Gazeta Sporturilor, septembrie 1939 (nr. 3230-3259)

1939-09-01 / nr. 3230

2-a Boxeurii români în străinătate Osca și Ilie Petrescu solicitați la Paris Oua va intra In menajamentul lui Jeff Dickson Die Petrescu va participa la un turneu internațional la semi-grea In alta parte a ziarului publicăm q corespondentă din Paris în care d. Lubin Schonfeld, reprezentantul ziarului nostru în Capitala Franței, relatează o convorbire pe care a avut-o cu Toma Aurel, zilele trecute, în biroul unui organizator parizian. Scrisoarea lui «Papa Lubin» mai conține unele lucruri foarte interesante, în legătură cu o deplasare pe care doi boxeuri români urmează s’o facă în Capitala Franței. E vorba de Anton Oșcar Ș' Ilie Petrescu. Pe Oșca, Pana Lubin îl angajase principial cu ocazia ultimei sale vizite în România, care s’a produs cu prilejul matchului Anderson — Spakow. Iar Ilie Petrescu a fost solicitat de dl-Lafrance care vrea să-l încadreze în turneul de semi-grei la care vor lua parte Witt, Butz, Ollive și probabil Gustave Roth. Vă rog, ne scrie de Schönfeld, să vă interesați de programul de lucru al lui Petrescu și Osca pentru această toamnă, pentru a putea ști ce am de făcut». CEA MAI OPTIMISTA PĂRERE LUCIAN POPESCU Am primit ori la redactie vizita unui membru al familiei Spakow,’ A lui Marcu, seigneurul de totdeauna al fostului campion național la toate categoriile. — Vreau să publicați și părerea mea în legătură cu matchul Lucian Abrudatui. — Nu prea avem spațiu... am încercat noi să-l necăjim... Dar Marcu nu și-a pierdut cumpătul. — Bun. In cazul acesta o dau la altă gazetă. Vor aduce alții bombain fata acestei perspective într’adevăr îngrozitoare, ne-am schimbat atitudinea. — Nu, asta nu.. Spune-ne nouă.. Cu toate acestea, Marcu este un cunoscător în materie de box. Un bun cunoscător al tainelor pugilistice. Iată pentru ce facem loc, cu piastre părerilor sale privitoare la imatcburile care formează programul galei de box, de poimâine seara. — Lucian Popescu, va câștiga sigur asupra lui Abrudatti, ne spune Mareu Spakow. ȘI VA CÂȘTIGA PRIN K. O. In ce repriză nu aș putea spune. Poate întruna din primele, poate după cea de a zecea. In orice caz însă cred că italianul nu va duce matchul până la capăt. — Pe ce te bizui? — Pe forma lui Lucian. Il urmăresc zilnic la antrenament. A atins astăzi o formă extraordinară. Stânga lui funcționează formidabil. Va masacra, nu mai încape discuție, nasul lui Otello... — Dar Goruni — Gorun nu cred să câștiga. Weiss e un om prea bun, prea rutinat, ca să piardă în fața lui Gorun care n’are încă o rutină a ringului necesară unei astfel de întâlniri. — Și Moțl? ■— Am citit palmaresul lui Wall■ “*«y* ner. E într’adevăr un boxeur cu pumn nimicitor. A bătut oameni consacrați. Și în plus e, și tânăr. Dar, oricât de tare o fi Walther, mai multă experiență decât Moll nu poate avea. Moll știe să facă față oricărui adversar. E băiat deștept. Seamănă cu mine...» va câștiga prin k. o. ne spune Marcu Spakow putea bate pe WEISS GORUN nu va Dar MOJI?Moți nu poate să piardă !!!? LUCIAN POPESCU vO ll-Ey-BA=5,U El Demonstrații de volley și basket la campionatele nationale femenine de atletism In cadrul campionatelor naționale femenine de atletism cari au loc Duminică la Sibiu într’un cadru festiv, vor avea probabil loc și câteva demonstrații de basket. Probabilitatea constă în faptul că nu se știe dacă între participantele campionatului se vor găsri mai mult de 10 jucătoare ale echipelor de basket cari în cazul că vor exista, demonstrațiile devin sigure. Căci se știe că în mai puțin de 10 un match nu poate avea loc. Insă deoarce credem că vor fi chiar mai multe decât numărul minimal, matchurile cari vor avea loc la Sibiu, voir reuși să aducă un nou raport important basketului. Participantele campionatului national, cari se vor aduna Duminică la Sibiu, din toate colțurile tării, în urma vizionării partidelor de basket, suntem siguri că vor îndrăgi acest sport atât de frumos și reîntoarse în orașele lor vor fi cele mai serioase plenipotentiare ale basketului și volleyului. RODICA RIEGLER Printre... toiuriți plase IN VEDEREA apropiatului sezon de toamnă, Sportul Studențesc își reia azi antrenamentele terenurile din fața facultății e Drept. SIBIUL, care a fost în trecut cel mai important centru volley-ballistic provincial, dar care a decăzut, va fi vizitat zilele acestea de un delegat al F. R. B. V. pentru a încerca o reînviere a acestui sport. IN VEDEREA fuzionării cu C. C.B. Aurora, a decis să ridice toate suspendările jucătorilor săi. ÎNCEPÂND de săptămâna viitoare, vor avea loc pe terenurile Sportului Studențesc antrenamentele echipelor bucureștene de volley și basket, sub supravegherea delegaților federali. GRUPAREA Macabi a reluat antrenamentele în sala Aurora în fiecare Luni, Miercuri și Sâmbătă. tere relua COMISIA omologărilor de nuri a Ligii Bucegi, își va lucrările Marți 5 Septembrie. AURORA, echipaj femenină, în urma ridicării suspendărilor jucătorilor săi, va dispune din nou de aportul talentatei jucătoare Berta Marcovici, care a fost în trecut unul dinre favoriții echipei. COSTICA HEROLD, excelentul jucător al Telefon Clubului, care se știe că este tot odată și unul dintre cei mai buni atleți români, și-a reluat antrenamentele atletice în vederea reintrării ce și-o va face în curând. GICA PETRESCU, talentatul echipier al Telefon Clubului, a arătat în cadrul demonstrațiilor de basket de la Predeal, că e într-o formă dintre cele mai bune. Un singur regret avem că nu s'a ținut serios de tabăra din Timiș. Biletele pentru reuniunea campionatului european la categoria «șoară Lucian Popescu — Abrudatti și Ernst Weiss (învingătorul lui Toma Aurel) — Ion Gorun s’au pus în vânzare la magazinul «Victoria Sport» din pasagiul Imobiliara. Prețurile. Fotolii de onoare 400 lei Stal 115 lei Fotolii de ring 300 lei Galerie 60 lei Rezervat 220 lei plus taxele In ziua reuniunii biletele vor fi mai scumpe cu 20 la sută. Concursul nostru 1.000 IEI cui ghicește rezultatul matchului Lucian Popescu Abrudatti Concursul de pronosticuri »1 «Gazetei Sporturilor» privitor la matchul Lucian Popescu—Abrudatti depășește în interes toate așteptările noastre. Sute de răspunsuri se îngrămădesc zilnic pe masa secretarului nostru de redacție. Trierea va necesita desigur o muncă dificilă. Cine va câștiga premiul de 100*1 lei? Reamintim că răspunsurile trebuesc trimise în plic închis, purtând pe colț mențiunea: matchul Luciano Abrucatti. Trierea răspunsurilor va avea loc pe ziua de 4 Septembrie, în prezenta unui reprezentant al F. R. R. și al unei delegații dintre cititorii participanți la concursul nostru . COLȚEA convoacă pentru Vneri 1 Septembrie ora 2 (14) după amiază pe arena lui Jeu-Tricolor (Obor) pe toți jucătorii echipei I ași juniori. Antrenamentele Colței sunt Marti și Vineri, în decare săptămână. VULTURII GARPAȚILOR convoacă azi, Joi 31 Augusta, c. orele 21, la sediu pe toți jucătorii săi la ședință. Tot odată sunt convocați și membrii din comitet. GENERALA convoacă pentru Joi 31 August 1939, ora 1.30 precis, toți jucătorii la antrenament, pe terenul «Muncă și Voe bună». Toti acei cari lipsesc nemotivat, vor fi pedepsiți. Deasemeni, se mai aducă la cunoștința d-lor membri și jucători a veni cu toți la ședința de ASnerî 1 Septembrie ora 8.30 seara la serni, urmând a se aduce la cunoștiiț* voi+seatița ce se va ține, lucruri ce interesează pe toți, și pentru aranjarea echipelor în vederea campionatului. GLORIA convoacă pentru azi, 31 August 1939, toți jucătorii săi pe terenul Poliioctmiea, la antrenament general în vederea începerii campionatului. La Galați va avea loc un mare meeting de aviație Organizarea revine secției aviatice CFR de sub conducerea d-lui inspector Dumitrescu GALAȚI. — Secția aviatică C. F. R. –de sub conducerea d-lui inspector I. Dumitrescu a luat frumoasa și lăudabila inițiativă de a organiza Duminică în localitate un mare meeting de aviație. Ideia organizării acestui meeting care va da posibilitate gălățenilor sa asiste la o minunată întrecere aviatică nu poate fi salutată decât cu bucurie. Astăzi mai mult ca oricând, meetingul va constitui o bună propagandă, care desigur că nu va întârzia să-și dea roadele. Secția aviatică C. F. R. care într’un decurs de timp foarte scurt a reușit să preseze aviației.noastre valoaroase și tinere elemente, nu poate fi decât felicitată pentru inițiativa pe care a luat-o. Galații un centru destul de important al țării are nevoie de astfel de mijloace de propagandă. Suntem siguri și putem anticipa că anunțarea participărei celor mai buni piloți ai noștri va atrage un număr impresionant de spectatori pe aerodromul din localitate. Astfel de manifestări sunt oricând bine venite și nu pot fi decât de un real folos atât individului dar mai ales țârii. Duminică se dispută la A.N.E.F. Derby-ul Juniorilor Liga de atletism «Muntenia» organizează Duminică 3 Septembrie a. c. pe stadionul «Principele Carol» (A. N. E. F.). derby-ul Juniorilor și un concurs mixt cu următorul program: Ora 9.00 : 60 m. copii serii. Ora 9.20. 5000 m. categoria II,a și a III-a. Ora 9.20: Aruncarea greutății fete. Ora 9.40 . 700 m. plat categoria II-a și a III-a serii. Ora 9.50: înălțime copil. Ora 10.00: înălțime categoria II-a și a III-a. Ora 10.10. 80 m. fete serii. Ora 10-20: 1500 m. categoria II-a și a III-a. Ora 10.30: Triplu salt categoria II-a și a III-a. Ora 10.40. 500 m. copil. Ora 10.50: Aruncarea discului categoria II-a și a III-a. Ora 11.10: Derbyul Juniorilor. Ora 11.10: 60 m. finală copii. Ora 11.20. 800 m. fete. Ora 11.40. 200 m. plat categoria II-a și a III-a finală. Ora 11.50: 80 m. finală fete. Ora 11.50: Aruncarea suliței copii. Ora 12.00 : 4 x 400 ștafeta. Ora 12.00: 4 x 60 fete. Ora 12.30: 4 x 80 copii. JURIUL TECHNIC Directorul reuniunei și judecător arbitru: Ion C. Petrescu, președintele Ligii. Judecători la sosire: Aurel Lupan, Ion Ionescu, Eugen Stoian și C. Neamțu. Cronometrori: C. Leoveanu, Th. Popovici, Jean Raicu, Aurel Ianculescu, Titus Ianculescu și Monel Ghițescu. Comisari la aruncări: Petre Feser, Vasile Manolescu și Andrei Simu. Comisari la sărituri: Prof. Virgil Popescu, Ioni Paraschivescu și C. Ionescu. Comisari de turnante: Gogu Vlădescu, Ioachim Ganea și Theodor Lambru. Directorul Presei: Ghiță Dumitrescu. Secretarul concursului: Haralambie Ionescu, ajutor Vasilieff. Speaker: Guido Garuli și I. Scopilițiu. Casierul concursului: Arhitect Cherasky. Starter: Profesor Dumitru Răducanu, ajutor C. Carstea. Comisia de judecată: Președinte: C. Leoveanu, membrii: prof. V. Ionescu, Eugen Stoian, Ghiță Dumitrescu și prof. D-tru Răducanu. INSTRUCȚIUNI — Pot lua parte numai atleții și atletele legitimate la Federația Română de atletism. — înscrierile se primesc la sediul Ligii în str. Caragiale No. 13, până Vineri 1 Septembrie a. c., ora 20, de către d-na Popescu, secretara Federației 1 Române de atletism Orice înscriere sosită ulterior nu se primește. Taxa de înscriere în concurs este de lei 16, de fiecare atlet care poate lua parte la două probe (concurs sau alergare) și o ștafetă, se plătește odată cu cererea de înscriere. Cererile fără taxă nu se iau în considrare. Pentru ștafete taxa de înscriere este de lei 20, de fiecare echipă. Derbyul Juniorilor se dispută pe distanta de 1000 m, și pe echipe de 4 alergători din care contează primii trei Un club poate înscrie maximum două echipe. — Pe lângă cupă, primele trei echipe clasate vor primi plachete. — Punctajul Clubul care întrunește cel mai mic număr de puncte câștigă Derbyul. — Cluburile sunt obligate să numească un delegat pe lângă juriu, care să facă legătura cu atleții săi. — Pot lua parte la probele rezervate copiilor tot cei născuți între anii 1925- 1927. — Primii clasați în fiecare probă vor primi premii constând din obiecte de sport și utile, iar următorii doi diplome. — Orice dezordine sau abatere de la regulamentul de organizare se va sacționa imediat de către Comisia de judecată și se va anunța public. * * D-nii Generali Gabriel Marinescu și Victor Dombrowski au vizitat velodromul din șoseaua Olteniței .Continuare din sa tor Dombrowski primarul Municipiului București a promis un larg concurs pentru urgentarea lucrărilor de terminare a pistei, pentru ca alergătorii să poată beneficia de un contact cât mai rapid cu noua pistă, pentru a se putea acomoda. Deasemenea d. general Victor Dombrowski a promis executarea lucrărilor necesare pentru o cât mai bună întreținere a pistei, drenaj canalizare, electrificare cu scopul de a face din actualul velodrom, un teren sportiv care să corespundă celor mai exigente cerinți. După ce a terminat cu inspectarea lucrărilor ce se fac pentru construirea nouei piste, d. ministru Gabriel Marinescu s-a interesat de amenajarea tribunei pentru public, cu care ocazie a dispus să se mai amenajeze încă o tribună pe partea opusă liniei de sosire, astfel că pe ambele laturi ale velodromului va fi câte o tribună cu capacitatea reapectivă de 2000—3000 locuri. GESTUL D-LUI GENERAL VICTOR DOMBROWSKI Pătruns de greutățile pe care le are de întâmpinat Federația de Ciclism în construirea velodromului din cauza bugetului restrâns al acestui for d. primar al Municipiului București a donat 3 vagoane de ciment. Mărinimosul gest al d-lui primar care înțelege să încurajeze astfel sportul românesc, lasă să se întrevadă mara importantă ce domnia sa o acordă sportului paff. GAZETA SPORTURILOR M s CICLOS» MU La o „parolă“ cu Vittorio Nicoloso, talentatul alergător care și-a atras porecla de „Norocoso” Sportul pedalei o a doua natură. Un portret modest al cursierului. Sentimental, dar foarte cumpătat. Mișcarea ciclistă dela noi. „Si vedra alia fine14 «Cursa Dobrogei» care s.’a aler ual la 20 ale jaeestei luni, fnsesé programată mai devreme cu o săptămână. Toate lucrurile se puseseră din timp la punct, iar caravana formată din bucureșteni se pregătea tocmai să vie la Brăila, când a intervenit un telefon al d-lui dr. Gh. Brănescu — președintele clubului ciclist — și un motiv puternic: ploua, cu găleata», iar drumurile până la Constanța se prezentau într’o stare lamentabilă. In acest timp doi vestiți cursieri, Vittorio Nicoloso și Gh. Hapciuc, veniți cu două zile mai înainte aci, așteptau nerăbdători vreme frumoasă și o revenire asupra hotărîrei organizatorilor de a amâna proba. In dorința de a afla lucruri interesante, i-am căutat pentru ari chestiona în parte. LA UN HAN A TRAS UN CURSIER... UN MODEST PORTRET AL LUI NICOLOSO. SENTIMENTAL, DAR FOARTE CUMPĂTAT De Nicoloso am aflat lucruri vagi. Mulți știau că este la Brăila, dar puțini izbutiseră să-i cunoască locuința. Grație unui amic indiscret am mers pe adevărata «pistă». Nicolase trăsese la un ban. Ne-am dus deci acolo. Intr’o odăiță banală un tânăr blond, robust și de statur’ă potrivită lucra de zor la o biciletă întoarsă cu roțile în sus... încerca «schimbătorul de viteză» și angrenajul. Ne-am adresat c’un «buon giorno segniore! Comesta? Răspunsul a fost stereotip: Bene, Grazie! Și de aci am încins o discuție variată până am ajuns la sport — domeniu în care s’a făcut remarcat — și firește și la ciclism, ramură care l-a consacrat în scurt timp. Povestea aceluia care și-a atras porecla de «Norocoso» este simplă ca bună ziua și modestă ca și înfățișarea lui de om foarte cumsecade. Intr’adevăr, deși aleargă cu mult «nerv» — cum se spune în limbaj tehnic — Nicoloso îți face impresia unui cursier moale. Poate din cauza siiiciunei lui. Poate fiindcă nu se laudă prea mult și urâște reclama zgomotoasă la gazetă. S’a născut la Udine , între Veneția și Trieste — și care aparține de provincia Veneto. De mic s’a bucurat de o îngrijire atentă din partea părinților săi, păstrând în suflet sentimentalismul chinezilor, cari sunt oameni harnici dar și extrem de veseli. Nu este expansiv, nu caută prietenii ce l-ar angaja în societate, dar iubește gluma, șueta sportivă și conversația nesfârșită despre ciclism, pentru care face sacrificii nemărginite și duce o viață sobră. —Ce crezi despre sportul pedalei? — l-am întrebat după ce în prealabil aranjasem alte subiecte personale. ■ ■ ■ :•.la : .. . ._ — Ciclismul — ne-a răspuns Nicoloso __a devenit pentru mine o obiștiuință, o a doua natură, un viciu de care nu mă pot desbura. La început am învățat bicicleta din nevoia, de a putea admira munții și pozițiile frumoase. Mi-a plăcut, am făcut antrenamente, am luat parte la câteva curse și m’am lansat Sportul pe care îl practic cu pasiune, deși este scump și îmi cere 0 înfrânarea cerințelor, îmi dă în schimb satisfacții morale mari, căci premiile nu răsplătesc nici pe un sfert energia pe care o cheltuești. — Intr’o cursă la șosea se poate vorbi de noroc? Numai el este de ajuns? Nu! In orice cursă e bine să nu pleci cu ferma convingere că vei bate, dar cu neclintita hotărîre că trebuie să perseverezi, să lupți, să știi când și cum să ataci și mai ales să nu faci imprudența de a te lăsa târti de «sprinturi» dese și istovitoare. Firește, dacă ești norocos ai o șansă în plus, dar singur norocul nu te poate scoate învingător la sosire. Nu anticipez niciodată și zic «si vedra alla fine chiarra la meglio!» 1 (N. n. La sfârșit se va vedea cine va avea mai bine!). — Dar despre mișcarea și cursie Hi dela noi ce părere ai? — Activitatea este mulțumitoare cursele animate și posedăm o bogată pleiadă de alergători. Dacă se va tine «Turul României» și se vor organiza și alte competițiuni, sportul pedalei va prinde și mai mult. Cât despre colegii mei, cred că Tudose, Mormocea, Niculici, Hapciuc, Savanov, Dinu Ștefan, Nicolae Ion Țapu și alții, reprezintă un lot însemnat cu care ne putem mândri. ...Aici ne-am oprit. Cineva ciocănise discret în ușă. Era băiatul hangiului, care aducea pe o tavă de lemn mâncarea de seară. Afară ploua «mocănește», iar picăturile imaginau pe acoperișul de tablă o sarabandă neurastenizantă. Deja un timp însă, ne-am deprins și cu acest zgomot și cu atmosfera curioasă din camera lui Nicoloso. Trecuse de ora 11, când i-am spus «noapte bună» pentru a-l lăsa să se culce. Nicoloso era obosit și ar fi fost nedrept să-l mai chinuim și cu alte întrebări. Nicoloso trebuia să doarmă și probabil să viseze la «Cursa Dobrogei» pe care a câștigat-o ca un adevărat «Norocoso». MIHAIL LUPESCU Ce șanse avem la Balcaniada ciclistă ? "Continuare din nu ai lui 1 bilă, dar nu mi-am închipuit că la acest handicap se va adăuga ploaia care ținea la tot pasul să ne răstoarne de pe biciclete. Cei cari s’au înscris și au participat au avut un deosebit curaj Cei cari au terminat cu bine au dat poate cel mai frumos examen care arată spiritul de sacrificiu al Bursierilor români. — Ce spui despre figura pe care ai arătat-o? — Mărturisesc că pentru eforturile făcute, locul trei nu mă mulțumește defel, dar după câte am pătimit cred că am terminat mai mult decât onorabil. Să nu se uite că Nicolaso n’a avut decât o pană și că se găsia în forma lui cea mai bună. Cu toate acestea mi-am făcut datoria. Am vrut în primul rând să lupt pentru a răsplăti dragostea și sprijinul ce mi-au fost larg acordate de către d-nii Foti Valerianos și dr. Gh. Branescu și totodată pentru a nu desminți pronosticurile încurajătoare, ale presei de specialitate. — Dar ceilalți brăileni cum s’au comportat? — Mohai Ștefanitzi a venit la Constanța uimitor de bine. Dinu Ștefan a mers și el admirabil, atrăgând landete urmăritorilor. Greșala a fost însă că brăilenii au alergat răsleți, lucru ce nu s’a întâmplat cu prietenii noștri din București, cari au mers strâns uniți, ajutându-se reciproc. — Nicolose trebuia să câștige? — Da și nu! Da fiindcă a «trafe g, cu nădejde, căutând și reușind să i se distanțeze într’o oarecare măsură și să-și asigure un avantaj frumos. Și nu, fiindcă s’a bucurat dar condițiuni mai bune în detrimentul altora— încă o întrebare și terminăm: Ce vom face la Balcaniadă și tu Turul României? _ Nădăjduesc că C. C. B.-ul ca și federația vor fi demn reprezentate, căci astăzi avem foarte muli cursieri bine antrenați, cari știu să lupte românește și cu energia românului cari nu se teme de nimeni și vrea să-și arate voinicia față de oricine». L-am felicitat pentru frumoasele păreri ce are față de cicliștii noștri, asigurându-i că dacă toți cei aleși vor gândi și vor lucra cu el, vom câștiga în mod cert primele locuri atât la Balcaniadă cât și în «circuitul României». MIHAIL LUPESCU