Gazeta Sporturilor, iunie 1938 (nr. 2780-2809)

1938-06-01 / nr. 2780

Solemnitatea marei șezători străjerești Din jurul Mai simbolic ce s-a desfășurat la Pirotehnia Armatei Cu ocazia împlinirei a 61 ani de la țaral când Bateria 6-a din reg. 1 Arterie a deschis cea dintâi focul contra Cetății Vidin, din Bateria Carol din Ordinul și sub ochii Regelui Car 1 I, care se afla în aceasta Baterie stă considerată drept începutul răziului Independentei) a comemorat acest deosebit eveniment, inaugurând seria șezătorilor străjărești în jurul focului simbolic, printr-o mare șezătoare care a avut loc pe terenul special amenajat din curtea Stabilimentului, în prezența Măriei Sale Marelui Voevod Mihai și a înalților Demnitari ai țării. Marea șezătoare a fost încadrată in splendide focuri de artificii. Sosirea Voevodului La orele 21 sosește Măria Sa Marele Voevod Mihai. Primirea raportului. Măria Sa însoțit de către d. cotoiedant al Străjii Țării d. Gh. Si Coorvici, d nil general Glatz, general Demetrescu Ștefan, general Demetrescu Ioan, colonel Bianu Mircea directorul Pyrotehnic, comandor Filndățeanu Preda etc. etc. trece pe o salee în sunetul muzicei străjerilor de la școala de viitori muzicanți. Aleea încadrată de străjer cu facle impresionând adânc pe oaspeți. Cele 4 buciume anunță evenimentul in timp ce tunurile bubuie. . Ajuns la o răscruce de alei se intonează de către corul stolului Pirotecniei și fanfară reg. 4 Roșiori Regina Maria, imnul „îndemnul Străjerilor” cuvinte de R. Pamfil Gabié] și muzica de d. profesor Juares Movilă. Imnul Închinat Măriei Sale cu ocazia acestei înalte vizite. Un moment de Înălțătoare reculegere. Maria Sa Înaintează către rugul simbolic. Marele Voevod aprinde focul La un moment dat Comandantul stolului căpitan Ștefănescu I. C-tin se apropie de Măria.Sata încredințează facla și bastonul simbolic cu care va aprinde focul, Măria-Sa aprinde focul pronunțând formula rituală în timp ce corul stolului dă răspunsurile răscolind focul cu bastonul din lemn de esență tare pe care cu măestrie sunt încrustate motive naționale și insigna străjerească. Măria-Sa declară șezătoarea deschisă. După ce ia loc în tribuna Regală se desfășoară programul, Ca Surpriză afară din program: Jocul călușarilor care au jucat la Londra. Echipa de dansuri a Ligei Culturale a executat câteva frumoase dansuri naționale. Pe terenul amenajat special au fost plasate sute de bănci pe care asistența a luat loc. S-a remarcat ordinea și disciplina din partea tuturor demne de laudă. Au participat delegații de la toate Btolurile de băeți și fete din Capitală cu directori și profesorii respectvi. S-a obținut un desăvârșit succes. Conducerea corului impecabil dirijat a avut-o d Marcu Constantin din Protehnia Armatei. Comanda tinerelor străjere a avut-o 4 la comandant» Popescu Olga După încheerea acestei foarte frumoase serbări care după cum s’au pronunțat înalți oaspeți a avut caracterul unei seri de petreceri ca în povești, toți se întrebau cum revin mulțumirile. Se întreba fiecare unde se află inițiatorul și executorul întrucât totul a mers într’un perfect ritm așa cum nu adesea se întâlnește. In cele din urmă s’a aflat ca sugestia a pornit dela harnicul și neobositul director al instituției colonel Mircea Bianu ajutat de comandantul stolului căpitan Ștefănescu I. C-tin. Acestora se cuvin toate felicitările deoarece șezătoarea a avut și un caracter de instruire a străjerilor precum și un caracter distractiv. S’a executat și o ședință de istorie în aer liber, ședință cu personagii istorice văzute la lumina reflectoarelor. Așteptăm la asemenea șezători străjerești să nu fie prea rare. Pagmm \ 1 ifA aro spiokiifi r ■ cel mai dificil adversar de până astăzi al lui TO I 3 AU © I Ckeo Moreson, omul care poate dispune prin k. o. de Spakow Nu ne mai despart decât 5 zile de reuniunea interațională de box de Sâmbătă seara, care, trebue considerată ca un mare eveniment sportiv. Alături de campionatul european de rugby, gala de la 4 iunie se înscrie în fruntea evenimentelor sportive din acest an. La frumusețea spectacolului de la Venus contribue deopotrivă pasionantul match dintre Toma Aurel și Cattaneo, pentru campionatul Europei la cocoș și calitatea strălucită a întâlnirilor care încadrează partida vedetă. ț „ ^ Un match de campionat european, unul internațional și două între boxeurii indigeni de prima mână, colaborează la identitatea unui program care ar putea figura cu succes pe oricare ring din occident. Firește, marele punct de atracție al reuniunei de Sâmbătă, îl constituie campionatul european, în care se vor ciocni competitorii Gino Cattaneo și Toma Aurel. CE VREA TOMA AUREL E o carte mare acea pe care o joacă boxeurii cari formează capul de afiș de la Venus. Căci nu este vorba numai de campionatul Europei pe care încearcă să și-l adjudece ambii adversari; lucrurile trebuesc văzute mai departe. Perspectivele care se deschid învingătorului. El — în posesia titlului european — poate ridica glas de provocare împotriva americanului Sixto Escobar, campionul mondial al categoriei. Dacă Toma învinge — ceea ce noi îi dorim din tot sufletul — va fi primul boxeur român cu orizont spre un titlu mondial. Mare întrebare este însă dacă el va putea înlătura și pe Cattaneo, care este animat de aceeaș dorință: să învingă ca să poată înfrunta pe Escobar. Nu este un secret pentru nimeni că dintre adversarii întâlniți până acum de Toma, Cattaneo este cel mai bun. SPAKOW IN PRIMEJDIE Ca semi-vedetă figurează întâlnirea dintre Moll Spakow și Cheo Moreson, campionul greu al Cubei. Pugilist de marcă, învingător al unor elemente ca Lebriz, Rosenbloom, etc., cubanul este un adversari de temut pentru Spakow. Partida se anunță, în orice caz, ca un mare spectacol pugilistic, iar faptul că Spakow se va găsi în dificultate, nu poate decât să mărească atractiozitatea întâlnirii. Fostul campion grâu al României va trebui să facă apel la toate resursele sale pentru a scoate un rezultat onorabil și perspectiva aceasta nu poate decât să satisfacă pe cei care vor să-u vadă în neîntreruptă acțiune pe «trulpea bătrână» care este Moll Spakow. LUCIAN POPESCU - STOIAN Pentru titlul ușor al României, Lucian Popescu, fostul campion european la muscă și cocoș, va încrucișa mâinile cu excelentul Vasile Stoian. Matchul are o deosebită semnificație pentru ambii combatanți, învingătorului, adică acel care va fi proclamat campion al României, i se va oferi chiar în actualul sezon posibilitatea să tragă pentru titlul continental. In atari conditiuni suntem siguri că vom asista la o luptă pe viată și pe moarte, în care învingătorul nu va fi cunoscut decât odată cu ultimul sunet al gongului. & Mai departe excelentul program al reuniunei prezintă întâlnirea dintre Iordănescu și Ion Mihail. Va fi un match dur, aprig disputat și care se va sfârși înainte de limită. Deschiderea sezonului s’a făcut sub auspicii fericite Alergătorii, ia formă. Organizarea, ireproșabilă. Câteva sovătiniote Cursa de deschidere a sezonului 1938 a repurtat un remarcabil succes și ne face să devenim mai optimiști în ce privește amploarea viitoarelor concursuri motocicliste. Acum să analizăm pe concurenți: «à tout seigneur, toute honneurr». Nicolae Niculici după ce a terminat sezonul 1937 cu o răsunătoare și mai ales neașteptată victorie, începe sezonul 1938 cu o frumoasă și muncită victorie. Este alergătorul serios și mecanicul priceput carte nu lasă nimic la voia întâmplării și care nu se enervează în cursă. Credem că putea «scoate» o medie și mai frumoasă la regularitate iar la îndemânare, cu ceva mai mult antrenament l-ar fi amenințat serios pe CRAIOVEANU. Acesta, al doilea in clasamentul general și primul la îndemânare, a arătat că a înțeles acest gen de concurs și mai ales la îndemânare a cules roadele meritate ale unui intens antrenament. Al treilea clasat, DAN TĂ CU IU ȘESCU, este unul din marii ghinioniști ai zilei. La viteza medie ridicată pe care a luat-o, scoatereaunui «megafon» de la eșapament și mai ales ploaia de pe o porțiune a traseului, erau handicapuri pe can nu le putea compensa. A fost de departe cel mai stilat alergător iar trecerile lui pe la controale s’ar putea compara cu «sborul» unui bolid perfect profilat care în trecarea lui cutremură tot mediul ambiant. La îndemânare, pus oarecum în inferioritate de cilindrii B. M. V.ului său, a arătat aceiași elegantă de stil scoțând din el și mașină (acest «tot» atât de omogen) ce se putea scoate. E de remarcat ca a terminat la numai 1 punct de Craioveanu și de regretat că n’am putut aplauda decât pe un glorios învins, un adevărat sportiv care știe să piardă când putea câștiga. OCTAV FRONE a făcut o frumoasă cursă care ne amintește de glorioasele sale curse pe mici cilindrate; rămâne un mare specialist al Ariciului de 250 cmc. Nu înțelegem însă de ce nu s’a antrenat deloc pentru proba de îndemânare, atât Vineri cât și Sâmbătă s’a rezumat să stea pe «tușe» și... să râdă de cei ce se antrenau. Aceiași observație simpaticului D. GHEORGHIU de care suntem siguri că ar fi făcut o frumoasă cursă de regularitate dacă o stupidă pană de lant în sectorul II nu l-ar fi întârziat prea mult. Lazăr Georgescu putea face o medie mai mare cu 8—5 km./oră iar la îndemânare micul său motoraș «simțea» prea mult kilogramele pilotului. Oswald Connerth un tânăr și proaspăt motociclist și-a făcut un promițător debut în competițiuni. A fost însă mult prea nervos; îi înțelegem «trac»-ul dar nădăjduim că în viitorr va fi mai calm. W. Markert, un foarte vechiu motociclist, alerga și el pentru prima oară; putea face o medie chiar cu 10 km oră mai mult, lucru care l’ar fi «săitat» mult în clasament. Oroarea are însă o mare scuză; încălecase acea motocicletă — pentru prima oară — în dimineața cursei. M. D. Pașalega este omul care nu face impresie dar care totdeauna dă rezultate cu mult peste așteptări, nici de data asta nu s’a desmințit eșind primul în categoria sa și lăsând în urmă mulți alți motocicliști mai vechi. E de remarcat că termină cursa fără nici o penalizare. BUCUR GALCA termină și el nepenalizat. Regretăm că nu a putut face probele de îndemânare, prostia sau sceaua voință a unui spectator descărcându-i acumulatorul. Aducem omagiul nostru — pe această cale — d-lui C. Ștefănescu, un adevărat sportiv care, cu toate că a fost numai timp de un an motociclist activ, înțelege să încurajeze pe motocicliști și este totdeauna gata la datorie când clubul său face apel la serviciile sale. VASILE PETRESCU a făcut o culisă frumoasă însă credem că ar fi putut realiza o medie cu mult mai mare. Petre Plinescu ne-a cam decepționat. A luat o medie prea ridicată pentru posibilitățile mașinii sale și a avut mari întârzieri la controale. Nici la îndemânare nu a fost la înălțime. TITU GEORGESCU a făcut o cursă neregulată, probabil din cauza mașinii ne puse la punct. Gh. Tomescu a luat o medie mult prea mică și probabil n’a avut răbdare la controale să aștepte ora trecerii. =».:&==--------- | V. MUNTEANU a făcut o cursă foarte slabă iar Dumitrache probabil a vizat sticla de șampanie a ultimului clasat; numai așa ne putem explica repetatele sale opriri pe parcurs. In nici un caz nu ne putem explica și nu putem admite lipsă de seriozitate de care a dat dovadă. Alte exemple de adevărați sportivi găsim în r rândurile oficialilor și organizatorilor astfel: nelipsiții d-na și d. ing. V. CLOSS-BRAȘOV cari nu ezită să facă un drum, câte fi el de lung și greu, spre a fi prezenți la o manifestare a sportului mecanic. D. Alfred Marcu, d. cpt. Aslan, d. Appel-Graham, d. Curtz, d. Donescu și d. Cimbru care înțelege să îndeplinească cu sfințenie misiunea ce i se dă. Organizatorilor, Mayer, Șalaru, Porojan și Pfennings nu putem să le aducem decât cuvinte de laudă pentru intensa muncă depusă, să-i asigurăm că pe viitor se vor bucura din partea noastră de acelaș concurs. Joi dimineața, cu începere de la ora 10, stadionul C. F. R. de la Giulești va fi teatrul unei importante gale de box, organizată de secțiunile de specialitate ale grupărilor C. F. R.-B. T. și F. C. Rapid. In matca vedetă Constantin Cionoiu va întâlni pe Patriciu Milcoveanu pentru desemnarea unui nou deținător al titlului categoriei welter. Un match pasionant și care va atrage pe arena ceferistă pe toți amatorii sportului cu mănuși. In vederea acestei întâlniri, cei doi pugiliști s-au pregătit intens. Cionoiu, sub conducerea mestrului și managerului său Marin Stănescu, și-a desăvârșit pregătirea pe stadionul de la Giulești. Ceferistul arată o formă excepțională ceea ce face ca susținătorii lui să fie foarte optimiști asupra rezultatului. Pe de altă parte Milcoveanu s-a pregătit și el intens. Slătineanul este convins că-și va recâștiga titlul. Un punct de atracție al galei îl va forma prezența lui Leclerc în colțul lui Milcoveanu. Managerul lui Toma Aurel ne-a declarat aseară că înțelege să-și ofere serviciile fostului său pensionar. Un program amator excepțional și trei lupte greco romane încadrează vedeta. In întregime programul are următorul aspect: MATCH PROFESIONIST Constantin Cionoiu — Patriciu Milcoveanu, 10 reprize a 3 minute. AMATORI Mihail Stănescu (C.F.R.B.T.) — Gheorghe Georgescu (Tirul); Niculae Panaitescu (Gloria CFR) —• Vivi Stănescu (A.C.T.) Alfons Meski (Gloria CFR.) —Ion Trandafir (C.F.R.-B.T.) Gheorghe Petrescu (CFR.B.T.) — Petre Epureanu (A.C.T.Slatina) Manole Nițescu (A.C.T.) — Dumitru Zamfirescu (Central). Puiu Obăgilă (Central)—Niculae Ciocan (A.C.T.) Hie Ionescu (F.C. Rapid) — Petre Ionescu (Turda), Mihail Mazarin (CFR.-B.T.) — Ion Barasch (Turda); Gheorghe Stroie (CFR.-B.T.) — Niculae Petrescu (Central). LUPTE GRECO ROMANE Categoria aer: Dinu Ilie — Niculae Constantin. Categoria ușoară: Valentin Batt — Ludovic Vörös. Categoria grea: Ion Marinescu — Oprea Stan. Reamintim că reuniunea începe la ora 10 dimineața. Tramvaiul 6: autobuzele 38, 40 și 44 duc până la stadionul C. F. R. Joi la Giulești Maestrul Ledere va sta in coltul lui Gionoiu In matchul său cu Milcoveanu Aspectul definitiv al programului GH. PETRESCU Cursa de rezistență „cupa Jubiliară“ M.C.R. se aleargă joi înscrierile Moto-Club Român organizează Joi 2 Iunie o primă competiție din cea de-a doua serie a cursei de rezistență denumită «Cupa Jubiliară» M. C. R. Concursul se va alerga conform regulamentului F. R. M. și F. I. C. M. ,iar cei 260 km, pe care alergătorii îi vor avea de străbătut încep din București (Piața Victoriei) trec prin Băneasa — Ploești (58) — Câmpina — Păduchiosu( 128 — Târgoviște (193) — Bilciurești (222) — Mogoșoaia — și se sfârșesc în comuna Băneasa (260 km.) în fața restaurantului Brotăcel, cam după aproximativ patru ore de la plecare. Primul concurent va lua startul la ora 6:30 iar ceilalți vor urma la intervale de câte un minut în ordinea pe care sorții o vor stabili. S’au înscris pentru această cursă următorii: 1) Lazăr Georgescu (M. C. R) pe N. S. U. de 500. 2) Octav Frone (M.C.R.) pe A. J. S. de 500. 3) Marin Mareș (M.C.R.) pe N. S. U. de 500. 4) Luiggi Baisse (M.C.R.) pe Guzzi de 500. 5) Ion Sileaga (M.C.R.) pe Sarolta de 500. 6) Otto Pfenings (ARMA) pe Ziindap-500 Ataș. 7) Voluntarii (ARMA) pe B. M. W. de 500. 8) Dinescu Andrei (Metropola) pe N. S. U.-600 Ataș. 9) N. Dumitrache (Metropola) pe N. S. U. 600 Ataș. 10) Ion Popa (Metropola) pe A. J. S. de 350. PREMIILE 1. Cupa Jubiliară M. C., un caneiuc de motocicletă, plus placheta M. C. R. 2. Un lanț de motocicletă și placheta M. C. R. 3. Un stilou «Continental» și placheta M. C. R. 4. O cameră de motocicletă și placheta M. C. R. 5. Un briceag «Continental» și placheta M. O. R. D. C. Sădeanu oferă un premiu în valoare de 1000 lei, primului sosit pe «N. S. U.», iar d. Lazăr Georgescu un lanț primului M. C. R.-ist. Primul sosit pe motocicleta cu ataș, va primi Cap Chalange și placheta M. O. R.Oficiali ai cursei vor fi următorii domni ale căror funcțiuni au fost astfel repartizate: JURIUL D-l N. Jilescu, Col. Petala, Stamate Rădulescu. STARTER Virgil Craigheru. CRONOMETROR D-l George Iliescu. Comisar la Muntele Păduchiosul d-l ing. Closs. UN DUEL MARES - LUIGGI BAISSE întrucât «Cupa Jubiliară» din prima competiție a revenit în mod egal alergătorilor Marin Mareș LuIggi Baisse, s’a hotărât ca alertigarea din anul acesta să hotărească cine anume va fi câștigătorul primei ediții, așa că lupta între Mareș și Baisse va fi Joi pe «viață și pe moarte». ■ EMAL 8~9"]0"xhu! — Amatorul Puiu Obăgilă, fiind in formă, provoacă pe această cale pe Niculae Ciocan. — Secția de box a grupării Turda, anunță pe această cale că, antrenamentele au loc în fiecare zi, între orele 18—20, sub conducerea maestrului Zamfir Popazu, pe arena Brătianu, GAZETA SPOBTURILORan' x v., ■ 'S. -’»«» vtf „ *Z~jCjc%*- **-n4M£toe>. țțjr^.v '«•«£>». . • RUBRICA VANATOAREI sur...,hi.an Hi.iii .in ~ Ancheta Inspectoratelor de vânătoare Ne am propus la înființarea acestei rubrici să aducem laude celor cari merită și să înfierăm răul. Astăzi vom vorbi despre situația vânătorească din Banat. Și in, aceasta regiune ne oprim In primul rând în Timiș, județ care are cel mai mare număr de societății de vânătoare din România. In articolul nostru de acum două zie, am scris despre colaborarea strânsă intre agricultură, silvicultură și vânătoare. Am spus că în franțele ministeruluii de domenii se găsesc doi oameni: Domnul Ministru prof. Ionescu-Sisești, agricultor emerit și Domnul inginer Marin Drăcea, silvicultor distins. Spre norocul acestei strânse colaborări între agricultură, silvicultură și vânătoare, plenipotențiarul a două din aceste ramuri de activitate pentru Banat jud. Timiș, este domnul inginer Emil Câmpeanu, silvicultor apreciat și vânător destoinic. Nici că se putea o mai fericită alegere pentru postul de inspector de vânătoare în jud. Timiș, știindu-se că Banatul este cea mai bogată regiune un vânat mic și foarte bogată în păduri. Omul care a fost puși să aprețiuteresele statului în această regiune îmbină de minune calitatea de vânător cu cea de silvicultor și luptă cu dragoste și nădejde la granița de Vest a țării pentru propășirea ideii de colaborare. Nu ne putem opri să nu scoatem la j iuria meriitele unui om, cinstit și modest care printr’o muncă necontenită a reușit să aducă jud. Timiș in starea de înflorire de astăzii și sub raportul vânatului și al silviculturei. Ca toți oamenii cari au, făcut și fac ceva pentru un ideal, domnul ing. insp. Em. Câmpeanu nu are numai prieteni ci și denumi l*f rândurile celor interesați și clevetitori. El face însă parte din clasa celor tari, cari trec peste toate patimile și urile și nu caută să se răzbune pe cei cari îl sapă. Să știe toți că d. ing. Emil Câmpeanu este vânător și silvicultor și tot astfel va muri, cu credința fermă că nu este posibilă existența vânătoarei și silviculturei, fără o colaborare strânsă între ele. Facem apel la d. ing. Emil Câmpeanu să ne complecteze informațiile ce avem despre lucruri privind silvicultura și vânătoarea și vom reveni în articolele viitoare ca amănunte încă necunoscute de marea majoritate a vânătorilor. Vom face o dare de seamă complectă asupra stării înfloritoare in care se află județul Timiș de sub oblăduirea Domniei Sale și suntem siguri că nu se va desmiinți, dându-ne ocazia să adunăm material prețios și instructiv pentru vânători. Ii Urăm până atunci spor la muncă și dorim să ajungă la rezultata la, cari alții înaintea D-sale, nici nu s’au gândit. SOLITARUL -----------c=:£ c mm D. ing. inspetor silvic Emil Câmpeanu harp, de vânătoare al jud. Timiș. Informatiuni Ministerul de interne comunică prefecturilor de județe următoarele instrucțiuni cu privire la aplicarea ordinului circular Nr 7428 din 19 Aprilie crt. Suntem primii în măsură să publis czviciulul'' nostru etnon'in/oi'mau bine organizat și rapid: 1. Toate permisele de port și posedat arme de vânătoare, precum și permisele model 7 pentru paznicii și angajații agricoli, se vor elibera locuitorilor Capitalei și suburbanelor sale de către Prefectura Poliției Capitalei, iar pentru restul țării de către prefecturile de județe. 2. Permisele model 7 se vor elibera de către prefectura unde domiciliază stăpânul, urmând ca încredințarea armei paznicului să se facă cu avizul scris al șefului poliției sau jandarmeriei din localitatea unde se găsește proprietatea. 3. Termenul de prelungire a cererilor și permiselor este Până la 15 iunie crt. 4. Obligațiunea depunerii permiselor va atrage și obligațiunea depunerii armelor care vor rămâne păstrarea posesorilor lor. 5. Se vor plăti următoarele taxe de eliberare și preschimbare: 10 lei pentru permisul de posed armă, 20 lei pentru permisul de sort armă și 132 lei taxă de timbru, pentru orice fel de permis; primele două se varsă ministerului de interne, a treia ministerului de finanțe. 6. In privința taxelor ce urmează a se încasa pentru permisele de port arme de vânătoare, se vor executa dispozițiunile ministerului agriculturii și domeniilor (serviciul vânătoarei). 7. Armele nedeclarate în termen se vor confisca de către autoritățile polițienești locale și se vor înainta de îndată depozitului militar al garnizoanei de la reședința județului. 8. Armele declarate, pentru care prefectura a refuzat eliberarea permiselor, se vor depune de către posesorii lor, imediat după comunicarea deciziei, la autoritatea polițienească locală. Arma va rămâne in depozitul acestor autorități timp de două luni, în care termen proprietarul ei o va putea vinde unei persoane care are autorizația de a o cumpăra. După trecerea acestui timp, armele rămase se vor înainta depozitului miltar al garnizoanei de la reședința județului. 9. Minorilor nu li se poate acorda nici un fel de permise de a purta și poseda arme de apărare, albe sau de foc; li se va putea acorda permisul pentru arme de vânătoare numai în cazul când exercită în mod efectiv vânătoarea, cu autorizarea părintelui sau tutorelui. 10. Agenții pescăriilor statului intră în aceeași categorie cu pădurarii statului, ai comunelor,zeii. Armele de vânătoare cu glonț, cu sau fără sunete,, cu munițiunile respective, aflate legal în posesiunea vânătorilor, vor fi înregistrate in mod special și amănunțit (fabrica, modelul, calibrul și seria), la prefecturile de județ, cum și la legiunile de jandarmi, pentru teritoriul rural, și la autoritatea polițienească în comunele urbane. Posesorii acestor arme nu se pot înstrăina decât cu autorizarea prefecturii. 12. Paznicii privați de vânătoare nu pot fi înarmați decât cu arme cu alice, sau cu arme cu țevi combinate (alice și gloanțe) așa zise «Buchsteinte» și «DrnHinp»; nu pot fi însă înarmați cu arme de repetiție, cu gloanțe de construcția militară și cu lunete-Toate aceste măsuri trebuesc executate strict de autoritățile in drept. 13. Nouile permise de port-arma vor avea culoarea albastră. Atât prefecturile de județe, cât și prefecturile de municipii vor elibera permise noi. 14. La scoaterea permisului fiecare vânător trebue să prezinte: a) certificat de la circumscripția respectivă; b) certificat de la parcdu tribunalului, serviciul amprentelor; e) Biroul populației. D. director general N. Săulescu se va întâlni cu d. Domescu, director în ministerul de interne, pentru a pune la punct chestiunea permiselor. * Valabilitatea permiselor de vânătoare s’a prelungit până la 1 Iulie. De la Federația Română de Box Având in vedere că In acest an ocazia „Zilei Sporturilor”, Federația română de box este programată cu o demonstrație excepțională, se aduce la cunoștința tuturor boxeurilor profesioniști și amatori că sunt obligați să ia parte la această demonstrație in care scop vor fi prezenți pentru repetiție, astă seară. Marți 31 Mai 1938, la orele 6 precis pe stadionul A. N. E. F. aducând echipamentul de antrenament, coarda și cei ce au, mănuși pentru match. Cei ce vor lpsi vor fi sancționați" Secretariatul general eu Codul Justiției Militare — cu index alfabetic —Lei 20 Codul Chiriașilor cuprinzând ultimile legi regulamente, lămuriri fiscale lei 30 De vânzare la librării și la Editura EMINESCU _________București strada inginer Anghel Saligny, 2____________