Gazeta Sporturilor, iulie 1946 (nr. 146-171)

1946-07-01 / nr. 146

M IW'b ANUL XXVI Nr. 146% 4 nagini 400 LEI Apare sub conducefreaunui comitet de direcție .. BIROURILE; Str. Ing. A. Saligny, 2 BUCUREȘTI TELEFOANE; Direcția.. 6.13.65 Secretariat. .......ar 591.86 Administrația ........ 5.91.86 Tipografia ................................ 3.26.60 ABONAMENTE j Particulari..................... 24.000 3 LUNI Autorită instituții Cluburi.................... . 54.000 PROPRIETAR S. A. „GAZETA SPORTURILOR1 Administrator Delegat, Al. Iliescu Înscris Trib. Ilfov sub Nr. 282938 PI»! ÎNTÂLNIM CU........ Vom importa materiale sportive dela Praga —Delegația română sosește peste trei zile [UNK] In primele zile ale lunei iulie, se va înapoia de la Praga, delegația română care a dus tratativele cu organizația centrală sportivă cehoslovacă pentru reluarea legăturilor sportive dintre cele două țări. Este o dorință manifestată imediat după 23 August să reluăm relațiunile sportive cu prietenii noștri,cehi. Acest deziderat nu este unilateral ci a fost manifestat de un delegat ceh, venit la noi în țară după o vizită în Iugoslavia. Se știe că după încheierea protocolului sportiv dintre sârbi și cehi, echipele iugoslave au jucat în Cehoslovacia și cele cehe în Iugoslavia. Deși de la 23 August au trecut aproape doi ani, noi am reluat efectiv relațiunile numai cu Ungaria, Bulgaria și Jugoslavia. Relațiuni vechi Interesele sportului nostru dictează relațiuni prietenești cu toate statele. Popoarele se înfrățesc prin sport și de aceea relațiuni cât mai largi sunt dorite de iubitorii de pace. Pe de altă parte, din punct de vedere tehnic, cehii au un standard superior și orice contact sportiv ne poate fi de folos. In istoria sportului nostru, legăturile cu Cehoslovacia au fost din cele mai bune. Echipe românești au participat la jocuri muncitorești la Praga. Atunci, delegația română a fost condusă de d. C. Pârvulescu actualul secretar general OSP. Echipa României de football a jucat de mai multe ori cu Cehoslovacia. Formațiile noastre de hockey au cutreerat întreaga țară a președintelui Beneș iar skiorii au fost în vizită & Nospi Smokovec și Strbske Plesp. Desigur că bucureștenii își amintesc că echipele de hockey cehe au jucat la noi după cum marile formații de football ale prietenilor de la nord au fost des aplaudate în București. Așadar, aceste vechi relațiuni au trebuit să fie din nou înodate și această treabă au făcut-o d-nii Iuliu Orban și Vasile Pop, care au fost la Praga. Ce s’a angajat Principial, cei doi delegați au discutat angajarea unor matchuri de football inter-țări, a unor partide de basket și firește, de hockey, sport în care cehii excelează, fiind și foști campioni europeni. Delegații români au propuneri pentru date fixe care urmează a fi comparate cu calendarul nostru internațional. Dacă pentru hokey și basket, problema e mai sisnpla, la football se caută o dată pentru această toamnă. Materiale sportive Pe de altă parte, delegații români au căutat materiale sportive. In primul rând, articole de cauciuc, camere de mingi, boyauxuri pentru ciclism, mingi și pantofi de tennis (un prim transport de mingi și pantofi au fost scoase ori din vamă). OSP ar urma să procure și să plătească aceste materiale în compensație cu mărfuri românești. Primire bună După cum suntem imoral delegații români au fost bine primiți la Praga iar rezultatele întrevederilor sunt din cele mai tăgăduitoare. Relațiile ceho-romnâne cehe SLO läR se vor desfășura în toamna acestui an Revanșa Cionoiu-Sărbătoare se disputa la 13 Iulie Se duc tratative foarte avansate pentru perfectarea revanșei TITU SARBATOARE — CONSTANTIN CIONOIU, pentru data de 13 iulie, când pe arena „Venus“ va avea loc o reuniune pugilistică de mare amploare. In prima ediție a întâlnirei Cionoiu — Sărbătoare, ostilitățile s’au terminat la egalitate, după 10 reprize extrem de disputate. Revanșa Cionoiu — Sărbătoare, urmează să formeze semi-vedeta reuniunei de la 13 iulie, fruntea programului fiind deținută de întâlnirea PETRE BRATESCU — GHEORGHE POPESCU, pentru campionatul României la categoria ușoară. In perspectivă, deci, o reuniune foarte importantă, asupra vom reveni cu amănunte carea TITU SARBATOARE ASPECTE LOGICE DIN FOOTBALLUL DE MÂINE Un joc puțin feminizat și poate lira I. M. O PRIVIRE asupra footballului continental din anii 1945 și 1840 este ceva dificil și neconcludem. Războiul a avut asupra lui înruriri nebănuite și nu este de loc ușor de revăzuit rezultatele finale. Cei șase ani de războiu au fost pentru el — ca și pentru alte multe lucruri — o perioadă de iadding. Ei i-au micșorat desigur, strălucirea dar nu i-au nimicit vitalitatea. Jocul de football a ieșit învingător din războiul oamenilor ceea ce arată că aceștia au nevoie de ei. Pentru mulți oameni lucrul acesta este neîmgăduit de superficial dar aceasta nu are o importanță deosebită. El rămâne interesant și nimic nu-l poate împiedica să fie adevărat. Este totuși un lucru destul de simplu acesta: în primii ani de după războiu, tinerii și cei mai puțini bătrâni fac sport cu o frenezie neașteptată. Psihologic, explicația nu este dificilă. Succesul sportului nu se datorează bucuriei. Oamenii, cari au supraviețuit, ti >9 *■* ** nu se pasionează pentru sport la efuziunea firească a unei eliberări. Fac sport cu intensitate sporită nu pent încă au scăpat de războiu ci pentru... a continua războiul, de care nu pot uita brusc. Sportul este un războiu pacific. S’a spus de atâtea ori despre el lucrul aceata încât azi orice comentar e inutil. Și dintre toate sporturile, jocul de football dă cel mai puternic iluzia că asiști sau ies parte la o luptăîmpărații Romei dăruiau, nu numai plebeilor, spectacolele din arene după fiecare campania victorioasă. La capătul unui războiu adesea greu, lumea se pasiona totuși după luptele de gladiatori. In iinii mari nu s-au produs schimbări esențiale. Oamenii nu pot întrerupe brusc războiul așa cum nici câștigătorul derbyului nu se poate opri brusc la un metru de linia sosirii. Pentru a nu fi accidentată, lumea — întocmai ca și calul de pe pistă — nu poate trăi pacea din prima zi a ei. Trebue să, se obiciruiaseă treptat cu ea și sportul va ajuta multora ca în spiritul lor războiul să se estompeze fără violențe. In această teorie — în fond, de loc senzațională — există o serie de subtilități, cari, prezentate complet, ar face-o evidentă. Studiul lor este interesant dar nu are loc în această sumară conturare a problemei. Lucrul, care trebue reținut, e acesta: jocul de football va cunoaște vremuri de suces neegalat. Și este — să recunoaștem — nespus de mult. O REÎNTOARCERE la technica Cum va fi jocul acesta, care vor fi caracteristicile lui dominante ? Ce deosebiri se vor creea firesc între footballi actual și acela de mâine esite ceva mai greu de prevăzut. Nu ting imposibil. Supraviețitorii războiului, sunt altfel decât cei cari l-au început și nu este de loc exclus ca generația tânără să imprime footbalului continental un stil nou. Indicii sunt destule pentru ca Anticipațiile să fie superioare unor simte profeții mai mult sau mai puțin goale. E greu de admis că o formă vie se poate întoarce după războiu exact acolo de unde a plecat acul cronometrului și de aceea nu se poate contrazice — n. g. s. — (Continuare în pag. 3-a) ATLEȚII DE LA DINAMO au stabilit un nou record Sovietic la ștafetă MOSCOVA, 29 (Olpress). Cu prilejul ultimului concurs de atletism disputat la Moscova, s-au înregistrat următoarele rezultate : La doamne, Gokrel a câștigat cursa de 80 m. garduri în 11,6 sec., egalând recordul național. Ștafeta suedeză a fost câștigată de echipa clubului „Dinamo“ în 3 min. 17 sec., stabilindu-se astfel un nou record național. Ray Eamechon a rămas campion al Franței la „pană” PARIS 29 (Serviciul nostru special). In cadrul unei reuniuni pugilistice desfășurată la Aîariiia, Ray Famechon, campaniul Franței la categoria pana, și-a apărat titlul în fața lui Roger Tison. La capătul celor 15 reprize, furate a fost mereu superior, Famechon a fost decorat învingător la putere rămânând astfel în posesia titlului. F.C. CARMEN joaca esti la Sibiu p». («renul A.N.E.F din Sibiu se dispută astăzi material amical dintre F. C. Carmen și Sportul U.F.ft. Galbenii vor dovedi din nou valoarea echipei lor, în compania unui adversar foarte hotărît. POLiîSCâ si Jümpui Am asistatori la reuniunea nautică, organizată de Comisia regională la Ștrandul Obor. A fost un simplu concurs de antrenament, cu scopul de a pregăti elementele regionale în vederea marilor întreceri din luna Iulie și August. Starturile au fost populare și este îmbucurător că majoritatea concurenților o alcătuiesc copiii. Am văzut băețași de 13 și 14 ani înotând «crawl» corect iar alții încercând «butterfly». Este o tendință de a se lucra în stilurile moderne și acest lucru nu poate fi decât folositor progresului. Firește, aplaudăm apariția unui mănunchie de juniori care să înlocuiască «bătrânii». Este însă o necesitate imperioasă ca toți acești copi să aibe dascălii pricepuți care să-i îndrumeze pe calea bună. Să nu uităm că Franța a dat în rang, un recordman european de 17 ani, mulțumită unui profesor priceput. Noi nu trebue,să risipim Talentele și noi este datoria Federației să îngrijeaască de desvoltarea lor. ! MESCOV a doborit iar ’ <SSI pe 100 ?n- brasse VOSCOVA 29 (Ofpress). Un nou record mondial de înnoi a fost stabilit de Leonid Meșkov, care a parcurs 18« metri brass» în 1 min. 05,1 sec. Fsie a doua oară în cursul acestei săptămâni că Meșkov ameliorează vechiul record al lui Rokchhko. Atletismul, ca și cricketul, tennisul sau golful, este un sport în plin sezon acum în Anglia. Campionatele studențești în care prințul Angodin a egalat recordul Universitar la săritura în înălțime, apoi Jocurile imperiului, în care A. Wint a realizat un bun timp pe 440 yols și mai recent, „Trofeul Kinnaird” au fost totodată ocazii de mici satisfacții pentru publicul sportiv din Anglia care trăia sub obsesia înfrângerilor la foot-ball, tennis și box de la începutul acestei veri. «Stil Owers» Tradiționalul concurs atletic pentru „Trofeul Kinnairid” a avut ca „vedete” doi alergători de culoare, originari din Indiile de vest. Una din vedete a fost, Macdonald Bailey, un sprinter din Trinidad, venit de curând în Anglia ca să urmeze politechnica. A parcurs 1000 yds. (91,43, m.) 9.8 sec. într’un stil care a amintit londonezilor de Jesse Owens. Știți, însă, ce a declarat Bailey după cursă ? „Este pentru prima oară când alerg cu pantofi cu cuie. Totuși și în Trinidad am făcut deseori 9.8 sec. pe 100 gds. Poate că acum fiind în posesia unor pantofi de sport, alergătorul din Trinidad va realiza timpuri și mai bune. 400 gdl. în 48,9 Sec. Celalt alergător care se impusese de altfel, și în „Jocurile i”(Continuare în pag. 3-a) Actualitați englese Un sprinter din Trinidad is ssate Minni tutin si Lindra Cum se poate câștiga la curse O familie de pasionați ai #© ofsec#lîuiu> Taxa poștală plătită în numerar conform aprobării Dir. Gen. P. T. T. Nr .4(á694V Ciocanul va judeca noul cazuri de indisciplina Teodorescu și Popa pe lista completului de disciplină Am anunțat în numărul nostru precedent că gruparea Ciocanul va judeca, în complectul comisiei de disciplină, cazul jucătorului Teodorescu care s’a făcut vinovat de unele abateri la adresa unui conducător al grupării. S’ar putea însă ca Teodorescu să nu fie singurul judecat, căci se șoptește că aceeaș ședință se va ocupa și de mijlocașul Popa, care a plecat la Galați— după matchul cu Sparta (Arad). Plecarea lui Popa este pusă în legătură cu amenda de loc.ooolei aplicată jucătorilor bucureșteni pentru modul cu Sparta. S’ar putea, dacă lucrurile se vor confirma integral, să se ajungă la sancțiuni pilduitoare, pentru păstrarea disciplinei fără de care o grupare serioasă nu poate exista. POPA (Ciocanul) Finala „Universitari“ de foot-ball încadrată de un program excepțional Jar Mărfi, un alt program egal de interesant Conducătorii activității sportive Universitare au avut o idee care merită să fie reținută. Au organizat în program cuplat campionatele universitare de atletism cu finala și semifinala campionatului de foot-ball- In felul acesta programul „universitar” de săptămâna aceasta este indiscutabil de foarte bună calitate. Ar. Comercială - Drept Joi după amiază se dispută așadar finala universitară de football între As. Comercială și Drept. Er a mai veritabilă finală universitară, întrucât ambele echipe au jucători e ® activează în prima categorie. Un duel la târfcuță a dintr- a un^vrii'Ami'îorile atletism. In deschidere evident, cu un program de prob ® interesant, care ne va da pe lângă spectacol, o serie de performanțe deosebite. Iar Marți ■ ■ [UNK] Marți, pe A. N. E. F. se dispută Un match de foot-ball între Medicina și A. N. E. F. pentru desemnarea locuri trei în clasamentul universitar de foot-ball. Un alt match echilibrat, un alt match care va aduce deja examene și din laboratoare, mii de studenți Și tot atletism în deschidere: prima zi a campionatelor universitare de atletism. Programul Atletico MARȚI 2 IULIE Ora 10.30: 100 m. serii studenți și studente. Ora 10-45: înălțime studente și studenți. Greutate studente și studenți. Ora 17.15: 1500 m. plat. Ora 17.30: 100 m. plat finală. Ora 17.45: prăjină studente, disc studenți. Ora 18 : 400 m. plat. «l. .113. joi 4 iulie Ora 10.30 . 200 m. serii. Ora 16.45: lungime studente și studenți, suliță studenți. Ora 17.15: 3900 m. plat. Ora 17.30. 200 m. finală, disc studenți. Ora 17.45: triplu salt, ciocan, in pauza matchului: 4X80 m. studente. 4X180 m. studenți. Un interview în iinoefuria" Ion Mihăilescu și Gheorghe Popescu vor să aducă două titluri naționale la Ploești .De vorbă cu adversarul lui Popa.„Când e box la București” Ploeștiul are un cetățean lipsă. Pumnul lui Jelesneac și „secretele” lui Cionoiu Ca în fiecare Sâmbătă seara, areala „Venus“ freamătă Reuniunile de box în nocturnă, au reintrat complet în gustul publicului. Sub pâlnia de lumină Rițu și Lungu — se sbal încercând fiecare, să-l convingă pe celălalt, că „dintre doi“, fetei e mai bun ! Printre cei cari se plimbă în preajma fotoliilor, strângând mâini și împărțind câte o vorbă prietenască, numai figuri cunoscute în lumea boxului: Cionoiu, înalt și... câm; Tofan, surâzător și... neras; Popa elegant șicu pantofii „nefăcuți“; maestrul Popazu, veșnic tânăr și... cărunt; Docutescu, jovial și... somnoros; Brătescu, grav și... „La mulți ani“ de Sf. Petru, Lucian Popescu și C. Dumitrescu, medespărțiți și... cam „invizibilii“ pe „camuflajul“ din jurul ringului“. Un familist grijuliu Printre cei de mai sus, o apariție neașteptată oarecum: ploeșteanul ION MIHAILESCU. Strângeri de mâini și explicații» de rigoare— Puteam să români la Ploești, când... e glă la București? Chiar acum am sosit cu mașina unui prieten ploeștean.— Și te întorci chiar în noaptea asta ? — Sigur. Nu pot să-mi las familia singură. — Ești căsătorit ? — De vreo patru ani, gji.. am și o moștenitoare care a văzut până acum trei primăveri. Plânge dacă nu mă vede mâine dimineață acasă... Doi pioeșteni se pregătesc — Cum merg antrenamentele în preajma întâlnirei cu Popa ? — Mulțumitor. Fac zilnic la mănuși cu maestrul Gheorghe Popescu și sperăm că în vara aceasta, să aducem două titluri naționale la Ploești. — Cum se prezintă Popescu? — Ca și mine, bine. Pentru vârsta lui e prea ...tânăr! N-aș vrea deloc să fiu în locul lui Brătescu, de azi în două săptămâni. — Ce crezi despre matchul tău cu Popai țin — Incontestabil că la 27 iulie, susmatchul carierei mele. Sunt conștient de valoarea continentală a adversarului meu, dar am încredere în posibilitățile mele și... muncesc! O victorie asupra lui Popa mi-ar deschide perspective mari pentru viitor. Iar susținătorii mei din Ploești vor fi gata la orice ocazie, să-mi finanțeze mult așteptata deplasare peste hotare. Iată de ce aștept data de 27 iulie cu emoțe, dar și eu necesară doză ‘le încredere, intre Cionoiu și Jelesneac Oare a fost adversarul cel mai bun pe care l-ai întâlnit ? — Ii greu de pies între Jelesneac și Cionoiu. Amândoi posedă o tehnică la fel de avansată, și în timp ce primul lovește mai puternic, secundul cunoaște secretele oricărui colț de ring. Iată de ce e greu de ales între ei: Sunt convins însă că după matchul de la 27 Iulie, nu o să-mi mai fie atât de greu de a răspunde la această întrebare: „In acest timp, ringul a scârțîit din încheieturi .E și normal: printre corzile sale au apărut greoiu, masivii Pop și Petrescu. D. Ion Firu, din comisia de organizare, care toată ziua a privit îngrijorat nourii ce acoperiseră cerul, respiră ușurat: „Ei, acum poate săprimă!—“ L-a ascultat Pop, care a pornit o „ploaie“ de pumni (și când te gândești că Petrescu n'avea umbrelă!)— Pyhomar SfJiiit ION MIHAILESCU Luni I Iulie 1946 DIN TOATA LUMEA __ — serviciul nostru special — BRUXELLES. 29. — Două nouă recorduri belgiene de înot au fost stabilite la Gent. Primul a fost realizat de flameaux, pe 400 m. spate în 5:52,6 min. iar celalt de Maurice van Holl pe 100 m. - brasse in 1:54,4. COPENHAGA. 29. — Reprezentativa de foot-ball locală a fost învinsă cu 4:2 de echipa engleză Hudderofield. GENEVA. 29. — Federala internațională de motociclism care a ținut primul său congres după războiu la Geneva, li-a ales ca președinte pe d. Perouse (Franța). D. Mortier (Olanda) a fost ales președinte al comisiei sportive internaționale. ROMA, 29. — Cu prilejul unui concurs local, Gatto a aruncat discul la 50,7 1 m., iar Campaner a sărit 1 m. 87 în înălțime. Lanzi a parcurs 400 m. în 48,6 și 800 m. în 1:54,1 min. COPENHAGA, 29. — Campionatul de cross al Danemarcei pe 6 fem. a fost câștigat de Alf. Olsen în 19:01 min. S’au clasat: 2) Paulsen 19:08, min. 3) Grenford 19:25 minn. ROMA, 29. — Tennismenü Valiéi <au întâlnit într’un match Sistem Davis - Cup, pe cei ai Spaniei la Milano. x I'O* -wtXlfvffXfțr ■•■'zryxnCM 'j» 'Victorii contra unu, ITALIA a învins cu 11-5 ELVEȚIA la box-amator ZUERICH 29 (Serviciul m.sîrti special). — Boxcurji amalori ai Italiei, au învins pe cei elvețieni, îuimire desfășurată la Gene (a fată rezultatele tehnice (cteț muscă, începând): Baraltini (i) b. Jolivei (E.) pir Mariani (I) b. Siegfried (F) pic; Del Carlo (I) b. DaȚiiJcfes (F.) pt»; Lidiit (E) 1». Colicii (I) pie; Facehi llafia b. Gchring (E) pte; Schuwe.y (E) și Fositana (I) nul; 1)1 Segni (I) b. Jojț (E) pte; Jan (E) b. Ttimlcelli Italia puncte. k Campionatele de ciclism ale Moscovei MOSCOVA, 29 (Olpress). — Pe șoseaua Moscova — Minsk s’au disputat zilele trecute campionatele individuale și pe echipe ale Moscovei, la care au luat parte circa 300 de cicliști, reprezentând 11 cluburi. In cursa de domni de 100 km. a învins Kondrașkov (TDKA), în 2 ore 57 min. 59,8 sec. In cursa de doamne pe 25 km. a învins Kotikova, în 43 min. 10 sec. Pe echipe, a învins detașat „Dinamo“. „Transferările" continau sa suporte un regim „ glacial" Transferările au fost înghețate pentru încă o lună, având nou termen final: 1 August. Decizia a fost luată pentru o reglementare atentă a problemei, care — să se recunoască — este cu mult mai complicată decât apare la prima vedere. Vrem însă să credem că acest răstimp va fi folosit pentru o soluționare justă a tuturor amănuntelor și s’ar recomanda chiar publicarea proectului de regulament cu cel puțin două săptămâni înainte pentru comentarea lui publică. Asta dacă se urmărește, într’adevăr, ca problema să nu rămâni cu un apendice supărător.