Gazeta Sporturilor, martie 1944 (nr. 87-89)

1944-03-29 / nr. 87

MUL XXIV Nr 87 SU Birourile: Sir. !rg. / nghel Sasigny No. 2 București IUN UULtílN... mm ulte federații înțeleg să ne facă propagandă prin fapte. Altele prin scris, altele prin decor. In categoria doua putem pune federația de atletism, care încearcă să ne dăinuiască un buletin, in filele căruia probabil ar trebui să întâlnim articole interesante, întâlnim însă altceva. O serie de cifre, statistici pare-se — o serie de nume proprii și câteva—foarte puține informații care evident au apărut cu o săptămână înainte în toate cronicile de sport ale ziarelor din Capitală. In modul acesta interesul pentru buletin scade și scade normal. De ce să cetească pasionalul atletismului acelaș lucru pe care l-a mai cetit odată, pentru ce să-și umple capul cu câteva sute de cifre goale, dure și interogative, pe care nu numai că nu se poate comenta singur, dar îl și obosesc — exact așa cum— vă mai amintiți — ne oboseau orele de matematică din liceu. Poate că buletinul acesta al federației de atletism ar fi trebuit altfel întocmit. Nu sugerăm nimic. Nu dăm soluții și nici măcar nu pretindem că am putea avea dreptate. E mai politicos așa. Și evident nu poate supăra pe nimeni. Fiindcă ne retragem sub strategia politeții. Avem sau nu dreptate ? Asta-i o chestiune pe care n’o rezolvăm noi... Mi se pare insă că în acest buletin am putea ceti — dacă ar fi cine să se scrie — articole utile, articole tehnice, în care să se poată urmări evoluția atletismului nostru, în care să găsim păreri despre problemele actuale stadionului, despre importanța antrenamentului în goană după performanță. Apoi știm multe, noui... Nu pe cele pe care le-am întâlnit cu o săptămână înnainte într’o gazetă oarecare. N’ar strica un clișeu, două trei. Probabil că în felul aceștia propaganda atletică ar câștiga. Am căuta buletinul, l-am dori... Așa cum e însă, îl cetim. Din simplă curiozitate, nu din interes. Și nu suntem singurii care facem așa... _____________ P.h. Direcția . . . 6.18.65 Secretariat . . 5.91.86 Telefoane. . Administrația : 8 26.60 iaci. . . M.. ”1 N. naami 7 1.131 c. Prim Redactor Papaglie orohe ABONAMENTE 1 an. . . . Lei 2000 6 luni . . . „ 1100 Autorități, instituții, cluburi: 4001 lei Proprietar* S. A. GAZETA SPORTURILOR T" ■f'i’ia Trib. Ilfov sub No, 282/938 Dalegat: Al. llleacu Ltrator “mm TURNEUL SISTEMULUI DE JOC V M. I.« DIFERITE — De ce Rapid e cel mai bine, ce n Juventus și ce lipsește Vestusului și Carotenului. Echipa capricioase și nervoas . incerclri care nu reușesc pentru ca trebue camvioat jocurile amicale din Capitală, de Sâmbătă și Duminică, dacă nu au fost în măsură să înlocuiască în total partidele de campionat, în schimb au oferit spectacole destul de interesante și de diferite... categorii. Rapid și Unirea Tricolor au jucat cp în campionat, Venus și Juventus amical iar Carmen și Sp. Studențesc prea amical. Oricum, trei din aceste echipe au fost la înălțimea așteptărilor: Rapid, Juventus și Venus. De altfel, dacă ar fi să facem un clasament — după joc — al turneului, am fivea următoarea ordine:Rapid, Juventus, Venus, Unirea Tricolor, Carmen și Sportul Studențesc. Dar, iată câte ceva despre aceste formații: Cea mai bună încă odată, Rapid a făcut dovada că este cea mai bună, cea mai în formă și cea mai sigură în joc echipă din țară Pe Unirea Tricolor a învins o Duminică după un joc în care nu numai că a arătat multă stăpânire, dar a uzat adversarul i-a măcinat condiția și pofta de joc. De altfel, Rapid a ajuns să aibe astăzi și joc de ansamblu și individualități, care arme au contribuit și ele la victorie. Compartimentele — bine sudate — au funcționat la fel de bine și rareori au lăsat să se observe un gol. Și acest gol se poate constata în linia de haifi: postul de mijlocaș stânga încă nu are un titular care să corespundă, iar Urechiate avem convingerea că aleartă prea mult în loc să prefere paseje deja distanță. Mingea este mai iute decât jucătorul și dacă acesta merge prea mult cu mingea îngrămădește atacul propriu și contribue la marcarea lui. In plus, Urechia nu risipește prea mult efort și o economie a energiei nu i-ar strica unui haos centru. Ansamblu și eficacitate Juventus, este în ordine, a doua echipă care s-a remarcat prin comportare și joc. Și roș-albaștrii au desfășurat un excelent joc de ansamblu, numai că i-a ipsit în jocul cu Venus, desigur, când întâlnea un adversar puternic, eficacitate și puțin noroc. Prin jocul de ansamblu a dominat teritorial, dar în atac nu a mai realizat ca in jocul cu Sportul Studențesc. Este drept că apărarea venusistă a jucat foarte bine și a respins multe acțiuni luventiste, dar nu-i mai puțin adevărat că și barele au apărat în loculi lui David. Intr’un cuvânt, Tuventus este în formă, are un joc de ansamblu bine pus la punct și de aceia este atât de greu de jucat contra lui, iar atacul — mai agresiv ca în trecut— va face să se vorbească mult în campionat. Sub nivelul obicinuit Mai puțin omogenă și ordonată decum ne obicinuise, echipa Unirei Tricolor a jucat totuși destul de bine. A avut însă o lacună: jucătorii s’au enervat prea ușor (arbitrul are vina) și la un moment dat n’a mai insistat. Dacă tripleta aceia tânără a mers totuși, deși era în desavantaj fizic față de adversar, în schimb, aripile au avut doar sclipiri, iar Criciotoiu a jucat fundaș ca extremă, contribuind și la unul din cele cinci goaluri. N’are importanță însă, asta, cât faptul că oborenii n’au mai apărut ca o echipă omogenă și care să nu se piardă. Probabil însă, că jocul amical nu-i încântă și nici nu-i stimulează, ca de altfel toate echipele bucureștene. Și e bine că n’au mai insistat pentru ca — datorită exclusiv arbitrului — jocul ar fi putut degenera . Pentru jucătorii tineri însă, partida cu Rapid ie-a fost de folos. Ii apropie de rutina pe care o doresc. Interi care trebuesc menținuți De când a renunțat la veciea echipă, Venus își bazează jocul pe centru și extreme, adică și-l îndrumeaza în profunzime prin individualiști: Humis — mai ales, — Ene și Herescu. Deocamdată însă, nu poate da rezumat contrariu această concepție sănătoasă de joc pentru ca Venusului încă îi lipsesc interii. Luca și Mitoc mai au până se vor forma și încadra în echipă. Jocul în adâncime pretinde interilor ochiu și precizie în pase, spirit combativ și speculant. Ori și Luca și Mioc mai trebue să joace partide grele. Ar fi însă, o greșala din partea Venusului dacă ar înlocui pe vreunul din ei sau pe amândoi chiar. Luca și Mitoc au făcut un pas mnaimc în cunoașterea jocului celorlalți atacanți și aceasta este important, joacă de un timp destul de lung împreună și un inter nou ar însemna o experiență nouă. In rest, echipa Venusului a mers bine, in special Orza și M. Popescu, care împreună cu Ionescu-Crum formează baza apărării. (Continuare în pagina 3-a) Un „buchet“’ la poarta Venusului pra lui Fătu flancat de Humă sunt gata Flamaropol și Mihai Popescu * să intervină ■ Dacă nu S. K. Bratislav atunci Florisdorfdr a. C. din Viana Pentru orice eventualitate însă, Venus va cere S. K. Bratislavei să comunice dacă poate veni de Paști la București Cât pot, cât le este permis, grupurile de football își fac proecte pentru viitor, natural pentru un viitor mai apropiat. Și un astfel de proect vizează! Sărbătorile Pascale. Se știe că Venus — împreună cu Rapid — vor să organizeze de Paști turneul 3. K. Bratislava, care a acceptat invitata și a confirmat participarea Ori, evenimentele par a nu fi favorabile unui turneu cu slovacii. Recent, jucătorii de ping-pong aii Slovaciei nu au putut veni la Buurești pentru matchul perfectatu România. Față de acesta,forțait“ și pentru a ști cum sa procedeze, conduce ea Venusului, va trimite — dacă va și trimis — o telegramă S. K. Kratislavei căreia i se va cere să omunice dacă poate veni sau nu. Măsura de prevedere este binevenită și în aclași timp determinată de un proect nou al Vanusului: dacă S. K. Bratislava nu va putea veni negri vor să înceapă atunci mative cu Bloksdorfer traA. C. (F.A.C) din Vien (a treia clasată în prezent în campionatul Ostmark). Echipa vieneză, urmeză să joace la 9 și 10 Aprilie la Timișoara în cadrul unui turneu la care a fost invitat și Venis de Progresul, clubul organizator. Tratativele se crede că vor fi ușurate de faptul că vienezii ar urma să joace o săptămână mai târziu la București. Totul însă, este în funcție de răspunsul pe care-l vor da Slovacii. Caffîdioistul școlar de Din inițiativa Federației de rugby se organizează și anul acesta campionatul școlar de rugby. Inițiativa Federației a avut un ecou adânc în lumea școlară și în ciuda faptului că epoca încheierii situaților școlare a venit mai devreme în acest an, elevii se antrenează asiduu în vederea acestor jocuri. Lumea școlară cu entuziasmul ei va da jocurilor un colorit special și ne place să credem că sutele de școlari ai liceelor particpante vor fi pe teren spre a încuraja echipele lor. Se știe că acest campionat începe Joi 30 Martie pe terenul de la Șosea unde intrarea este gratuită Și-au dat adeziunea mai toate școlile care au jucători de rugby. Astfel, s’au înscris până azi Institutul Principele Carol, Liceul Cantemir, Școala de elevi meseriași București-Grivița, Liceul Comercial N. Bălcescu, Liceul Spiru Haret, Liceul Titu Maiorescu, Liceul Sf. Gheorghe, Liceul Marele Voevod Mihai, Liceul Comercial Petru Rareș, Școala Tehnică Regele Mihai I și Colegiul Sf Sava. Mai toate echipele au jucători renumiti și suntem siguri că vom asista la matchuri interesante. Campionatul școlar $ premilitar de ciclo-cross se aleargă Duminică la Șosea Duminică 2 Aprilie se va desfă Amănuntele de organizare preșura, la Sosea, campionatul școlar cumlamentul întrecerei 1si premilUar de ciclo-cross. , Y , - , • Alergarea este organizată de Fie vosl da PwWidtatum numărul fi. C. nostru de mâine Turneul de ping-^on. intre trietilenatale A ti I, a verificat constatările interesante asupra jucătorilor noștri Deși pusă pe picioare in ultimul moment — pentru a înlocui matchul internațional România — Slovacia împedicat din motive de torța majoră — întâlnirea dintre cele două selecționate A și B a urnizat o lupta suficientă de spectaculoasă și disputată. A reușit astfel să fie pe placul asistenței, mai mare oarreci era de așteptat și să obținăîn.ă îndoială meritat. O absență Se știe că în afară de mattohul între selecționatele masculine mai fusese programat și un match între două echipe feminne a căror formații le anunțasem. Această întâlnire nu a mai putut însă avea loc din cauza neprezentarii uneia dintre jucătoare. Nu amintim nume — deși cititorii au ghicit desigur despre cine este vorba, dar nu aceasta este motivul tăcerii noastre asupra persoanei. Tot așa nu vom a unea învinuiri căci ni s’ar spus că jucătoarea în chestiune a fost reținută de motive superioare față de care desigur nu am avea nimic de obiectat. Dar ne vom exprima o justă nedumerire. Ce s’ar fi întâmplat dacă matchul cu Slovacia ar fi avut loc? Este o asemenea defecțiune tolerabilă? Comportarea jucătorilor în locul întâlnirei femenine, s’a disputat matchull Burac— Lucy Golescu. Contând drept revanșă a matchul desfășurat cu șase zile mai înainte, și suscitând un deosebit interes și confirmat ca rezultatul de atunci a fost un simplu apel dens și a batrat ditius în rivalitatea dirrtc cele folbită, adversara.. Î de fapt o rivalitate care nici nu putea să se nască. MAGDA BURAC a evidențiat o superioritate categorică învingând în două seturi fără drept de apel. Deși a jucat mult mai bine decât în precedentă întâie, învingătoarea nu este încă la valoarea ei din anul trecut.Cu antrenament o va egala sau chiar depăși curând. Despre învinsă nu putem spune decât că s’a menținut pe linia ultimelor ei comportări, fără însă a pretinde să se ridice la înălțimea adversarei sale întâlniea masculină a văzut victoria ușoară a selecționatei , deși matchull părea să fie mult mai echilibrat. Formația primă a contat aporul a doui jucători în excelență: Garabedian și Gaby Pop. Deși primul a câștigat partida ce a părut cheia matchului, noi socotim însă ca factor determinant al victoriei pe GABY POP. In mare formă și mai stăpân pe jocul său ca întotdeauna, meșteaîtul a fost fără îndoială omul Utizând cu dibăcie un ..drive’’ necruțător a reușit să nu piardă niciun set, cea ce este fingur elocvent. In forma de Sâmbătă nu ar fi scăpat titlul de campion național. Cel de-al doilea jucător al echipei GELURSCHITZ nu fost într’una din zilele sale bune, a lucru cae dealtfel s’a remarcat și în paridele susținute. Fostul campion unional a părut obosit, supra antena, și fără poftă de joc. Nu a fost valoarea lui reală. In fine GARABEDIAN s’a arătat demn de selecționarea lui în editori. Făcându-și jocul obișnuit lprit de frects cutozita e da’’ eficace a isbutit să câștige un match ir«. Hos la Ruben. Tânăr, este capabil de progrese și , deci i se deschid furnosel expeciv>. Deși , învinși jucătorii selecto n'de' B "*au comodita'f ’n un nivel "'m' ult decât mulțumitor. RADU MTCODIN nu a jucat nici el în plenitudinea mijloacelor lui. Deși arătase în ultima săptămână o formă excelentă, nu și-a confirmat-o decât parțial. înzestrat cu apreciabil talent nu și-l poate arăta înrusta lumină din cauza nervozității. (Continuare în pag. 3-a) Duminică, la „Paladium“ Un campionat pasionant (•«STIHII CIMOPITIILul E cunoscut interesul pe care l'a stârnit in rândurile sportivilor noștri, matchul CIONOIU — TOFAN, pasionantul campionat național al categoriei si, grea care trebuia să se dispute acum două zile la «Paladium». Acest match se disputa pentru prima oară și mulți erau cei ce credeau că de data aceasta, Cionoîu își va întrerupe seria victoriilor, cunoscute fiind punctul lui Tofan, încă șapte zile de așteptare Amânarea galei a decepționat pe cei cari voiau să-l vadă campion pe Tofan, oferindu le încă, șapte zile de așteptare. Decis să dea o altă formă programului, maestrul Vasile Șerbănescu a hotărât încă din primul moment ca matchul Cionoiu — Tofan să rămână în fruntea acestui program înverșunarea lui Tofen Amânarea, galei, însă, l-a întristat în primul rând pe Tofan, care — după cum, ne-a declarat — era sigur de victorie. — Voiam să lichidez cât mai repede rivalitatea cu Cionoiu — ne-a declarat Tofan — deoarece sunt mulți cei cari mă consideră o «victimă» sigură a acestuia. Pntru acești prea optimiști suporteri ai campionului* voia boxa Duminică cu o înverșunare care îmi va aduce titlul la care râvnesc de atâta vreme. După cum se vede, rivalitatea dintre Tofan și Cionoiu a crescut. Matchi lor de Duminică va însemna, deci un vorbit «derby*1 înverșunării». Restul programului galez va fi alcătuit în cursul zilei de azi. 1944 Crossurile premilitare ■ Fără o reclamă adecuată marilor evenimente atletice, cele patru crossuri premilitare au înregistrat un succes deosebit, faptul acesta merită. —• cel puțin acum — o subliniere. Fiindcă e pentru prima dată când sportul premilitar se afirmă concret pe tărâm atletic. E un rezultat pe care îl așteptăm. Existau și există în rândurile premilitare o serie de elemente de certă valoare. întrecerile premilitare le-au reliefat. Am dori ca aceste întreceri atletice să continue. Măcar campionatele de pistă și unele concursuri de marș. Măcar atâta și tot va fi îndeajuns pentru ca premüitarii să-și merite cuvintele de mulțumire ale sportului autohton. Dar marșul? Marșul n’a început încă noutatea. Dacă ne mai aducem bine aminte, anul trecut pe vremea aceasta comisia respectivă organizase întreceri pe străzile Capitalei. Anul acesta nimic. Nici măcar un program în amănunt. De-abea prinsese sportul acesta în rândurile tinerilor, de-abea se obișnuiseră oamenii cu marșu. Nu există nimeni care să pună piciorul în prag și să pornească la drum? Antrenamentele... Antrenamentele atleților de categoria I-a, fixate de federație Duminica pe stadionul ANEF, nu sunt pe placul celor chemați După ce la prima ședință mai parte a 1 aceasta numărul celor ~, <—«ioon’a fost mai mare. S’ar putea să existe spotive. Presupunem că cea mai vinovată e vremea. Prea rece pentruca atleții să iasă pe pista... Un motiv valabil. Și singurul pe care avem dreptul să-l credem. . ■ [UNK] ■ [UNK] [UNK] ■ [UNK] r după reușitul concurs desfășurat Duminică în Necunoscut la noi, până mai acum câțiva ani, motocross-ul a luat, în timpul din urmă, un neașteptat avânt. In patru luni s’au ținut tot atâtea concursuri și, de fiecare dată, succesul înregistrat a fost tot mai pronunțat. Attorn o lună ziarul nostru și-a propus să pornească ofensiva de popularizare a sportului cu motor și întrucât timpurile cer formarea cadrelor specializate în teren variat, ochii nu s’au îndreptat tot spre motocross. La 27 Februarie prima dată și la 26 Martie a doua oară „Gazeta Sporturilor” a regizat în colaborare cu forul de resort două competitiuni care au scos în relief câteva elemente de elită ale sportului cu motor. Tineretul, în special, s’a pasionat după acest gen de alergări și putem spune că, fără prezența la start a reprezentanților Pregatirei Premilitare, cele două întreceri nu ar fi înregistrat nici animația, nici succesele obținute. titlul a început să se desemneze odată cu competițiunea de regularitate pe distanța București—Odesa, pentru ca încetul cu încetul aportul să devină masiv și să predomine cu autoritate. Și, exemplul premilitarilor a fost imitat și de alți tineri astfel că, la un moment dat s’au atins adevărate recorduri de participare, tocmai datorită intrării în arenă a tinerilor. Duminică 5stoia s’a repetat Acum două zile s’a remarcat aceiași superioritate numerică a tinerilor și, fapt îmbucurător, grosul concurenților a difuzat calități de necontestată valoare și au contat în rândurile vedetelor. Desigur însă că mai vârstnicii și-au avut figuri proeminente cari au marele merit de a servi drept exemplu și de a colabora alături de tineret la popularizarea unei mișcări ce nu a reușit să-și câștige drepturile la momentul oportun, întrucât nou- veniți mai au de învățat câte ceva de la vechii motocicliști iar aceștia sunt încă animați de dorința de a rămâne pe poziții sportul va avea numai de profitat, iar dacă ritmul mișcării se va menține acela, viitorul motor lirismului este asigurat. Dat, fiindcă asupra concurenților ne rezervăm considerațiunile pentru numărul de mâine, vom nota mai jos unele date tehnice greșit înregistrate în ziarul de ost. Erorile s’au produs la înregistrarea timpurilor realizate de concurenți în proba de calificare și deaceia vom reproduce datele tehnice exacte. Tatăl e 1 Mihail Titu, cel mai rapid tur : 14 min. 11 sec.; timp total: 31 min. 11. Nicolae Gheorghiu, cel mai rapid tur : 16 min. 21 sec. ; timp total: 33 min. Nicolae Sădeanu, cel mai rapid tur : 17 min. 15 sec.; timp total: 34 min. 40 sec. Nicolae Petrescu, cel mai rapid tur : 18 min. 30 sec.; timp total: 38 min. Gino Piemonte, cel mai rapid tur: 18 min. 30 sec.; timp total: 38 min. Albert Hollow, cel mai rapid tur : 18 min. 10 sec.; timp total: 38 min. 10. Gheorghe Oarca, cel mai rapid tur: 18 min. 35 sec.; timp total: 39 min. sec. D-ra Yvone Assan, cel ma rapid tur : 20 min.; timp total: 40 min. 20 sec. Serg. maj. Marin Niculescu, cel mai rapid tur : 21 min.; timp total: 4 min. 10 sec. Nicu Căpraru, cel mai rapid tun 20 min.; timp total: 16 minut (pana de ambreiaj). Clasamentul geneal 1. Mihail Titu (Lares), 41 sec.; 2. Bazil Bi Assan (Flot. 3 inf.), 44 sec. 3 ; 3. Nicolae Sădeanu (P.P.), 41 sec (Continuare în pagina 3-a) . Scurt popas motociclist teren variat Constatări ce se impun a fi scoase în relief ecunoscut la noi, până mai Aportul școlii care a funcționat Baza B. Basan, cel mai rapid tur , acum câțiva ani, moto- vara trecută pe Stadionul Tinere- min- 55 sect,mo tor 34 Gloria C. F. R. dispusă să joace la București Deoarece a primit prea târziu vestea amânării etapei de campionat, Gloria CFR nu a mai putut organiza Duminică un match amical. Și atunci gălățenii au făcut un simplu antrenament. Pentru Duminica aceasta, însă, în eventualitatea că nu se vor disputa jocuri de campionat, Gloria CFR vrea să joace la București. Poate veni, dar rămâne de văzut dacă se va organiza un al doilea turneu amical.