și punctul pe al României, care la Milano, va fi reprezentată de d. Octav Luchide, secretarul general al F. R. F. A. In cadrul ședinței de astă seară se va hotărî desigur, și programul Competiției pe anul acesta, întrucât de data primului match care va fi în mod aproape sigur în prima Duminică a lui Iunie, ne desparte doar o lună. Se va întocmi apoi lista arbitrilor care vor conduce matchurile Cupei Europei Centrale ediția 1938. Al. Brown apare într’un număr de circ ...Ceea ce nu-l împiedică să declare că-l interesează un match cu Peter Kane In seara matchului Angelina»— Brown, negrul și-a manifestat intențiunea de a părăsi definitiv ringul care i-a adus nenumărate succese. A doua zi s-a anunțat că un match Peter Kane—Al Brown se pregătește, fixându-se și data 12 Mai. De atunci «Al» a apărut pe pista unui circ atrăgând pe numeroșii săi admiratori cu toate că nu face altceva decât să dirijeze un jazz. Atmosfera de circ este atrăgătoare pentru marii campioni, deoarece după This, Ladoumcgue, Charles Pélissier, p. Magne, Leduct, Le Drago, iată că și Al Brown semnează un contract de durată nelimitată. După 5 Mai negrul va pleca cu circul într un turneu în Franța și posibil și’n Africa de Nord. «ȘI TOTUȘI AȘI REAPARE»... Puțin timp după semnarea contractului pentru spectacolele de circ, Al Brown a declarat unui ziarist parisian: «Cu toate că apar într-un număr de circ, ași face bucuros și o demonstrație de box. «Totuși mă gândesc să revin și-n ring căci matchul cu Peter Kane mă interesează mult. Numai am cerut lui Dickson o sumă pe care dacă Jeff, o acceptă voi urca din nou treptele ringului. «Dacă voi putea câștiga ceva parale de pe urma acestui match nu mă voi da în lături. Am de altfel deplina libertate din partea conducătorilor circului cu care am semnat angajamentul, de a mă antrena și de a boxa ori de câte ori voi voi». Se confirmă astfel părerea unanimă, că totul s’a redus la o reclamă abilă. Vom revedea cât de curând pe campionul negru în ring. Eder-Cristoforidis și Lazek-Sauvage O mare reuniune de box la Berlin In Arena Sportpalast din capitala Germaniei se va disputa în ziua de 6 Mai o mare reuniune internațională de box pe afișul căreia figurează Eder, Lazek, Cristoforidia și Sauvage. Vedeta galei va fi furnizată de întâlnirea dintre Gustav Eder, campionul welter al Germaniei și mijlociul grec Cristoforidis. Matchul se va disputa în 12 reprize și are caracter de revanșe. Intr’adevăr în iarna ce a trecut Cristoforidis a învins net la puncte pe campionul german. In semi-vedetă, Heinz Lazek, campionul Europei la toate categoriile înfruntă pe francezul AS Sauvage. Titlul campionului nu va fi pus în joc. Cine vrea să învețe înotul pe piept și nu se servește de acest aparat, nu va învăța niciodată — susține inventatorul lui, un profesor de înot din Pilsen Duminică 1 Mai 1938 ABONAMENTE.. Pe un an .......... . LEI 1000 Pe șase luni. . 500 Instituțiuni, Cluburi și Proprietari » 2000 Un număr vechiu ... . » 4 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF j Direcția ..... 2.26.60 TELEFON I Administrația . . 3.26.60 Redacția .... 3.26.69 Au început pregătirile pentru TURUL FRANȚEI Echipele participante. Gallien In echipa Franței. Participă ți Romain Maes Peste două luni și câteva zile, caravana Turului Franței va părăsi Parisul. Marea încercare a început să preocupe de pe acum cercurile cicliste din țările care iau parte la grandioasa cursă. Ziarul „Paris-Soir” in ultimul său număr, dă cicliștilor pe care îi interesează „Turul” plecarea în... cursa pregătirilor pentru întrecerea din luna August. „Veți face Turul Franței” scrie redactorul de ciclism al Paris-Soirului. Pregătiți-vă și dormiți bine!.. După aceasta ziaristul francez, ținând seama de unele selecțiuni oficiale ca și de forma arătată în diversele curse, a întocmit echipele naționale ale Franței, Belgiei și Italiei. Le reproducem și noi. FRANȚA A. Magne, Gallien. Mallet, Frechaut, Marcaillon, Oubron, J. M. Goasmat, Ducazeau, Jaminet, Cloarec, Laurent. In observație: Lesueur, Vietto, Gamard. Debenne, Thietard, Galateau. belgia Syivere Maes, Lowie, Kint, Meulemberg, Disseaux. Hendricky, Vlaminck, Masson, Muls, Van Houte. In observație: Huts, Lauwers, Stor me. Dubuisson, F. Vervaecke. ITALIA Bsrtaii, Bini, Bergameschi, Favalli, Mollo, Servadei, Rossi, Mealli, Vlcini, Camusso, Olmo. In observație, toți alergătorii cari au participat la Turul Italiei. Va surprinde pe mulți că din aceste două echipe lipsesc doi ași necontestați: Romain Maes și Lapebie. Primul, Maes, a declarat insă acum cinci săptămâni: — Vreau să revin încetul cu încetul. Nu vreau să bruschez lucrurile. In orice caz anul acesta nu voi alerga în Tur. De atunci Romain n’a revenit asupra acestei declarații iar seigneurii lui nu l-au sfătuit să-și schimbe hotărîrea. In același timp Pierre Cogan învingătorul Marelui Premiu al Națiunilor, a anunțat public că nu va participa în Tur. Cu Roger Lapebie lucrurile se schimbă. Forma lui Roger este din ce în ce mai bună, ceea ce l-a făcut să-și pună candidatura, în mod oficial pentru Tur. Zilele acestea Lapebie va trebui să facă vizita de rigoare d-lui Henri Desgranges, părintele Turului. Dar, după toate probabilitățile, raspunsul lui Papa va fi: — Nu! Dumneata nu vei alerga in Tur. Și hotărîrile d-lui Desgranges sunt în materie de „Tur al Franței” irevocabile. In sfârșit, mai este chestiunea celor câțiva campioni. Leducq, Speicher, Benoit, Faure, s’au făcut remarcați recent, prin câteva performanțe de valoare. Ei n’ar fi încă colegi ideali de echipă pentru Antonio Magne, care are nevoe să fie anturat de cicliști tineri, buni cățărători și extrem de rezistenți. Paris-Soir crede că ar trebui să se acorde aceeaș atenție echipelor B, și C. Cel mai nimerit ar fi să se alcătuiască trei echipe: echipa Magne, echipa Leducq, echipa Speicher. Din cei plasați în rubrica „observațiilor” s’ar putea alcătui alte câteva echipe de valoare. Echipele nationale pentru (upa Danis Polonia: FI ebda, Baworovsky, Spychala. Danemarca: Bekkevold, Ploughman. Ullrich. Cehoslovacia: Menzel, Hecht, Cej nar, Drobny. Anglia: Butler, Jones. Shayes, Wilde România: Schmidt, Caralulis. iOn Astă seară RIPENSIA va fi campioană a seriei a llma... „.sau va ceda locul VENUSULUI! La Timișoara se joacă astăzi matchul Ripensia—ACER, în cadrul campionatului diviziei naționale A. Este ultimul match al Ripensiei, ultimul hop înainte de a se califica pentru finala campionatului național. Ripensia trebuie să câștige sau, în cel mai rău caz, să facă match nul, pentru a nu pierde campionatul în favoarea Venusului. Am văzut săptămâna trecută pe ACFR la București. Echipa din Brașov a făcut figură lamentabilă în fața Venusului. Luni însă, pe teren propriu, acelaș ACFR a terminat la egalitate cu Kispest.. In matchul de azi echipa din Brașov are prime colosale și are avantajul că va juca mult mai calm decât Ripensia. Nu este un match dinainte jucat și nu este exclusă o surpriză. Clasamentul seriei II-a a campionatului diviziei A, se prezintă — azi — astfel: Ripensia 17 14 0 3 60:24 28 Dr. Vodă 16 3 0 13 21:51 6 Venus 17 12 3 2 59:16 27 Gloria 17 9 5 3 40:23 23 Juventus 16 6 4 6 25:29 16 Sp. Stud. 15 6 3 6 27:29 15 Universitatea 16 6 2 8 29:46 14 Vulturii 17 6 1 10 23:40 13 ACFR 16 4 3 9 23:38 11 Crișana 15 4 1 10 18:29 9 Torino-Milan 3-2 Torino finalist ni lupei Italiei TORinO, 29. — Astăzi s’a disputat matchul Torino — Milan contând ca semi-finala a Cupei Italia. Torino a câștigat la mare luptă cu ?-2. In urma acestui rezultat, la 8 Mai, la Torino va avea loc prima ediție a finalei între Juventus și Torino. FRANȚA a selecționat lotul de jucători pentru București Biuroul federal al federației franceze a selecționat lotul de 18 jucători* cari vor face deplasarea la București. Ei sunt: Fundaș: Bonnus (Toulou). Treisferturi: Celhay (Avi ron), Desclaux (Perpignau), Bergese (Aviron), Le Goff (Metro). Mijlocași: Gaussens (St. Toulouse), Thiers (Montferrand) și Vassal (Carcassonne). înaintași: Blound (St. Franțais), Dupont (Raenig), Arotța (Aviron), Palat (Perpignan), Fahre, Delqué (St. Toulousain), Daulouede (S. V. Tyrosse), Goyard (L. O. U.), Charton (Montferraud) și Clave (Agen). Al 19-lea jucător va fi selecționat pentru liniile dinapoi. La ancheta noastră asupra echipei naționale și pregătirilor la care trebuie supusă această echipă pentru matchul cu Iugoslavia ne răspunde astăzi de Bucur Bârsu, președintele ligii de Sud. Vechiu oficial, rutinat prin experiență, interlocutorul nostru aduce un prețios aport la colecția răspunsurilor primite. —Ce principiu de selecționare vedeți pentru matchul România — Iugoslavia? — In locul oricărui răspuns complicat, pe cutare sau cutare considerent, vreau ca selecționarea să se facă dintre jucătorii cei mai în formă, indiferent de cluburile din care fac parte. Socot defectuos sistemul de a se selecționa pe așa zisul «schelet» al unei echipe, deoarece nici o echipă din țară nu se impune cu destulă autoritate, ca să marcheze o diferență prea mare față de celelalte. Forma jucătorului trebuie să fie singura preocupare. — Ce sistem de pregătire vedeți!— Nici unul. Matchurile cari s’au jucat în ultimul timp și mai ales în turneul pascal au servit de minune interesele selecționerilor, putând verifica forma jucătorilor. Experiențele din trecut mă învață să declar că orice cantonare mai mare decât de 48 ore înainte de match este defectuoasă. Schimbarea condițiilor obișnuite de traiu creează — totdeauna — jucătorilor o indispoziție care are influență directă și asupra comportării lor în match. Jucătorii trebuesc doar supraveghiați în ceea ce privește alimentația. Altă pregătire și mai ales matchurile de trial sunt absolut inutile. — Ce echipă ați selecționa dacă ați fi selecționeri unici — N’am ținut niciodată la această demnitate și nici n’aș primi acest ingrat oficiu. In trecut am avut ocazia, în două rânduri, să fie selecționeur, la liga de Sud. Prima dată am selecționat echipa ligii care a câștigat «Cupa Carol», învingând liga de Vest cu 8-3, liga de Nord cu 4-0 și liga de Est cu 7-0. După aceste victorii toți au remarcat doar forma jucătorilor fără aportul selecționerului. In schimb, doi ani mai târziu, tot pentru aceeaș Cupă, echipa ligii de Sud fiind învinsă de aceea a ligii de Vest mi s’au adus acuzații personale, jucătorii fiind scoși cu totul din cauză. E natural, de aceea refuzul meu de a mai auzi de această demnitate. Ca simplu particular și ca un om care vrea ca echipa națională să cuprindă tot ceea ce avem mai bun propun, totuși, următoarea echipă: David, Sfera, Felecan, Vintilă, Juhász, Bandrabur, Bindea, Covaci, Thierjung, Bodolan i Dobay. Ancheta noastră si se Aline si ieriul sorii“ ne spune ”. Bucur Bârsu președintele Ligii de Sud ji. BUCUR BÂRSU Cunninghham de San Romani La Lawrance, în Cansas, a fost un concurs de atletism, in care Cunningham, eroul concursurilor de iarnă, a fost învins pe o milă de vechiul său rival, San Romani. Timpul — 4:23 — este slab. Al treilea a fost Lash, urmat de Venzke a fost Învins