Gazeta Sporturilor, decembrie 1940 (nr. 56-82)

1940-12-22 / nr. 77

Fără Sandy Botez, carea Hatch a fost rănit în primul minut, H. C. Juventus terminat la egalitate cu Venus 0-0 i’a caractenzi arinti’a dârzenie extraordinară In totdeauna în hockey-ul românesc a existat o rivalitate acerbă între două echipe. Anii trecuți ele se numeau Telefon Club și T. C. iî. acum se numesc H. C. Venus și H. C. Juventus. Jucătorii au rămas, în general, cam același. In fiecare an întâlnirea dintre aceste două echipe a constituit derby-ul campionatului. Anul acesta însă, dacă matchul vedetă a fost întru totul asemănător cu cele din anii trecuți, el nu a desemnat pe campion, deoarece nu existat niciuun învingător. Venus și Juventus au terminat la egalitate cu un scor alb : 0-0. Dacă din acest punct de vedere el a dezamăgit poate pe unii, a furnizat Î11 schimb un spectacol pasionant. Spunem înadins pasionant și nu frumos, pentru că jocul a însemnat o deslănțuire de pasiuni. Cel mai adesea, această deslănțuire s’a menținut în cadrele regulamentului. S’a jucat foarte dur și decis. Fiecare om a fost marcat cu strășnicie de adversari și în calea fiecărui atacat sa ridicat un zid de netrecut.. Această apărare (a outrance» a dezorganizat însă jocul și a făcut ca acțiunile bine conduse și mai «des conduse în comun să se poată număra pe degete. VITEZA ȘI FORȚA Aproape toată lumea s’a bazat numai pe forță și viteză. Desigur și una și alta sunt necesare într’un match de hockey, dar nu sunt suficiente Din păcate, cei care jucau tehnic și căutau să combine sau să speculeze spărturile din apărarea adversarilor, nu aveau viteză. Astfel, Paul Anastasiu și Bâzu Cantacuzino au început multe acțiuni bine gândite, au trecut de mulți adversari, dar din cauză că nu aveau viteză pierdeau câteva fracțiuni de secundă și dădeau posibilitate adversarilor să se organizeze și să le contracareze acțiunea. Alții în schimb și exemplul cel mai bun e Flamaropol, patinau excelent și foarte iute, dar numai atâta vreme cât nu aveau puckul. De îndată ce trebuiau să conducă puckul, ezitau, se împiedicau și pierdeau matematic. REZULTATUL E JUST După cum a decurs jocul rezultatul e perfect real. Momentele de dominare au alternat cu regularitate și nu s’a întâmplat nicio clipă ca una din echipe să fie complect scoasă din luptă S’a jucat cu o ardoare unică și toată lumea a făcut eforturi fără nici un fel de economie. Bob Petrovici sa risipit chiar prea mult, urmfrind puckul și adversarii chiar atunci când nu avea nicio speranță de reușită și când prezența lui ar fi fost mai necesară înapoi. Dacă mi sa înscris niciun goal, aceasta se datorește sistemului de apărare în extremis și mai ales portarilor care au jucat fără greșeală. Simțuri sau tras multe și foarte precise, puține din ele au fost însă periculoase. Totuși au existat trei sau patru situații care ar fi trebuit să se termine printr-un goal. In repriza a doua Radu Tănase a ratat cea mai mare ocazie a matchului. Bine lansat de Petrovici el se afla la câțiva metri de poarta lui Flueraș în poziție foarte favorabilă, găvește însă și trage alături. SANDU BOTEZ A FOST RĂNIT Juventus a avut de înfruntat un mare handicap. Chiar în primul minut, puckul shootat de Bâzu Cantacuzino îl rănește la arcadă pe Sandi Botez care părăsește terenul. Reintră după câteva minute cu capul acoperit de un bandaj care îi închidea un ochi. Bineînțeles că în condițiile acestea nu poate juca. De acolo e înlocuit de Vivi Petrescu. Acesta excelent la juniori, e însă depășit de viteza și tehnica seniorilor, coechipieri și adversari. Pe deasupra Bol Petrovici deși se știa singurul conducător de linie rămas, își risipea forțele fără socoteală. Greșeala juventiștilor, după rănirea lui Sandi Botez, a fost ea, în loc să facă o linie puternică Tănase Petrovici-Pană în care să-și concentreze toate eforturile, au făcut două linii slabe, menținându-l pe Petrovici între Flamaropol și Vivi Petrescu și trecându-l pe Ego Munteanu în linia întâia în locul lui Botez. Fundașii Juventusului excelenți. Flamaropol nesigur la început, și-a revenit spre sfârșit. Cei mai buni oameni ai Venusului au fost Bâzu Cantacuzino, Toînovici și Titinel Teodorescu. Baia care în ajun fusese cel mai bun om al echipei sale nu a reeditat performanță. Nu a putut porni decât rareori în atac și atunci fără succes, Sadowski și Atanasiu fiind de netrecut. Matchul de ieri a evidențiat un lucru : că nu avem în momentul de față niciun jucător absolut complect. Cu toții mai au câte ceva de complectat prin atrentamentele viitoare. Putem fi însă siguri că în străinătate vom fi reprezentați cu cinste. Matchul a fost condus de însuși d. Virgil Popescu, Directorul sporturilor de iarnă. Aceasta pentru a asigura perfecta regularitate a jocului. Iată cele două formații : VENUS, Flueraș, Buia, Marinescu, Andrei Bărbulescu, Titinel Teodorescu, Tomovici, Florin Popescu, Bâzu Cantacuzino, Vulcănescu. JUVENTUS . Dron, P. Anastasiu, Sadowski, Radu Tănase, Sandi Botez, (Vivi Petrescu), Ed. Pană, M. Flamaropol, Bob Petrovici, Ego Munteanu. A. DUC. BOB PETROVICI Nu se putea ca sorții să decidă mai bine decât au decis. Interesul campionatului nu a scăzut niciun moment. Pentru că deși derbyul campionatului s-a disputat ieri, totuși , campionul regional va fi desemnat abea astăzi în matchul Juventus — Metropola. Dacă Juventus câștigă fără să primească nici un goal e campion regional. In caz contrariu trebue să câștige la cinci puncte diferență. Și una și cealaltă eventualitate sunt posibile. Problema victoriei Metropolei nu se pune în niciun fel, diferența de clasă dintre cele două echipe, prin linia Venusului, fiind prea mare. In consecință vom asista la un spectacol care va fi cu siguranță frumos, pentru că Juventus va avea posibilitatea să-și desvolte jocul și să facă combinații lucru pe care aseară nici măcar n’a încercat să-l facă. Dar spectacolul poate fi nu numai frumos ci și pasionant. Presupuneți că Metropola înscrie prin Grzywinskhi sau prin Fieraru un goal. Atunci jocul se va transforma într’o luptă aprigă între linia de atac a Juventusului care va trebui să înscrie cu orice preț șase goaluri și întreaga echipă a Metropolei retranșată într’o apărare disperată. Juventus: Dron, P. Anastasiu, Sadowski, Radu Tănase, Pană, Ego Munteanu, Flamaropol, Bob Petrovici, V. Petrescu. Metropola, Busac, Tudor Ion, Vasilichian, E. Bărbulescu, Pop R., Ballaneski, Fieraru, Grzywinski, Filipkiewicz. Astă seară Juventus- Metropola Hala de box de astă seară .Continuare din pag Programul amator Afișul programează, și următoarele pasionante întâlniri între boxeurii amatori: Categoria cocoș: Marin Dobrescu (Turda) — Radu Alex. (Th). Categoria pană: Const. Tudose (Turda) — Florea Gh. (M. D.). Categoria ușoară: Gh. Niculesen (Victoria) — Câlete Alex. (B. S ). Categoria semi-mijlocie: S. San- Gheorghe (A.C.T.); Gr. Matei (Tir). Pentru a preîntâmpina o ciuntire a programului din cauza unei eventuale indisponibilități de ultimă oră, au mai fost aranjate următoarele matchiuri subplimentare. Categoria mijlocie: Gh. Moroianu (B. S.). — Al. Giurcă (J. C.)Categoria cocoș: Ion Chiriac (T.) — Gh. Bidinschi (A. C. T.). Detalii de organizare Arena circului MILLER este instalată lângă velodromul Primăriei Sect. Galben din Șos. Ștefan cel Mare. Arena este căptușită cu lemn și va fi încălzită. Tramvai 5, 26; Autobuz 45. Pare de garaj automobilele. Prețul locurilor: Ring 206; rezervat 150; stal 120; galerie 50, inclusiv taxele. Locurile sunt numerotate. Serviciul de ordine va fi îndeplinit de legionari. l-a) *3 ȘTEFAN BOGDAN LUKA POPOYIOI Assane Diauf mm îm inițiiMuí Marcel Degrain PARIS, 20. — La Elysee Montmartre, va avea loc la 1 ianuarie 1941, o reuniune de box, în cadrul căreia Assane Diauf își va face reintrarea întâlnindu-l pe Marcel De- -■ - i • - • grann. , . . . pe §Aitn Snn Vitorio I’ozzo, selecționeurul linie al Italiei pentru viitoarele matchali internaționale își pregătește jucătorii Regulament pentru organizarea de concursuri de bob și săniuțe Dispozițiuni generale Art. 1. — In România singurele calificate de a organiza concursuri sunt: Directoratul Sporturilor de iarnă prin organele sale și Cluburile afiliate cu o prealabilă aprobare. Art. 2. — Concursurile sunt deschise: a) Membrilor Societăților afiliate precum și tuturor amatorilor care vor îndeplini prevederile dispozițiunilor speciale fiecărei categorii de sporturi prevăzute în acest regulament. Art. 3. — Concursurile se împart în următoarele categorii: a) Concursuri locale. b) Concursuri regionale. c) Concursuri naționale. d) Concursuri internaționale, și campionate mondiale (conform regulamentului Directoratului Sporturilor de iarnă). Art. 4. — Toate cluburile afiliate care doresc să organizeze concursuri trebue sa previe cu 10 zile înainte Directoratul Sp. de iarnă, a cărui aprobare este absolut necesară. Art. 5. — Toate cluburile afiliate vor avea ca membrii numai amatori. Art. 6. — Toate cluburile cărora li s’a atribuit organizarea unui concurs iau parte în sarcina lor toată organizarea precum și cheltuelile respective. Direcția concursurilor este atribuită unui juriu compus: președintele juriului (judecător arbitru), membri, starter și comisari sau judecător, cronometrori. Nici un concurent nu poate face parte din juriu. Plecarea se va da de către un starter. La sosire va fi cel puțin un comisar al juriului. Art. 7. — Juriul tranșează toate incidentele care pot să survie, înainte, în timpul sau după curse. Orice reclamație trebue adresată pe loc unui comisar al juriului, la cel mult la oră după cursă, reclamațiile tardive nu se vor lua în considerație. Concurentul care se va crede nedreptățit de deciziunea unui comisar are dreptul a apela la juriu. Art. 8. — Toți membrii juriului și cronometrorii sunt numiți de Comitetul Secțiunei Bobsleigh și săniuță, iar pentru concursurile locale la clubul organizator. Art. 9. —* in caz de plecare falsă concursul va fi oprit prin semnul convențional. Stăruința concurentului în a lua intenționat plecare falsă atrage descalificarea lui. Art. 10. — Premiile pot fi: diplome, plachete, medalii, cupe sau obiecte de sport. Art. 11. —• Juriul poate refuza participarea la concursuri oricărui persoane care nu prezintă garanții îndestulătoare o siguranță în efectuarea concursurilor pentru care se prezintă. Art. 12. — Poliția curselor. Comitetul organizator trebue să asigure servici de poliție în lungul parcursului mai ales la viraje și în părțile periculoase, la start și la sosire. Comisarii de poliție trebue să poarte un semn distinctiv (bandă la mână) ei vor trebui să ajute echipele în caz de rănire sau rupere de bob și să curețe imediat pista. Publicul nu va fi admis să circule în lungul pistei și nu va putea staționa decât în locurile special amenajate. Orice concurent care se va face vinovat de manevre neloiale față de adversar sau va lipsi de respect față de juriu va fi exclus de la concurs, iar comitetul federal poate să-l excludă din federație. Art. 13. — Directoratul Sporturilor de iarnă, secțiunea bob și săniuță nu-și ia nici o responsabilitate față de concurenți precum și de spectatori în ceeace privește accidentele precum și pagubele materiale. Art. 14. — Antrenarea pe pârtia destinată concursurilor este interzisă în afara timpului hotărît pentru antrenament de către comitetul organizator. Orice abatere va fi pedepsită cu amendă sau înlăturarea dela concursuri. Art. 15. — Toate chestiunile de detaliu neprevăzute în acest regulament se vor putea regulamenta de către juriu după nevoie și anume, sau prin consemnarea acestor dispozițiuni în programul concursurilor, sau prin hotărîrea luată în urma unei reclamațiuni, hotărîrea ce se va aduce la cunoștința tuturor verbal sau în scris. Delegație D. George Sămiulescu este delegat de Directoratul nostru să predea lecții de patinaj artistic Pe toate patinoarele din Capitală. Domnia sa va avea în consecință, mirarea gratuită pe aceste patinoare. Pentru România Legionară Dir. Sporturilor de Iarnă Prof. VIRGIL POPESCU Duminică 22 Dec. 1940 O mare reuniune de germano - italiană are astăzi la Muenchen Lazek-Preciso în vedeta reuniune! Marea reuniune de box germanoitaliană, care va avea loc asta seară la München, are un program de mare atracție. Vedeta reuniunii o va constitui întâlnirea dintre Heinz Lazek, campion oficial al Germaniei, sț .Merlo Preesso, campion al Italiei. Matchul va fi disputat în zece reprize. A doua întâlnire, ca importanții, va fi aceea dintre Braco, campion al Europei și Germaniei, și Fabriani, Ernst Weiss, campion al Germaniei, se întâlnește cu Bondavarii, iar Norbert va primi replica lui Domeni di Stefano. box loc Ladoumégue nu mai vrea să devină instructor olimpic ANTIBES 20. — Campionii și foștii campioni ai difertelor sporturi convocați pentru a servi în cadrul instructorilor, care au fost chemați la Antibes la începutul lunei ianuarie, au început de Luni «lucrul». Ei au înceeput munca sub directivele șefului lor, Colonelul Blaupuis, care a fost directorul sporturilor în vechea școală de la Joinville. Lucrări fizice și teoretice se succed din primele ore ale zilei până seara. Cadrele cuprind SO de atleți, dar sunt așteptați și alții din zona ocupată. Printre ei Edouard Duhacer. In tabăra de acum sunt rugbiștii André Chilo, Eugen Bibére și atleții Bamardier și Vivutrovsky. In ceia ce-l privește pe Jules Ladoumegue acesta a refuzat, având alte proecte Atleții convocați la 3 ianuarie la Antibes, vor face în prim stagiu da două luni. m Wils si-a pirat in dptana al Belgiei La Bruxelles s'a disputat campionatul Belgiei la categoria sepii• mijlocie între Felix Wouters, deținătorul titlului, și Verganwen. Matchul a fost foarte disputat și în același timp foarte dur. Wouters și-a păstrat titlul. In repriza li-a Verganwen a fost lovit atât de serios, încât a fost în decursul acestei reprize de trei ori la pământ, iar arbitrul a oprit matchul pentru inferioritatea adversarului, declarând, astfel, învingător, pe Wouters. Gherase Învins semimijlociul DIJON. 20. >— La Dijon a avut loc o gală de box de mare amploare, centrul afișului fiind deținut de întâlnirea dintre mijlociul Andreotti și parizianul Gérard, pe care l-a învins de justețe la puncte. Se știe că Gerard e noul nume al compatriotului nostru Gh. Gherase, la Paris de Andreotti frățiile de cruce au fost invitate la un campionat internațional de hockey Organizația Frățiilor de Cruce a primit o foarte interesantă ofertă care este iie natură să arate cât de strânse sunt azi atât pe plan politic cât și pe plan sportiv legăturile dintre statele europene care au trăit renașterea marilor revoluții naționale și printre care se află azi și România. Iată despre ce este vorba: Frățiile de Cruce au fost invitate la un campionat internațional de hockey pe ghiață, campionat ce se va organiza între echipele țărilor europene în care revoluțiile naționale au creat strălucite stări de fapt. Campionatul va fi organizat probabil între reprezentativele Germaniei, Italiei, Spaniei și României. Organizarea Frățiilor de Cruce a sesizat Directoratul Sporturilor Școlare iar acesta a anunțat Directoratul Sporturilor de iarnă, care va purcede imediat la pregătirea reprezentativei prin organizarea unui campionat interșcolar regional care să dea posibilitatea de a se releva și elementelor de valoare ce eventual ar exista în provincie. Italia va întâlni România în cursul anului 1941 statului urmează sa albe loc La Palermo intre problemele calendaristice ale footballului italian este și acela de a stabili relații cât mai strânse cu țările amice și în special cu acele din Axă. Federația italiană de football pregătește pentru anul 1941 un program foarte bogat, în ciuda faptului că războiul continuă. Pe lângă jocurile care au fost definitiv fixate, oficialii italieni sunt în tratative foarte avansate cu Spania. Matchul Italia — Spania este aproape perfectat. 1 Partida aceasta se va juca la Barcelona și va constitui, fără îndoială, unul din cele mai tari matchuli ale anului. * ț v ! MATCHUL. ITALIA — ROMANIA SE VA JUCA APROAPE SIGUR De asemenea, se intenționează organizarea unui match revanșă România — Italia. Ultima întâlnire dintre aceste două țări latine a avut loc în primăvara anului trecut, când România a lăsat la Roma una din cele mai frumoase impresii. Atunci, Italia a învins cu 2-1, după ce România a condus cu 1-0. Piesa a avut atunci o zi formidabilă și România a cedat până î n cele din ur mă cu 2-1. ÎNTÂLNIREA URMEAZA SA AIBE LOC LA PALERMO Dacă Jocul nu va fi posibil să se organizeze în primăvară atunci mai mult ca sigur că va avea loc în toamnă, fil cum Italia ține foarte mult să găzduiască această întâlnire s'a fixat, în principiu, și locul unde se vor întâlni cele două țări. Italia va propune ca loc de disputare Palermo, un însemnat centru de propagandă pentru footballul italian. TIPARUL INSTITUTULUI DE ARTE GRAFICE EMINESCU» S. A. STR. ING. ANGHEL SALIGNY, TELEFON 3.26.697