Gazeta Sporturilor, martie 1940 (nr. 2433-3432)

1940-03-01 / nr. 3405

M Ik ^9 AMOL XVII. — No. 34©5 ABONAMENTE: ...............«LEI 1000 ........................... 500 Fe un an . . Pe șase luni . Instituțiuni, Cluburi și Proprietari „ 2090 Un număr vechiu............................... 4 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF . Direcția . . . 3.20,60 TELEFON II Administrația < • 3.26.60 Redacția 3.26.69 Irm Cupa României către faza finală U SPORTUL STUDENȚESC TIMISOARA CEA PERFORMANTA Victoria-Cluj sa răzbunat de pe urma înfrângerii suferite din partea Ulricolor Frumoasa rezistență a grupării„Carmen“ A REALIZAT MAI BUNA A ETAPEI Cupa României și-a încheiat optimile din finală cu rezultate oarecum normale. Cele câteva jocuri de eră, n’au rezolvat însă total etapa căci au rămas de disputat Unirea Tricolor — F. C. Metrom, două matchuri și anume: Pioești și Orgoș Vodă . Primul joc era programat pe arena din Obor dar echipele deși prezente n’au putut juca din pricina terenului alunecos. Peste noapte a dat un îngheț care a făcut un poleiu CONSTANTINESCU-GRECU periculos și arbitrul, pe bună dreptate ,a amânat jocul. E foarte probabil să aibe loc la 6 Martie căci contestația ploeștenilor, pe tema amânării nu va fi luată în seamă. Dintre partide trebuie scoasă în evidență performanța Sportului Studențesc în dauna CAMT-ului. Este a doua victorie studențească în trei zile asupra aceleiași echipe. De astă dată, victoria studenților este mai netă și a scos în evidență valoarea unui antrenament bun. Timișorenii s-au resimțit enorm de primul match, în vreme ce Sportul nu a fost deloc obosit. Se poate spune că au jucat al doilea match cu mult mai bine decât primul. In ceea ce privește al doilea match el a fost anunțat încă de mult și va avea loc la 3 Martie, la Brașov. După toate aparențele, Unirea și Dragoș Vodă vor fi calificați căci Metrom și FC Ploești nu vor putea rezista adversarilor. In această ipoteză, vor fi în sferturi de finală următoarele echipe: Rapid, Sportul Studențesc, Venus, Victoria, Carpați, FC Brăila și probabili Unirea Tricolor și Dragoș Vodă. Din divizia națională A sunt șase echipe, din Divizia B, două echipe. Ca de obiceiu, nici o echipă districtuală nu a isbutit să ajungă la jocurile finale. In Anglia, se întâmplă de foarte multe ori ca echipe mici să aibe roluri mari în Cupă. La noi soccerul este încă prea tânăr ca să avem în categorii mici echipe de calibru mare. In ceia ce privește matchurile de Marti, ele nu au avut mult public. Aceasta pentru motivul că ziua de alaltăeri era la început declarată sărbătoare și apoi autoritățile." au decis ca să fie socotită o simplă zi de lucru. Lumea a fost ocupată și nu a mai venit la matchuri. CAMT avea o echipă cu mult mai bine legată în cursul campionatului trecut. Mai precis, mai bine antrenată. Ne surprinde că o echipă care are un antrenor bun poate suma in acest hal luni de zile. Nu e nevoie de calcule mari ca să-ți dai seama că jucătorii au nevoie de un lucru de o lună de zile ca să poată pune la punct. Se pare că muncitorii nu au lucrat nimic și au cedat acasă studenților. Caracteristic este faptul că în cursul campionatului de toamnă, CAMT a învins pe Sportul la București. CARMEN A REZISTAT FRUMOS VENUSULUI Venus a învins pe Carmen cu 5-2. Districtualii au rezistat frumos repriză și au deschis scorul, egalăndu-l apoi la 2-2. A fost o performanță frumoasă a Carmenului, dar până la urmă au trebuit să cedeze celui mai bun. De altfel, material a avut psihologia caracteristică jocurilor dintre o echipă mare și alta mai mică. Cel mai modest nu vine cu pretenții. Are însă ambiție. Campionul vine sigur de victorie de parcă succesul îi va pica în gură. Și Venus a jucat astfel împotriva unui adversar care îl cunoaște. Carmen a luptat vitejește, la început, și-a epuizat moralul și forțele. Abia atunci a început campionul să-și impună forța și normal si a ajuns la 512. Se înțelege bine că Venus nu a jucat cum ar fi trebuit să joace. Nici nu trebuia să facă eforturi mari, căci a înțeles că are de făcut un antrenament serios. Se poate spune, că negrii merg foarte bine și vor da mult de lucru Victoriei din Cluj, care va juca Duminică în București. Campionii contează pe o echipă omogenă care va ști să-și întrebuințeze valoarea. Victoria s’a răzbunat Victoria din Cluj a primit vizita Industriei Sârmei. Clujenii s’au răzbunat crunt pe «fabricanți» și au învins cu 5-2. Mânășturenii erau supărați că au pierdut matchul cu Unirea Tricolor și au început foarte (Contrituire în orujinall.a) Excelenta performanță a Sportului Studențesc 0 balcaniadă ÎCO ° 10, iată ce înseamnă participarea Bulgariei alături de Iugoslavia, Grecia, Turcia și România impresia puternică produsă de știrea adeziunei bulgare. - Ce am putea afla la U. F. S. R., F. R. C. și în celelalte cercuri sportive. - F. R. C. trece la pregătiri Știrea apropiatei adeziuni oficiale bulgare la Balcaniada ciclistă a făcut o impresie puternică în toate cercurile. Interesul Balcaniadei nu era propriu zis în discuție, amploarea evenimentului a devenit insă excepțională, din moment ce perspectivele probei sunt întrunirea tuturor țărilor balcanice într’o manifestare ciclistă. . Când anticipăm că Balcaniada ciclistă va fi evenimentul anului 1940, ne gândim că alături de Grecia, Turcia, Jugoslavia și România, Bulgaria se va afirma într'o serie de probe în care i se rezervă un rol important. LA U F. S. R. și F. R. C. Cum era și firesc, in rândurile oficialilor cicliști știrea participării Bulgarie a fost primită cu o deosebită satisfacție. Interesul, amploarea și semnificația propagandistă a manifestațiunei au fost definitiv asigurate prin participarea tuturor țărilor balcanice, încă de afară, subiectul discuției ia rândurile oficialilor cicliști a fost poziția Balcaniadei în lumina adeziunei Bulgariei. La U. F. S. R. s’a atribuit o deosebită semnificație faptului că participarea Bulgariei este sprijinită de guvernul bulgar. Interesul acesta pentru o competiție sportivă corespunde atmosferei de amiciție din ce în ce mai puternică între România și Bulgaria. CÂND VA FI CONVOCAT COMITETUL CENTRAL F. R. C. îndată ce va sosi comunicarea oficială a Bulgariei va fi convocat comitetul central F. R. C. Din acea zi se va trece la pregătirea efectivă a Balcaniadei. Un proces frumos care nu sa putut realiza SE HAI PLEACA IN INDIA? Exoticul voiaj a trebuit pentru o dată pe care o apropiază îmbarcarea boxeurilor va avea loc la Au trecut câteva bune n’au mai publicat nici un xeurilor români în India. S’a renunțat la această grandioasă expediție ? Nu s’au găsit elementele dornice să facă voiajul . A intervenit vreo interdicție oficială ? Iată o serie de întrebări care sau pus insistent în lumea noastră pugilistică și cărora nimeni n’a putut să le dea până acum răspuns. Așadar, se mai pleacă sau nu în India ? AM AMARE, DAR DE CE? Trebue să spunem din capul locului că pentru moment procetul a fost părăsit. Precizăm, pentru moment, fiindcă inițiatorul lui a înțeles întotdeauna să-și ducă până la capăt orice acțiune. Veți întreba însă ?! Pe bună dreptate, de ce? Citic «fă ce lista era principial întocmită, odată ce se găsise și calea cea mai bună a plecării fără formalități, prea multe ce putea să determine amânarea ? AN ^ ■ 100 săptămâni de când ziarele bucureștene vând despre proectatul turneu albe- vară? AU HAMAS ȘI ACTORII... In afară de cele de mai sus, Udine adăugat că și turneul «Teatrului Alhambra» — în Orient, turneu care pleca sub acelaș impresariat al d-lui Ionescu a fost amânat. Și cum de turneul teatral era legată și expediția boxeurilor profesioniști, amânarea a vizat ambele grupuri. TOATA LUMEA LA POSTURI Dar, așa cum scriam la începutul acestui reportaj, nu e vorba de o abandonare definitivă a proectului. De altfel unele forme — cele comerciale, pentru deviz — au fost făcute atât pentru echipa pugilistică cât și pentru cea teatrală, și vorba aceia, «toată lumea e pe poziții». La prima limpezire a situației internaționale — și să sperăm că ea se va produce cât mai curând — grupul se va putea reface și nimic ne va mai putea opri pe boxeurii noștri din exotica lor călătorie... să fie dorim amânat cât mai MAI PRESUS DE ORICE, DATORIA Au fost totuși o serie de motive destul de serioase care au îngreunat realizarea proectului așa cum fusese inițial pus pe hârtie. Primul și cel mai puternic ,a constituit faptul că d. Ionescu, conducătorul expediției «in spe» a fost concentrat. Plecat de atâta vreme din țară, fostul «om de fier» s’a văzut chemat să-și facă surplusul de datorie pe care îndeplinește orice fiu al acestei țări. Iată dar o primă cauză... Celelalte ? Sunt toate de aceiaș natură. Parte din boxeurii ce urmau să facă deplasarea au fost obiectul acelorași convocări militare, ceea ce a determinat o defecțiune serioasă a listei. P äilli COTIDIANUL SPORTULUI ROMANES Adunarea Vineri, 1 Martie 1040 DIRECTOR: AL. MUNTEANU Proprietatea GAZETA SPORTURILOR S. A. înscris in reg. public. Tribunalul Ilfov Secția I com. sub No. 282/1933 BIROURILE: Strada Anghel Saligny No. 2 București 'SUrnPrp- .; .-.-țf. ■We -SÜPLIMEM DE COMEN 1 ARII bupȘ campionatele naționa’e de tennis de masă deta Oradea D-ra Angelica Adelstein și Men Naumescu, au câștigat probele fără prea multe eforturi in zilele top 2ä, 26 și 27 Feibruariie s’au disputat la Oradea în Districtului Secai și a clubului Macat». Campionatele naționale dle ■lîl'f&L C&B *%rtin5»re făipies'tisf, «tai... org.mnizare defectuoasă In avant cronicile acestor campionate atât cât și ceilalți confrați ne exprimam părerea că având vedere priceperea orădenilor. Cam în pionatul de anul acesta se va organiza în condițiuni ireproșabile. Dn păcate așteptările noastre au fost in totul înșelate. Atât organizarea tehnică și mai ales primirea jucătorilor din alte orașe, lăsând enorm de mult de dorit. Cauza credem că este lipsa d-lui dr. Varadi, care a fost grav bolnav și nu s’a putut ocupa cu organizarea acestui concurs, iar înlocuitorii săi au fost cu totul depășiți de importanța unei astfel de organizări. Nu știm cum s’ar fi terminat concursul dacă oficialii bucureșteni — în frunte cu d. R. Schmettau — n’ar fi luat partea tehnică asupra lor. Deziluzia cea mai mare am avut-o însă in privința oficialității orădenilor. In afară de bucureșteni, ceilalți participanți au primit o găzduire sub orice critică, întâmplându-se chiar ca jucătorii clujeni să rămâie o noapte fără camere la hotel și să fie nevoiți să doarmă la o cafenea. Masa se servia participanților la cârciumă de clasa III-a și nu putem afirma că au fost în cele trei zile jumătate 2 mese acceptabile. Este ușor de înțeles că în astfel de condițiuni nu era posibil jucătorilor să se prezinte la matchuri în condițiuni normale. Totuși, repetăm, datorită intervenției d-lui R. Schmetten și celorlalți oficiali bucureșteni sa reușit până la urmă să se ajungă la o desfășurare normală a concursului. Durata concursurilor Concursurile au început în ziua de Duminecă 25 Februarie p. m. cu probele pe echipe, înainte de aceasta se jucaseră dimineața la orele 11 câteva partide de demonstrație de către cei mai buni jucători, în fața d-lui primar al orașului Oradea, d. Chiril,fi și a altor notabilități localnice. Probele pe echipe sau terminat în seara zilei de Duminecă. Celelalte probe au început Luni și s-au terminat Marți seara. Finalele disputate Marți seară precum și o parte din semifinalele disputate Marți după amiază, au fost onorate de prezența d-lui dr. Niculae Zigre, fost ministru, patronul Campionatului national de anul acesta. PARTICIPARE NUMEROASA Succesul acestui ultim campionat național s-a constituit extrem de numeroasa participare. Au fost probe la care au luat parte peste 70 de concurenți. Acesta este un fapt îmbucurător care nu face decât să confirme popularitatea din ce în ce crescândă a tenisului de masă. Rezultatele tehnice ale acestui ultim Campionat, le-am publicat în numerile noastre trecute, așa că nu credem să mai fie nevoie să le repetăm. Vom comenta însă diferitele probe terminate Marți. Sporting București cu echipa: M. Cohn, H. Hagivasiliu, A. Krebs, M Șapira și V. Vladone a câștigat aceasta probă cu extremă ușurință neîntâmpinând nici o rezistență din partea nici unui adversar. Cei mai buni oameni ai Sportingului au fost M. Șapira și V. Vladone cari n’au pierdut nici un match în cadrul acestor probe. Șapira în special a vădit o formă excepțională. In concluzie trebuie să spunem că titlul no (Continuare in pagina 4-a) organizarea tennis de Sâmbăta la Giulești un cross de antrenament Merituoasa grupare C. F. R. va organiza Sâmbătă după masă pe Stadionul din Giulești, un cross de antrenament. Alergarea se va desfășura în pauza materiului de football, F. C. Rapid - U. D. R. La acest cross și-au anunțat participarea aproape toate grupările din Capitală. Va fi desigur, o întrecere plăcută, între alergătorii noștri. Vom avea deci, ocazia să asistăm la un duel frumos, a cărui erou va fi, C. R Ioniță, noua achiziție a C. F. R.-ului și D. Tălmaciu (V. D.). După etapa de Duminecă Chestii mărunte... In urma etapei de va fi gândit că Divizia Duminică, Națională A, ar putea ajunge într'o bună zi, un simplu campionat districtualiztil... Nici eu Dar s’a gândit Nea Niță Cartuș Căci iată ce ne-a declarat era «famelistul din Grand»: •— Mă nesculiță, bucureștenii, oameni cu doxă și ațipi tăuri, au făcu fără pact: »batem dă distrugem»! Si-a bătutără în prima etapă d’a svânta fără pă provinciali, cu 25 î, dacă adunăm scorurilei. Dacă nu s’o strica pactu, e insulie. In câțiva ani ritogradeazâ toate schipirii și o să fie Divizia cu dou’spe cluburi bucureștene. Ei, atuncilea spune mneatale, mai e... Divizie, Națională? Nu. E campionat districtual... Estet.... .„Este, Nene Niță, de ce să nu ceste*!.. 9 Intr’adevăr, echipele bucureștene par a fi fost «tocmite» dinainte. Rapid cu Venus au convenit să bată la 7-1, iar Sportul și Unirea S-f. Numai Juventus a făcut opinie separată.... ...Sau cum spunea Nea Niță — echipa asta, dom’le a fost totd’auna neatră!... 9 In urma performanțelor obținute Duminică pe un teren 90 la sută... batiu, aflăm că Venus și Juventus își vor forma și secțiuni de... polo Pe apă! Ripensia însă își va forma o secție de polo pe iarbă. 1 Motivul? La polo pe iarbă, jucătorii gonesc de colo, colo, călare. Ori Ripensia va cumpăra un cal mai puțin, deoarece un jucător nu va avea nevoie de așa ceva. [ Dobai «Calul»]... 9 Apropo de Dobai. Ripensistul a avut Duminecă, dealtfel ca întotdeauna, un frumos mărțișor la gât. Duduitelor cari au crezut poate că Dobai a anticipat ziua mărțișorului, le putem spune un secret, dar... le cerem discreție (dacă există așa ceva la sexul... vorbitor!). «Calul» e un uituc de prima clasă! Antrenorul i-a dăruit un mărțișor pe care Dobai îl poartă la matchuri... In timpul jocului, salturile mărțișorului îi reamintesc «calului» de antrenor și totodată sfatul acestuia, trage la poartă! Duminică, Dobai — care a jucat fundaș — îndemnat probabil de mărțișor, a tras de câteva ori spre poarta lui... Pavlovici! ...Puterea obișnuinței!. 9 Eșecul Ripensiei e pus de unii, pe seama timpului prea primăvăratec. ...Intr'adevăr, dacă ar fi fost... minus 17 grade și zăpada de un metru, timișorenii s’ar fi simțit... «ca la ei acasă»] 9 Venus a fost Duminică, superior. Și-a dominat net adversarul, spre ciuda peluzei, care făcea galerie... Ameței. — Dom’le, parcă lumea asta ar fi venit de la Arad!... se mira un spectator. — Așa e omul nostru — a răspuns amicul Marin Alexandrescu. — Uite, eu boxam, într’o seară la Atene cu Marcel Schoenfeld. Eu, bucureștean get-beget, ăla franțuz sadea. Cui crezi că i făcea lumea, galerie? Lui Marcel. Așa e publicul. Tine cu cine e mai slab... ...Ce-o fi aia, modestie!.. . De pe urma succesului de public, pe care l-a repurtat programul cuplat de Duminică, a avut de suferit... volley-ul! Intr’adevăr la sala «înainte» unde s’a disputat a... «nu știu câtea» etapă, publicul nu prea s’a îngrămădit. Prilej de întristare pentru simptuxul casier, controlor, oficial, etc. Ion G. Bulea, care seara, și-a «înecat» tristețea într’un pahar, două, trei «bile» de vin... Pe la 2 noaptea, Bulea era tot trist (dar pe deasupra, beat turtă) și mergea spre casă. Deodată i s’a părut c’a ajuns și a început să ciocănească într’un felinar. Un gardian s’a apropiat Și i a spus: — Ei, ce bați? Asta nu e casă... La care Bulea a ripostat printre sughițuri. Ba e casă — Ce vrei să mă prostești? Nu vezi că sus?... Ssssi]... Nu s’a are lumină culcat «bătrâna»... Coste! Pykotsiar generală a Cupei Europei Centrale va avea loc Ordinea de zi a adunării cuprinde puncte importante In cursul zilei de ori secretariatul federației române de football a primit o adresă din partea d-lui profesor Pelikán prin care i se face cunoscut că adunarea generală a Cupei Europei Centrale va avea loc la 9 și 10 Martie la Zagreb. Ordinea de zi a acestei adunări este interesantă din mai multe puncte de vedere. In primul rând va examina situația în fapt a reorganizării competițiunei, va discuta modificări de statut, și va avea de rezolvat problema — grea de altfel — a organizării competiționei pe anul în curs și a confirmării federațiilor participante. Pelikan mai comunică în adresă dacă e posibil ca delegatul nostru să fie prezent la Zagreb mai devreme cu câteva zile, — în acest sens s'a comunicat și celorlalte federații — pentru a se putea aranja diferite chestiuni între federații pentru calendarul lor internațional. Dăm mai jos ordinea de zi a acestei adunări: 1. Raportul președintelui asupra activității anului 1039. 2. Raportul cassă: a) Examinarea și aprobarea bilanțului pe anul 1039. 1o) Procesul de buget pe anul 1940. 3. Examinarea situației și discutarea proectului de reorganizare a competiției și spiritul celor discutate în conferința de la Budapesta. 4. Alegerea noului comitet și a cenzorilor pe 1940. 5. Confirmare federațiilor participante. 6. Organizarea competiției pe anul în curs. 7. Eventuale modificări de statut. 8. Diverse.