Gazeta Sporturilor, septembrie 1942 (nr. 676-698)

1942-09-01 / nr. 676

M yhbO ANUL XXII. Seria II — No. 676 Birourile ; Str. Inginer Anghel Saligny No. 2 București 4 Bu 6 pagini 3 LEI Direcția și Ad ța 3.26.60 Telefoane: Secretariat : « 5.91.86 Provincia 5.91.86 Tipografia . , , 3.26.60 Prim Redactor N» Papagheorghe ABONAMENTE 1 an ..... Lei 1200 . 6 luni .... » 600 Autorități. Instituții, cluburi; 300e lei Propriettari S. A. GAZETA sporturilor înscris Trib. Ilfov sub Nr. 282/938 Administrator Delegat’ AI Iliescu . Material vedetă al programului cuplat disputat era în Splai, între puternica formație F.C. Craiova și F.C. Rapid câștigătoarea Cupei României în acest an, s’a soldat cu un mater nul după o întâlnire în care ambii combatanți nu și-au precupețit eforturile. Eu am văzut pe Arena Venus, două echipe care știu și voiesc să lupte, două echipe care joacă serios foot-ball fără vedetisme și jucători blazați. Grație acestui fapt publicul spectator a putut să vizioneze o partidă mare, care a coincis cu cea mai frumoasă partidă făcută de F.C. Craiova in București. Cu această ocazie menționam că F. C. Craiova după multe încercări a reușit de această dată să formeze o echipă puternică, serioasă, care dacă se va menține în forma arătată în matchul de ori va contribui la o redresare a footballului craiovean și indirect a footballului autohton. Replica dată de F. C. Rapid a fost dârză și eforturile au fost egale și ea rezultat și ca spectacol. Din ciocnirea acestor două voințe de victorie a câștigat publicul spectator care a văzut un match dinamic, cu faze de mare spectacol și cu goaluri multe fructificate după combinații mai mult mai puțin savante. Am remarcat cu acest prilej că F. C. Rapid jucând de această dată cu o echipă decisă care posedă jucători rutinați nu a mai reușit să-și facă jocul obicinuit, fiind obligați să se întrebuințeze cerebral ca să poată termina la egalitate. Rezultatul de egalitate 4:4 (3:3) oglindește fidel fizionomia matchului, care a fost viu disputat de la primul până în ultimul minut, cu un elan și putere de luptă puțin întâlnite, care dovedesc că atât craiovenii cât și bucureștenii dețin o condiție fizică excelentă, o notă bună și un exemplu pentru celelalte echipe. Cum s’a desfășurat jocul După cum am mai spus, rezultatul este normal, deci prin simplă deducție nici una din echipe nu a avut perioade lungi de dominare. In realitate, dată fiind combativitatea ambelor echipe, jocul a fost dinamic, mingea trecând cu iuțeală de pe un teren pe celălalt, marcarea unui goal de către o echipă aducând o ■»acțiune imediată și îndeajuns de puternică pentru ca tribunele să freamăte ca în epoca de glorie a footballul românesc. Cum s’au marcat cele 8 goaluri MMN. 8. Un shoot puternic tras de Toth se lovește de jucătorii îngrămădiți în fața porții, ricoșează și Dunăreanu înscrie pe lângă Sandowsky, care era mascat. 1=0. MIN. 15. Bogdan centrează mingea, care ajunge la Rășinarii, mijlocașul centru rapidist passează lui Gavrilescu, care prelungește mingea cu efect în poartă. 1*1. MIN. 28. Filoții trage dela 16 m. puternic pe jos în colțul stâng al porții. Forțam! Niculescu plângează, însă nu poate reține mingea, care intră în plasă. 1*2. MIN. 29. Egalarea nu întârzie. Nistor deschide lung pe Batrin care centrează la Tierjung. Acesta reia splendid voile în colțul stâng al porții. 22, MMN. 35: Toth deschide cruciș pe Batria, care centrează la Tierjung. Centrul atacant stopează mingea și se pregătește să tragă, Costea îl tine cu mâna și arbitrul acordă, pe drept, lovitura de pedeapsă dela 11 (Continuare in pan. 3-a) Campionatul de războiu după un match dinamic și spectaculos 4-4 (3-3) RAȘINARU Propuneri pe marginea campionatului Europei de football intercluburi Trei grupe mari geografice, 20 de echipe și patru jocuri eliminatorii Scriam în numărul nostru de ori că proectul înființării unui campionat al Europei de football intercluburi este pe cale de a fi realizat. Forurile care au lansat acest proect privesc cu simpatie traducerea lui în fapt și, desigur, că nu vor sta mult la îndoială pentru a ajunge la această competițiune de mari proporții. Ceea ce este mai important de subliniat îl constitue faptul că însăși grupările germane și italiene sunt de acord cu această competiție, vor să se realizeze campionatul Europei, care va avea să înlocuiască pe vechea Cupă a Europei Centrale («Mi* tropacup»). In acest sens s’a și creiat un puternic curent care va determina realizarea competițiunei. Punctul de vedere al federațiilor germană și italiană coincide cu acela al grupărilor, astfel că se exclude posibilitatea unei eventuale divergențe. Iar chestiunile de amănunt pot fi puse la punct într’o mică consfătuire a reprezentanților țărilor interesate. În ce privește echipele care urmează să participe, lotul pe care l-am publicat în numărul nostru de ei, și care reprezintă punctul de vedere comun al federațiilor și grupărilor, este cel indicat. Poate că ar trebui să mai participe o echipă din Elveția și câte una din Germania și Italia pentru ca interesul competiției să câștige mai multă intensitate. Cu alte cuvinte, să participe câte trei echipe din Germania și Italia, iar din celelalte țări câte una. Iar programul jocurilor să fie alcătuit pe criterii de regiuni geografice pentru că să evite deplasările lungi și anevoioase cu astăzi. Să se împartă în trei grupe geografice: vest, centru și est, cu singura excepție ca echipele germane și italiene să ia parte în toate trei grupe. Cu alte cuvinte să avem următoarele grupe: VEST: Germania I, Italia I, Spania, Portugalia, Elveția I, Franța, Belgia, Olanda. CENTRU: Germania II, Italia II, Elveția II, Ungaria, Danemarca, Suedia. EST, Germania III, Italia 111, România, Croația, Slovacia, Bulgaria. Asta ca punct de plecare, restul programului să fie alcătuit după sistemul competiționilor cu tur-retur eliminatoriu. S’ar putea ca în primul tur să fie precedat de patru jocuri eliminatorii și apoi să înceapă competiția propriu zisă. De pildă: Spania— Portugalia, Danemarca — Suedia, Olanda — Belgia și Elveția — Franța, pentru ca aceste patru echipe plus celelalte 12 să asigure o desfășurare regulată competiției, cu optimi, sferturi, semifinale si finală. In total, cinci etape care să necesite 10 date. Odessa Slavianis ® la Iașă IAȘI, 30 (telefon). Pe stadionul local s-a disputat azi matchul de football între F. C. Odesa și reprezentativa Iași. A învins echipa locală cu 3-2 (2-1). De la Iași cele trei puncte au fost înscrise de Alfior. V * * *% Comportarea echipei naționale la Beuthen și Bratislava In cursul zilei de ast, federația de football — prin președintele său d. dr. Puiu înaintat de lui col. Stroescu — a Medeleanu, Șeful Sportului Românesc, un amănunțit raport asupra comportării echipei naționale în partidele de la Beuthen și Bratislava. Raportul acesta va fi dat publicității. —------xoxox-----— Campionatul de atletism al Suediei STOCKHOLM, 28 (Serviciul nostru special), — Cu ocazia campionatelor suedeze de atletism pe anul în curs s-au obținut următoarele rezultate demne de a fi relevate: 200 m.: Strandberg 21,8. 5000 m.: Helmström 14,25,4 Lungime: Stenquist 7.27 m. înălțime: Lüfs 1,92 m. Suliță: Eriksspon 68,39 m. Albu într-un salt caracteristic.  Marii I Septembrie 1942 Mult așteptata reuniune indigenă de box s'a consumat ori dimineață pe arena Venus soldăndu-se cu succesul scontat. A fost o manifestare cu adevărat mare, o manifestare care contribuie în mare măsură la reafirmarea unui sport în care România a strălucit în mod deosebit reușind, prin reprezentanți de elită, să aducă in patrimoniul ei mai multe titluri continentale. Succesul repurtat de reuniunea de oi dimineață se datorește unei fericite colaborări între conducători, promotori, oficiali și participanți. Cu mici excepții , conducătorii de lupte nu au fost totdeauna prea bine inspirați — toată lumea s’a comportat la înălțimea făgăduelilor și spectacolul vinionat a avut darul să satisfacă numeroasa asistență. Cel mai bun om al lotului Prezentat de organizatori a fost din nou Gheorghe Popescu, fostul campion al României la categoria Pană care, învingând categoric pe Constantin David, și-a conservat titlul de dom Pețitor No. 1 al campionatului pe care l-a deținut. La un pas de k. o. în repriza a doua,, ploeșteanu s’a priceput să treacă peste perioada critică, să speculeze apoi la maximum, greșelile adversarului și să întoarcă în favoarea sa o partidă ce părea compromisă. Ion Chirac a fost a doua figură proeminentă a lotului dar a găsit în Sandu Ion un adversar demn. In mâinile lui Constantin Nour, campionul României la categoria cocoș a devenit un cu totul salt om și nu credem să greșim afirmând că ori dimineață am văzut pe cel mai bun Sandu Ion. .Costel Stănescu a fost la înălțimea celorlalți protagoniști ai reuniuni și prin victoria repurtată asupra lui Ștefan Bogdan a demonstrat în mod definitiv că »1 trebuia să fie recunoscut, de la început, competitor la titlul național al categoriei ușoară. Amatorul ploeștean Neolae Mi-Sub conducerea de luptă a lui băîlescu reapărând la București s’a dovedit a fi un destoinic elev al lui Gheorghe Popescu. Lipsa de spațiu nepermițându-ne să insistăm — vom reveni mâine — trecem la desfășurarea mateliarilor reuniunii. Ploeșteamul Mihăilescu învingător Constantin Cionoiu amatorii Nicolae Mihălescu (Ploești) și Gheore Petrescu (J. O.) deschid reuniunea printr’im match în 3 reprize a 3 minute. Cel dintâi are inițiativa de la început dar secundul face față tuturor atacurilor pentru ca în repriza secundă cu o dreaptă la bărbie să-și îngenunche adversarul, care revine însă puternic la nuntă. In repriza ultimă, Mihăilescu este mereu peste adversar, și Petrescu complet obosit ripostează foarte slab, este lipsit de eficacitate și termină extenuat lupta. învingător la puncte Nicolae Mihăilescu, Gheorghe Popescu a î ivins prin k. o. tehnic pe Constantin David In semifinala campionatului national la categoria pană. Gheorghe Popescu (58 kg.) fost deținător al titlului României s-a întâlnit sub conducerea e luptă da d-lui Cristache Negoiță, într’un match hotărît pentru 12 reprize a 3 minnte, cu Constantin David (57 kg. 56«), fost challenger al campionilor naționali la categoriile pană și ușoară. începutul este caracterizat prin schimburi ușoare și cu tendință de studiu. Apoi Popescu lovește cu dreapta și David ripostează ca un «un doi». Spre sfârșit, fostul campion execută o frază mai închegată și își asigură un foarte puțin pronunțat avantaj. Popescu începe cu o stângă în bărbie repriza secundă și se remarcă apoi prin două swing-uri la maxilar. După aceasta, o fază neclară permite lui David să plaseze o dreaptă în vârful bărbiei. Popescu se duce la pământ dar reia lupta fără să fie numărat. David nu știe să speculeze situața și irosindu-și forțele în lovituri aruncate la întâmplare și lipsite de precizie îi permite lui Popescu să se refacă și să ajungă gongul. Mare avantaj pentru David. Repriza următoare nu a durat nici două minute și a adus o întorsătură scontată de cunoscători dar neașteptată de mulțime. Complet refăcut Popescu Plasează un crochet de dreapta la bărbie și David se prăbușește la Pământ, încearcă să se ridiie la 5, dar Picioarele nu l ajută și el reia lupta la 9. Popescu nu imită greșeala adversarului din precedenta repriză, vizează ținta și lovește din nou. David este trimis în corzi, nu și poate menține poziția verticală decât ținându-se cu mâna dreaptă de corzi, ii primește mereu. Complet sonat, el este salvat dintr’o situație extrem de critică, de către secundul său care aruncă buretele, învingător pr n knock-out în repriza a treia, Gheorghe Popescu. Costel Stáanescu a înnrins 5a puncte pe Bogdan A doua semifinală de campionat a opus pe COSTEL STANESCU (58 kg. 600), lui STEFAN BOGDAN (62 kg.) sub conducerea de luptă a d-lui Constantin Dragomirescu. Reamintim că într-un precedent match disputat acum câteva săptămâni la Obor, acești doi combatanți au terminat la egalitate o luptă rămasă memorabilă, începând din prima repriză, combatanții se angajează în schimburi rapide. Bogdan mai puțin mobil caută o lovitură decisivă în timp ce Stănescu își bazează tactica pe directul de stânga și avantajul se desemnează, de puțin, în avantajul său. Repriza a doua este mai puțin rapidă. Bogdan are inițiativă dar persistă în ideia unei lovituri hotarîtoare. Mai iute, Stănescu ripostează pe atacurile adversarului și Bogdan nu reușește să realizeze nimic. Directa de stânga a lui Stănescu funcționează bine în repriza a treia și Bogdan recepționează câteva sprave de lovituri în bărbie. Bogdan continuă să fie în ofensivă dar el nu reușește decât câteva lovituri alunecate. Utilizând tactica intrării la corp Stănescu marchează un nou avantaj. In repriza a patra fazele se succed mai lent. Bogdan se face remarcat printr’un crochet de stânga la bărbie care nu face însă pe Stănescu să se resimtă. Acesta din urmă este promt în riposte, lovește mai des și egalitate. Repriza a cincea se scurge fără ca în cursul ei să se fi marcat ceva deosebit. Totuși, Costel Stănescu isbutește și de rândul acesta să lovească mai mult, ficare atac său ripostă a sa, soldându-se cu un dublou. Repriză următoare vede pe Stănescu lovind des la corp. Se produce apoi un schimb terminat cu un crochet de dreapta oprit în maxilarul lui Bogdan. Acesta din urmă menținând tactica loviturii decisive nu reușește decât rare lovituri și Stănescu își mărește avantajul. Stănescu începe cu o precisă (Continuare în part.iV-a) In repriza 11-a F.c Craiova a terminat nedecis că F.C.Rapid Ion Chiriac a pierdut ocazia să devină dublu campioni ...... “ ..........“" * * * $i a terminat la egalitate cu Sanda Ion al României Gheorghe Popescu a învins prin abandonare pe David și Costel Stănescu la puncte pe Bogdan m Tin corp la corp în matchul Sandu Ion — Ion Chiriac 6-1, 2-1 VENUS a pierdut categoric la Galați GALAȚI, 39 (Prin telefon). In cadrul campionatului de războiu s-a jucat în localitate matchul dintre echipele Venus Buc. și Gloria C.F.R. Conform așteptărilor, Venus cu o echipă descompiectată a cedat localnicilor cu 6-1 (2-1), după un joc lipsit de spectacol. Gloria C. F. R. mai bună din toate punctele de vedere, și-a surclasat tot timpul adversarul, reeditând o nouă și binemeritată victorie. Cele șase puncte ale învingătorilor au fost marcate în ordine de: Comșa (2), Sandu (2), Cucuta și Justin I din «11 m.». De la Venus, unicul Punct a fost marcat de Vladimirescu. D-l Petreanu (Brașov) a arbtrat satisfăcător următoarele formații: GLORIA C. F. R.: Justin, Manale, Jarca, Sandu, Ghiimeț, Ivanov, Popa, Bărbulescu, Guță, Cucuta, Zapș, Comșa. VENUS: Marin, Ghindă, Popescu, Mircea Popescu, A. Bărbulescu, Vladimirescu, Ploeșteanu, Andrei Rădulescu, Herescu, Ene. i € C. SOFIA, 30 (Serviciul nostru particular. ) Turneul internațional de tenis de la Sofia a început Vineri cu câteva jocuri interesante. Surpriza primei zile a constituit-o înfrângerea suferită de Slovacul dr. Filip în fața lui Dimitroff (Bulgaria) cu 6-4, 7-5. Campionul român, Tănăsescu a învins pe campionul bulgar Zarkoff cu 6:3; 7:5. Iată rezultatele primei zile: Vrba (S) — Todoroff (B) 6:3; 6:1. Tănăsescu (R) — Zancoff (R) 6:3; 9:7. Dimitroff (B) — Fillp (S) 6:4; 7:5. Schmidt (R) — Mladschoff (B) 7:5; 6:2. Sâmbătă s’au disputat semi-finalele. In prima, Vrba a dispus de Schmidt R. cu 3:6; 6:1; 6:3. Mezinul reprezentativei slovace practicând un joc plin de temperament, deși a cedat în primul set și-a revenit și și a însușitorurmătoarele seturi în care Schmidt a părut obosit deoarece în ajun a trebuit, să se întrebuințeze serios pentru a dispune de Mlndschoff. In cea de a doua semi-finală Tănăsescu a dispus ușor de Dimitroff (Bulgaria) cu 6:1; 6:1. Ziua II, rezultatele tehnice: Vrba (S) — Schmidt (R) 3:6; 6:1: 6:3. Tănăsescu (R) — Dimitroff (B) 6:1; 6:1. Jocurile de dublu domni s’au soldat cu următoarele rezultate: Tănăsescu — Schmidt (R) b. Dimitroff — Todoroff (B) cu 6:2, 6:2, Fillo — Vrba (S) b. Zancoff — Mladschoff cu 7:5; 6:3. Finalele ce urmează să se dispute sunt: SIMPLU-DOMNI: Tănăsescu —Vrba. DUBLU-DOMNI: Tănăsescu — Schmidt (R) Fillo — Vrba (S). La Solia Je anisiaau rsiant victorioși Tănăsescu, finalist la simplu domni Tănăsescu-Schmidt, finaliști la dublu-domni Primele rezultate din “Cupa Eroilor“ LONEA, D. M. G. ȘI ARSENAL ÎNVINGĂTORI PETROȘANI. 30. — Pentru «Cupa Eroilor» au jucat azi în localitate, Lonea și Jiul. După un match aprig disputat, echipa locală a câștigat cu 1—0 1—0 prin punctul înscris de Mina. D. M. G. — ANINOASA 5-0 1-0 CUGIR 30 (Prin telefon). — In prima partidă pentru «Cupa Eroilor» D. M. G. a învins pe Aninoasa cu 3:0 1:0 prin punctele înscrise de Gripa, Lueni 1, Badea. ARSENAL — MUREȘUL 3-1 3-1 SIBIU 30 (prin telefon), — Arsenal și Minierul (Lupeni) s’au întâlnit azi în cadrul «Cupei Eroilor». După un match spectaculos, victoria a revenit localnicilor la scorul de 3:13:1. Au înscris Butian (1) de la învingători.